کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

آزمون شخصیت مایرز-بریگز – Myers-Briggs Type Indicator

88-Myers-Briggs-Type-Indicator

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آزمون شخصیت مایرز-بریگز – Myers-Briggs Type Indicator”

آزمون شخصیت مایرز-بریگز – Myers-Briggs Type Indicator

اسلاید 1: آزمون شخصیت مایرز-بریگزMyers-Briggs Type IndicatorMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانآزمون شخصیت مایرز-بریگزنوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعمنابع انسانیسطحفردی / گروهی / سازمانیپیچیدگیکم

اسلاید 3: آزمون شخصیت مایرز-بریگز پرسشنامه روان‌سنجی است که هدف از طراحی آن، اندازه‌گیری ترجیحات فرد در فهم دنیا و چگونگی تصمیم‌گیری است. این پرسشنامه را از روی تئوری‌های تیپ شخصیتی گرفته‌اند که اولین بار در سال ۱۹۲۱ بدست کارل گوستاو یونگ در کتاب تیپ‌های روانشناختی بیان شد. یونگ گفته که چهار تابع روانشناختی اصلی وجود دارد که ما جهان را بر اساس آنها درک می‌کنیم: احساس، شهود، حس، و تفکر. بیشتر اوقات یکی از این چهار تابع بر دیگران چیرگی دارد.گسترش‌دهندگان اول روش شناخت شخصیت، کاترین کوک بریگز و دخترش، ایزابل بریگز مایرز بودند که کارهای یونگ را بطور گسترده مطالعه کردند و این آزمون را طراحی کردند. آنها این آزمون را ابتدا در طی جنگ جهانی دوم بدین منظور طراحی کردند تا بتوانند مناسب‌ترین شغل را برای زنانی که در صنعت نظامی کار می‌کردند پیدا کنند. سوال‌های ابتدایی گسترش یافتند تا اینکه در سال ۱۹۶۲ با عنوان آزمون شخصیت مایرز-بریگز منتشر شدند.تست شخصیت شناسی MBTI شامل چهار مقیاس دو قطبی است که به هر قطب یک ترجیح شخصیتی گفته می شود. این موارد شامل سبک تعاملات اجتماعی (برونگرایی E_درونگرایی I)، سبک جمع آوری اطلاعات (شهودیN _حسی S )، سبک ارزیابی و تصمیم گیری( احساسی F _منطقیT )و سبک هدایت و برخور با جهان خارج (ادراکی P _قضاوتیJ )است. از ترکیب چهار مولفه اصلی شکل دهند شخصیت، 16 تیپ شخصیتی قابل استخراج است. MBTI ترجیحات را بر اساس 4 دسته بندی ارائه می دهد 1-شیوه دریافت انرژی فرد . (درون گرا ، برون گرا ) 2- انواع اطلاعاتی را که افراد بیشتر متوجه می شوند ، دریافت می کنند و بخاطر می سپارند. (حسی ، شمٌی ) 3- چگونگی تصمیم گیری فرد . (فکری ، احساسی ) 4- شیوه سازمان دهی دنیای بیرون . (ملاحظه کننده ، داوری کننده ) . هر شخص با پیدا کردن تیپ شخصیتی خود با توانمندی ها و نقاط قابل اصلاح خود بیشتر آشنا می شود . در حال حاضر از آزمون فوق در اکثر کشور های توسعه یافته برای شناسایی نیروهای آماده بکار بهره برداری می شود.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطتجزیه و تحلیل فردی SWOT Personal SWOT Analysis مزایاویزگی های شخصیتی نتیجه این تست دارای دقت بالا بوده و نقاط قوت و ضعف را بیان میکند. کاربردهاآزمونMBTI یا میرز-بریگز یک پرسشنامه شخصیت شناسی و یکی از بهترین ابزارهای سنجش شخصیت است که ترجیحات هر فرد در درک جهان و چگونگی تصمیم گیری او را مشخص می کند.از این آزمون در اکثر کشور های توسعه یافته برای شناسایی نیروهای آماده بکار بهره برداری می شود.معایب

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان