کسب و کار

طرح کسب و کار – business plan

31-business-plan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “طرح کسب و کار – business plan”

طرح کسب و کار – business plan

اسلاید 1: طرح کسب و کارbusiness planMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانطرح کسب و کارنوعابزارمراحل استفادهطراحی / برنامه ریزیموضوعتصمیم گیری و حل مساله / مالی و سرمایه گذاری / بازاریابی، فروش و تبلیغات / استراتژیسطح سازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: طرح كسب و كار سندي مكتوب است كه جزئيات كسب و كار پيشنهادي را مشخص مي‌كند. اين سند بايد ضمن تشريح موقعيت كنوني، نيازها، انتظارات و نتايج پيش‌بيني شده را شرح دهد و كليه جوانب آن را ارزيابي كند. طرح هم براي صاحب آن و هم براي حمايت كنندگان مالي آن، به دلايل زير لازم است: 1-مهم آن است كه مالك درباره هدف خود از كسب و كار و منابعي كه براي آن نياز دارد به دقت فكر كند. اين موضوع در برآورد ميزان سرمايه مورد نياز، به وي كمك خواهد كرد. 2-بعيد به نظر ميرسد كه مالك كسب و كار، براي راه اندازي آن سرمايه كافي داشته باشد. حمايت كنندگان مالي -بانكها يا سرمايه گذاران ريسكي- بايد متقاعد شوند كه سرمايه گذاري در كسب و كار جديد، منطقي و درست است. 3-فرض بر اين است كه اگر كسب و كار ايده خوبي نداشته باشد، هم براي صاحب آن و هم براي حمايت كنندگان مالي آن، بايد اين موضوع را در مرحله برنامه ريزي و قبل از هدر رفتن مقدار زيادي از زمان و هزينه، شناسايي كنند. اجزاي يك طرح كسب و كار: 1-اهداف كلي 2-مشخصات مجري طرح و همكاران 3- تعريف و توصيف كسب و كار 4-تحليل استراتژي بازار 5-تحليل مالي 6-خلاصه به علاوه یک طرح کسب و کار باید به سئوالات کلیدی زیر پاسخ گوید: •چه چیزی؟ •چرا؟ •چگونه؟ •چه کسی؟ •چه زمانی؟ •چقدر؟ می‌توان با استفاده از سئوالات ریز شده به نکات اساسی که باید در طرح کسب و کار منعکس شود اشاره نمود: چه چیزی؟ •هدف سازمان شما چیست؟ •خدمات، محصولات یا فرآیندهای منحصر به فرد شما جیست؟ •اهداف این خدمات، محصولات و فرآیندها چیست؟ •چه‌چیزی را می‌خواهید به صورت متمایز انجام دهید؟ چرا؟ •چرا سازمان شما متفاوت است؟ •چرا سازمان شما موفق می‌شود؟ •چرا سازمان شما می تواند بر موانعی مانند رقبا، قیمت بالا یا بازار کوچک فائق آید؟ •چرابایدسرمایه‌گذاران به شما اعتنا کنند؟ •چرا باید شرکایی با شما همراه شوند؟ چگونه؟ •چگونه شما به اهدافتان دست می یابید؟ •چگونه سازمان شما فن‌آوری، نیروی انسانی یا سرمایه‌های هوشمند خود را گسترش می‌دهد؟ •چگونه به سودآوری می رسد؟ •چگونه مشتریان خود می یابید و از رقبا پیشی می‌گیرید؟ چه زمانی؟ •چه زمانی به اهدافتان می‌رسید؟ •چه زمانی محصولتان بازرسی می‌شود؟ •چه زمانی محصول آماده فروش و ارایه می‌شود؟ •چه زمانی شروع به سود دادن می‌کنید؟ •چه زمانی سازمان خود را گسترش داده و به فکر محصول جدید می‌افتید؟ •چه زمانی سازمان شما یک سازمان سودده می‌شود؟ چه کسی؟ •مدیر سازمان شما کیست؟ •از نظر شما افراد کلیدی برای بقا و موفقیت چه کسانی هستند؟ •رقبای شما جه کسانی هستند؟ •سرمایه‌گذاران یا شرکای شما کیستند؟ •مشتریان شما چه کسانی هستند؟ چقدر؟ •چقدر سود تولید می کنید (در بازه‌های مختلف)؟ • هزینه رسیدن به نقطه‌ی سر به سر چقدر است؟ •سرمایه اولیه چه قدر است؟ •هزینه‌های گسترش و توسعه چقدر است؟ •چقدر حاضرید به سرمایه‌گذارانتان امتیاز بدهید؟ آماده‌سازی یک طرح کسب و کار مستلزم داشتن آگاهی کافی در مورد بسیاری حیطه‌های کسب و کار است. مدیریت منابع انسانی، علم مالی، مدیریت دارایی‌های معنوی، مدیریت زنجیره‌ی تأمین، مدیریت عملیات، و بازاریابی مهمترین آنها هستند. می‌توان طرح کسب و کار را به صورت مجموعه‌ای از زیربخش‌ها دانست که هریک، بخشی از موضوعات فوق را پوشش می‌دهد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمدل کسب و کار کانواس (اوستروالدر) Business Model Canvas (Osterwalder)داستان‌سرایی در مورد کسب و کار Business Story-Tellingمزایاطرح کسب و کار مسیر سازمان را برای رسیدن اهدافش روشن و مشخص می‌کند.مزیت دیگر طرح کسب و کار اقناع دیگر ذینفعان از قبیل سرمایه‌گذار، مشتری و ... در تبیین ابعاد مختلف کسب و کار است. از دیگر مزایای طرح کسب و کار می توان به موارد ذیل اشاره داشت : شما را بعنوان يك كارآفرين جهت شروع كسب و كار آماده مي­كند. كسب و كار مد نظر شما را توصيف مي كند. دوام و بقای كسب و كار مورد نظر شما را براي ساير افراد اثبات می­ نمايد. آرمان های موردنظر شما را با واژه های شفاف بيان می­ كند. سرمايه گذاران را براي سرمايه گذاری متقاعد مي­كند. یک ابزارعالی برای ارتباط با بانک ها، سرمایه گذاران، صندوق های حمایتی و … است. طرح تجاری پتانسیل بازار را به دقت بیان می­ کند و راه­ های بدست آوردن قسمتی از آن را مشخص می­کند. با استفاده از ترازهای مالی احتمالی، توضیح می­ دهد که چقدر پول نیاز دارید. مهم­ترین خطرات را با نگاه های موشکافانه مشخص می­کند و بدین وسیله شانس موفقیت شرکت را افزایش می­دهد. برای سرمایه گذارانی که هیچ اطلاع و شناختی از شما و افکارتان ندارند، راهنمای مفیدی است تا بتوانند شما و شرکتتان را ارزیابی کنند.معایبممکن است برای نوشتن طرح احتیاج داشته باشید ساعت‌های بسیاری وقت صرف کنید و یا با صرف هزینه برای برآورد هزینه‌ها به یک مشاور مالی مراجعه کنید.اساساً طرح کسب و کار در وهله اول راهنمای سازمان در فعالیت خود برای رسیدن به اهدافش می‌باشد. علاوه بر این، کاربرد مهم و اصلی طرح کسب و کار هنگامی است که سازمان نیاز دارد فرد یا سازمانی برای انجام کاری قانع نماید. اگرچه معمولاً طرح کسب و کار برای تأمین سرمایه استفاده می‌شود ولی در مواقع دیگر نظیر فروش کسب و کار و ادغام دو شرکت و قرارداد مشارکت در پروژه‌ها نیز به کار می‌رودکاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

دانلود رایگان