مدیریت و رهبری

نسبت ارزش بازار به ارزش دفتر MV/BV

MV-BV

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نسبت ارزش بازار به ارزش دفتر MV/BV”

نسبت ارزش بازار به ارزش دفتر MV/BV

اسلاید 1: نسبت ارزش بازار به ارزش دفتر MV/BV

اسلاید 2: عنواننسبت ارزش بازار به ارزش دفترنوعروشمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعمدیریت دانش و اطلاعاتسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: ارزش بازار به دفتر يكي از روشهاي عمومي شناخته شده جهت اندازه گيري دارايي هاي نامشهود و سرمايه فكري است. اين ارزش از طريق اختلاف بين ارزش بازار و ارزش دفتري شركت محاسبه مي شود. اين روش عليرغم سادگي داراي برخي مشكلات در اندازه گيري و نيز تفسير نتايج مي باشد. ارزش دفتري بستگي به استاندارد ملي و يا بين المللي دارد كه براساس آن حسابها تهيه شده اند كه ممكن است در عمل ارزش دفتري را دستخوش تغيير نمايند. از طرف ديگر ارزش سهام در بازار همواره در حال تغيير است كه نتايج حاصله را صرفاً براي زماني كوتاه معتبر مي سازد. آيا اين بدان معناست كه ارزش دارايي هاي نامشهود همواره در حال تغيير است؟ آيا يك معامله و يا تغيير بازار مي تواند به آساني باعث ظهور و يا ناپديد شدن دارايي هاي نامشهود شركت گردد؟ ارزش بازار به دفتر اندازه اي غير قابل اعتماد از دارايي هاي نامشهود حاصل مي كند. با اين حال مي توان در مواردي از اين نسبت به شكل درست استفاده كرد. براي مثال در هنگاميكه قصد داريم دارايي هاي فكري يك شركت را در مقايسه با ساير رقبا در صنعت بسنجيم.این نسبت از طریق تقسیم ارزش بازار هر سهم به ارزش دفتری همان سهم به دست می‌آید. ارزش دفتری هر سهم نشان‌دهنده ارزش‌های تاریخی است. از طرفی ارزش بازار هر سهم انعکاسی از جریان‌های نقدی آتی می‌باشد که عاید شرکت خواهد شد، بنابراین اگر شرکتی دارای مدیریت و سازمان‌دهی باشد که با کار آیی کامل به وظایف و نقش‌های خود عمل کند در این صورت ارزش بازار، بزرگ‌تر از ارزش‌های تاریخی و دفتری خواهد بود و این نسبت افزایش پیدا می‌کند. نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری هر سهم طرز تفکر سرمایه‌گذاران نسبت به عملکرد گذشته و دورنمای آتی شرکت را بیان می‌کند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطاندازه‌گیری و حسابرسی سرمایه فکری Magicمزایانسبت ارزش بازار به ارزش دفتری هر سهم طرز تفکر سرمایه‌گذاران نسبت به عملکرد گذشته و دورنمای آتی شرکت را بیان می‌کند.کاربردهاهنگاميكه قصد داريم دارايي هاي فكري يك شركت را در مقايسه با ساير رقبا در صنعت بسنجيم.معایب

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان