کسب و کار مدیریت و رهبری

نقشه‌های پایداری-انعطاف – transilience maps

113-transilience-maps

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نقشه‌های پایداری-انعطاف – transilience maps”

نقشه‌های پایداری-انعطاف – transilience maps

اسلاید 1: نقشه‌های پایداری-انعطافtransilience mapsMGTools.ir

اسلاید 2: عنواننقشه‌های پایداری-انعطافنوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / برنامه ریزی / بازنگریموضوعرهبری و مدیریتسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: فناوری و مدیریت فناوری توجه نظام‌مند اندکی به تدوین و پیاده‌سازی سیاست‌های شرکتی تا دهه 1980 نموده است. در سال 1985، دو استاد دانشگاه هاروارد، آبرناتی و کلارک، دیدگاه «تحول خلاقانه» شومپیرتر را در مورد نوآوری به چالش کشیدند و استدلال نمودند که اگرچه نوآوری فناورانه باعث تغییر می‌شود، این تغییر نیازی به از بین بردن یک شرکت ندارد. برای فهمیدن تاثیر نوآوری بر یک شرکت، محققان زیادی مطالعاتی را در مورد ویژگی‌های ساختاری نوآوری درون شرکت‌ها (به عنوان مثال درجه سلسله مراتب، اندازه شرکت، درجه تمرکز و غیره) و فعالیت‌های اداری جستجو نمودند. آبرناتی و کلارک مدلی را برای تصمیم‌گیری در مورد استراتژی فعلی و آینده یک شرکت در قبال نوآوری و کنترل‌نمودن شرکت از تغییر شرح دادند.منطق آنها ترسیم انواع مختلف نوآوری، با نشان‌دادن خصوصیات متفاوت نوآوری احتمالی برای از بین بردن یا تثبیت شایستگی‌های فعلی بود. دو محقق صنعت اتومبیل آمریکا را در خلال سال‌های 1924 تا 1949 تحلیل نموده و به این نتیجه رسیدند که درحالی که نوآوری‌های بنیادین می‌تواند شایستگی‌های موجود را از بین برده و منسوخ سازد، نوآوری‌های تدریجی ظرفیت‌های موجود را حفظ و تثبیت می‌نمایند.آبرناتی و کلارک در پژوهش خود نوآوری را به عنوان معرفی بازار اولیه برای یک محصول یا فرآیند جدید تعریف نمودند که حرکت‌های بنیادین را از عمل گذشته طراحی می‌کند. اهمیت رقابتی یک نوآوری تنها بستگی دارد به:1-مقدار ارزشی که اضافه می‌کند؛2-قابلیت اجرای آن توسط ظرفیت‌های مرکزی موجود شرکت.بدون کاستن از اهمیت هزینه به عنوان یک عامل رقابتی، آبرناتی و کلارک موقعیت رقابتی یک شرکت را از نظر ابعاد مختلف در نظر گرفتند. آنها فرض نموند که محصولات لزوما همگن نیستند، و شرکت‌هایی هستند که با ارائه محصولاتی که ممکن است در جنبه‌های فراوانی متمایز باشند، رقابت می‌کنند: عملکرد، قابلیت اطمینان، در دسترس بودن، سهولت استفاده، ظاهر زیبا، و وجهه آن در مقابل دیگران، همانند هزینه اولیه. یک شرکت مزیت رقابتی را زمانی بدست می‌آورد که به موقعیت یکی از این ابعاد برجسته برسد، یا ترکیبی از آنها که هم برای مشتری ارزشمند باشد و هم به نسبت رقبای خود برتر باشد.نکته قابل توجه آن که ویژگی‌های یک محصول جدید، و موقعیت شرکت در بازار، به خودی خود منابع اساسی برای مزیت رقابتی نیست. در عوض، اساس موقعیت یک شرکت تکیه بر مجموعه‌ای از منابع مادی، مهارت‌های انسانی و ارتباطات، و دانش مرتبط دارد. اینها ظرفیت‌ها و عناصر رقابتی هستند که شرکت با آنها ویژگی‌های محصولی را که به بازار عرضه می‌کند، می‌سازد.آبرناتی و کلارک نوآوری را به دو بعد تقسیم نمودند و یک ماتریس با چهار خانه ترسیم نمودند و آن را نقشه پایداری-انعطاف نامیدند، که ترکیبی از کلمات گذرا و انعطاف‌پذیری برای نشان دادن چگونگی اثرگذاری نوآوری‌های محصول متمایز بر وضعیت رقابتی در یک صنعت خاص است.نقشه‌های پایداری-انعطاف ظرفیت یک نوآوری را برای تاثیرگذاری بر منابع، مهارت‌ها و دانش موجود شرکت، با توجه به دو دیدگاه متمایز نشان می‌دهد. دیدگاه نخست بر این تمرکز دارند که چگونه فعالیت‌های تولید و فناوری جدید سازمان‌یافته می‌گردند، در حالی که دیدگاه دوم با فعالیت‌هایی که لازم است شرکت به بازارها و مشتریان جدید خدمت ارائه دهند، مقابله می‌کند.این نوآوری‌ها می‌توانند به چهار قسمت گروه‌بندی شوند که بستگی به این دارد که آیا نوآوری‌ها یک بازار را حفظ می‌کنند/ یا از بین می‌برند و آیا آنها فناوری منسوخ را می‌سازند/ یا کنار می‌گذارند. هر قسمت یک تاثیر رقابتی متفاوت دارند و مهارت‌های مدیریتی و سازمانی متفاوتی را می‌طلبند. این چهار قسمت عبارت‌اند از:

اسلاید 4: 1-نوآوری تحول‌گرانوآوری که ظرفیت کهنه تولید و فنی موجود را که تاکنون برای بازارها و مشتریان موجود به کار برده می‌شده است، متحول کرده و تفسیر جدیدی از آن ارائه می‌دهد. همه نوآوری‌هایی که در ربع تحول‌گرا سقوط می‌کنند، تاثیر رقابتی عمیقی ندارند. برخی از آنها در مواجهه با نیازهای بازار سقوط می‌کنند، در حالی که برخی دیگر با مشکلات تولید روبرو هستند.نوآوری تحول‌گرا با «فشار فناوری» غالب شده است. مدیریت شرکت باید قادر باشد که اجماع را در مورد اهداف بلندمدت از طریق سرمایه‌گذاری در فناوری و نوآوری جدید حفظ نماید. بینش فنی مناسب نیازمند همراهی با یک راهبرد بازاریابی مهاجم برای تغییر قواعد بازی به منظور ایجاد یک موقعیت رقابتی است.2-نوآوری منظمنوآوری منظم تغییراتی را در بر می‌گیرد، که بر روی مزیت‌های فنی و تولید موجود ایجاد شده و برای بازارها و مشتریان فعلی به کار می‌رود. تاثیر این تغییرات مهارت‌ها و منابع موجود را تثبیت می‌کند. نوآوری منظم اغلب نامشهود است، اما می‌تواند اثر تجمعی چشمگیری بر روی هزینه تولید و عملکرد داشته باشد.عوامل کلیدی برای مدیریت در حال برنامه‌ریزی علمی و بادوامی هستند. هدف از آن رسیدن به تولید انبوه و صرفه‌جویی اقتصادی برای کاهش هزینه‌ها و بهبود محصولات است. در نوآوری منظم، همه فرصت‌ها باید برای پیشبرد کیفیت، بهبود ویژگی‌های محصول و زدودن تنگناها در فرآیند تولید به کار گرفته شود.3-خلق مزیت گوشه‌ایفناوری که در خلق یک مزیت گوشه استفاده می‌شود، معمولا به راحتی در دسترس است. گشودن فرصت‌های بازار جدید از طریق استفاده از فناوری موجود برای این نوع فناوری نقش محوری دارد، اما در اینجا تاثیر بر روی سیستم‌های تولید و فنی برای حفظ و تقویت طراحی‌های موجود است. در برخی نمونه‌ها، خلق مزیت گوشه یک تغییر جزیی بدیهی را در فناوری در بر می‌گیرد که تاثیر آن بر سیستم‌های تولیدکننده و دانش فنی تاثیر افزایشی است. با این حال ممکن است این نوع فناوری با معرفی محصول جدید قابل توجه، رقابت شدید بر روی ویژگی‌ها، پالایش فنی، و هر تغییر فناورانه ظاهر گردد. نکته مهم آن است که این تغییرات مزیت فنی موجود را ایجاد کرده و کاربرد آن را در قسمت‌های بازار نوظهور بهبود می‌بخشد.مهارت کلیدی، تخمین‌زدن فرصت‌های بازار جدید است. مدیریت باید قابلیت حرکت سریع را برای پیش‌افتادن از رقبا و تلاش برای دستیابی به حداکثرکردن منافع در خود پرورش دهد. تولید باید سریع و پاسخگو باشد، تحویل به موقع را ضمانت نماید، خدمت پاسخگویی را ارائه داده و ظرفیت را برای ساخت سریع متعادل سازد.

اسلاید 5: 4-نوآوری معماریاستفاده از مفاهیم جدید در فناوری برای تقویت شکل‌های پیوندهای بازار جدید، ماهیت اصلی نوآوری معماری است. فناوری جدید که از سیستم‌های موجود تولید حرکت کرده، و به نوبه خود، پیوندهای جدید به بازارها و کاربران را می‌گشاید، مشخصه ایجاد صنایع جدید و هم‌چنین بازسازی صنایع قدیمی است. نوآوری این دسته، شکل اساسی تولید و فرآیند را تعریف می‌نماید، و برنامه‌های فنی و بازاریابی را ایجاد می‌کند، که پیشرفت بعدی را هدایت خواهد کرد. در واقع، این نوآوری سمت پایین معماری صنعت را می‌سازد، چارچوب گسترده‌ای که رقابت درون ان شکل خواهد گرفت و توسعه می‌یابد.مدیریت باید به طور مداوم پیشرفت‌های فناورانه و نیازهای برآورده‌نشده بازار را رصد نماید. این امر نیازمند خلاقیت به همراه بینشی شدید به سمت ریسک کسب و کار است. ترکیب شدن این خلاقیت با تجربه‌های شخصی، جهت توانمندکردن دیدن کاربرد فناوری‌ها در روش‌های جدید، حیاتی است.مدل قبلی آبرناتی و اترباک (1978) الگوهای روشی را برای تغییر نوآوری در یک بخش صنعتی بالغ، و اینکه چگونه شرکت‌ها ممکن است جهت پرورش نوآوری خودبخود تغییر نمایند، در قالب اتخاذ و انتشار مدل منحنی S پیشنهاد دادند. نقشه پایداری-انعطاف آبرناتی و کلارک (1985) این دو مفهوم را بوسیله دسته‌بندی کردن نوآوری‌ها در گروه‌های مجزا و پیشنهاد راه‌های مواجهه با انواع مختلف نوآوری به مدیریت ادغام نمود. این مدل دو عامل تعیین‌کننده ضروری نوآوری؛ یعنی فناوری و بازار را برجسته می‌سازد.

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطسه‌گانه اختراع، نوآوری، انتشار invention innovation diffusion trilogy مزایانقشه پایداری-انعطاف چارچوبی را برای بررسی روابط بین نوآوری، رقابت و تکامل صنعتی فراهم می‌کند. این مدل روشی مجزا را برای برخورد با انواع مختلف از نوآوری ارائه می دهد.این چارچوب نوآوری را به عنوان پدیه‌ای واحد و یکپارچه نمی‌پذیرد: برخی نوآوری‌ها شایستگی‌های کهنه موجود را متحول کرده، از بین می‌برند و می‌سازند؛ برخی دیگر اصلاح کرده و بهبود می‌دهند. بنابراین، مدل به شرکت‌ها چارچوبی را برای توسعه بینش‌ها نسبت به راهبردهای نوآوری در نسبت با رقبای خاص شرکت ارائه می‌دهد.تاثیرات نوآوری در سیستم‌های تولید ممکن است کاملا متفاوت با اثرات آنها بر ارتباط با مشتریان و بازارها باشد. چارچوب نشان‌دهنده این تفاوت‌هاست. بنابراین، طبقه‌بندی نوآوری گذشته در یک صنعت خاص و استفاده از دانش مدیریتی ارائه شده می تواند یک راهنما برای حفظ مزیت رقابتی شرکت‌ها پیشنهاد دهد.

اسلاید 7: کاربردهانقشه پایداری-انعطاف چارچوبی را برای بررسی روابط بین نوآوری، رقابت و تکامل صنعتی فراهم می‌کند. این مدل روشی مجزا را برای برخورد با انواع مختلف از نوآوری ارائه می دهد.نقشه‌های پایداری-انعطاف نوآوری‌ها را بر مبنای میزان ارزش و تحولی که ایجاد می‌کنند و قابلیت اجرای آن توسط ظرفیت‌های موجود شرکت دسته‌بندی می‌نمایند.تاثیرات نوآوری در سیستم‌های تولید ممکن است کاملا متفاوت با اثرات آنها بر ارتباط با مشتریان و بازارها باشد. چارچوب نشان‌دهنده این تفاوت‌هاست. بنابراین، طبقه‌بندی نوآوری گذشته در یک صنعت خاص و استفاده از دانش مدیریتی ارائه شده می تواند یک راهنما برای حفظ مزیت رقابتی شرکت‌ها پیشنهاد دهد.معایبنوآوری‌ها می‌توانند با توجه به دیگر ابعاد از جمله قیمت یا ویژگی‌های عملکردی، شایستگی‌های مورد نیاز توسط تولیدکننده یا مشتری، یا ظرفیت‌شان برای جایگزینی محصولات یا فناوری‌های موجود مورد استفاده جداگانه قرار گیرند. بنابراین، دسته‌بندی دوبعدی آبرناتی و کلارک به نظر بیش از حد ساده می‌آید.در عمل، یافتن زنجیره‌ای از تفاوت‌ها بیشتر از خط تقسیم روشن است. این بدان معنی است که نوآوری تحول‌گرا یک صنعت می‌تواند برای صنعتی دیگر یک نوآوری مزیت گوشه باشد.هر دسته‌بندی بستگی به دیدگاه فردی دارد که آن را بیان می‌کند، یعنی فناوری یک فرآیند جدید ممکن است به سختی بر روی مصرف‌کننده نهایی محصول مربوطه تاثیر بگذارد در حالی که نشان‌دهنده یک چالش اساسی برای تولیدکنندگان است.

اسلاید 8: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 9: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان