همافزایی راهبردی – Strategic Synergy
اسلاید 1: همافزایی راهبردیStrategic SynergyMGTools.ir
اسلاید 2: عنوانهمافزایی راهبردینوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعبازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط
اسلاید 3: همافزایی معمولاً اینگونه تعریف میشود: زمانی که دو یا چند عنصر، جریان یا عامل با هم همیاری و برهمکنش ( تعامل) داشته باشند معمولاً اثری بوجود میآید. اگر این اثر از مجموع اثرهایی که هر کدام از آن عناصر جداگانه میتوانستند بوجود آورند بیشتر شود، در اینصورت پدیده همافزایی رخ داده است. مقدار همافزایی را میتوان با محاسبه برآیند کار گروهی و از سوی دیگر محاسبه مجموع نتیجه کار تک تک افراد در حالت کار جدا و تکی و سپس کسر نمودن نتیجه محاسبه اول از دوم بدست آورد. برقراری ارتباط و مشارکت بین واحدهای خدماتی استراتژیک با استفاده از فناوریهای نوین یکی از مهمترین موضوعات برنامهریزی استراتژیک سازمان را تشکیل داده است. بانکها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای ایجاد همافزایی درون سازمانی و خلق ارزش افزوده برای مشتریان نسبت به طراحی و اجرای چارچوبهای نظاممند اقدام کردهاند. آنچه که امروزه «کار تيمي» نام دارد و اساس پيشرفت حرکتهاي سازماني تلقي ميشود، نه تنها مستلزم هماهنگي و همکاري اعضا و افراد يک واحد است، بلکه در گسترهاي فراگير، در بردارنده هماهنگي، تفاهم وهم سويي واحدهاي مختلف سازمان وحرکت يکپارچه تمامي آنها به سوي هدف است. امروزه رهبر سازمان در واقع مدير تيم سازمان است. کمال و رشد سازمان به چگونگي انجام وظيفه و مسئوليت تمامي واحد در جهت نيل به اهداف سازمان بستگي دارد. هم افزایی استراتژیک بمنظور نشاندادن ارزش افزوده از منابع یا هزینههای اشتراک گذاشته توسط نهادهای سازمانی ترکیب شده، میباشد. این اصطلاح اغلب در استراتژی و ترکیب و ادغام بمنظور مقایسه وضعیت ترکیبی با موجودیتهای جداگانه، استفاده میشود. همافزایی اشکال مختلفی دارد که عبارتند از:به اشتراکگذاری دانش در مورد محصولات، بازارها،بازاریابی تولید، تحقیق و توسعه به اشتراکگذاری منابع سرمایهگذاری و دیگر داراییهای عمده به اشتراکگذاری روابط مشتریبه اشتراکگذاری دیگر روابط ذینفعانصرفهجویی هزینه از طریق قدرت خرید ترکیب شدهصرفهجویی هزینه در خدمات مرکزی (منابع انسانی، حقوقی،امور مالی ، خرید وغیره)ترکیب نام تجاری
اسلاید 4: ابزارهای مرتبطبرندسازی Brandingمدیریت ارتباط با مشتری Customer Relationship Management (CRM) شراکت استراتژیک Strategic partnershipمزایاايجاد هم افزايي در سازمانها به توزيع همگون وهماهنگ بار فعاليتها کمک ميکند و تعادل سازمان را افزايش ميدهد. هماهنگي فعاليتها وعدم توزيع ناهمگون بار فعاليتها بر دوش ديگر واحدها از دلزدگي اعضا وشکست فعاليتها جلوگيري ميکند. سینرژی موجب جلوگيري از بروز بحران درسازمان میشود. افزايش بازده کلي،جلوگيري از متشتت شدن بخشها وافزايش توان سازمان در گرو هم افزایی میباشد.کاربردهاوجود همکاری و همافزایی در بین سازمانها, افراد و گروههای مختلف برای افزایش بازده و بکارگیری از تمام ظرفیتها و دستیابی سریعتر به اهداف الزامی میباشد.معایب
اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت امجیتولز مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.