کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

سرویس خرید و فروش اینترنتی

conference_modiriyate_tejarate_interneti

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سرویس خرید و فروش اینترنتی”

سرویس خرید و فروش اینترنتی

اسلاید 1: Islamic Republic of Iran Post Co.شرکت پست جمهوری اسلامی ایراناداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir همایش مدیریت فروشگاههای اینترنتیسرویس خرید و فروش اینترنتیرضا فاضل مدیرکل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی1388/10/2427-1

اسلاید 2: مقدمه :گسترش و پیشرفت سریع فناوری اطلاعات تحولات اقتصادی عصر ارتباطات و تبادل اطلاعات افق های تازه تجارت الکترونیک توسعه کشور27-2شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 3: تجارت الکترونیک مجموعه ای است از فعالیتهای فیزیکی و غیر فیزیکی ، از مرحله :تهیه مواد اولیه ،تولید ، فروش ،توزیع ،و خدمات بعد از فروش .تجارت الکترونیک :27-3شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 4: دولت ها (سیاست گذاران – حمایت کنندگان)،بنگاههای تجاری و اقتصادی (تولیدکنندگان – فروشندگان)،مردم (خریداران – مشتریان – مصرف کنندگان).بازیگران اصلی تجارت الکترونیک :27-4شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 5: جهانی نمودن تجارت، حذف محدودیت های مکانی و زمانی، کار آفرینی و اشتغال،تاثیرات مثبت زیست محیطی (کاهش ترافیک ، مصرف سوخت و آلودگی هوا)،کاهش چشمگیر هزینه های معاملاتی،دسترسی آسان به اطلاعات مورد نیاز تجاری، افزایش همکاری شرکتها همزمان با افزایش رقابت. اثرات تجارت الکترونیک :27-5شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 6: در گروه کشورهای توسعه یافته (اعضای OECD) ، آمریکا بیشترین سهم از مبادلات الکترونیکی را به خود اختصاص داده وپس از آن اروپا ، ژاپن ، کانادا ، آلمان ، فرانسه و بریتانیا در رده های بعدی قرار دارند،بر اساس آمار اعلامی از سوی اتحادیه اروپا در سال 2008 ، 32 درصد افراد دراروپا ، کالاها و خدمات مورد نیاز خود را در اینترنت سفارش داده اند. این رقم در سال 2007 ، 30 درصد بوده است،در سال 2008 در اروپا ، بیشترین سهم خریداران اینترنتی به گروه سنی 25 تا 34 اختصاص داشت،بیشترین نوع کالاها و خدمات عرضه شده در اینترنت مربوطه به خدمات مسافرتی و تعطیلات (14%) ، لباس و اقلام ورزشی (13%) ، کتاب و مجلات (12%) و لوازم منزل و بلیط اماکن گوناگون (11%) ، فیلم و موسیقی(9%) و تجهیزات الکترونیکی(8%) بوده است. تجارت الکترونیک در جهان:27-6شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 7: آمار کاربران اینترنت در جهان:27-7شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 8: آمار کاربران اینترنت در جهان:27-8شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 9: مدلهاي تجارت الكترونيكBUSINESS27-9

اسلاید 10: فراهم شدن زیرساختهای ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه محیط اجتماعی و فرهنگی، فراهم شدن فضای قانونی و حقوقی، تناسب سیاستها و چشم اندازهای دولت، پذیرش تجارت الکترونیک از سوی مصرف کنندگان و بنگاه های تجاری ، آماده بودن بستر پرداختهای الکترونیکی،تعامل بین اجزای تشکیل دهنده تجارت الکترونیک .الزامات پیاده سازی تجارت الکترونیک :27-10شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 11: قانون تجارت الکترونیک در ایرانمصوبه هیات محترم وزیران در جلسه مورخ 29-2-1381 بنا به پیشنهاد شماره 700-30891 مورخ 15-8-1380 دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی در خصوص سیاستهای دولت محترم در زمینه تجارت الکترونیک،تقویت و توسعه موقعیت رقابتی کشوردر جهان ،ورود وزارتخانه ها و سازمانهای :ارتباطات و فناوری اطلاعات ، بازرگانی ، علوم تحقیقات و فناوری ، امور اقتصادی و دارایی ، امور خارجه ، سازمان صدا و سیما ، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ، دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی.به منظور فراهم نمودن زیر ساختهای مورد نیاز جهت پیاده سازی تجارت الکترونیک27-11شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 12: الزامات قانونی :الزام کلیه دستگاههای اجرایی جهت ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان، حذف لزوم مراجعه حضوری مردم به این واحدها.27-12 بر اساس بند 3 ماده 37 قانون مدیریت خدمات کشوریشرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 13: شرکت پست و تجارت الکترونیک راه اندازی آزمایشی سرویس خرید و فروش اینترنتی در سال 1382 در اصفهانتجارت الکترونیک فرصت یا تهدیدپروژه های 11 گانه طرح ایجاد ، توسعه و ساماندهی خدمات پستی در برنامه چهارم توسعهباز مهندسی سرویستجهیز واحدهای پستی با استفاده از ISP های استانیایجاد واحد خرید و فروش اینترنتی در استانهاایجاد سرویس های نوین پستی از جمله سرویس خرید و فروش اینترنتیاستفاده از پتانسیل عظیم حمل و نقل ، ترابری و توان و تخصص پرسنل پستبیش از 14000 دفتر خدمات ICT روستایی6700 موزع3746 خط حمل و نقل پستی و 1410 دستگاه کامیون ، کامیونت و وانت فعالطرح مطالعاتی سرویس در سال 1381 در اصفهان با همکاری بخش خصوصی27-13شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 14: اهداف شرکت پست از ارائه سرویس خرید و فروش اینترنتیمشاركت در تحقق دولت الكترونيكي ،كاهش سفرهاي درون شهري و بين شهري،كاهش هزينه هاي كلان در نقل و انتقالات ،ايجاد اشتغال و كار‏آفريني ،دسترسي همه مردم در دورترين شهرها و روستاها به محصولات قابل ارائه در ساير نقاط کشور،كمك به فروشندگان كالا براي معرفي بهتر و دسترسي به بازارهاي جديد ،فواید زیست محیطی .27-14شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 15: ایجاد اشتغال و کار آفرینیازمهمترین اهداف شرکت پست :27-15شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 16: فعالیت بیش از 3600 فروشگاه مجازی در زمینه خرید و فروش اینترنتی،ورود 120 فروشگاه مجازی جدید بطور ماهیانه در این سرویس،فعالیت هموطنان روستایی ، با بهره گیری از خدمات بیش از 14000 هزار دفتر ICT روستایی در عرصه تجارت الکترونیک،حضور و فعالیت طیف های مختلف جامعه از قبیل دانشجویان ، زنان خانه دار و ... اشتغال و کار آفرینی27-16شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 17: شرکتهای طرف قرارداد :1رهنما کامیابان نخستینwww.pardakht.irآقای وهوش اصفهانیاصفهان2انتشارات پایگانwww.payeganltd.comآقای ابراهیم زادهتهران3دنیا گستر رساwww.dpay.irآقای علیپورتهران4کلبه کتاب (ایران مارکت سنتر)www.iranmc.orgآقای سعادتجوتهران5پیشتازان رهاورد الکترونیک (پیک ایران)www.peikiran.irآقای فراهانیتهران6فن آوران ره آورد الکترونیک (پارس پیک)www.parspeik.comآقای کریمیتهران7مهر رسانه صبا (فرستنده)www.ferestande.comآقای سفید پیشهتهرانردیف نام شرکتآدرس وب سایتنام مدیر عاملدفتر مرکزی27-17شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 18: وضعیت موجود :انتخاب كالا توسط خریدار از سایت فروشنده1-1)مراجعه به سايتهاي فروشندگان ،2-1)بررسي و انتخاب کالا و تكميل سبد خريد ،3-1)تكميل فرمهاي مربوطه جهت ارسال کالا به آدرس مورد نظر ،4-1)دريافت کد رهگیری براي پيگيري و رهگيري کالای خریداری شده .2) تهیه لیست سفارشات آماده ارسال از سوی فروشگاهها و دریافت کالا از فروشنده توسط پست1-2) مراجعه به پانل مربوطه از سوی واحدهای قبول پستی ،2-2) تهیه لیست سفارشات آماده ی ارسال به تفکیک فروشگاهها ،3-2) مراجعه مامورین جمع آور پستی به آدرس فیزیکی فروشگاهها و دریافت کالاها و ارائه رسید به فروشگاه،4-2) تغییر وضعیت مرسولات در مبادی قبول پستی و رهسپاری مرسولات به مقصد.27-18شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 19: 3) تحويل كالا به خریدار و دریافت وجه سفارش (COD)1-3) مراجعه به آدرس خریدار و تحویل مرسوله ،2-3) دریافت وجه مندرج بر روی فاکتور از خریدار در روش (COD) ،3-3) کسر هزینه های پستی و واریز مبلغ کالا و خدمات به حساب شرکت طرف قرارداد ،4-3) تغییر وضعیت مرسولات در پانل مربوط به واحدهای توزیع .نکته1 : مرسولات برگشتی پس از ثبت وضعیتشان در سایت ، به مبادی قبول رهسپار و تحویل فروشگاهها می گردند.نکته2 : مرسولاتی که هزینه آنها با استفاده از کارتهای اعتباری پرداخت گردیده ، بدون دریافت وجهی توزیع و وضعیتشان در سایت ثبت می گردد.وضعیت موجود :27-19شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 20: وضعیت موجود :27-20شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 21: وضعیت مطلوب :27-21شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 22: نبود سیستم منسجم مالی در شبکه پستی کشور برای مدیریت مالی سرویس،نبود نرم افزار مدیریت جامع سرویس (gateway)،ضعف در همکاری و مساعدت واحدها و سازمانهای ذیربط در زمینه رفع موانع و مشکلات موجود سرویس،نبود قوانین و مقررات شفاف در زمینه ارائه محصولات فرهنگی و بهداشتی – آرایشی،نبود زیر ساختهای مناسب ارتباطی و مالی، نظیر محدودیت در سرعت اینترنت و نیز پرداختهای الکترونیکی،بی اعتمادی به فروشگاه های اینترنتی،عدم پایبندی برخی از فروشگاهها به رعایت قوانین (کپی رایت ، حقوق مولفین و مصنفین)،تاخیر در جمع آوری و توزیع مرسولات اینترنتی از سوی برخی از واحدهای پستی.موانع و مشکلات موجود :22/27شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 23: شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانبرنامه های شرکت پست :تغییر تفکر سنتی و جایگزینی آن با تفکر نوین ،تعامل با مسئولین وزارت بازرگانی درخصوص ایجاد انجمن شرکتها و فروشگاههای خرید و فروش اینترنتی،تهیه نرم افزار جامع سایت مرجع ،راه اندازی سایت جامع بازار الکترونیکی شرکت پست ، انتقال گردش مالی این طرح از حسابهای پراکنده موجود شرکتها به یک حساب رابط پستیتعامل با بانکها در خصوص ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی ،برگزاری و حضور در سمینارها ، همایش ها و کلاس های آموزشی،اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir 23/27

اسلاید 24: برنامه های شرکت پست :24/27تعامل بیشتر با شرکتهای طرف قرارداد و فروشگاههای فعال در سرویس،اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح در خصوص تصویب تعرفه های مختص سرویس،تعریف سیستم مالی درون سازمانی به منظور کاهش مدت زمان تسویه حساب با شرکتهای طرف قرارداد،اختصاص لفاف ، بسته بندی و موزعین خاص برای مرسولات سرویس،قانونمند نمودن بیمه پستی مرسولات سرویس و پرداخت غرامت برای مرسولات بلاتکلیف،تعامل بیشتر با مسئولین محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با تکثیر و توزیع محصولات غیر مجاز سمعی بصری،اصلاح دستورالعمل های اجرایی جهت تسریع در انجام فرآیندهای اجرایی.شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 25: جز برای کار و تفریح بیرون نروید25/27

اسلاید 26: اداره کل پست مستقیم و سرویس های نوین پستیwww.postdm.post.irتلفن : 5-88526572-02126/27شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

اسلاید 27: با تشکر از توجه شما27/27شرکت پست جمهوری اسلامی ایرانIslamic Republic of Iran Post Co.اداره کل پست مستقیم و سرویسهای نوین پستی www.postdm.post.ir

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید