کسب و کار مدیریت و رهبری

فهرست خصوصیات – Attribute Listing

15-Attribute-Listing

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فهرست خصوصیات – Attribute Listing”

فهرست خصوصیات – Attribute Listing

اسلاید 1: فهرست خصوصیاتAttribute ListingMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانفهرست خصوصیاتنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحگروهی / سازمانی پیچیدگیکم

اسلاید 3: اين تكنيك در سال 1930 توسط رابرت كرافورد ايجاد گرديد. تکنيک فهرست خصوصيات يك ابزار جمع آوري ايده هاي براي شناسايي فرايندها، محصول و فرصت ارتقا خدمات مي باشد. خصوصيات يك محصول، خدمات و فرايند به طور سيستماتيك عوض شده يا با پيدا كردن راه حل مشكلات يا ارتقا ايده ها تغيير مي يابند. مراحل این تکنیک به شرح ذیل می باشد : 1- در ابتدا مشكل مزبور به بحث گذاشته مي شود. 2- تمامي مشخصات و خصوصيات محصول، فرآيند يا خدمات فهرست مي شود. 3- سپس خصوصيات اصلي مشكل مربوطه، شناسايي و ثبت مي گردد. 4- در انتها تغيير يا اصلاح تمامي خصوصيات به طور سيستماتيك به وسيله اعضا تيم به بحث گذاشته مي شود و از اين طريق راه حل مشكل يا فرصت هاي بهبود پيدا مي شوند. 5- اطلاعات ثبت شده تاريخ گذاري مي شوند. از جمله تکنیک های و ابزارهایی که با فهرست خصوصیات مرتبط می باشد میتوان به طوفان فکری، نقشه عیوب، نگاه تازه، چرخه دانش، چرخه فرصت، ارزیابی خلاقیت اشاره داشت. این تکنیکهای نام برده شده در بعضی جهات با فهرست خصوصیات تشابه داشته و یا با آن رابطه دارد. روش کار با اين تکنيک به صورت زير است: - موضوعي را که مي‌خواهيم در آن از ايده‌هاي خلاقانه استفاده کنيم، در نظر مي‌گيريم. مثلاً فرض کنيد که مي‌خواهيم در نوع ساخت و کارکرد کفش تغييراتي ايجاد کنيم که جديد و خلاقانه باشند . - حال کلمه يا شيئ کاملاً دلخواه ديگري را در نظر مي‌گيريم. شايد بهتر باشد از طبيعت کمک بگيريم. با دقت در طبيعت مي‌توان به نمونه هاي خلاق زيادي دسترسي پيدا کرد. ( يکي ديگر از مزاياي توجه به طبيعت، اين است که سعي خواهيم کرد از طرحهايي که به آن آسيب مي زنند، صرفنظر کنيم و در عوض سعي کنيم طرحهايمان منطبق با روح طبيعت باشند.). به عنوان مثالرودخانه را در نظر مي‌گيريم. - در اين مرحله تمام خصوصيات، صفات و ويژگي هاي کلمه انتخاب شده ( در اين مثال درخت) را به صورت يک ليست مي‌نويسيم. هر جه تعداد بيشتري از کلمات را تهيه کنيم، بهتر است. 1. آب 2. يخ 3. سنگ 4. پيچ و خم 5. قايق 6. چشمه 7. ماهي 8. عمق 9. عرض و طول 10. خانه 11. آلودگي حال دوباره به ليست تهيه شده مراجعه مي‌نماييم. سعي مي‌کنيم هر يک از اين کلمات را به موضوع اصلي يعني کفش ربط دهيم. در زير چند مثال آورده شده است. 1. آب: توليد کفشي که ضد آب باشد. يا کفشي که مخصوص راه رفتن در رودخانه باشد. 2. يخ: کفشي که در تابستان، پا را خنک کند و لي در زمستان گرما توليد کند. 3. سنگ: کفشي که مثل سنگ سخت و محکم باشد ( مخصوص کارگران ساختمانها و کارخانجات ) 4. پيچ و خم کفشي که براي بستن بند آن نيازي به خم شدن نباشد. يا کفشي که قابليت خم شدن داشته باشد ( مخصوص مکانهايي و مهمانيهايي که جا براي کفشهاي زياد وجود ندارد. ) 5. قايق: کفشي که بتوان به آن پارو وصل کرد و در قايق به جاي پاروي دستي، با پا پارو زد. و يا کفشي که به نوک آن قلاب ماهيگيري وصل شود. در اين صورت در قايق نيازي به قلاب ماهيگيري نداريم. 6. چشمه: کفشي که چراغ قوه داشته باشد تا در تاريکي مورد استفاده قرار بگيرد و جلوي پا را روشن کند. ( در اين صورت مي توانيم جلوي چشم خود را ببينيم) 7. عرض و طول: کفشي که اندازه آن قابل تغيير باشد. به خصوص براي کودکان که سريع رشد مي کنند. 8. آلودگي: کفشي که مخصوص تميز کردن زمين باشد. مثلاً با راه رفتن روي فرش يا در حياط، ذرات به آن بچسبند. در اين صورت نيازي به جارو کردن و حرکت دادن دستها و يا خم شدن نيست.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطچرخه دانش Circle of knowledge ارزیابی خلاقیت Creativity Assessment نقشه عیوب Defect Map نگاه تازه Fresh Eye طوفان فکری Brainstorming مزایاساده و قابل اجرامعایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانی زمان بر بودن تکنیک تاثیر گذاری تصمیم و ارزیابی ارزیابان بر یکدیگر•تغيير مشخصات محصول، فرايند يا خدمات براي دست يابي به راه حل مشكلات يا ارتقاي ايده ها به طور سطحي. •بررسي خصوصيات اصلي مشكل مربوطه و امكان تغيير يا جايگزيني آن ها با حذف يا كاهش مشكل.کاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان