کسب و کار مدیریت و رهبری

مدل بلوغ فرایندی یکپارچه شده (CMMI)

modele_farayande_yekparche_shode

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدل بلوغ فرایندی یکپارچه شده (CMMI)”

مدل بلوغ فرایندی یکپارچه شده (CMMI)

اسلاید 1: CMMIبه نام تنها یگانه جاویدان خداوند مهربان© HHA.Sutechاستاد: دکتر خیامیمحمد حسین چراغی پورمحمد حسین آزاد منشآرش رضوانی1

اسلاید 2: © HHA.Sutechآشنایی با CMMIبهبود حرفه و مدل های بهبود حرفهدید کلی در مورد CMMIاهداف حرفه و CMMIارائه های مختلف CMMIسطوح بلوغ فرايندنواحی عملیاتیمزایای CMMIعناوین مطالب2 of 26

اسلاید 3: © HHA.SutechCMMI چیست؟Capability Maturity Model Integrationمدل بلوغ فرایندی یکپارچه شدهیک چارچوب ثابت شده در صنعت است که برای بهبود کیفیت محصولات و توسعه کارایی برای سخت افزار و نرم افزار می باشد.3 of 26

اسلاید 4: © HHA.Sutechسه نقطه بحرانی برای بهبود حرفه4 of 26

اسلاید 5: © HHA.Sutechدلایل نیاز به مدلها در بهبود فرایندهامحیطی که مهندسی در آن انجام میگیرد روزبروز پیچیده تر میشود.روشهایی که مهندسی در آنها انجام میگیرد تغییر یافته است. تیمهای با نظمهای چندگانه، مهندسی همروند، و استانداردهای چند ملیتی همگی بر تمرینات مهندسی تأثیرگذار بوده اند.5 of 26

اسلاید 6: © HHA.Sutechبهبود فرآیندها مبتنی بر مدلبهبود فرآیندها مبتنی بر مدلها، چیزی بیش از مدیریت کیفیت است.با افزایش توانایی فرآیندها، قابلیت پیشگویی و همچنین اندازه گیری نتایج حاصل از اجرای آنها امکانپذیرتر است و کاستیها قابل ردیابی بوده و حتی الامکان قابل رفع خواهند بود.6 of 26

اسلاید 7: © HHA.Sutechبهبود فرآیندها مبتنی بر مدل (ادامه)بطور کلی بهبود فرآیندها مبتنی بر مدلها، با معیارهای مدیریتی و یک ارزیابی شروع شده و سپس دستیافته های حاصل از این ارزیابیها در طرحهای عملیاتی استفاده میشود. پس از آنکه این طرحها تکمیل شدند، ارزیابیهای مجدد در سطح بالاتر انجام گرفته و این چرخه ارزیابی تا کامل شدن طرحها ادامه می یابد.بهبود فرآیندها، با وجود این که هزینه هایی را به همراه دارد، به ما کمک میکند تا فرآیندها را تعریف و استاندارد نموده و تأثیرات کارهایی که انجام میدهیم را افزایش داده، دوباره کاریها را کاهش داده، کارایی سازمان را اندازه گیری نموده و داده ها را برای مدیریت حرفه بهتر بکاربندیم .7 of 26

اسلاید 8: © HHA.Sutechبهبود فرآیندها مبتنی بر مدل (ادامه)چنانچه بهبود بصورت هماهنگ صورت نگیرد، توسعه فرآیندها نه تنها نتیجه مطلوب را نمی دهد بلکه ممکن است وضع را از وضعیت موجود بدتر نماید. برای رفع این مسأله، CMMI و بهبود روند عملیاتی بصورت یکپارچه، زبان واحدی را آماده میسازد تا نظمهای مختلف بتوانند با به اشتراک گذاری فعالیتهای بهبود فرآیند و تمرکز بر اهداف عمومی بهبود فرآیند به صورت هماهنگ عمل نمایند.SEI در دانشگاه Carnegie Mellon در اواخر سال 2000 ایده مدل CMMI را بنا نمود.8 of 26

اسلاید 9: © HHA.Sutech9 of 26

اسلاید 10: © HHA.Sutechتاریخچه مدل ها10 of 26

اسلاید 11: © HHA.Sutechدید کلی از CMMICMMI شامل مجموعه بزرگی از اطلاعات جهت راهنمایی و کمک به پیشرفت فرآیندهای سازمانها بوده و اطلاعات آن شامل دو دسته کلی میشود:- دسته ای که مربوط به ارزیابی مضمون و محتویات فرآیندها میشود، و شامل اطلاعاتیست که برای فعالیتهای فنی، پشتیبانی و مدیریتی مورد نیاز است.- دسته ای که برای افزایش کارایی فرآیند استفاده میشود، و شامل اطلاعاتیست که جهت افزایش توانایی فعالیتهای سازمانی مورد نیاز است.11 of 26

اسلاید 12: © HHA.SutechCMMI مدل های پیشین را یکپارچه می کند12 of 26

اسلاید 13: © HHA.Sutechچهار اصل اساسی برای بهبود فرآینداصل 1 : پشتیبانی مدیران اجرایی را در نظر داشته باشید.اصل 2 : اهداف را با دقت مشخص نمایید .اصل 3 : شیوه بکارگیری روشهای موفق .اصل 4 : بهبود فرآیند را با اهداف حرفه همراستا نمایید.CMMI اصول فوق را رعایت می کند.13 of 26

اسلاید 14: © HHA.SutechCMMI در حال حاضر،چهار بعد دانش را در مورد بهبود فرآیندها پوشش میدهد:- مهندسی سیستم- مهندسی نرم افزار- توسعه فرآیند و محصولات بصورت یکپارچه- منبع یابی برای تهیه کنندگان و کارپردازانکه به این ابعاد نظم گوییم.14 of 26

اسلاید 15: © HHA.Sutechچگونگی برآورده شدن اهداف حرفه توسط CMMI- تولید و ارائه محصولات و سرویسهای با کیفیت - ارزشدهی به سهامداران - بالا بردن رضایت مشتری - بکارگیری انتخابات برگزیده- افزایش سهم فروش - امکان صرفه جویی در هزینه ها و استفاده بیشتر از تمرینات موفق - کسب شهرت بعنوان برتر بودن15 of 26

اسلاید 16: © HHA.Sutechاهداف CMMI- حذف ناهماهنگیها- کاهش تکرارها- افزایش وضوح و قابلیت فهم- آماده سازی اصطلاحات فنی رسمی- آماده سازی روشها و سبکهای هماهنگ- توسعه قوانین ساخت یکنواخت و هماهنگ- نگهداشت مؤلفه های موجود- اطمینان از هماهنگی با مدلهای ISO/IEC 1550416 of 26

اسلاید 17: © HHA.Sutechانواع ارائه در CMMI1- ارائه گام به گام (بلوغ)2- ارائه پیوسته (توانایی)17 of 26

اسلاید 18: © HHA.Sutechانتخاب نوع ارائهسه فاکتور مهم در انتخاب نوع ارائه تأثیرگذار است:فاکتور حرفهفاکتور فرهنگیفاکتور موروثی بودن18 of 26

اسلاید 19: © HHA.Sutechپنج سطح بلوغ فرايند نرم افزار 2- مدیریت شده1- آغازین3- تعريف شده 4- مديريت کمی شده فرآيند منظم شده فرآيند سازگار ، استاندارد فرآيند قابليت پيش بينی فرآيند توسعه مستمر غير قابل پيش بينی با کنترل ضعيف وظايف اصلی قبلی می تواند تکرار شود مشخصه های فرآيند به زيبايی و خوب درک شده اند فرآيند کنترل و اندازه گيری شده تمرکز بر توسعه فرآيند 5- بهينه شده مديريت پروژه فرآيند مهندسی يکپارچه کيفيت فرآيند و محصول مديريت تغيير 19 of 26

اسلاید 20: © HHA.Sutechنواحی عملیاتی (Process Areas)یکی از مهمترین ویژگیهای تمام مدلهای CMMI ، دارا بودن نواحی عملیاتی میباشد. یک ناحیه عملیاتی درواقع یک کلاستر از بهترین روشهایی است که مجموعه ای از اهداف را برآورده میسازد.در واقع CMMI قسمتهای مهم بهبود فرآیند را بصورت گروهبندی شده در قالب نواحی از فرآیندها مطرح میکند.20 of 26

اسلاید 21: © HHA.Sutechرابطه بین نواحی عملیاتینواحی عملیاتی در CMMI به چهار بخش تقسیم میشوند:- مدیریت فرآیند- مدیریت پروژه- مهندسی- پشتیبانیهریک از نواحی عملیاتی موجود در هر گروه ممکن است بر نواحی دیگر تأثیرگزار باشد. نواحی عملیاتی موجود در CMMI شامل دو دسته اساسی پایه ای و پیشرفته میباشد. تا زمانیکه نواحی عملیاتی دسته پایه ای پیاده سازی نشوند، امکان پیاده سازی دسته پیشرفته موفقیت آمیز نخواهد بود.21 of 26

اسلاید 22: © HHA.Sutechنواحی عملیاتی CMMI22 of 26

اسلاید 23: © HHA.Sutechطبقه بندی محتوای CMMIمؤلفه های نواحی عملیاتی CMMI به سه دسته اصلی تقسیم می شوند: لازم هدف پیش بینی شدهاطلاعات سودمندویژهعمومی23 of 26

اسلاید 24: © HHA.Sutechساختار و اصطلاحات کلیدی CMMIMaturity Levels (1-5)GenericPracticesGenericGoalsProcess Area 2Common FeaturesProcess Area 1Process Area nVerifyingImplementationSpecificGoalsSpecificPracticesAbilityto PerformDirectingImplementationSub practices, typical work products, discipline amplifications, generic practice elaborations, goal and practice titles, goal and practice notes, and references Commitmentto PerformSub practices, typical work products, discipline amplifications, generic practice elaborations, goal and practice titles, goal and practice notes, and references 24 of 26

اسلاید 25: © HHA.Sutechمزایای مدل CMMI بر دیگر مدل هادر مدل CMMI سازمانها این امکان را دارند که زمان سیکلهای روند توسعه را کاهش داده، امکان پیش گوئی میزان کارائی حاصل از هر عملیات و همچنین امکان سازگاری محصولات با نظر کاربران نهائی را برآورده، سازمانهای مبتنی بر استراتژی IT را نیز پشتیبانی مینماید.در بررسی های به عمل آمده مشخص شده است که با وجود این که مدل CMMI به علت تهیه مستندات قوی روش بسیار پرهزینه ای است، اما منافع زیادتری را نسبت به روش های دیگر عاید می کند.25 of 26

اسلاید 26: © HHA.Sutechمراجعبلوغ سازمانی در مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات، انوشیروان اخوان نیاکی، آذر 87، انجمن انفورماتیک ایرانتطابق معماری سازمانی و مدل بلوغ/توانایی (CMMI)، گزارش سمینار کارشناسی ارشد، مهرشید جوانبخت، دانشگاه آزاد اسلامی- واحد علوم و تحقیقاتCMMI Overview, Software Engineering Institutes CMMI website26 of 26

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید