علوم انسانی و علوم اجتماعی رسانه و شبکه‌های اجتماعی

موج سواری روابط عمومی نوین بر روی امواج پرقدرت شبکه های اجتماعی

moj_savarie_ravabet_omoomie_novin

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “موج سواری روابط عمومی نوین بر روی امواج پرقدرت شبکه های اجتماعی”

موج سواری روابط عمومی نوین بر روی امواج پرقدرت شبکه های اجتماعی

اسلاید 1: موج سواري روابط عمومي نوين بر روي امواج پرقدرت شبكه هاي اجتماعي محمد سلطاني فر هفتمين همايش روابط عمومي الكترونيك ارديبهشت ماه 1391

اسلاید 2: صنعت روابط عمومي دوران تحولات پيچيده اي را تجربه مي كند. از يك سو فعاليتهاي الكترونيك مبتني بر وب 2.0 و شبكه هاي اجتماعي و از سوي ديگر مخاطبان خواهان فعاليت مشاركت جويانه، اين صنعت ارتباطاتي و اطلاع رساني را با تحولات جدي و عرصه هاي ناشناخته اي روبرو كرده است .

اسلاید 3: در طول ده سال گذشته، تحولي اساسي در دسترسي مردم به اخبار و اطلاعات صورت گرفته است. واحدهاي روابط عمومي در طول اين سالها تحت فشار بوده اند تا از انتشار مطالب به سوي مخاطبان توده اي فاصله گرفته و به سمت ارتباطات متعال با مخاطبان فعال تغيير مسير دهند

اسلاید 4: اما چرا روابط عمومي شركتها و سازمانها، به عنوان يك راهبرد موفقيت آميز تجاري، بايد هر چه سريعتر به شبكه هاي اجتماعي بپيوندند؟ پاسخ اوليه بسيار ساده است: "اشتراک گذاری اطلاعات در شبكه هاي اجتماعي، خيلي سریع تر از هر بخش دیگر سازمانها و شركتها، واحدهاي روابط عمومي و متخصصان آنها را متاثر كرده است".

اسلاید 5: در نگاه اول، شايد رسانه هاي اجتماعي محتواي چنداني براي روابط عموميها به ارمغان نياورند، اما صداي روابط عموميها را رساتر به جامعه مي رسانند. مردم نظرات خود را در مورد هر چيزي در سايت شركتها و سازمانها منعكس مي كنند. در مورد شركتها در بلاگهايشان مي نويسند. نظرات و لينكهايشان د رمورد شركتها را در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك مي گذارند و شبكه اي از افراد همسو و يا غيرهمسو با سازمانها و شركتها ايجاد مي كنند. به اين ترتيب مردم اينگونه در مباحثات مرتبط با شركتها و سازمانها شركت مي كنند و اين مباحثات مبناي استراتژي روابط عمومي و بازاريابي نوين است

اسلاید 6: علاوه بر اين: - افزايش سرعت بالا رفتن محبوبيت رسانه هاي اجتماعي، غيرقابل شمارش شدن تعداد اعضاء بالقوه شبكه هاي اجتماعي و اعتماد رو به گسترش مخاطبان جهاني نسبت به شبكه هاي اجتماعي به عنوان شاهراه اصلي ارتباطات و سازمانهاي ارتباطاتي از جمله روابط عموميها

اسلاید 7: - ايجاد شبكه اي از مخاطبان و مشتريان فعال حول سازمان و كسب و كار شركتها و سازمانها بدون پرداخت هيچ گونه وجهي و جاري شدن انتقال بازخوردها، انتقادات و نقطه نظرات آنها به روابط عمومي - حضور مخاطبان و مشتريان فعال بيشمار در گستره جهاني، به عنوان فرصتي براي ارتباطات روابط عمومي

اسلاید 8: - آگاهي از جايگاه برند شركت يا سازمان مرتبط با روابط عمومي، در شبكه هاي اجتماعي و ....... نشانه هايي جدي از حضور شبكه هاي اجتماعي در حيات روابط عموميهاي نوين هستند.

اسلاید 9: فعاليت روابط عموميهاي نوين در شبكه هاي اجتماعي، شبكه اي از همراهان سازمان و شركت را فراهم مي سازد. البته اگر اين گردهم آوردن بدون استراتژي مشخصي صورت گيرد، ممكن است بدون كنترل شود و حتي به منافع سازمان و كسب و كار هم صدمه بزند.

اسلاید 10: در حال حاضر شبكه هاي اجتماعي بيشتر در راستاي گسترش پوشش اخبار و اطلاع رساني به كار گرفته مي شوند و تاثيرات مفيدي كه براي صنايع و تجارت دارند هنوز كامل كشف نشده است

اسلاید 11: سازمانها و شركتها، به ترتيب از شبكه هاي اجتماعي لينكدلن، فيس بوك ، توئيتر و وبلاگها رهبري در كسب و كار و تجارت بهره مي گيرند. طبق گزارشهاي تحقيقاتي منتشر شده در سال 2010، 67 درصد از بازاريابي شركتهاي بزرگ تجاري در شبكه هاي اجتماعي توئيتر، فيس بوك و وبلاگها اتفاق افتاده است

اسلاید 12: واحد روابط عمومي و نيز واحد بازاريابي، رهبري بهره گيري از شبكه هاي اجتماعي در تجارت و كسب و كار در سازمانها را برعهده دارند. و بخش فروش و همكاري اين سازمانها از طريق واحدهاي روابط عمومي و بازاريابي از فرصتهاي شبكه هاي اجتماعي بهره مند مي شوند

اسلاید 13: تقريبا بخش عمده اي از بهره گيري سازمانها و شركتهاي بزرگ، از شبكه هاي اجتماعي در راستاي برندينگ "ايجاد آوازه" براي سازمان و يا محصول سازمان و برقراري روابط عمومي سازنده، بخش عمده تلاش ديگر سازمانها در اين شبكه ها صرف اطلاع رساني، ارتباطات درون سازماني و تفهيم نيازهاي مشتري از سوي واحدهاي روابط عمومي مي شود

اسلاید 14: براساس نمودار تحقيقاتي موسسه "شبكه هاي اجتماعي امروز" هم اينك، 71.8 درصد روابط عمومي شركتها و سازمانهاي بزرگ جهان، در برندينگ شركت خود از شبكه هاي اجتماعي استفاده مي كنند

اسلاید 15: 70.5 درصد اين روابط عموميها، براي تبادل اطلاعات شركت و سازمان خود 65.8 درصد آنها براي امور جاري روابط عمومي 56.6 درصد براي تفهيم مخاطبان نسبت به منافعي از سازمان و شركت نصيب آنها مي شود 54.9 درصد براي هدايت مخاطبان در شبكه هاي اجتماعي به سوي منافع و اهداف سازمان 38.4 درصد براي جلب همكاري مخاطبان 32.1 درصد براي ارتباطات درون سازماني و 25.8 درصد براي پشتيباني استراتژيهاي بخش فروش .... از شبكه هاي اجتماعي بهره مي گيرند

اسلاید 16: اما آيا مي توان روزي را تصور كرد كه كاركنان كليه واحدهاي يك سازمان يا شركت، در شبكه هاي اجتماعي حضور فعال داشته باشند و در واقع عملكرد روابط عمومي و ارتباط با بازار و مشتري را تك به تك كاركنان، ضمن انجام مسئوليت مشخص خود به انجام رسانند! مشكل كنوني عمده روابط عموميها، رويكرد سنتي درون سازمانها به شبكه هاي اجتماعي است. اغلب سازمانها كاركنان خود را از فعاليت در شبكه هاي اجتماعي منع مي كنند و آنها را به بهره برداري از شبكه هاي اجتماعي در راستاي گسترش تجارت و كسب و كار، تشويق و حمايت نمي كنند

اسلاید 17: اهميت بهره گيري روابط عمومي هاي نوين از شبكه هاي اجتماعي

اسلاید 18: فعالیت های آنلاین، بخش قوی و رو به رشدي از فعالیت های ارتباطات استراتژیک روابط عمومي سازمانها و شركتهاست. دراين ميان ارزش شبكه هاي اجتماعي كاملا مشخص است: شبكه گسترده اي از ارتباطات دست يافتني. بر همين اساس استراتژي "فشار" به مخاطب براي خريد توليد يا خدمات شركتها و سازمانها، به استراتژي "كشيدن” مخاطب به سمت شركت و سازمان از طريق شبكه هاي اجتماعي تبديل مي شود

اسلاید 19: در حال حاضر رسانه های اجتماعی بخشی از استراتژی بهینه سازی امور روابط عمومي الكترونيك و تقریباً اکثر کمپین های بازاریابی اینترنتی هستند. پس ضروری است که فعالیت های آنها بیش از یک علاقهء منفعلانه در این حيطه باشد. در واقع به شبكه هاي اجتماعي، فقط نبايد به عنوان یک بک لینک بالقوه نگاه كرد؛ شبکه های اجتماعی برای کسب و کار اینترنتی، تعاملات شخصی، افزایش قابلیتها برای درک مشتری و البته قرار گرفتن در معرض دید مخاطبان بالقوه که اکثراً زمان خود را درچنین وب سایت هایی صرف می کنند، ابزارهاي بسیار مناسبي هستند

اسلاید 20: آنچه از حضور روابط عموميها در شبكه هاي اجتماعي و وب 2.0 ؛ براي سازمان و شركت به ارمغان آورده مي شود، عبارتست از: شركت در مباحث آن لاين كه به درك مخاطب نسبت به برند شركت و سازمان مي انجامد ارتباط شركت و كسب و كار با تاثيرگذاران حرفه اي هم رشته را فراهم مي كند گروههاي حمايت كننده از صنعت و تجارت را به وجود مي آورد

اسلاید 21: كمپينهاي روابط عمومي امروز شركتها و سازمانها، مبتني بر شبكه هاي اجتماعي است

اسلاید 22: .

اسلاید 23: با اين حال صرف حضور روابط عمومي در شبكه هاي اجتماعي كافي نيست، پاسخگويي به بازخوردهاي اين حضور هم مهم است. همين امر است كه امروزه استخدام نيروي كار ماهر در شبكه هاي اجتماعي كه به اصطلاح به آنها شبكه سازان اجتماعي مي گويند، بيشترين تعداد دعوت به كار در شبكه هاي كاريابي كشورهاي توسعه يافته را به خود اختصاص داده است

اسلاید 24: ويژگي هاي شبكه هاي اجتماعي در خدمت روابط عمومي الكترونيك

اسلاید 25: بسيج كنندگي و سازماندهي : شبكه هاي اجتماعي قدرت بسيج كنندگي دارند يعني مي توانند افراد را در يك زمان و يا مكان در محيط واقعي گرد هم آورند ، يا در محيط مجازي به كمپين بپردازند . طرح شبکه های اجتماعی خود جوش و خود مختار بی شمار و گسترده در سطح جامعه را باید از بدیع ترین اقدامات او دانست که می تواند تجربه و رویکردی نو در تشکیلات و سازماندهی در ایران معاصر محسوب شود

اسلاید 26: اعتماد : قابليت اعتماد به شبكه هاي اجتماعي بيش از وب سايتها است چون اطلاعات ، فيلتر نشده و خام منتقل مي شود ، قدرت اعتماد به شاخص بودن يا مشهور بودن فرد توليد كننده اطلاعات بستگي دارد

اسلاید 27: حلقه هاي مخاطبان : به جاي مخاطبان انبوه ، حلقه هايي كوچك و بزرگ از مخاطبان شكل مي گيرد.اين حلقه ها در جاهايي با يكديگر همپوشاني دارد . تاثير گذاري هر شبكه بر هر حلقه به تناسب تخصصي بودن يا گرايش خاص آن شبكه است

اسلاید 28: استناد و تعميم : فيلم ، عكس ،صدا و متون اصلي رسانه ها ، قابليت استناد و تعميم را بالا برده است . شنيدن كي بود مانند ديدن ؟

اسلاید 29: باز انتشار : در محيط شبكه ها به خصوص سايتهاي لينكدوني ، خبرها پالايش و انتخاب شده و باز انتشار مي شوند .

اسلاید 30: نقد بي رحمانه : شبكه هاي اجتماعي فضاي تعاملي جسورترين آدم هايي است كه فعاليت در اين شبكه ها را نوعي حركت دموكراتيك مي دانند . لذا از نقد بي رحمانه حاكميت ، سياستمداران ؛ رسانه هاي رسمي ابايي ندارند . به همين جهت زبان آنها متفاوت با ساير رسانه ها به نظر مي رسد

اسلاید 31: خرد جمعي : همه چيز را همگان دانند و همگان هنوز از مادر زاده نشده اند : حكيم بزرگمهر . اما در عصر شبكه ها همكان در حال زاده شدن است . گرايش عمومي را مي شود از اين فضاها سنجيد . شبكه هاي اجتماعي بهترين فضاي افكار سنجي هستنند

اسلاید 32: جهاني بودن ( مترجم گوگل) : حذف مرزهاي زباني مهمتريم اتفاقي است كه در فضاي جديد وب اتفاق افتاده است .

اسلاید 33: جستجو شدن : از طريق تركيب موتورهاي جستجو با بسياري از شبكه ها شما مي توانيد در اين فضاها همزمان جستجو كنيد و جستو شويد

اسلاید 34: اطلاع رساني و خبر رساني : رسانه هاي شهروندي ، خبرنگاران شهروند . از سونامي تا رخدادهاي انتخاباتي تهران

اسلاید 35: شفاف شدن بيش از گذشته : درون خانه هاي شيشه اي زندگي مي كنند از كوچكترين رخدادهاي همديگر مطلع مي شوند .

اسلاید 36: ابتكار و خلاقيت : نوآوري در ذات شبكه ها است . ارتباطات افقي ، پيشنهادات خلاقه ، طوفانهاي مكرر فكري در اين محيط ها اتفاق مي افتد

اسلاید 37: ساختار دمكراتيك : مانند بالاترين ، ويكي پديا ، گوگل زمين ، وبلاگها ، فرومها و همه برابرند.

اسلاید 38: تحرك اجتماعي : جنبش های اجتماعی با تحرک یا تجمع گروه هایی از افراد متولد می‌شوند. این تحرک (mobility ) از یک سو به معنای جابجایی جمعیت است و از سوی دیگر به معنای سرعت یافتن ایده ها، ارتباطات و تماس ها است. در این شرایط افرادی که کمتر محتمل بود با همدیگر ارتباط داشته باشند یا پیوندی بین آن ها به وجود آید، فرصت آن را خواهند یافت تا یکدیگر را همیابی کند. تحرک جغرافیایی یا جابجایی جمعیت امکان فرا تر رفتن از محیط سنتی و قرار گرفتن در شرایط جدیدی را مهیا خواهد کرد که ظرفیت های افراد را افزایش خواهد داد.

اسلاید 39: روشهاي حضور فعالانه و مداوم روابط عموميهاي نوين در شبكه هاي اجتماعي

اسلاید 40: واحد روابط عمومي بايد به طور مداوم و متناوب، از مشتريان و مخاطبان سازمان در مورد تجربه آنها نسبت به محصول و خدمت شركت و سازمان خود بپرسد. و همواره رويكرد خدمت و همزمان مراقبت از مخاطبان و مشتريان خود را در گروههايي كه حول سازمان و شركت در شبكه هاي اجتماعي شكل مي گيرند داشته باشد. پاسخ مطلوب و واكنش مناسب به نظرات و تقاضاهاي مردمي در شبكه هاي اجتماعي، به اعتبار روابط عمومي و در نتيجه سازمان و شركت مرتبط با آن مي انجامد

اسلاید 41: روابط عمومي همواره بايد پاسخها و واكنشهاي همدلانه و خلاقانه و روابطي گرم با مخاطبان و مشتريان در شبكه هاي اجتماعي برقرار كند و همواره به دنبال آن باشد كه در آنها نسبت به شركت و سازمان خود ايجاد علاقه نمايد

اسلاید 42: براي مخاطبان مشخص كند كه 24 ساعته مي توانند با واحد روابط عمومي در شبكه هاي اجتماعي در تماس باشند و البته در صفحه خود در شبكه اجتماعي مشخص كنيد كه در چه ساعاتي از روز امكان تماس مستقيم با شما وجود دارد. همواره از مخاطبان و مشتريان سازمان و شركت خود بپرسد كه چه تقاضايي از شركت و سازمان دارند.

اسلاید 43: صفحه روابط عمومي در شبكه هاي اجتماعي بايد مانند يك گردهمايي عمل كند، گردهمايي كه 24 ساعت 7 روز هفته پابرجاست و پاياني ندارد. همه مي توانند وارد اين گردهمايي شوند و از آن بهره ببرند و به آن بيفزايند

اسلاید 44: اطلاعاتي كه گروههاي وابسته به شركت و سازمان به آن نياز دارند را در شبكه اجتماعي، در اختيار آنها قرار دهد. در مورد تصويري كه در اذهان مخاطبان و مشتريان حاضر در شبكه هاي اجتماعي نسبت به سازمان و شركت ايجاد مي شود، حساس باشد و در زمان مناسب واكنش مناسب نشان دهد

اسلاید 45: رسانه هاي اجتماعي فرصتي براي تحقيقات روابط عمومي نوين رسانه هاي اجتماعي، فرصت تحقيقات عميق و تخصصي بازار براي واحدهاي روابط عمومي را به رايگان فراهم آورده اند. شما به عنوان واحد روابط عمومي، تنها لازمست بدانيد كه چه نوع اهدافي از انجام تحقيق داريد. تا براي دستيابي به اين اهداف، براي تحقيق خود در شبكه هاي اجتماعي برنامه ريزي كنيد.

اسلاید 46: معمولا ده مرحله براي انجام اين گونه تحقيقات وجود دارد كه عبارتند از: 1 – ترسيم نمودار اجتماعي برند سازمان و شركت مشتريان، سهامداران، مخاطبان بالقوه، گروههاي تصميم گيرنده سياسي، اجتماعي و اقتصادي و رهبران فكري رسانه ها، شبكه اجتماعي و و بلاگها را به خوبي شناسايي كنيد و ميزان تاثيرگذاري آنها بر شركت و سازمان خود را تعيين نماييد 2 – گردآوري آنچه در مورد سازمان، شركت، محصول و خدمات شما در شبكه هاي اجتماعي بيان شده است شبكه هاي اجتماعي به واحدهاي روابط عمومي كمك مي كنند كه به آنچه در مورد شركت و سازمان مربوط به آنها گفته مي شود دست يابند

اسلاید 47: 3 –محتواهاي به اشتراك گذاشته شده صوتي، متني و تصويري و چند رسانه اي و نيز احساسات، انتقادات، ‌گرايشهاي مخاطبان در مورد سازمان و برندتان را تجزيه و تحليل كنيد هنگامي كه به دنبال مباحث منتشر شده در مورد سازمان و برندتان باشيد به ميليونها اظهارنظر برمي خوريد كه بايد جمع آوري كنيد 4 – اهداف خود را تعيين و معيار سنجش را در تحقيقاتتان تعريف كنيد 5 –گروههاي اصلي تاثيرگذار بر ترويج ديدگاهها در مورد سازمان و شركت، توليد يا خدماتتان را در شبكه هاي اجتماعي، از جمله مطالبي كه بلاگرهاي رهبر فكري و نيز مشاركت كنندگان فعال شبكه هاي اجتماعي منتشر مي كنند را شناسايي كنيد و بر آنها در راستاي اهدافتان تاثير بگذاريد 6 – استراتژي جذب محتوا از سوي شركت كنندگان فعال در شبكه هاي اجتماعي را طراحي كنيد. اگر به دقت به آنچه در مورد شما از سوي مخاطبان فعال در شبكه هاي اجتماعي منتشر مي شود گوش فرادهيد، مي توانيد به نكته محوري كه آنها در مورد برند و شركت و سازمان شما اشاره مي كنند پي ببريد و همين امر براي شما امكانات فراواني براي برنامه ريزي بعدي به ارمغان مي آورد 7 – طرحي تاكتيكي براي رهبري ديدگاههاي رايج در شبكه هاي اجتماعي در مورد سازمان، شركت، توليد و خدماتتان طراحي كنيد.

اسلاید 48: 8 –محتواهاي نويني براي تاثيرگذاري بر روي محتواي گذشته و ايجاد محيط مناسب براي بروز ديدگاههاي جديد بهتر در مورد سازمان، شركت، توليد و خدماتتان توليد و در شبكه هاي اجتماعي و ساير رسانه ها خلق و منتشر كنيد. برخي اوقات مي توانيد به بازآفريني خبرهاي گذشته سازمان و شركت خود بپردازيد 9 – در مباحثي كه در مورد برند شما در شبكه هاي اجتماعي در جريان است فعالانه شركت كنيد و ارائه تحليل و انتقاد در مورد برند سازمان، شركت، توليد و خدماتتان از سوي مخاطبان و مشتريان را تسهيل نماييد. 10 – به طور مداوم و متناوب محتواي انتشار يافته در شبكه هاي اجتماعي را، به گونه اي كه در بالا ذكر شد، در طول زمان نظارت و اندازه گيري كنيد و گزارشي از تغييرات ايجاد شده دررويكردهاي رايج در مورد برند سازمان، شركت، توليد و خدماتتان تهيه كنيد تا در برنامه ريزيهاي آتي روابط عمومي و به تبع آن ساير واحدهاي سازمان بهره گيري كنيد.

اسلاید 49: در اجراي كليه مراحل فوق درنظر داشته باشيد كه به عنوان روابط عمومي نوين، در شبكه هاي اجتماعي اين گونه عمل كنيد: در موضوعات و مباحث مرتبط با برند، سازمان، شركت، توليد و خدماتي كه ارائه مي كنيد، شركت كنيد در اين باره با مخاطبان و مشتريان در تعامل مداوم باشيد با آنها مانوس شويد در آنها نفوذ كنيد و نتايج را همواره اندازه گيري كنيد

اسلاید 50: فيس بوك؛ به مثابه شبكه نامحدود ارتباطات براي روابط عمومي بهره گيري از فيس بوك براي ارتباطات روابط عمومي با رسانه ها هم اينك هر مطلبي بر روي صفحه فيس بوك شركت و سازمان شما منتشر شود؛ روزنامه نگاران، رسانه ها، بلاگرها و شبكه وندان اجتماعي مترصد مطلع شدن از آن و انتشار آن خواهند بود

اسلاید 51: با درگیر شدن فعالانه تیم روابط عمومی در شبكه هاي اجتماعي، فرصت های جدیدی برای آغاز یک رابطه اجتماعی ميان رسانه ها و روابط عمومي در راستاي كسب و كار سازمان و شركت ايجاد مي شود. روزنامه نگاران به دنبال اطلاعات و منابع آنلاین و حرفه ای از حضور فعالانه روابط عموميها در رسانه های اجتماعی بهره می برند. برخی خبرنگاران با انتشار وبلاگ و دیگران در توییتر فعال هستند و اين امر فعاليت روابط عموميها در شبكه هاي اجتماعي را چندين برابر تاثيرگذار مي كند. همچنين تعداد قابل توجهي از روزنامه نگاران از مطالب فيس بوك براي تهيه گزارشهاي خود بهره مي گيرند

اسلاید 52: نكته ديگري كه در مورد اهميت حضور روابط عمومي در شبكه هاي اجتماعي در ارتباط با تقويت ارتباطات سازمان و شركت با رسانه ها بايد گفت، اينست كه تقريبا كليه رسانه هاي مهم و تاثيرگذار امروزه خود از اعضاء فعال شبكه هاي اجتماعي هستند. اين حضور گسترده باز هم بر قابليتها و اثربخشي حضور روابط عمومي در شبكه هاي اجتماعي خواهد افزود و روابط پيچيده اي در نتيجه آن حاصل مي شود، كه به گسترش هر چه بيشتر دامنه ارتباطات شركتها و سازمانها و بالاخص روابط عموميهاي آنها با رسانه ها و ساير فعالان شبكه هاي اجتماعي منجر مي شود.

اسلاید 53: بهره گيري از فيس بوك براي ترويج شركت و سازمان براي ترويج شركت و سازمان خود در ميان رقبا، سهامداران، مخاطبان، مشتريان بالقوه مي توانيد از انتشار مطالب مرتبط با شركت و سازمان خود در شبكه هاي اجتماعي و نيز ايجاد گروههاي اجتماعي براي انتشار اين مطالب بهره بگيريد.

اسلاید 54: بهره گيري از فيس بوك براي ايجاد گروههاي حمايت كننده از شركت و سازمان مطمئنا در مورد كسب و كارهاي انتفاعي نوع تاسيس و راه اندازي اين صفحات در فيس بوك متفاوت خواهد بود، اما باز افرادي هستند كه با عضويت در شبكه اجتماعي روابط عمومي سازمان و شركت شما، منفعت مالي و معنوي خواهند داشت. در اين راستا مي توان به روزنامه نگاران رسانه هاي اقتصادي اشاره كرد كه مترصد پوشش خبري كنفرانسهاي خبري – رسانه اي شما و برنامه هاي ويژه شركت شما هستند.

اسلاید 55: بهره گيري از فيس بوك براي ساخت برند شركت و سازمان يا محصولات آنها اينكه برند شركت يا سازمان يا محصول و خدمات آنها، چه تعداد طرفدار در توئيتر دارد، و تعداد اظهار نظرها در مورد برند شركت يا سازمان يا محصول و خدمات آنها، در فيس بوك و ميزان مطالبي كه در مورد برند شركت يا سازمان يا محصول و خدمات آنها، در وبلاگها و انجمنهاي اينترنتي منتشر مي شود؛ جملگي در برند سازي از طريق شبكه هاي اجتماعي موثر هستند. ايجاد حس مثبت نسبت به برند سازمان يا شركت و يا محصول و خدمات آنها، را مي توان از طريق تحليل مطالب مرتبط با آنها در شبكه هاي اجتماعي دريافت.

اسلاید 56: توئيتر؛ بازتوليد كاركردهاي روابط عمومي نوين در راستاي اهداف سازمان

اسلاید 57: استفاده از توییتر در راستاي وظايف روابط عمومی و بازاريابي حضور مديريت سازمان در شبكه هاي اجتماعي: شبكه هاي اجتماعي راه مناسبي براي گفتگو با بازار و جذب ارتباطات بيشتر با مشتریان، وبلاگ نویسان و ساير عوامل تاثيرگذار بر بازار هستند.

اسلاید 58: چرخه ترويج نام تجاري، تعامل با مشتري، رصد موقعيت برند سازمان و شركت در شبكه هاي اجتماعي، ايجاد تبليغات مبتني بر ويژگيهاي شبكه هاي اجتماعي، انتشار رويكردهاي سازمان و رهبري سازمان، و توسعه ارتباطات با ترويج كنندگان سازمان از جمله رسانه ها، بلاگرها و خانواده بزرگ شبكه هاي اجتماعي را از ياد مبريد.

اسلاید 59: پيمانكاران خصوصي روابط عمومي مبتني بر شبكه هاي اجتماعي به دليل اثبات بهره هاي فراواني كه شبكه هاي اجتماعي براي روابط عمومي سازمانها و شركتها دارند، برخي از شركتهاي تخصصي ظهور كرده اند كه خدمات روابط عمومي شركتها و سازمان ها را در خارج از محيط سازماني آنها در شبكه هاي اجتماعي پيش مي برند

اسلاید 60: برخي خدماتي كه اين شركتها با بهره گيري از شبكه هاي اجتماعي به روابط عمومي شركتها و سازمانها ارائه مي كنند عبارتند از: توسعه استراتژي حضور روابط عمومي در شبكه هاي اجتماعي بهينه سازي حضور روابط عمومي در رسانه هاي اجتماعي مديريت و انتشار وبلاگها و جلب مخاطبان به مطالب اين وبلاگها مديريت گروههاي اجتماعي فعال در شبكه هاي اجتماعي در راستاي اهداف روابط عمومي شركت و سازمان كارفرما انتشار ويدئوها، مطالب و تصاوير، مديريت لينكها به روابط عمومي و ارائه اينفوگرافيهاي سازمان در شبكه هاي اجتماعي و ساير رسانه ها و وبلاگها انتشار و مديريت صفحات روابط عمومي سازمان در فيس بوك و ساير شبكه هاي اجتماعي

اسلاید 61: موفق باشيد

اسلاید 62: محمد سلطاني فر ارديبهشت ماه 1391

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید