کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

مرکز رشد Business Incubator

Business-Incubator

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مرکز رشد Business Incubator”

مرکز رشد Business Incubator

اسلاید 1: مرکز رشدBusiness Incubator

اسلاید 2: عنوانمرکز رشدنوعابزارمراحل استفادهطراحی / برنامه ریزی / اجراموضوعاستراتژیسطحسازمانی / فراسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: مرکز رشد یا انکوباتور، یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است که به منظور حمایت از کارآفرینان تحصیل‌کرده تأسیس می‌شود و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه پاگرفتن شرکت‌های جدید را فراهم می‌کند. استفاده از مراکز رشد، امروزه به عنوان یکی از ابزارهای پذیرفته شده برای تبدیل خلاقیت‌ها و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به محصولات قابل ارائه به بازار و توسعه کارآفرینی محسوب می‌شود. امروزه بیش از ۳۰۰۰ انکوباتور در سراسر دنیا وجود دارد که بیشتر آنها در کشورهای آمریکا و ژاپن مستقر هستند.مرکز رشد نام وسیله‌ای است که گرمای لازم را برای تولید جوجه از تخم مرغ را فراهم می‌کند. این لغت همچنین به وسیله‌ای اطلاق می‌شود که با ایجاد گرما، زمینه را برای ادامه حیات نوزادان زودرس پس از تولد فراهم می‌کند. در ادبیات کارآفرینی، انکوباتورها یا مراکز رشد، مراکزی هستند که برای پرورش یا ایجاد کسب‌و‌کارهای کوچک ایجاد می‌شوند. انکوباتورها طرح‌هایی مبتنی بر نوآوری هستند و از کادر مدیریتی کوچکی تشکیل می‌شوند. این مراکز دارای مکان فیزیکی و تسهیلات مشترک هستند. انواع مراکز رشد مرکز رشد صنعتی: این مراکز را اغلب نهادهای دولتی یا مراکز غیرانتفاعی به منظور حمایت از کارفرمایان تأسیس می‌کنند. مرکز رشد دانشگاهی: این مراکز به منظور تسهیل استفاده تجاری از دانش فنی و حقوق مالکیت معنوی تأسیس می‌شوند و امکان استفاده از امکانات دانشگاهی مانند آزمایشگاه، کارگاه و کتابخانه را فراهم می‌کنند. همچنین مراکز مذکور امکان استفاده از نظرات و مشاوره تخصصی اعضای هیات علمی دانشگاه را نیز فراهم می‌آورند.مرکز رشد مجازی: این مراکز معمولاً دارای فضای فیزیکی خاصی نیستند و امکاناتی غیر از فضای اداری را ارائه می‌دهند.مرکز رشد بین‌المللی: به طور معمول این دسته از مراکز دارای مجموعه کاملی از سرویس‌های پشتیبانی برای پیشرفت فعالیت‌های تجاری هستند و تمرکز آنها بیشتر بر روی صادرات است. این مراکز با دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی در ارتباطند. یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این گروه، ایجاد شبکه‌ای از مراکز در محدوده مربوط به خود است.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطسرمایه گذاری خطرپذیر Venture Capitalکسب و کار مجازی Virtual Business برون سپاری Outsourcingمزایااهداف عمده انکوباتورها را می‌توان چنین دسته‌بندی نمود:-کمک به جذب بیشتر کارآموزان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار و ایجاد شغل.-ایجاد واحدهای صنایع کوچک و متوسط فنی و تخصصی که بتوانند در بازار کار رقابت‌پذیر باشند.-نوسازی، انتقال فناوری و استفاده از اکتشافات علمی جدید.-افزایش بازدهی نیروی کار بالقوه و استفاده بهینه از این سرمایه عظیم ملی.-در کنار این اهداف، انکوباتورها اهداف دیگری را نیز دنبال می‌کنند: رشد اقتصادی منطقه، تنوع اقتصاد و سرمایه‌گذاران، کمک به زنان، مهاجران یا اقلیت‌هامعایبمراکز رشد در عمل در ایران ضریب شکست بسیار بالاتری دارند (البته بر خلاف ادعاهایشان)، اگر در آمریکا انکوباتورها پاشنه آشیل‌شان دولتی بودن است، در ایران دلایل زیر مزید بر علت هستند (تجربه‌های شخصی خودم در ارتباط با چندین مرکز رشد و همینطور دوستانی که مستقر بوده‌اند):– نبود درک درست از مفهوم استارتاپ و ویژگی‌های آن در مراکز رشد و تمایز قائل نشدن بین استارتاپ و کسب‌وکار کوچک.– متاسفانه در بیشتر مراکز ایران رشد درک درستی از کسب‌وکارهای IT و تفاوت ماهوی آن با دیگر کسب‌وکارها وجود ندارد.– در ایران (بیشتر) مراکز رشد دانشگاهی هستند و مدیران آن‌ها از استادان دانشگاه هستند که باز هم متاسفانه اساسا درک درستی از کارآفرینی ندارند.و البته کاغذبازی اداری موجود و نگاه طلبکارانه داشتن به موسسات مستقر هم که دیگر طبیعی است.

اسلاید 5: کاربردهامراکز رشد، خدمات متعددی را به شرکت‌های پذیرفته شده ارائه می‌دهند. این خدمات را می‌توان بدین ترتیب برشمرد:خدمات عمومی و دفتری: تلفن، نمابر، اینترنت، اتاق مذاکره و کنفرانس، منشی و کارهای دفتری، رایانه، دبیرخانه، نظافت و...خدمات اداری و اجرایی: وام‌ها و تسهیلات دولتی، شبکه، کمک‌های مالیاتی، اجاره‌بها و...خدمات تجهیزاتی و تسهیلاتی: فضای اداری، پارکینگ، تجهیزات اداری و دفتری، منابع آزمایشگاهی، تجهیزات کارگاهی و...خدمات فنی و تخصصی: مشاوره مالی و بازاریابی، مشاوره حقوقی و مدیریتی، دوره‌های آموزشی، دسترسی به منابع مالی و...چند مورد از کمک‌هایی که مراکز رشد به شما می‌کنند را مرور می‌کنیم:1) آنها دفتر کار ارزان قیمت به شما می‌دهند.2) از خدمات مرکز استفاده می‌کنید، مثلا یک منشی در ساختمان وجود دارد که می‌توانید مطمئن باشید که تلفن‌ها و فکس‌های شما را انجام می‌دهد و تازه هزینه‌ی حقوقش نیز برای شما اندک است.3)معمولا چند تا شرکت به طور همزمان (چند روز زودتر یا دیرتر) وارد مرکز رشد می‌شوند و بهر حال به یکسری آموزش‌ها از جمله نحوه‌ی قراردادها، ثبت شرکت، مدیریت مالی نیاز دارند که مرکز رشد با استفاده از اساتید با تجربه‌ی خود این آموزشها را می‌دهد.انواع مرکز رشدمرکز رشد صنعتی: این مراکز رشد را اغلب نهادهای دولتی یا مراکز غیرانتفاعی به منظور حمایت از کارفرمایان تأسیس می‌کنند.مرکز رشد دانشگاهی: این انکوباتورها به منظور تسهیل استفاده تجاری از دانش فنی و حقوق مالکیت معنوی تأسیس می‌شوند و امکان استفاده از امکانات دانشگاهی مانند آزمایشگاه، کارگاه و کتابخانه را فراهم می‌کنند. این انکوباتورها همچنین امکان استفاده از نظرات و مشاوره تخصصی اعضای هیات علمی دانشگاه را نیز فراهم می‌آورند.مرکز رشد مجازی: این انکوباتورها معمولاً دارای فضای فیزیکی خاصی نیستند و امکاناتی غیر از فضای اداری را ارائه می‌دهند.مرکز رشد بین‌المللی: به طور معمول این طبقه از انکوباتورها دارای مجموعه کاملی از سرویس‌های پشتیبانی برای پیشرفت فعالیت‌های تجاری هستند و تمرکز آنها بیشتر بر روی صادراتاست. این انکوباتورها با دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی در ارتباطند. یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این گروه، ایجاد شبکه‌ای از انکوباتورها در محدوده مربوط به خود است.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان