کسب و کار مجازی – Virtual Business
اسلاید 1: کسب و کار مجازیVirtual BusinessMGTools.ir
اسلاید 2: عنوانکسب و کار مجازینوعمدلمراحل استفادهطراحیموضوعبازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحسازمانی / فراسازمانیپیچیدگیمتوسط
اسلاید 3: کسب و کار مجازی عبارتست از کاربردی کردن کلیه سیستمهای اطلاعاتی برای تقویت و کنترل فرایندهای کسب و کار . امروزه این فرایندها با استفاده از تکنولوژیهای مبتنی بر وب توسعه مییابند. اغلب کسب و کار مجازی را با کسب و کار اینترنتی میشناسند اما برون سپاری هایی که یک سازمان در زمینه های مختلف انجام میدهد نیز در این دسته قرار میگیرند . قطعا کسب و کار اینترنتی برای افراد بسیار آسان تر از راه اندازی یک کسب و کار در فضای اداری است. اما معایبی که این نوع از تجارت دارد شاید ارتباط غیر مستقیم با مشتریان باشد مثلا شما در فضای یک شرکت میتوانید مشتری ها را ببینید یا با آنها تلفنی صحبت کنید اما در فضای مجازی مشتری باید به صورت آنلاین با شما در ارتباط باشد و محصولات مورد نظرش را خریداری کند. کسب و کار مجازی و اینترنتی بسیار قابل انعطاف است و در صورت تبلیغات فراوان و آگاهی به افراد میتواند رونق بگیرید و پس از مدتی کار و تلاش و درآمد زایی میتوانید یک دفتر کوچک هم بزنید و کارمندان را اضافه کنید. در اصل این تکنولوژی است که راه درآمد زایی را برای افراد آسان نموده است. کسب و کار مجازی یا همان کسب کار اینترنتی که باعث به وجود آمدن فروشگاه های اینترنتی متعدد شده است باید پویا باشد به این صورت که مشتری بتواند برای خرید محصول به فروشگاه اعتماد کند در اصل پشتیبانی سایت و فروشگاه باید همیشه فعال باشد تا مشتری سوالات خود را به راحتی بپرسد و ایمیل های مختلفی مه برای فروشگاه فرستاده میشود مرتب چک شده و مثل یک فضای اداری مشتری باید با شما در ارتباط باشد. راه اندازی کسب و کارهای کوچک در قالب فضای اینترنتی حتما نیاز به وجود یک شرکت ندارد اما بد نیست شما یک فضای اداری کوچک هم داشته باشید و در آن فضا مشغول به کار شوید یا اینکه پشتیبانی قوی داشته باشید که مشتریان بهتر بتوانند با شما در ارتباط باشند داشتن یک فضای اداری کوچک حتما نشان از معتبر بودن نیست اما اگر بتوانید راه های ارتباطی با مشتری را راحت تر و در دسترس تر قرار دهید مشتری با خیال آسوده خرید می کند .
اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمزیت رقابتی پورتر Competitive Advantage برونسپاری Outsourcing قابلیت محوری Core competencies مزایامزایای کسب و کار مجازی : نزدیک شدن ارتباطات؛ دستیابی به بازارهای جدید؛ افزایش میزان فروش و سود؛ حذف هزینه هایی مانند تهیه کاغذ، چاپ، بروشور و کاتالوگ؛ کاهش هزینه های معاملاتی و تدارکاتی؛ بهبود مدیــریت بر روابط مصرف کننده، عرضه کننده و کارکنان؛ کاهش آلودگی محیط زیست، ترافیک و ازدحام،کاربردهاامروزه به دلیل توسعه زیرساختهای فناوری اطلاعات و ارتباطات و مزایای فراوان آن، کسب و کار مجازی در تمام حوزههای کاری اعم از خصوصی و دولتی، انتفاعی و غیرانتفاعی، کوچک و بزرگ و ... فراگیر شده است.معایبمشکلات کسب و کار مجازی : مسئله امنیت، امکان ورود به سیستم های شما از طریق آدرس پست الکترونیکی، سایت شبکه و دستیابی به اطلاعات مالی و غیره؛ اختلال در برنامه کاری در صورت خرابی سیستم؛ از دست دادن کنترل؛ مشکلات و هزینه های به روز بودن با فناوریهایی که به سرعت پیشرفت می کنند.
اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت امجیتولز مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.