پنج سطح تولید – five product levels
اسلاید 1: پنج سطح تولیدfive product levelsMGTools.ir
اسلاید 2: عنوانپنج سطح تولیدنوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحیموضوعبازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحفراسازمانیپیچیدگیکم
اسلاید 3: در سال 1960، اقتصاددان؛ فیلیپ کالتر درک بازاریابی را تغییر داد. او توصیف نمود که بازاریابی بیشتر از آن چیزی است که بازاریان انجام میدهند، در نتیجه بازاریابی از یک تخصص دپارتمانی به یک دکترین گسترده شرکتی تغییر نمود. برای کاتلر، بازاریابی یک فرآیند اجتماعی بود که بوسیله آن افراد و گروهها آنچه را که نیاز دارند بدست میآورند و از طریق خلقکردن و یا مبادله محصولات و ارزشها با دیگران به خواستههایشان میرسند.برای او، یک محصول چیزی فراتر از یک کالای فیزیکی است. یک محصول چیزی است که میتواند برای جلب توجه، مالکیت، یا استفاده، یا هر چیزی که بتواند یک خواسته یا نیاز را برآورده کند، به یک بازار معرفی شود. بنابراین، یک محصول میتواند یک کالای فیزیکی، یک خدمت، یک فروشگاه خرده فروشی، یک شخص، یک سازمان، یک مکان و حتی یک ایده باشد. محصولات ابزاری برای خاتمهدادن هستند، جاییکه خاتمهدادن به رضایت مشتری در مورد نیازها یا خواستههایش باشد.کاتلر سه جزء را از هم متمایز کرد:•نیاز: فقدان یک احتیاج اساسی؛•خواسته: یک احتیاج خاص برای محصولات یا خدمات برای مطابقت با یک نیاز؛•تقاضا: مجموعهای از خواستهها بهعلاوه تمایل و توانایی برای تبادل و پرداخت.مشتریان یک محصول را براساس درکشان از ارزش محصول انتخاب میکنند. رضایت، درجهای از استفاده واقعی یک محصول منطبق بر ارزش درکشده در زمان خرید است. یک مصرفکننده تنها هنگامی رضایت دارد که ارزش واقعی، برابر یا بیشتر از ارزش درکشده باشد. کاتلر پنج سطح یک محصول را تعریف نمود:1-مزیت اصلینیاز یا خواسته اساسی که مصرفکنندگان با مصرف خدمت یا محصول راضی خواهد نمود.2-محصول عمومییک نسخه از محصول حاوی تنها آن صفات یا ویژگیهایی که کاملا برای عملکرد آن ضروری است.3-محصول مورد انتظارمجموعهای از صفات یا ویژگیهایی که خریدارانزمانی که یک محصول را میخرند، انتظار دارند یا موافق با آن هستند.
اسلاید 4: 4-محصول تکمیلشدهگنجاندن ویژگیها، مزیتها، جذابیتهای اضافی یا خدمات مرتبط که به افتراق اساسی محصول با محصولات دیگر رقبا کمک خواهد نمود.5-محصول بالقوهتمام تقویتها و تحولاتی که ممکن است یک محصول در آینده به آن دچار شود.کاتلر اشاره کرد که رقابت بیشتر در جایی اتفاق میافتد که سطح محصول تکمیلشده بیشتر از سطح مزیت اصلی باشد، یا به گفته لوییت: «رقابت جدید میان ان چیزی نیست که شرکتها در کارخانههایشان میسازند، بلکه میان آن چیزی است که آنها به خروجی کارخانه خود اضافه میکنند، از قبیل شکل بستهبندی، خدمات، تبلیغات، مشاوره مشتری، تامین مالی، ترتیبات تحویل، انبارداری، و چیزهای دیگری که مردم آن را ارزش بدانند.»مدل کاتلر، ابزاری برای ارزیابی چگونگی نگرش سازمان و مشتریانش درباره ارتباطشان و جنبههای ایجاد ارزش فراهم میکند.
اسلاید 5: ابزارهای مرتبطجدول نیازهای مشتری Customer needs table مدیریت مبتنی بر ارزش Value Based Management مزیت رقابتی پورتر Competitive Advantage مزایاتبادل میان سازمان و مشتری جوهره اصلی مدل را شکل میدهد، بنابراین این مدل میتواند هم در محیط تجاری و هم غیرتجاری استفاده شود.کاربردهامدل کاتلر، یک رویکرد دوطرفه در مورد سازمان و مشتری ایجاد میکند که فهم صحیح از نیازها و خواستههای مشتری و مزیت رقابتی که شرکت میتواند در راستای تامین آنها داشته باشد، ممکن میسازد.این مدل ابزاری برای ارزیابی چگونگی نگرش سازمان و مشتریانش درباره ارتباطشان و جنبههای ایجاد ارزش فراهم میکند، که میتواند هم در محیط تجاری و هم غیرتجاری استفاده شود.معایب
اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 7: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت امجیتولز مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.