مدیریت مالی و بازارهای پولی و مالی
اسلاید 1: مدیریت مالی و بازارهای پولی و مالی تعریف مدیریت مالی اهداف مدیریت مالی وظایف مدیریت مالی محیط عملیاتی مدیر مالی بازارهای مالی و پولی نقش مدیریت مالی در بازارهای مالی
اسلاید 2: تعریف مدیریت مالی - مدیریت مالی شاخه ای کاربردی از مدیریت بازرگانی است که با مطالعه و بررسی بازارها و نهادهای مالی و با در نظر گرفتن فعالیتهای اقتصادی در زمینه تامین وجوه و سرمایه گذاری وجوه تامین شده در پی دستیابی به اهداف سازمانی است.- به عبارت دیگر مدیریت مالی یعنی مدیریت سرمایه و یا مدیریت بر منابع و مصارف سرمایه به گونه ای که ثروت سهامداران به حداکثر برسد.
اسلاید 3: اهداف مدیریت مالی - حداکثرسازی سود (درکوتاه مدت وبلند مدت) (بازده= پاداش سرمایه گذار)شامل: منافع و ثروت سهامداران منافع مصرفکنندگانمنافع کارکنانمنافع سایر افراد جامعهبه حداقل رساندن ریسک (سیستماتیک یا کاهش ناپذیر ناشی از بحرانهای سیاسی واقتصادی – غیرسیستماتیک یا قابل کنترل ناشی از مسایل مدیریتی)مدیر مالی می تواند با انتخاب بهترین ترکیب دارایی ها و ساختار سرمایه ریسک را کاهش دهد.
اسلاید 4: وظایف مدیریت مالی تجزیه وتحلیل و برنامهریزی و بودجه بندی مالی تجزیه وتحلیل صورتهای مالی ( ترازنامه –صورتحساب سودوزیان – گزارش جریان نقد ) تجزیه وتحلیل نسبت های مالی (نسبت های نقدینگی – نسبت های فعالیت – نسبت های اهرمی – نسبتهای سود آوری)بودجه بندی مالی وعملیاتی برای کسب سود –تصمیم گیری برای تقسیم ونحوه تقسیم سود (نقدی یا سود سهمی یا تجزیه سهام ) تصمیمات سرمایهگذاری(تعیین میزان وترکیب مصارف-ثابت وهزینه ای) ارزیابی طرح ها (روش های ارزیابی شامل روش دوره برگشت سرمایه روش ارزش فعلی خالص- روش نرخ بازده داخلی و ...) تصمیمات تأمین مالی(تعیین میزان وترکیب منابع مالی)تهیه منابع مالی و وجوه : برای ادامه فعالیت شرکت و ایجاد و راه اندازی طرح های توسعه و درآمدزایی
اسلاید 5: محیط عملیاتی مدیر مالی سازمانهای تجاری (محیط داخلی)مالکیت انفرادی شرکتهای تضامنی شرکتهای سهامی ........بازارهای مالی(محیط خارجی) بازارهای سرمایه بازارهای پولی وبانک ها
اسلاید 6: بازارهای مالی و پولی بازارهای مالی بازارهایی هستند که در آنها دارایی های مالی مبادله می شوند. دارایی های مالی دارایی هایی مثل سهام و اوراق قرضه هستند که ارزش آنها به ارزش تولیدات وخدمات ارایه شده توسط شرکتهای منتشر کننده آنها وابسته است. تفاوت دارایی های مالی با دارایی های واقعی در این است که دارایی های واقعی ماهیت فیزیکی دارند مانند اتومبیل، املاک و مستغلات، و وسایل منزل......... بازار پول بازاری برای دادوستد پول و دیگر داراییهای مالی جانشین نزدیک پول است که سررسید کمتر از یکسال دارد. به طور کلی بانکها، مؤسسات اعتباری غیربانکی و سایر مکانهایی که دادوستد ابزارهای مالی بازار پول در آن انجام میشود، تشکیلدهندة بازار پول هستندبه عبارتی، مهمترین رسالت بازار پول ایجاد تسهیلات برای واحدهای اقتصادی به منظور تأمین نقدینگی- به معنای کوتاه مدت آن- و نیز تأمین سرمایه در گردش است.
اسلاید 7: تفاوت بازارهای مالی و پولی بازار پولی که عمدتا توسط نظام بانکی یک کشور اداره می شود که مهمترین کارکرد آن تامین اعتبارات کوتاه مدت است. بازار سرمایه که کارکرد اصلی آن تامین مالی بلند مدت مورد نیاز در فعالیت های تولیدی و خدماتی مولد می باشد. بورس یک نهاد سازمان یافته ای است که از جمله نهادهای عمده و اساسی در بازار سرمایه محسوب می شود و در کنار سایر موسسات و سازمانها ،وظایف چندگانه ای را برعهده دارد. بنابراین بازار پول بازاری است که در آن اوراق بهادار کوتاه مدت (با عمر کمتر از یکسال) داد و ستد می شوند مثل اسناد خزانه یا اسناد تجاری ، ولی در بازار سرمایه اوراق بهادار بلند مدت(با عمر بیش از یکسال) داد و ستد می شوند. مثل سهام و اوراق قرضه بلند مدت. این حوزه ها عملا حوزه فعالیت مدیریت مالی است.
اسلاید 8: نقش مدیریت مالی در بازارهای مالیمدیریت مالی عهده دار حداکثرسازی ثروت صاحبان سهام با رعایت مسئولیهای اجتماعی بنگاه میباشد. این وظیفه از طریق مدیریت کارآمد جریان های نقدی کوتاه و بلندمدت هر بنگاه اقتصادی میسر است. مدیریت مالی علاوه بر توانایی تجزیه و تحلیل و حضور فعال در بازارهای مالی می توانند وضعیت مالی شرکت ها و مؤسسات را مورد ارزیابی قرار دهند و در اخذ تصمیمات مالی مؤثر در سازمان ها، نقش اساسی ایفا کنند . با توجه به موارد فوق می توان وظایف یا نقش مدیریت را تأمین مالی و سرمایه گذاری، حسابداری و کنترل، پیش بینی و طرح ریزی بلندمدت، قیمت گذاری محصولات دانست.
اسلاید 9: با تشکر ازتوجه شما یاشار عطازاده
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.