کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

چرخه زندگی The Wheel of Life (Also called the ‘Life Wheel’)

The-Wheel-of-Life-Also-called-the-‘Life-Wheel’

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “چرخه زندگی The Wheel of Life (Also called the ‘Life Wheel’)”

چرخه زندگی The Wheel of Life (Also called the ‘Life Wheel’)

اسلاید 1: چرخه زندگیThe Wheel of Life (Also called the ‘Life Wheel’)

اسلاید 2: عنوانچرخه زندگینوعابزارمراحل استفادهطراحی / اجراموضوعتغییرات و سازمان / منابع انسانی سطحفردیپیچیدگیکم

اسلاید 3: مشغله زیاد و صرف انرژی بالا روی یک پروژه مهم، باعث می شود تا فرد به راحتی از حال تعادل خارج شده و به اندازه کافی سایر ابعاد مهم زندگی را مورد توجه قرار ندهد. برای نمونه، رانندگی و تمرکز بر آن در شرایطی که در فکر انجام کار دیگری هستید، باعث تشدید استرس و حس درماندگی می شود. برای اینکه بتوانید همه چیز را به حالت تعادل برگردانید، به یکدیدگاه هلیکوپتری نیاز دارید. ابزار مناسب برای این‌کار چرخه زندگی نام دارد. این چرخه اغلب توسط حرفه ای ترین مربیان دنیا استفاده می شود. به کمک این ابزار می توانید به ترتیب به تمام ابعاد زندگی توجه کرده و بفهمید که چه بخش‌هایی از تعادل خارج شده‌اند و چه بخش‌هایی به توجه بیش‌تری نیاز دارند.نحوه استفاده از ابزاربرای ترسیم چرخه زندگی، می توانید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید (استفاده از این روش این مزیت را دارد که می توانید حوزه های مورد علاقه خودتان را به دلخواه در چرخه زندگی وارد کنید).1-در ابتدا به کمک طوفان فکری 6 الی 8 مورد از مهم‎ترین ابعاد زندگی خود را شناسایی کنید. برای انتخاب این ابعاد می توانید از یکی از رویکردهای زیر کمک بگیرید:•نقش هایی که در زندگی بر عهده دارید. برای نمونه: همسر، پدر/ مادر، دوست، همکار، عضو تیم، بازیکن ورزش، مدیر، رهبر جامعه.•بخش هایی از زندگی که برای شما خیلی مهم هستند. برای نمونه: هنر، تفکر مثبت، شغل، تحصیلات، خانواده، چاش های فیزیکی، استقلال مالی، دوستان.•ترکیبی از این موارد براساس نظر خودتان. مواردی را بنویسید که در زندگی برای شما از اولویت بالایی برخوردارند.2-هر یک از ابعاد شناخته شده را متناظر با یک دایره در چرخه زندگی یادداشت کنید.3-در مرحله بعد باید میزان توجه اختصاص داده شده به هر یک از ابعاد، مورد ارزیابی قرار بگیرید. فرض بر این است که با متعادل کردن حوزه¬ توجه به همه بخش های زندگی، میزان رضایت و خشنودی شما افزایش پیدا خواهد کرد. این را در نظر داشته باشید که ابعاد مختلف زندگی، هر یک نیازمند سطح متفاوتی از توجه و صرف زمان است. هر یک از این ابعاد بر اساس روی مقیاس های 0 (کمترین) تا 5 (بیش‌ترین) تعیین می شوند. سپس به هر یک از این ابعاد با توجه به شرایط فعلی تان عددی مناسب اختصاص دهید.

اسلاید 4: 4-هر یک از نقاط ایجاد شده را به هم وصل کنید. آیا شکل حاصل شبیه یک چرخ است؟ آیا زندگی شما با توجه به این شکل متعادل بنظر می‌رسد.5-در این مرحله باید چرخه زندگی ایده آل نیز رسم شود. هیچ یک از ابعاد امتیاز 5 را بر روی مقیاس ها کسب نخواهد کرد. برخی از ابعاد توجه و تمرکز بیش‌تری را نسبت به سایر ابعاد می طلبند و چون انرژی و وقت، منابع محدودی هستند، باید از میان ابعاد انتخاب کرده و آن‌ها را مقایسه کنید؛ تا به این وسیله بتوانید توجه و تمرکز خود را با تعادل بیش‌تری توزیع کنید.سؤال این جاست که سطح مطلوب توجه برای هر یک از این ابعاد از نظر شما چیست؟ جواب این سؤال را به صورت نقاطی بر روی چرخه نشان دهید.6-در نهایت شما یک نمای تصویری از تعادل فعلی و تعادل مطلوب زندگیتان در اختیار دارید. به شکاف‌های میان این دو شکل توجه کنید. این شکاف ها نماینگر بخش هایی هستند که باید بیش‌تر مورد توجه شما قرار بگیرند.توجه داشته باشید که این شکاف‌ها به دو شکل قابل تفسیر هستند. در حالت اول این شکاف‌ها را مناطقی می¬دانیم که باید توجه و تمرکز بیش‌تری به آن‌ها-‌نسبت به سایر ابعاد- اختصاص دهید تا به حالت ایده‌آل خود نزدیک شوید و در حالت دوم این شکاف‌ها مناطقی هستند که بیش از میزان ایده آل، تلاش و توجه به آن اختصاص داده شده است. در این مناطق با کاهش انرژی و اشتیاق و انتقال آن به سایر ابعاد می‌توان از کارکرد آن‌ها بهتر استفاده کرد.7-بعد از مشخص‌شدن مناطق نیازمند توجه بیش‌تر، باید برنامه‌ای مناسب برای جبران این کمبود و بازگرداندن تعادل به زندگی تهیه شود. از بُعدی شروع کنید که بیش‌تر از همه مورد قصور واقع شده است و از خود بپرسید چگونه می‌توان تعادل را به این بخش بازگردانید. در ابعادی که انرژی و تلاش زیاد از حد شما، در حال هدر رفتن است، از خود بپرسید که چه کارهایی باید متوقف، حذف یا مجدداً اولویت بندی شود.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطقوانین طلائی هدف گذاری Golden Rules Of Goal Settingهدف اخلاقی Moral Purpose Mourkogiannisمزایاچرخه زندگی ابزار بسیار قدرتمندی است که با ایجاد یک تصویر شفاف از شرایط کنونی زندگی تان، امکان مقایسه آن را با شرایط ایده آل فراهم می آورد. از آنجایی که در این مدل همه حوزه های زندگی به صورت دایره‌ها ی تو‌در‌تو -درست مانند یک چرخ- نشان داده می شوند، این مدل را چرخه زندگی نامیده‌اند.کاربردهااز این ابزار می‌توانید برای تربیت افراد یا هدفگذاری استفاده کنید. این ابزار در عین حال که وضعیت کنونی و ایده آل زندگی را نشان می دهد، کمک می کند تا مناطقی که نیازمند تلاش بیش‌تری هستند، شناسایی شوند. به ویژه در شرایطی که به دنبال بهبود تعادل زندگی هستید، می‌توانید به کمک این ابزار بر تغییرات ایجاد شده در طی زمان نظارت داشته باشید.معایب

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان