مدیریت و رهبری

قدرت خبرگی (رهبری پیشتاز) Winning Expert Power

Winning-Expert-Power

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “قدرت خبرگی (رهبری پیشتاز) Winning Expert Power”

قدرت خبرگی (رهبری پیشتاز) Winning Expert Power

اسلاید 1: قدرت خبرگی (رهبری پیشتاز)Winning Expert Power

اسلاید 2: عنوانقدرت خبرگی (رهبری پیشتاز)نوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعسطحفردی پیچیدگیکم

اسلاید 3: منابع قدرت متعددی وجود دارد که رهبران می‌توانند آنها را به ‌کار گرفته و استفاده کنند.این نیروها شامل موارد پیچیده مختلفی مثل قدرت حاصل از جایگاه، قدرت تشویق کردن و جایزه دادن، قدرت تنبیه و قدرت کنترل داده‌ها می‌شود. هرچند استفاده از این قدرتها، قوتهایی را برای رهبران ایجاد می‌کند اما باعث خواهد شد افراد در موقعیت نامطلوب و موضع ضعف قرار بگیرند و ممکن است باعث شود رهبرانی که از این منابع قدرت استفاده می‌کنند مستبد و دور از دسترس به نظر برسند.علاوه بر این، جامعه در 50 سال گذشته تغییرات جدی کرده است. شهروندان به صورت فردی قوی‌تر شده‌اند و کارمندان قابلیت بیشتری برای تغییر شغل دارند. افراد کمی از اعمال قدرت مدیران بر روی خویش رضایت دارند و اغلب افراد سعی می‌کنند با روش¬های مختلف این نوع قدرت را کاهش دهند و از بین ببرند.با این تفاسیر سه نوع قدرت مثبت وجود دارد که رهبران کارآمد از آنها استفاده می‌کنند و آنها عبارتند از: نیروی کاریزما، قدرت تخصص و قدرت مرجعیت.نحوه استفاده از ابزارقدرت تخصص برای رهبران بسیار ضروری است چرا که به عنوان رهبر یک تیم، افراد تیم شما برای جهت‌گیری و هدایت به شما نگاه می‌کنند. اعضای تیم نیاز دارند تا بتوانند قابلیت¬های شما را برای نشان دادن جهت درست، شنیدن راهنمایی‌های ارزشمند و دستیابی به نتایج مطلوب باور کرده و به آن اتکا کنند.اگر افراد گروه شما، شما را یک متخصص خبره بدانند، هنگامی که سعی در قانع کردن آنها برای موضوعی دارید یا هنگامی که از آنها می‌خواهید تلاش بیشتری به خرج دهند، اقبال و پذیرش بیشتری نسبت به شما خواهند داشت. لذا هنگامی که آنها شما را یک متخصص بدانند شما راه ساده‌تری برای ایجاد انگیزه در آنها خواهید داشت.•اگر اعضای تیم به تخصص شما احترام بگذارند و آن را قبول داشته باشند، آنها برای نشان دادن روش اثربخش کار کردن به شما اعتماد خواهند کرد.•اگر اعضای تیم قضاوت شما را قبول داشته باشند، آنها در استفاده شما از کار و تلاش آنها در مسیری که شما تعیین می‌کنید اطمینان و اعتماد خواهند کرد و تمام تلاش خود را صرف آن خواهند نمود.•اگر آنها تخصص شما را ببینند، آنها باور خواند کرد که شما خبرگی لازم برای هدایت آنها به سمت اهداف واقعا ارزشمند را دارید. از همه این موارد می‌توان فهمید که اگر تیمتان شما را یک متخصص بدانند، ایجاد انگیزه در آنها برای تولید بهترین عملکرد ممکن برای شما بسیار ساده‌تر خواهد بود.

اسلاید 4: حال شما چگونه می‌توانید این قدرت تخصص را ایجاد کنید؟•بدست آوردن تخصص: اولین گام که بسیار مهم است (اگر زمان داشته باشید)، کسب مهارت و تخصص است. اگر شما از ابزارهایی مانند ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کنید، موقعیتهایی را که پیش‌از این داشته‌اید و تجربیاتی را که کسب کرده‌اید، داشته‌های ارزشمندی برای پیروزی در این مسیر است.توجه کنید که فقط متخصص بودن کافی نیست. تخصص برای اینکه افراد شما را به عنوان یک خبره بدانند و روی شما به عنوان یک منبع معتبر و راهنمای مناسب حساب کنند، شرط لازم است. گری یوکل در کتاب رهبری در سازمانها جزییات بیشتری را در مورد قدمهای لازم برای ایجاد قدرت تخصص ارائه کرده است. این قدمها عبارتند از:تصویری از تخصص خود در مجموعه ایجاد کنید: از آنجا که خبرگی در بسیاری از حوزه‌ها به تحصیلات و تجارب افراد شناخته می‌شود، رهبران باید (به صورت ماهرانه‌ای) از اینکه زیردستان، همتایان و مدیران بالادست از تحصیلات رسمی، تجربیات کاری مرتبط و سوابق اجرایی قابل توجه آنها اطلاع دارند، اطمینان حاصل کنند.یکی از روشهای رایج برای انجام این کار گذاشتن مدارک تحصیلی، گواهینامه‌ها، جوایز و سایر مدارک و مستندات مربوط به تجارب در جایی مناسب در دفتر کار است. بنابر این مناسب است بعد از تلاش فراوانی که برای کسب دانش انجام می‌دهید مدرک معتبر مربوط به آن را نیز دریافت کنید. تاکتیک ماهرانه دیگر ارجاع دادن به برخی از سوابق و تحصیلات قبلی در صحبت¬ها و موقعیتهای مناسب است. (مثلا گفتن اینکه: وقتی من در جنرال الکتریک مهندس ارشد بودم با مشکل مشابهی مواجه شدیم.) مراقب باشید که این موضوع به راحتی ممکن است افراطی شده و اثر منفی ایجاد کند.از اعتبار خود مراقبت نمایید: بعد از اینکه برای خود تصویر معتبری از یک متخصص ایجاد کردید، باید از این تصویر با دقت مراقبت کنید. از اظهار نظرهای سرسری در مورد موضوعاتی که اطلاعات کمی در مورد آنها دارید اجتناب کنید و در پروژه‌هایی که امید کمی به موفقیت آنها هست مشارکت نکنید.

اسلاید 5: در بحرانها با اطمینان و قاطعانه عمل کنید. زیردستان و کارمندان در بحرانها و موقعیتهای حساس رهبر مسئولیت‌پذیری که به نظر می‌رسد میداند چگونه گروه را در مواجهه به مسائل هدایت کند، را ترجیح می‌دهند. در چنین موقعیتهایی نیروهای شما از رهبری شرکت که دانش تخصصی داشته باشد اعتماد به نفس کسب می‌کنند. در مقابل اگر شما در مورد مقابله با بحران اطمینان نداشته باشید و سردرگم به نظر برسید نفوذ خود را بین اعضای تیمتان از دست خواهید داد.اطلاعاتتان را به‌روز نگه دارید: اعمال قدرت تخصص و خبرگی حاصل اقناع منطقی افراد و بروز تخصص و خبرگی از شما اتفاق می‌افتد. اقناع منطقی افراد حاصل این است که آنها شواهد و داده‌های به روزی را از شما مشاهده کنند. بنابر این ضروری است که شما به خوبی از توسعه و رشد در تیم خود، سازمان خود و محیط بیرون اطلاع داشته باشید.علایق اعضای تیم خود را شناسایی کنید: به نظر نمی‌رسد اقناع منظقی افراد یک مسیر یک طرفه از سمت رهبر تیم به طرف کارکنان و اعضای آن باشد. با دقت به علایق و دغدغه‌های اعضای تیم خود گوش دهید و مطمئن شوید که به آن رسیدگی کرده‎اید.از تهدید عزیت نفس زیردستان خود جلوگیری کنید: قدرت خبرگی مبتنی بر تفاوت سطح دانش و تخصص رهبر تیم با سایر اعضا است. متأسفانه اگر مراقب نحوه اعمال قدریت خبرگی نباشید مشکلات بسیار شایعی از این اختلاف سطح بروز خواهد کرد.اگر این فاصله عمیق و معنادار باشد اعضای تیم از این فاصله نامطلوب زده می‎شوند. آنها به سرعت از رفتارهای مدیرمأبانه بالادستی‌های خود و خودنمایی مغرورانه آنها به خاطر تخصص بیشتر، ناراحت می‌شوند.برخی مدیران در مسیر استدلال در مورد خواسته‌های خود، سخنرانی محبت‌آمیز و دوستانه‌ای برای اعضای تیم انجام می‌دهند و طی آن این تصویر را منتقل می‌نمایند که برخی از دیگر اعضای نادان تیم در مقابل خواسته مورد نظر موضع می‌گیرند.

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطهوش هیجانی Emotional Intelligence چارچوب ظرفیت نظری Visionary Capacity Frameworkمشاوره: مهارتی لازم در رهبری Mentoring: An Essential Leadership Skill مزایاساده و قابل اجراکاربردهامنابع قدرت متعددی وجود دارد که رهبران می‌توانند آنها را به ‌کار گرفته و استفاده کنند.سه نوع قدرت مثبت وجود دارد که رهبران کارآمد از آنها استفاده می‌کنند و آنها عبارتند از: نیروی کاریزما، قدرت تخصص و قدرت مرجعیت.معایبزمان‌بر بودن تکنیکنیاز به آموزش قبل از استفاده از تکنیک

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان