کسب و کار مدیریت و رهبری

چرخ آینده – Futures Wheel

107-Futures-Wheel

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “چرخ آینده – Futures Wheel”

چرخ آینده – Futures Wheel

اسلاید 1: چرخ ایندهFutures WheelMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانچرخ ایندهنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتغییرات و سازمان/ تصمیم گیری و حل مسالهسطحگروهیپیچیدگیکم

اسلاید 3: یکی از روش‌های بسیاری ساده، و در عین حال کاربردی، برای تحریک ذهن آینده ‌پژوهان «چرخ آینده» نامیده می‌شود. چرخ آینده، روشی برای شناسایی و دسته‌بندی پیامدهای مرتبه اول، مرتبه دوم و مرتبه سومِ روندها، تصمیم‌ها و … است. گلن این روش را در سال ۱۹۷۱ ابداع کرد. پس از آن کاربرد آسان و نتایج مفید آن به گسترش استفاده از آن در حوز‌ه‌های مختلف انجامید، تا جایی که افراد مختلف، نسخه‌های متعددی از آن را با نام‌های نگاشت ذهن، چرخ تأثیر، چرخ پیاده‌سازی و … ابداع کردند و به کار بستند. کافی است چند بار از این روش استفاده کنید تا با جذابیت و قدرت آن آشنا شوید. سادگی؛ کاربرد در جلسات ذهن‌انگیزی؛ کمک به کشف بازخوردهای مثبت و منفی؛ کمک به کشف نتایج متناقض؛ جایگزین کردن تفکر ساده، خطی و سلسله‌مراتبی با تفکر شبکه‌ای و پیچیده را می‌توان مهم‌ترین نقاط قوت این روش دانست. چرخ آينده ابزاري است كه براي پيش‌بيني فعاليت‌ها و نتايج براي يك رخداد اوليه، ايده، يا عمل خاص استفاده مي‌شود. هر رخدادي چندين ورودي و خروجي ممكن است داشته باشد. اين روند ادامه مي‌يابد تا زماني‌كه يك ساختار شكست با جزئيات بدست آيد. فرایند اجرای این تکنیک به شرح ذیل می‌باشد: 1- تيم يك يا دو وايت بورد تدارك مي‌بيند. 2- يك رخداد، ايده، روند يا فعاليت در داخل يك دايره بزرگ ثبت مي‌شود. 3- تيم براي نتايج اوليه رخدادها طوفان فكري انجام مي‌دهد و دايره‌ها و خطوط نتايج تكميل مي‌شوند. 4- دايره‌ها و خطوط براي نتايج ثانويه ترسيم مي‌شوند. 5- تيم اين چرخ آينده را تكميل مي‌كند و تمام نتايج ثبت مي‌گردند. 6- تيم چرخ آينده تكميل شده را بررسي مي‌كند و اقدامات پيشگيرانه يا مقدماتي لازم را مشخص مي‌كند. 7- چرخ آينده بررسي و تاريخ‌گذاري مي‌گردد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمعکوس دوگانه Double Reversal طوفان فکری Brainstorming طوفان فکری معکوسReverse Brainstorming مزایاساده و قابل اجرا امکان ارزیابی در چند بعدکاربردها•براي تعيين واكنش‌ها و نتايج ممكن براي ايده‌هاي بهبود فرآيند يا حل مسئله •براي ارزيابي اثرات آينده احتمالي بر روي افراد يا فرآيندها •براي بررسي اينكه تمام موضوعات در بررسي‌ها قبلي در نظر گرفته شده‌اند يا نهمعایبنیاز به آموزش قبل از استفاده از تکنیک زمان‌بر بودن تکنیک

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان