علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

کایزن (بهبود مستمر)

kaizan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کایزن (بهبود مستمر)”

کایزن (بهبود مستمر)

اسلاید 1: كايزن (بهبود مستمر)

اسلاید 2: راهبردها و راهكارهاي سازماني به مديريت بهره وري

اسلاید 3: كايزن چيست ؟ كايزن تركيبي دو كلمه اي از يك مفهوم ژاپني است كه تعريف آن تغيير به سمت بهتر شدن يا بهبود مستمر و تدريجي است. در واقع كايزن بر اين فلسفه استوار است كه براي ايجاد بهبود در سازمان ها لازم نيست به دنبال تغييرات انفجاري يا ناگهاني باشيمهر نوع بهبود يا اصلاح به شرط آنكه پيوسته و مداوم باشد، ارتقاي بهره وري را در سازمان ها به ارمغان خواهد آورد.

اسلاید 4: KAI+ ZEN= KAIZENمعنی اصلی واژه کایزن ساده و گویاست: کایزن یعنی بهبود مستمر، بهبود مستمری که تمامی افراد یعنی مدیران ،کارکنان و کارگران را در بر می گیرد فلسفه کایزن براین اصل استوار است که شیوه زندگی انسان شامل زندگی شغلی، زندگی اجتماعی و زندگی خانوادگی باید پیوسته و مداوم بهبود یابد. فرهنگ کایزن و تعامل آن در بین لایه ها و سازمانهای مختلف اجتماعی در ژاپن باعث شده است تا کارخانه به دانشگاه تبدیل شود و دانشگاه به کارخانه، کارگر از مدیر بیاموزد و مدیر از ایده های کارگر بهره مند گردد.

اسلاید 5: هدف از تغيير بهبود مستمر، بهره وري سازمانيارتقاي كارآئي efficiencyDoing things rightكارها را درست انجام دادنارتقاي اثر بخشي effectiveness Doing right thingsكارهاي درست را انجام دادن بهبود بهره وري productivityDoing right things rightكارهاي درست را درست انجام دادن

اسلاید 6: خلاصه پیام استراتژی کایزنکه حتی یک روز را نباید بدون ایجادنوعی بهبود در یکی از بخشهای سازمان یا شرکت سپری نمود.

اسلاید 7: در نگاه كايزني براي تحقق بهبود تدريجي و مستمر در سازمان ها بايد سه اقدام اساسي زير صورت بگيرد :1- كليه فعاليت هايي كه هزينه زا هستند ولي ارزشي توليد نمي كنند (Muda ) بايد حذف شوند . 2- فعاليت هايي كه به شكلي در جاي ديگري به صورت موازي انجام مي شوند ( Muri ) با يكديگر تلفيق شوند. 3- آن دسته از فعاليت هايي كه براي تكميل و بهبود سطح كيفي خدمات لازمند (Mura)به فعاليت هاي سازمان افزوده شوند.

اسلاید 8: بهبود مستمر و تدريجي با بهره گيري از مشاركت كاركنانكاكوشين (تحول )اضافه كردن موراMURAادغام موري MURIكايزن (بهبود تدريجي)حذف مودا MUDAبهبود

اسلاید 9:

اسلاید 10: همان طور كه ملاحظه مي كنيد، هر چه از سطوح بالاي مديريت به سطوح پايين تر سازمان مي آييم از وظايف دسته ايجاد بهبود كاسته و در عوض بر وظايفي كه جنبه حفظ و نگهداري بهبود ايجاد دارند، افزوده مي شود. مديران سطوح بالاتر سازمان بايد همواره بخش اعظم وقت خود را صرف بهبود سازمان نمايند و امور جاري را كه جنبه نگهداري دارند به سطوح پايين تر واگذار كنند. مديري كه بيشتر وقت خود را صرف پاراف نامه بازبيني مطالبي كه قبلا مي بايست توسط كارشناسان انجام شود مي گذرد، هيچ وقت فرصت آن را نخواهد داشت كه به بهبود سازمان بيانديشد.

اسلاید 11: روش بهبود تدريجي - كايزنtimekaizenSlow and steady wins the raceرهرو آن نيست كه گهي تند و گهي خسته رود رهرو آن است كه پيوسته و آهسته رود

اسلاید 12: اصول بیست گانه مدیریت کایزن 1- نگویید چرا این کار انجام نمی شود فکر کنید چگونه میتوانید این کار را انجام دهید .2- در مورد مشکل بوجود آمده نگرانی بخود راه ندهید همین الان برای رفع آن اقدام نمایید .3- از وضعیت موجود راضی نباشید ،باور داشته باشید که همیشهراه بهتری هم وجود دارد .4 - برای تحقق هدف به دنبال کمال مطلوب نگردید اگر60%از تحقق هدف اطمینان دارید دست بکار شوید

اسلاید 13: 5- اگر مرتکب اشتباه شدید ،بلا فاصله در صدد رفعآن برآیید.6- برای پی بردن به ریشه مشکلات 5باربپرسید چرا ؟7- سعی نکنید از دفتر کار خود مشکلات را حل کنید .8- همیشه برای حل مشکل از داده و اطلاعات کمی و به روز استفاده کنید .

اسلاید 14: 9- برای حل مشکل بدنبال هزینه کردن نباشید، بلکه از خرد خوداستفاده کنید ودر غیر این صورت از خرد جمعی استفاده کنید .10- هیچ وقت جزئیات ونکات ریزرا فراموش نکنید، ریشه بسیاری .ازمشکلات بزرگ همین نکات ریزاست 11- مدیریت باید حضورمشهود و ملموس داشته باشد .حمایت مدیریت ارشد منحصر به قول و کلام نیست .12- برای حل مسائل هر جا که امکان دارد از واگذاری اختیار به زیر دستان خود داري نکنید.

اسلاید 15: 13- هیچ وقت بدنبال مقصر نگردید ،هچ وقت عجولانه قضاوتنکنید .14 مدیریت دیداری و انتقال اطلاعات بهترین ابزار برای حل مسئله به صورت گروهی است .15- ارتباط یک طرفه دستوری از بالا به پایین مشکلات سازمان را پیچیده تر می کند ، مدیریت ارشد باید با لایه های پایین تر سازمان ارتباط دو جانبه داشته باشد

اسلاید 16: 16-انسانها توانایی های فراوانی دارند از الگوی چند مهارتی وعینی سازی شغلی برای شکوفا شدن آنها استفاده کنید .17- تنها فعالیت هایی را انجام دهید که برای سازمان شما ارزش افزوده ایجاد کنند .18-،پایه و بنیان ایجاد محصولی با کیفیت است.19- بر اساس الگوهای کار گروهی ، مسایل محیط کارتان را حل کنید .20-حذف مودا (اتلاف)فرایندی اتلاف ناپذیر است ،هیچ وقت از این کار خسته نشوید.

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید