علوم مهندسی تجزیه و تحلیل اطلاعات

نمودار جعبه‌ای – Box Plot

27-Box-Plot

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نمودار جعبه‌ای – Box Plot”

نمودار جعبه‌ای – Box Plot

اسلاید 1: نمودار جعبه‌ایBox PlotMGTools.ir

اسلاید 2: عنواننمودار جعبه اینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحفردیپیچیدگیکم

اسلاید 3: نمودار جعبه اي براي نشان دادن ميزان پراكندگي و گستردگي ارزش داده ها ، چولگي و فضاي جواب شدني (حد بالا و پايين) مي باشد. اگرچه نمودار جعبه اي داراي جزييات كمتري نسبت به هيستوگرام مي باشد، وليكن، براي نشان دادن ميزان واريانس اطلاعات نمودار شده بسيار كاربردي مي باشد. در آمار توصیفی نمودار جعبه‌ای نموداری است که برای توصیف تغییرات داده به کار می‌رود. در این نمودار از جعبه‌ای برای نمایش فاصله بین چارک اول و سوم استفاده می‌شود و خطی در داخل جعبه میانه (چارک دوم) را مشخص می‌کند. خارج از جعبه حداقل و حداکثر مقدار داده را نیز مشخص می‌نمایند. گهگاه نمونه‌های خارج از محدوده نیز به صورت نقاطی نشان داده می‌شوند. نمودار جعبه ای بر خلاف تصور خیلی از افراد سخت و پیچیده نیست و اتفاقاٌ اطلاعات مفید و قابل درکی به ما می دهد. نمودار جعبه ای از یک جعبه و دو میله که از آن بیرون آمده تشکیل شده است که قسمت های مختلفی دارد. به نمودار جعبه ای نمودار 6 خلاصه نیز می گویند زیرا از 6 بخش به شرح زیر تقسیم می شود: بخش اول » شامل ماکسیمم واقعی و مینیمم واقعی می باشد که ماکسیمم واقعی بیشترین مقدار داده در آن گروهی است که بررسی میگردد و در بالاترین نقطه قرار دارد و مینیمم واقعی کمترین مقدار از داده های ما در همان گروه است و در پایین ترین نقطه قرار دارد.. بخش دوم » بخش 4/1 : نمودار جعبه ای داده ها را به 4 قسمت تقسیم می کند. 4/1 اول (%25)، 4/1 دوم (%5)، 4/1 سوم (%75)، 4/1 چهارم مینیمم مؤثر (%25) : نقطه ای است که حداقل %25 یا 4/1 داده ها از آن کمتر است نقطه میانه و میانگین (%50) : نقطه ای که حداقل نصف داده ها کمتر از %50 آن باشد میانه است ماکسیمم مؤثر (%75) : نقطه ای که %75 یا 4/3 داده ها از آن نطقه مقدار کمتری دارند مراحل اجرای و ترسیم این نمودار به شرح ذیل می باشد : 1- داده ها بوسيله ثبت دوره جمع آوري، منابع داده ها و شرح دقيقي از آنچه كه بايد اندازه گيري شود، تعيين و جمع آوري مي شوند. 2- يك جدول از داده هاي طبقه بندي شده ايجاد و يك چهارم بالا و پايين و ميانه محاسبه مي شود. 3- نمودار جعبه اي همانطور كه گفته شده ساخته شده و بايد مطمئن شويم شكه حد بالا و پايين در آن تعيين و مشخص شده اند. 4- كليه مقادير داده ها، ديمانسيون و حد بالا و پايين نمودار جعبه اي، تاريخ نمودار را چك كرده و آخرين تغييرات در داده ها يا اصلاحات را بر روي نمونه اصلي پياده مي كنيم.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطنمودار شاخه ای Dendrogram استراتژی جمع آوری داده Data Collection Strategy نمودار نقطه ای Dot Diagramمزایاساده و قابل اجرا امکان ترکیب با سایر تکنیک های تصمیم گیریمعایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانی•تعيين فضاي جواب در يك سري از داده ها•مقايسه گروهي از داده ها براي پيدا كردن اختلافات معني دار در نمونه اصلي •كنترل داده هاي اصلاح شده بعد از فرايند تغيير آن ها.کاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان