سایرورزشی

کلاس مربیگری درجه C فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

صفحه 1:
las pl a 00 ف3 yarn و وی ‎Asian‏ ‏جمهوری اسلامی ایران كناباد - مرداد 1184 ene مربی بین المللی و مدرس فدراسیون فوتبال

صفحه 2:
بیل شنکلی (۱۹۷۰): 4 8 } ل فو تبا مسئله مرك و١0 ‎coms‏ ‏بسیار مهم تر از همه اینهاست

صفحه 3:
آنچه باید پیرامون كرم كردن و كشش بدانيم eas

صفحه 4:
كله تئوری گرم کردن ‎-١‏ جرا كرم مى كنيم؟ "'- جرا كشش مى دهيم؟ با ؟- كرم كردن صحيح كدام است؟

صفحه 5:
wig ‏ين‎ SB as 7 ree peor ‏آ‎ ‎3 ۱ ‏تمرکز فکر‎ -۳ Poy colt ‏ا بير‎ a ۳ با توپ- بدون توپ

صفحه 6:
ا 8 ‎A‏ ‏گرم کردن صحیح کدام است؟ ‎eee ee‏ 0 تماشاچی, بدون تماشاچی و ... ‎perro Pe Or pe eee yer eee Ee ١‏ ۱9[ بینی تمرین و مسابقه ۳ | | از آرام به سخت حرکات انفجاری لازم است ل ‎Cece‏ 1۹ 5 توجه به همة عضلات- همراه با توپ. استاندارد دك

صفحه 7:
۱ كشش ها در برنامه كرم كردن ها كنجانده مى شوئد. 0 ‏ا‎ ee Ure 3 a BY eee ew PY NWSE TERME erie) ‏انعطاف پذیری را افزایش داده و باعث بهیود اجرای حرکتی‎ ‏می گردد.‎ دامنه حرکتی مفصل را توسعه دادد و به این توسعه. از آسیب دیدگی مفاصل و عضلات پیشگیری می کند.

صفحه 8:
توضيحات بيشتر در مورد كشش ها 0 ‏ل حالت يروازى‎ ‏ا رت‎ Sia 6 errr ea 1 PEN el eeee ‏ا‎ Fa RED Ee CRTs |

صفحه 9:
انواع کشش: كشش بعد از خستكى موضعى و يا عدم فعاليت ‎Rel‏ كشش زيربيشينه. ‎١‏ ثانيه

صفحه 10:
بخش دوم 1 |ارتباط موثر مربى ارتباط موثر (انتخاب راه درست)

صفحه 11:
مقدمه: 4 توجه به قابلیت ارتباط موثر ( انتخاب راه درست) ۱ > نارسابى ارتباط * اهميت موضوع

صفحه 12:
هدف یلا ۰ مربی باید فرایند ارتباط را بداند 1 ve ne ١ محتوا 14 الف: سه بعد ارتباط ارسال و دريافت ييام ee ee il ‏ارتاط شامل در بخش است:‎ ‏۱-محتوا ۳ جوهر پیام ۳ معمولا کلامی است‎ FPS et team PU ei ee ee eee re ‏ا‎

صفحه 13:
5-56 7 6 wig

صفحه 14:
wig .. ارتباط | ‏رف‎ ae ۱ ‏مهارتهاى ارتباطى براى مربى‎ * ل 0 بهبود ارتباط غير كلامى

صفحه 15:
wig Daal ete) رل ۱۳۳۰ اعتقاد به اصول حرفه ای روبا نیست. ‎ede Sa‏ لت یت ‎

صفحه 16:
زمینه های کاربردی حرفه مربیگری ۱- شرایط بدنی ۲- آمادگی روانی ۳- توسعه تکنیک ۴- توسعه تاکتیک لصاوي اشرو ‎EA COR‏ ۶- مدیریت مسابقه ال ا لك توالت وب یی

صفحه 17:
wig آكاهى اساس تصميم كيرى است ‎Se CY‏ یی( ادلی تصفيء كبرى ميتنى بر عوارد ذيل است: 0ت ‎RCE NE We IVES‏ م ل 0-00

صفحه 18:
ی تن ‎-١‏ يك معلم ری بان ‏۳- یک برانگیزاننده ‏۴- یک مدیر اس ‎errr eS a‏ - يك انسان ‎gc Pere ‎

صفحه 19:
زر مهارت های مورد نیاز یک مربی ‎aa‏ الل ا ا 7 ۲- فیزیولوژی و آناتومی پایه 3 وا( 0 ‎ee we wl ries)‏ ل ‏۶- اصول یادگیری حرکات ‎۱ ne eae ‏تجزیه, تحلیل و بررسی آماری‎ -۸

صفحه 20:
سبك و شیوه مربیگری رد تس بی تفاوت دموکرات شناخت از ويزكى هاى يك مربى مى تواند ما را در مقايسه مرنيان راهتمابى كلد

صفحه 21:
‎costae 4 4‏ ‎we GH 5 5X9‏ * رهبری ۳ ا ل ل 50 در خلاق * مورد اعتماد * خوش بین * ثبات عاطفی * آكاهى و شناخت ‏7 وفاداری * همکاری ‎ ‎9 ۳

صفحه 22:
re yes) 0 * عدم وفادارى * عدم ثبات فكرى و عاطفى * خرده گیر و بهانه گیر بى نظم * خودخواه و بدخلق - بى نزاكت Pen ene oboe

صفحه 23:
Ais ‏بخش چهارم‎ اصول آموزش و مربيكرى با آموزش صحيح ‎ee Te‏

صفحه 24:
SSE eS) Ue Ted deel ‎.١‏ ايجاد تغييرات دائمى در اجراى بهتر حركات ۲ ایجاد تغدیرات دائمی در بهبود رفتار حرکتی ‎res re gee nrg‏ و ۱. بازی و یادگیری عادت خوب و بد ‏۲. با تمرین و بازی تحت راهنمایی های درست و ممانعت از بادگیری عادات بد ‎

صفحه 25:
00000 * اشتیاق 01 5 فرصت 5 تلاش 5 آگاهی

صفحه 26:
۱ es) 0200 Rey) ‏تکنیک و مهارت قابل قبول‎ 2500000 دانش و آكاهى

صفحه 27:
نقش معلم و مربی Ce ۱۳ en) el Nae 2 PN se) ‏داراى منطق‎ كدو ل تسل تیان 550 050 ee a ‏ا‎ ey پافشاری در ورزش

صفحه 28:
‎Pn Lee ET Tere Tle‏ شالك سازماندهی ‏۲ مشاهده ‏۳ نمایش مهارت های حرکتی و ایجاد انگیزه ‏جكونه مربى بازيكنان را بر مى انكيزد: ‎Ce ae ‏مثبت اندیشی‎ ۰۱ ‎2005-7-5 ١ ‏صوت مناسب‎ (۱ ‎٠١‏ ظاهر مربی اس ‎

صفحه 29:
سن سطح ۱ ers) -. ‏توانايى هاى بالقوه‎ ‏تعداد‎ دستياران

صفحه 30:
۱ ۲ ا | برنامه ريزى يك جلسه تمرين و بيشنهادات موثر زمین کامل ‎as‏ نيمه زمين سالن

صفحه 31:
wig BE ew ee bn re ny Bel ee يك ا ان " جه مدت زمان براى هر جلسه تمرين؟ ‎a)‏ " چند توپ؟ " کاور - قیف و ....

صفحه 32:
wig ee rer) لد سل ۱ ۱ Lee ei |۱۹ ee re eea Prine ee Neer e Teleco coh TC erie ‏در پایان جلسه تمرین به چه هدف خاصی قرار است ببریم.‎ ۱ Be Can Sete Te eee no آیا در برخورد نسبت به جلسات تمرینی و بازیکنان اعتماد به نفس و اطمینان کامل داریم؟

صفحه 33:
wig ار ۱ هیچ گاه این سه لحظه ‎ED)‏ ی

صفحه 34:
دم «| | ‏ا‎ TOY CVOTN POC ELY زمانی که حریف صاحب توپ است سس رفاع از حمله به دفاع و بالعكس س- >انتقال

صفحه 35:
حمله) سس که صاحب توب هستب 3-7 و ‎Pa RY.‏ * بازی سازی كل زدن مسج 3 بات يا ‎a‏ ‏تسیب ‏* عرض ‎jac‏ ‏وت وی قعیتهای مناسب قعیتهای تن 22001 5

صفحه 36:
‎(Ga) eer ey ed one er mre By‏ ار هدف: ‏به هم ريزى - جاگیری- جلوگیری از گل زدن ‏توجه به نكات عام شروع دفاع الف: كرفتن فضا ‏ب. با توجه به قدرت حریف می نوان: یی ون ‏* برگشتن به عقب زمین ۱ ‎1 ‎ ‏" تأثير روى كرفتن توي

صفحه 37:
Cee ee eed) ‏هدف:‎ ۱ جلوگیری از گل زدن 0ه ا ب: با توجه به قدرت حريف مى توان: تاكتيك يرس بركشتن به عقب زمين * کشاندن بازی به گوشه ها CEES NOMI Ele Roce oy تأثیر روی گرفتن توپ زمانى كه صاحب توب هستيم (حمله) سوت هدف: * بازی سازی * كل زدن جوجه به نكات عام شروع تهاجم م حفظ توپ 2

صفحه 38:
از حمله به دفاع و بالعکس (لحظة انتقال) ۰ 6/ هدف: ۳ تأکید بر سرعت ‎١‏ از حمله به دفاع: ‎ee ‏سرت قار وال اسه‎ ie ‏ا ل ا ا‎ Re a ‎0 COs ig ‏اولویت پاس بلند» مترصد دریافت در عمق, استفاده از فضای بدست آمده. ایجاد خلاقیت

صفحه 39:
از تدارك حمله تا حمله ار ‎eV.)‏ 00 پل زدن از محوطه جریمه خودی تا محوطه جریمه حریف eS Re eee SC ene uen ree eh ee Crore rn RUE eo) 00 2000 ds Cerne ‏ا‎ ‎Gin cays ‏کنترل خوب‎ - - بازی خوانی - جاگیری

صفحه 40:
۸ aS ۱ منظور و هدف از جاگیری باید فهمیده شود ا ا ل ل ل 200 رات کی را ‎Mee SIC ee RO eee ee Ce eran)‏ وس ‎ia‏ ‏۰ لحظه صحیح انتخاب جا ‏تست

صفحه 41:
/6 سازماندهى جلسات تمرين Pee Stet eee sek) 00 ae]

صفحه 42:
نكات مورد توجه 3 ۳ لا مدت تمرين ۳۳ | ‎ae‏ فیت و قابلیت أ توجه به سن, تجربه. كيفيت و قاب شيوه و روش ‏لا سایر ملاحظات ‎

صفحه 43:
هدف گاهی اهداف متعدد است و درم مس " برنامه و تفكر قبلى محل تمرین هام زمن تصف زمین و با -. فیاز تمرین چیست؟ همخوانى ‎Peed‏ برنامه ريزى براى هر بخش از تمرين * جلوكيرى از اتلاف وقت با تمرينات نا مربوط ا ل ا ا 00

صفحه 44:
oe) نان مج چند نفر هستند؟ مراجعه به لیست ۳ ‎a ۳‏ ۳ کار با تعداد محدود و توسعه منطقی آن ز ۱ استفاده از وسایل کمک آموزشی PERT eer ec Re ee See SESS SEDER ‏اه ییاز‎ © 2 Pee rs)

صفحه 45:
دزی دستياران * . تقسیم کار به توجه به اهداف یک مربی فهمیده به تنهایی موفق نیست ۰ کارایی کمک مربی لایق © تا رای سرا شيوه مربيكرى هنر اين جا است. 2 شناخت از علت بروز مشكلر ا ل ل ل

صفحه 46:
Ais Pepper Toe) bP) چند بخش کردن تمرين تغییر در شیوه اجرا تمرینات گروهی. خطی. فردی تیمی انتقال از زمین به مکان های دیگر

صفحه 47:
۸ نمونه ای از یک جلسه تمرین

صفحه 48:
جلسات تمرینی با تأکید بیشتر بر 2

صفحه 49:
mig مشکلات فوتبال لل ل كم منطقى وجود دارد

صفحه 50:
شیوه تجزبه و تحلیل ادزم مشكل جيست؟ * كميودها * نياز ها ‎ere‏ دم آا نارسائی ها در ارتباط با برنامه ‏لا كدام بازيكن ‏لكان تداك ‎27 ee S| ‎ue 55 0000‏ از مشكلات فوتبا ‎

صفحه 51:
mig

صفحه 52:
ادزم در اینجا ... به جند نمونه مسائل و مشكلات فوتبال و راه حل هاى ‎eee Scie‏

صفحه 53:
مرییان باید قادر باشند ... از ۱ © تشريح شک © بازى خوانى

صفحه 54:
wie عوامل كلددى وار فوتبال کودکان 00 شادی و نشاط آنهاست

صفحه 55:
۳9 ۱ 7 شناخت از کودک * وظیقه مربی ‎Celene Ce)‏

صفحه 56:
Ae a ‏زیر ۸ سال‎ ۱ ‏زير ۱۰ سال‎ ‏نگرش واقعی - عدم ثبات در تمرکز - نیاز به تمرین, ارتباط جمعی‎ JIT 35 ‏رشد همگون و متعادل- سازگاری- لذت از بازی- رفاقت- ارتباط‎ در فوتبال کودکان مهمترین اصل شادی و نشاط آنهاست

صفحه 57:
ذیل است: خش تمرین بچه هاء داشتن هماهنگی در موارد ذیل است: رس ببس ie 852 0 en ‏تعادل و ریتم‎ ٩ ‏ساده تر كردن هماهنكى تكنيك و تاكتب‎ ©

صفحه 58:
۰ اصل مهم در فوتبال کودکان 6/ ۱- بازی و شادی "- دوستان ۳- توجه یکسان 7 مردانكى و شرايظ برد و باخت ۵- تمرین *- تنوع ۷- لذت ۸- بازی برای خود 4- احترام ۰- وسائل

صفحه 59:
۵ عامل کلیدی در رشد فوتبال بچه ها ‎wis‏ ‏کل () عشق به توپ * تماس بیشتر با توپ 1 * توجه به کلیات * درگیر شدن در بازی

صفحه 60:
ه عامل كليدى در رشد فوتبال بجه ها تدم تا 2 ١ ‏دسترسى‎ * * دركير بازى

صفحه 61:
aa 0 ee SBC eel ot) ‏كليد ("1) انكيزه هاى روانى‎ ‏خود بازى‎ " " جوائز

صفحه 62:
wie ee Se TC eel) ‏بجه ها محور يادكيرى هستند‎ بنابراين ... * شادى

صفحه 63:
۸ ۳ ‏بت‎ ۱ eR Cn hy ‏ه‎ کلید (۵) ماجراجویی 5 ۱ 1 1 0 ابتکار عمل Lan!

صفحه 64:
mig eR rey ear Cre Ty i ayer cere) ۲- چگونگی حمله ‎-١١‏ نياز به انكيزه ۳- پاس با ارتفاع کم از دور ۱۲۳- اجازه سئوال ‎Ce. eed Sal‏ ۳- سادگی تمرین ۵- نگاه کردن ‏۶- حوصله و راه حل - ظرفيت ها الل مه ‎ers eae

صفحه 65:
4 عوامل اثركذار در اجرا عواملى كه مربيان بايد در اجراى مهارت هاى فوتبال بدانند

صفحه 66:
mig ا ۳ 5 ارت 00 ie كت pe ‏ل ا‎ peer ley ‏حفظ سلامتی و بهداشت‎

صفحه 67:
mig

صفحه 68:
فك

صفحه 69:
mig aS ‏لا‎ مشش آمادكى عمومى ‎er repens PETRY |‏ قل آمادكى جسمائى ل( غيرهوازى سرعت و استقامت سرعت قدرت و توان

صفحه 70:
با توجه به نوع حرکت در فوتبال حركات سريع و انفجارى در سرعت کوتاه ‎Be nC sod‏ ۰ متر سس زر سر قرار دادن تعقیب توب پرس در مرحله انتقال تحت فشار قرار دادن حريف تحمل ‎٩۰‏ دقیقه بازی طلم Crp ATP Crp گلیکوژن ‎ae‏ ‏عضلائی ‏یرت ‏عضلانى ‏وارد شدن ‎Bah‏ el ۳ غیرهوازی بدون حضور لاكتيك ‎a‏ ‏بدون حضور لاکتیک لك بدون حضور لاکتیک غيرهوازى با حضور لاكتيك غیرهوازی. هوازی با حضور لاکتیک هوازى مدت ied

صفحه 71:
شیوه های تمرینی ۱ سس باركيرى اپنتروال سرعت تکرار تمربن یا تکرار سرعت تمرین اینتروال به صورت كسترده تمرین استقامتی شديد حداكثر ‎17١‏ ضربه ۱۷۰-۳۰ 01110000 ل ۱۵۵-۷۰ ‎a‏ زگ( ‎ ‏فرايند اتأمين انرژی ‎a‏ ‏بدون حضور لاکتیک ‏غیرهوازی ‏بدون حضور لاکتیک ‎oo‏ مت بدون خصور لاکتیک ۳ ‎ ‏زمان ‎۱ ‎3 ‎۳-۰ ‎an ‎۴۵-۲ ‏ترش ‏۳۲-۸ ‎ ‎ied ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 72:
ee des ‏قدرت عمومى‎ * ‏ارب(‎ * قدرت ایستا Lo Grand challenge 0 ema Pert لا جنبه هاى روانى ا ‎ATS‏

صفحه 73:
6/ بخش دهم استفاده از منايع شايد كوجكترين منابع بهترين ابزارها باشند

صفحه 74:
استفاده از منايع ‎-١‏ جلسه تمرين ۲- مسابقه یا رقابت اس ‎mee eae car)‏ ك2 ‎١-١‏ زمين خط ‎aN ate‏ ادم 1-9 تجييزات ل->ه |" مخروط كوتاه و بلند " دروازه متحرك Sel hades il

صفحه 75:
ae ‏استفاده از منايع‎ 01000 SOR | CE TOPCaN PP oa) eee eral چوب های کوتاه a Clee Bo are eve eter es er wer ela ewn] ‏زمین های کوچک‎ ۴-۱ ۵-۱ آزمون متر- كرنومتر Bel more are ‏را‎

صفحه 76:
استفاده از منايع ‎7-١‏ مراقبت هاى يزشكى ايمنى وسايل بازيكنان وسايل و امكانات خارج زمين شرايط جوى نامناسب ‎8-١‏ جبران كمبود آب ‎PO eS ea‏ ‏۱۰-۱ لوازم شخصی ‎Notas‏ ‏'- جلسه نظرى ‎ ‎

صفحه 77:
6/ بخش یازدهم ۱۱۱ re eee | 4 ۲ . استعدادها همه جا هستند ۱

صفحه 78:
mig رن آمادكى ذاتى يا اكتسابى براى انجام برخى كارها ل ا ‎PPE Santen erp‏ انجام یک فعالیت ویژه مانند فعالیت ورزشی صنعتی پا هنری باشد ۳ Fe به كودكى يا نوجوانى اطلاق مى شودكه داراى استعداد خارق العاده اى براى اجراى يك ورزش خاص متاثر از ویژگیهای ورائتی معین می باشد.

صفحه 79:
۸ روش هاى استعداد يابى روش گزینش طبیعی ا ا ا ا ل يي ل لا ا ل ل لت 00 عوامل موثر در روش طبیعی است. روش گزینش علمی يك راه علمى كه افراد مستعد براساس توانائيهاى ذاتى و با روش علمى انتخاب مى شوند اين روش سريعتر به نتيجه مى رسد. تاريخجه Nore استعداديابى بدون برنامه مدون و بطور غير رسمى قبل از سال ‎191٠‏ ‎Fore‏ استعداديابى براساس برنامه هاى مدون و رسمى بعد از ‎191١‏

صفحه 80:
مشخصات دوره دوم -اروپای شرقی از پیشگامان بودند -برنامه استعداديابى منظم داشتند -عامل برترى آنها در دهه هاى ١6و١9‏ بوده -از1۹۸۰به بعد آمریکای شمالی و اروپای غربی نیز دست بکار شدند. ‎PE CS ee teen ne ed‏ مشخص مدار بودند( انتخاب رقابتی ) مبتنى بر انتخاب طبيعى بوده مدل شرقى مبتنی بر وجود نظام مشخص استعدادیابی علمی - سیستم مدار بودند ‎eR or SU BS ante eS ee NC Se Tit eB‏ برنامه استعداديابى در كشور كانادا 0 جهانى؛ آنترويومترى ( ييكرسنجى ) روانشناختى؛ ادراكى: حركتى واجتماعى ‎IS Fe em carrer ee‏ 20220 مرحله تکامل استعدادیابی و هدایت اقراد برگزیده و مستعد بسوی تیم های ملی

صفحه 81:
وان ‎ey‏ 210000000 #مشاوره دادن به یک کمیته کوچک مشورتی ۱۳ SPINS Renee Bll! #جمع آوری . تجزیه و تحلیل . تفسیر و ارزبابی نتایج و ارائه اطلاعات #خلاصله و جمع بندی الگوی استعدادیابی | tyres | شناسایی سس تمرین وفعالیت عمومی درمدارس استعداها و هدایت آنها | تمرین و فعالیت آموزشگاهی ‎ae‏ های مختلف ورزشی وباشگاهی

صفحه 82:
رت مرحله استعدایابی عمومی مرحله استعداديابى ويزه يا تخصصى ‎een Renee es WSK)‏ لا ۱ ۲ احتمالا نقش تعیین کننده کمتری در مقایسه بامراحل بعد و عوامل درگیر در آنها دارد عوافل فيه زر مر حله عمومى "وضعیت سلامتی با تاکید بر روی سیستم قلبی و عروقی و عضلانی " عوامل ذاتی وارثی: توجه به والدین و سابقه آنها ۱ MeL Ce oe a "بلوغ : توجه به بلوغ زودرس, دیررس ( قد-وزن)

صفحه 83:
كودكان زودرس با دبررسء كدام يكى؟ ‎AK a‏ #كودكان زودرس معمولا در دوران كودكى خود از نظر ورزشى Cee as اما کودکان دیررس شانس بیشتری دارند تا دراز مدت ( دوران بزرکسالی) در حد و اندازه های جهانی ظاهر شوند. زيرا ... #جهش رشد دوره نوجوانى خود را ديرترشروع كرده و مدت جهش رشد آنان طولانی تراست. #دوران رشد و تکامل آنان طولانی تراست. ‎ICR) CR er ete Re ie‏ ل ere ‏ا‎ ‎ere mere eee atta 01000 " بکارگیری ابزار دقیقتر

صفحه 84:
۸ عوامل مهم درانتخاب استعدادها ‎Alina‏ ‏سلامت کامل جسمانی وروانی بچه ها ‎ICI ENT ee‏ ]| ‎Te ee eee ee)‏ 1۳ ویژگی های ورائتی برجسته شرایط محیطی مناسب استفاده از متخصین علوم ورزشی و افراد مجرب یه ند ند نا ند

صفحه 85:
موارث مهم ... ۸ * شناسایی درست استعدادیابی با بکارگیری روش های مناسب 1 # كمك به شكوفايى استعدادها 0001 Tce ore node Rumene RRC Norte BRE ve PRO eens # تمرین به تنهایی تضمین کننده موفقیت فرد نیست عوامل محیطی و وراثتی ‎DS)‏ ا سس RCC eee ‏لا ا‎ We eke en teen # برنامه استعدادیابی را هدفدار کنیم. Recon Spe Seip een heen eS PR re een is ‎ee eel eee Recon sah etal‏ رك ‎ ‎ ‎

صفحه 86:
عوامل منحرف کننده استعدادها ” فشارها و تمايلات والدين ۱ ‏ا ا‎ Te a ۳ ee reese ae lee oS Lee eel ia Perce ae ۲۱ 0 heed Reno res Re ‏فوتبال‎ ” 00 ‏ا ل ا ا لل‎ els PaO) Sy ‏ا ا‎ eee te) 9۳0۳

صفحه 87:
Ah Rrop re re Ferree] ele Reeon rye] ‏از زیر ۷ سال تا زیر 1۶ سال‎ دویدن با توپ دریبل کردن پاس دادن ضربه زدن با سر شوت كردن کنترل کردن لك

صفحه 88:
استعدادیابی در فوتبال ادزم استعدادیابی درهلند ‎ccc) eer gen)‏ ل ‎Prec wp ye eye ara Cccp)‏ pe el eee ۱ lees Sandee Sy tl nced) ‏#اتکنیک. تاکتیک. عوامل جسمانى. عوامل روانى. سبك زندگی‎ ‏بازی. تاکتب‎ se Ce et ene) ane Site #اعادات كارء تغديه. استراحت. تعادل بين فوتبال و ديكر فعاليت هاء. سبك زندكى

صفحه 89:
مشکلات و پیچدکی های استعدادیابی در فوتبال ۸/۳ استعداد بازیکنان فوتبال یک سرمایه ثابت نیست بلکه پویا وپیچیده است. (تغييرتوانايى فردى بطور مداوم ) بخش بزركى ازارزيابى استعداد به نبوغ يا مربى بستكى دارد ا ال ل ل ا لي ل اه مناسب در جريان بازى بكار ببرد. (بازی فوتبال خود یک معلم است) | ere ‏استعدادیابی است‎

صفحه 90:
۱ نا Re ESS See)

صفحه 91:
مربیگری علم است یا هنو؟ ‎aa‏

صفحه 92:
۸ مرییگری علم است .... < شناخت سازگاری ها ی هورمونی ویژه < شناخت سازگاری های عصبی - عضلانی ویژه < شناخت سازگاری ها ی قلبی -عروقی ویژه ۱

صفحه 93:
... مربيكرى هنر است نيل به اهدافم تمرين بر اساس ‎wen‏ 0 تمام ‎ele)‏ ‏هاى علمى و شخصيتى مربى ۳ مربى بايد به طور جامع از تمام ظرفیت های خویش در جهت ‎Sees)‏ ‎Pee‏

صفحه 94:
mig ‏تمرین چیست؟‎ ‎Se) ENS Ga‏ بالگ السك كه طی آن فعالیت. ها به طور مکرر. تدریجی و ‎eg Feo GSS jo poe‏ ‎ABs (5-0 (isl 581 Ca gles (54 Stas ds Jas 63‏ ‎

صفحه 95:
ct poi Slant درس مر جح بهبود توانايى ادراكى 5201 توسعه مهارت هاى فردى توسعه مهارت هاى اجتماعى تقویت توانایی تکنیکی و تاکتیکی

صفحه 96:
دزی ی تمرینات عمومی تمرینات ویژه "ا تمرينات تكنيكى ‎eee‏ 2

صفحه 97:
Ais ‏ویژگی های تمرین‎ فرايندى ‎Te‏ یافته است cual jlo Gan ‏ا تم‎ 3 ‎Rove pene ee ev Pr)‏ فعالیتی مستمر و مداوم است

صفحه 98:
= اصول تمرين اضافه بار ‎SS‏ ی ‏ویژگی تمرین ‎vo‏ ‎ ‏اختصاصى يودن تمرين ‎ ‏ویژگی فردی ‎SS‏ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 99:

صفحه 100:
یک شوه مربیگری درز جرب ر تتیر اسر ورزشکار BAA peo) Cp ‏انتكاب وسايل‎ ‏مر سر‎ کنترل سازگاری ها بل

صفحه 101:
30 ساز كار ى (منحنى اجرا) فراجبراتى

صفحه 102:
كاهش 4 اصل اساسی برگشت به ‎eee ear‏

صفحه 103:

صفحه 104:
بازی خلاق برس بازيكن+ لوازم # اجرا: توسط خودشان لا كرود ها

صفحه 105:
در بازى خلاق تأكيد و تشويق بر روى ... ‎Eee ae‏ * حرکت با توپ. دویدن با توپ و رفتن در فضا 0 + كل زدن * نوآورى

صفحه 106:
“i ۱ ‏ك1‎ ‏اجرای عالی مهارت ها‎ " ‏درك تاكتيكى‎ ‏هنرمند در فریب‎ 7 قاطع در تصميم ” داراى قابليت ارتباط

صفحه 107:
Ah ‏م‎ I Set ee] 3 ‏ات‎ ie ee Se eal ‏ا م‎ " ارتقاء دانش مربيان " فراهم شدن شرایط برای رشد استعدادها ا ۱۳[ 00 re ee

صفحه 108:

صفحه 109:
mig

به نام خدا کالس مربیگری درجه C فدراسیون فوتبال جمهوری اسالمی ایران گناباد -مرداد 1385 اسماعیل شجیع مربی بین المللی و مدرس فدراسیون فوتبال بیل شنکلی (:)1970 فوتبال مسئله مرگ و زندگی نیست بسیار مهم تر از همه اینهاست بخش اول گرم کردن و کشش آنچه باید پیرامون گرم کردن و کشش بدانیم تئوري گرم کردن -1چرا گرم مي کنيم؟ -2چرا کشش مي دهيم؟ -3ضرورت اين دو ،در چيست؟ -4گرم کردن صحيح کدام است؟ چرا گرم مي کنيم؟ -1جلوگيري از صدمات -2باال بردن طراوت تمرين ‏ -3تمرکز فکر - 4باال بردن ضربان قلب گردش خون -5آمادگي ذهني و بدني با توپ -بدون توپ گرم کردن صحيح کدام است؟ .1 به شرايط مسابقه بستگي دارد :زمان ،مکان ،آب و هوا يا تماشاچي ،بدون تماشاچي و ... .2 آمادگي پذيرش تمرينات تکنيکي و يا حوادث غير قابل پيش بيني تمرين و مسابقه .3 آمادگي پذيرش تمرينات تاکتيکي. توضيح بيشتر: از آرام به سخت حرکات انفجاري الزم است 15تا 20دقیقه -نظم کشش ها و نرمشها توجه به همة عضالت -همراه با توپ ،استاندارد انعطاف چرا کشش مي دهيم؟ کشش ها در برنامه گرم کردن ها گنجانده می شوند. علت اين است که ... .1 آماده کردن بدن و آرامش ذهني انجام مي شRود. .2 انعطاف پذيري را افزايش داده و باعث بهبود اجراي حرکتي مي گردد. .3 دامنه حرکتي مفصل را توسعه داده Rو به اين توسعه، هماهنگي مي بخشد. .4 از آسيب ديدگي مفاصل و عضالت پيشگيري مي کند. توضيحات بيشتر در مورد کشش ها خون بيشتر حالت پروازي ريتم بدن و هماهنگي عضالت خارج شدن از حالت تراورسی مقاومت در برابر حرکات احتمالي ناگهاني اعتماد به نفس را باال مي برد. انواع کشش: کشش بعد از خستگي موضعي و يا عدم فعاليت کشش زيربيشينه 30 ،ثانيه کشش بيشينه 30 ،ثانيه باالتر بخش دوم ارتباط موثر مربی ارتباط موثر (انتخاب راه درست) مقدمه: توجه به قابليت ارتباط موثر ( انتخاب راه درست) مسیر ارتباط ،با والدين ،عوامل اجرايي ،بازيکنان ،مطبوعات و ... نارسايي ارتباط اهميت موضوع هدف .1 مربي بايد فرايند ارتباط را بداند .2 مربي بايستي مهارت هاي ششگانه ارتباط را بداند محتوا الف :سه بعد ارتباط ارسال و دريافت پيام پيامهاي غير کالمي و کالمي ارتباط شامل دو بخش است: -1محتوا -2تأثير جوهر پيام معموال کالمي است چگونگي احس1اس يا برداشت شما از نوع پيام غير کالمي سه بعد ارتباط موثر ارسال پيام دريافت پيام کالمي غير کالمي جوهر پيام تأثير پيام ...ارتباط چگونه ارتباط برقرار سازيم ارتباط بين مربي و بازيکن بي تأثير است؟ مهارتهاي ارتباطی براي مربي ياد مي گيريم که چگونه گوش دهیم بهبود ارتباط غير کالمي بخش سوم حرفه مربیگری اعتقاد به اصول حرفه ای رویا نیست، نگرشی اعجاب انگیز است زمينه هاي کاربردي حرفه مربیگری -1شرايط بدني -2آمادگي رواني -3توسعه تکنيک -4توسعه تاکتيک -5مديريت برنامه تمرين -6مديريت مسابقه -7برنامه ريزي و تعيين اهداف -8مراقبت هاي پزشکي و بهداشتي آگاهي اساس تصميم گيري است مربي= اصالح حرکات ،شناخت معايب +تشخيص و ارزيابي تصميم گيري مبتني بر موارد ذيل است: الف :داده هاي صحيح ب :فهم و شناخت از زمينه هاي اطالعاتي موجود مربي کيست؟ -1يک معلم -2يک بدنساز -3يک برانگيزاننده -4يک مدير -5يک عامل روابط عمومي -6يک دوست -7يک انسان -8يک شاگرد مهارت هاي مورد نیاز یک مربي -1مهارت هاي تخصصي -2فيزيولوژي و آناتومي پايه -3روانشاسي ورزش -4کمک هاي اوليه -5مهارت در ايجاد ارتباط -6اصول يادگيري حرکات -7اصول شيوه هاي تمرين -8تجزيه ،تحليل و بررسي آماري سبک و شيوه مربيگري خود محور بي تفاوت دموکرات شناخت از ويژگي هاي يک مربي مي تواند ما را در مقايسه مربيان راهنمايي کند. ويژگي هاي خوب رهبري خوش\ خلقي دوستي و صداقت عالقه مند معتقد و متعهد خالق\ مورد اعتماد خو ش بین ثبات عاطفي آگاهی و شناخت وفاداري همکاری پشتکار انضباط ويژگي هاي بد حساس\ در مقابل انتقاد عدم وفاداری عدم ثبات فکری و عاطفی خرده گیر و بهانه گیر تنبل بی نظم خودخواه و بدخلق -بی نزاکت نگران -بی توجه و بی سلیقه بخش چهارم اصول آموزش و مربیگری با آموزش صحیح پیش به سوی تغییرات مثبت و دائمی اهداف اصلي در آموزش و مربيگري .1 ايجاد تغييرات دائمي در اجراي بهتر حرکات .2 ايجاد تغييرات دائمي در بهبود رفتار حرکتي چگونه بازيکنان جوان بازي فوتبال را ياد مي گيرند: .1بازي و يادگيری عادت خوب و بد .2با تمرين و بازي تحت راهنمايي هاي درست و ممانعت از يادگيري عادات بد چگونه بازيکنان جوان پيشرفت مي کنند؟ عالقه مندي و ايجاد انگيزه اشتياق الگو فرصت تالش آگاهي حمايت نيازمندي هاي يک بازيکن جوان آمادگي جسماني تکنيک و مهارت قابل قبول شخصيت و نگرش درست دانش و آگاهي نقش معلم و مربي دانش فوتبال آگاهي از اصول يادگيري ترغيب و تشويق انتظار اجراي مطلوب داراي منطق صبور و پافشار اشتياق پافشاری در ورزش عوامل بنيادي موثر در آموزش فوتبال عبارتند از ... .1 سازماندهي .2 مشاهده .3 نمايش مهارت هاي حرکتي و ايجاد انگيزه چگونه مربي بازیکنان را بر مي انگيزد: عشق به کار مثبت انديشي تعيين استانداردها صوت مناسب ظاهر مربي وقت شناسي و نظم برنامه ريزي يک جلسه تمرين و پيشنهادات موثر سن سطح بازیکنان قابليت توانايي هاي بالقوه تعداد دستياران برنامه ريزي يک جلسه تمرين و پيشنهادات موثر زمين کامل کجا مکان نیمه زمين سالن و .... ابعاد ابعاد سطوح کوچکتر مشارکت در زمین برنامه ريزي يک جلسه تمرين و پيشنهادات موثر زمان چند جلسه تمرين در طول فصل؟ چه مدت زمان براي هر جلسه تمرين؟ وسايل چند توپ؟ کاور – قيف و .... اهداف اصلی تمرين سواالتی که باید از خود پرسید؟ آيا با توجه به داشته ها برنامه ريزي کرده ايم. آيا براي بازيکنان هدف کلي را در نظر گرفته ايم. آيا براي بازيکنان هدف هاي فردي را در نظر گرفته ايم. در پايان جلسه تمرين به چه هدف خاصي قرار است ببريم. آيا از محتواي اين جلسه تمرين شناخت کافي داريم. آيا نسبت به نظم منطقي نکات مربيگري ابهامي نداريم؟ آيا در برخورد نسبت به جلسات تمريني و بازيکنان اعتماد به نفس و اطمينان کامل داريم؟ بخش پنجم 3لحظه مهم و اساسی هیچ گاه این سه لحظه را فراموش نکنیم اهداف و اصول سه لحظة مهم در فوتبال زماني که صاحب توپ هستیم حمله زماني که حريف صاحب توپ است از حمله به دفاع و بالعکس دفاع انتقال زماني که صاحب توپ هستیم (حمله) هدف:R بازي سازي گل زدن توجه به نکات عام شروع تهاجم عرض عمق حفظ توپ استقرار در موقعيتهاي مناسب زماني که حريف صاحب توپ است (دفاع) هدف: به هم ريزي– جاگيري– جلوگيري از گل زدن توجه به نکات عام شروع دفاع الف :گرفتن فضا ب :با توجه به قدرت حريف مي توان: • تاکتيک پرس • برگشتن به عقب زمين • کشاندن بازي به گوشها • تحت فشار قرار دادن در همة مناطق • تأثير روي گرفتن توپ زماني که حريف صاحب توپ است (دفاع) زماني که صاحب توپ هستیم (حمله) هدف: هدف: به هم ريزي– جاگيري بازي سازي جلوگيري از گل زدن گل زدن توجه به نکات عام شروع دفاع توجه به نکات عام شروع تهاجم الف :گرفتن فضا عرض ب :با توجه به قدرت حريف مي توان: عمق تاکتيک پرس حفظ توپ برگشتن به عقب زمين استقرار در موقعيتهاي مناسب کشاندن بازي به گوشه ها تحت فشار قرار دادن در همة مناطق تأثير روي گرفتن توپ از حمله به دفاع و بالعکس (لحظة انتقال) هدف: انتقال ذهني تأکيد بر سرعت .1از حمله به دفاع: مدافع اول ،جلوگيري از گل ،شدت ،ايجاد تراکم ،پرس فردی روی مهاجم اول ،فضا گيري و ايجاد تأخير ،وظايف مهم ديگر .2از دفاع به حمله : اولويت پاس بلند ،مترصد دريافت در عمق ،استفاده از فضاي بدست آمده ،ايجاد خالقيت از تدارک حمله تا حمله هدف: پل زدن از محوطه جريمه خودی تا محوطه جريمه حريف اصول عام :س1ريعترين راه براي رسيدن به دروازه حريف پاس بلند در عمق است. شرايط: -ضربه بلند خوب -در اختيار بودن توپ -کنترل خوب -ارتباط خوب -بازي خواني -جاگيري اهمیت جاگیری در پاس های بلند منظور و هدف از جاگيري بايد فهميده شود پاس بلند بستگي زيادي به لحظة مناسب و زمان و جاگيري صحيح دريافت کننده دارد. کيفيت بازي موضعي را مي توان به سه طريق زير را بهبود بخشيد: سرعت زياد توپ لحظه صحيح انتخاب جا جاگيري صحيح بخش ششم سازماندهی جلسات تمرین هیچ تمرینی بدون سازماندهی و رهبری ،به اهداف خود دست نمی یابد نکات مورد توجه هدف محل تمرين مدت تمرين تعداد وسايل توجه به سن ،تجربه ،کيفيت و قابليت شيوه و روش ساير مالحظات هدف ‏ گاهي اهداف متعدد است ‏ بهبود کار فردي يا گروهي ‏ برنامه و تفکر قبلي محل تمرين ‏ تمام زمين ،نصف زمين و يا ... ‏ نياز تمرين چيست؟ ‏ همخواني مدت تمرين ‏ برنامه ريزي براي هر بخش از تمرين ‏ جلوگيري از اتالف وقت با تمرينات نا مربوط ‏ انتقال مطالب از طريق عمل ،بهتر از ديدن و از طریق دیدن بهتر از شنیدن تعداد بازيکنان ‏ چند نفر هستند؟ ‏ مراجعه به ليست ‏ آمادگي براي مقابله با شرايط غير مترقبه ‏ کار با تعداد محدود و توسعه منطقي آن وسايل مورد نياز ‏ استفاده از وسايل کمک آموزشي ‏ استفاده از وسايل آموزشي توجه به سن ،تجزيه و کيفيت و قابليت بازيکنان ‏ شناخت مربی از قابلیت های بازیکنان ‏ اهداف واقع بينانه دستياران ‏ تقسيم کار به توجه به اهداف ‏ يک مربي فهميده به تنهايي موفق نيست ‏ کارايي کمک مربي اليق ‏ شناخت از کارايي دستياران شيوه مربيگري ‏ هنر اين جا است. ‏ شناخت از علت بروز مشکل ‏ رسيدن به عقايد مشترک (کليد پيشرفت) مالحظات ديگر ........ ‏ چند بخش کردن تمرين ‏ تغیير در شيوه اجرا ‏ تمرينات گروهي ،خطي ،فردي ،تيمي ‏ انتقال از زمين به مکان های ديگر نمونه ای از یک جلسه تمرین کار با توپ کارهای تاکتیکی سرد کردن گرم کردن کارهای تکنیکی جلسات تمرینی با تأکید بیشتر بر آمادگی جسمانی تمرینات آمادگی جسمانی کار با توپ کاره ا ی ت ک نیکی بخش هفتم مشکالت فوتبال همیشه برای هر مشکل ،راه حلی منطقی وجود دارد شیوه تجزیه و تحلیل مشکل چیست؟ • کمبودها • نیاز ها عوامل مهم در تعریف مشکالت: نارسائی ها در ارتباط با برنامه کدام بازیکن کدام پست زمان ایجاد مشکل عوامل مهم و اثرگذار چند نمونه از مشکالت فوتبال تعریف اهداف وظایف و مسئولیت ها سن و سطح زمان و فضا درک و شناسایی تجزیه و تحلیل بازی حل مشکل در اینجا ... به چند نمونه مسائل و مشکالت فوتبال و راه حل های آن اشاره می کنیم مربیان باید قادر باشند ... تعریف Rمشکالت فوتبال تشریح مشکل بازی خوانی بخش هشتم عوامل کلیدی در فوتبال کودکان در فوتبال کودکان ،مهمترین اصل شادی و نشاط آنهاست عوامل کلیدی در فوتبال بچه ها مقدمه تفاوت های فردی شناخت از کودک وظیفه مربی کار جدی از پایه زیر 8سال هیجان زیاد -رشد سریع -عاشق بازی زیر 10سال نگرش واقعی -عدم ثبات در تمرکز -نیاز به تمرین ،ارتباط جمعی زیر 12سال رشد همگون و متعادل -سازگاری -لذت از بازی -رفاقت -ارتباط در فوتبال کودکان مهمترین اصل شادی و نشاط آنهاست نکته مهم مهمترین بخش تمرین بچه ها ،داشتن هماهنگی در موارد ذیل است: جهت یابی تفکیک عکس العمل تعادل و ریتم ساده تر کردن هماهنگی تکنیک و تاکتیک 10اصل مهم در فوتبال کودکان -1بازی و شادی -2دوستان -3توجه یکسان -4مردانگی و شرایط برد و باخت -5تمرین -6تنوع -7لذت -8بازی برای خود -9احترام -10وسائل 5عامل کلیدی در رشد فوتبال بچه ها کلید ()1 عشق به توپ تماس بیشتر با توپ تمرین بیشتر از بازی توجه به کلیات درگیر شدن در بازی 5عامل کلیدی در رشد فوتبال بچه ها کلید ()2 بازی در محوطه های کوچک تناسب جنبه های یادگیری دسترسی درگیر بازی ‏C ‏F ‏B ‏E ‏A ‏D 5عامل کلیدی در رشد فوتبال بچه ها کلید ()3 انگیزه های روانی خود بازی جوائز 5عامل کلیدی در رشد فوتبال بچه ها کلید ()4 بچه ها محور یادگیری هستند بنابراین ... شادی ساده روشن پویا اجتماعی سالم 5عامل کلیدی در رشد فوتبال بچه ها کلید ()5 ماجراجویی ریسک هر بازی یا تمرین= یک حادثه +شادی +تشویق به ابتکار عمل چند توصیه برای مربیان تیم های جوانان و پائین تر -1میانه میدان -10سوق دادن به سوی ایده و هدف -2چگونگی حمله -11نیاز به انگیزه -3پاس با ارتفاع کم از دور -12اجازه سئوال -4دریافت توپ در جلو -13سادگی تمرین -5نگاه کردن -14اهمیت تکنیک -6حوصله و راه حل -7ظرفیت ها -8هم سطحی -9موفقیت نسبی بخش نهم عوامل اثرگذار در اجرا عواملی گه مربیان باید در اجرای مهارت های فوتبال بدانند عوامل اثرگذار در اجرا تکنیک تاکتیک شرایط جسمانی شرایط روانی هماهنگی و قابلیت انعطاف پذیری حفظ سالمتی و بهداشت قابلیت های ذهنی و روانی فرد تکنیک تاکتیک قابلیت در اجرا عوامل هماهنگ کننده جسمانی بهداشت قابلیت های حرکتی پایه استقامت سرعت هماه استقامتی سرعت نگی انعطاف پذیری انعط اف پ هماهنگی ذ یری قدرت قدرت عوامل اثرگذار در اجرا تکنیک نگرش کلی آمادگی عمومی اهداف اصلی در تمرینات آمادگی ویژه آمادگی جسمانی غیرهوازی سرعت و استقامت سرعت قدرت و توان فرایند مدت با توجه به نوع حرکت در فوتبال حرکات سریع و انفجاری در سرعت کوتاه ‏ATP غیرهوازی بدون حضور الکتیک 1-4 ثانیه سرعت های طوالنی تر 6/100متر ‏Crp ‏ATP غیرهوازی بدون حضور الکتیک 4-20 ثانیه غیرهوازی ،هوازی ‏Crp گلیکوژن بدون حضور الکتیک 20-45 ثانیه تعقیب توپ -تحت فشار قرار دادن مالحظات منبع انرژی اسیدی تعقیب توپ -پرس در مرحله انتقال طوالنی تر کمتر گلیکوژن عضالنی غیرهوازی با حضور الکتیک 1-2 دقیقه تحت فشار قرار دادن حریف اسیدی کمتر گلیکوژن عضالنی غیرهوازی ،هوازی با حضور الکتیک 2-8 دقیقه تحمل 90دقیقه بازی طوالنی تر بیشتر اسیدی وارد شدن به مرحله اسیدی هوازی 8-30 دقیقه یا بیشتر تعداد ضربان قلب در هر دقیقه فرایند/تأمین انرژی زمان شیوه های تمرینی تمرینات اینتروال شدید: سرعتی یارگیری اینتروال سرعت تکرار تمرین یا تکرار سرعت حداکثر 170ضربه 170 -130 غیرهوازی بدون حضور الکتیک 1-4 ثانیه 4-20 ثانیه تمرین اینتروال به صورت گسترده حداکثر 170ضربه 170 -130 غیرهوازی بدون حضور الکتیک 25-40 ثانیه تمرین استقامتی شدید 155-170 غیرهوازی ،هوازی بدون حضور الکتیک 45-2 دقیقه 2-8 تمرین استقامتی گسترده 155 -130 استقامت هوازی 3-8 دقبقه بیشتر قدرت بدنی قدرت عمومی قدرت ویژه قدرت ایستا قدرت پویا جنبه های روانی جنبه های روانی ویژه فوتبال بخش دهم استفاده از منابع شاید کوچکترین منابع بهترین ابزارها باشند استفاده از منابع -1جلسه تمرین -2مسابقه یا رقابت -3جلسه نظری محیط +شرایط +تسهیالت = حداکثر بازدهی 1-1زمین توپ خط کشی -هموار -ایمنی ‏کاور 1-2تجهیزات مخروط کوتاه و بلند دروازه متحرک چوب های بلند استفاده از منابع 3-1وسائل جهت فعالیت های جسمانی مانع دو و میدانی چوب های کوتاه حلقه های پالستیکی نیمکت -جعبه -طناب -تشک -متر 4-1زمین های کوچک 5-1آزمون متر -کرنومتر 6-1دوربین جهت آنالیز استفاده از منابع 7-1مراقبت های پزشکی ایمنی وسایل بازیکنان وسایل و امکانات خارج زمین شرایط جوی نامناسب 8-1جبران کمبود آب 9-1کمک های اولیه 10-1لوازم شخصی -2مسابقه یا رقابت -3جلسه نظری بخش یازدهم استعدادیابی در فوتبال استعدادها همه جا هستند باید آن ها را پیدا کرد استعداد آمادگي ذاتي يا اكتسابي براي انجام برخي كارها فرد مستعد كسي است كه داراي يك استعداد غيرمعمولي براي انجام يك فعاليت ويژه مانند فعاليت ورزشي صنعتي يا هنري باشد تعريف استعداد ورزشي به كودك يا نوجواني اطالق مي شودكه داراي استعداد خارق العاده اي براي اجراي يك ورزش خاص متاثر از ويژگيهاي وراثتي معين مي باشد. روش هاي استعداد يابي روش گزينش طبيعي رويكردي عادي است كه بر مبناي روند طبيعي رشد ورزشكار در يك ورزش خاص صورت مي گيره ،مدرسه ،والدين ،امكانات ،دوستان و... عوامل موثر در روش طبيعي است. روش گزينش علمي يك راه علمي كه افراد مستعد براساس توانائيهاي ذاتي و با روش علمي انتخاب مي شوند اين روش سريعتر به نتيجه مي رسد. تاريخچه دوره 1 استعداديابي بدون برنامه مدون و بطور غير رسمي قبل از سال 1970 دوره 2 استعداديابي براساس برنامه هاي مدون و رسمي بعد از 1970 مشخصات دوره دوم اروپاي شرقي از پيشگامان بودندبرنامه استعداديابي منظم داشتندعامل برتري آنها در دهه هاي 80و 90بودهاز1980به بعدآمريكاي شمالي و اروپاي غربي نيز دست بكار شدند.مدل استعداديابي كشورهاي غربي مشخص مدار بودند( انتخاب رقابتي ) مبتني بر انتخاب طبيعي بوده مدل شرقي مبتني بر وجود نظام مشخص استعداديابي علمي – سيستم مدار بودند از طريق روش هاي مبتني انداره گيري –ارزيابي و رقابت بودند برنامه استعداديابي در كشور كانادا كشف استعدادي برپايه اندازه گيري در پنچ حيطه جهاني ،آنتروپومتري ( پيكرسنجي ) روانشناختي ،ادراكي ،حركتي واجتماعي انتخاب و شناسايي افراد براي تيم هاي منطقه اي مرحله تكامل استعداديابي و هدايت افراد برگزيده و مستعد بسوي تيم هاي ملي وظايف مشاور ارشد استعداديابي مشاوره دادن به يك كميته كوچك مشورتي آغاز و اجراي تحقيقات كابري در زمينه استعداديابي جمع آوري ،تجزيه و تحليل ،تفسير و ارزيابي نتايج و ارائه اطالعات خالصله و جمع بندي الگوي استعداديابي مرحله سن هدف نوع تمرينات مقدماتي 3-10سال شناسايي استعدادها تمرين وفعاليت عمومي درمدارس مياني 11-16سال گزينش استعداها و هدايت آنها دررشته هاي مختلف ورزشي تمرين و فعاليت آموزشگاهي وباشگاهي نهايي باالي16سال دست يابي به اوج عملكرد ورزشي تمرين در سطح ملي مراحل استعداديابي ورزشي .1 .2 مرحله استعدايابي عمومي مرحله استعداديابي ويژه يا تخصصي ویژگی های استعدادیابی عمومی .1 .2 نياز به ابزارها وآزمونهاي پيشرفته نداريم احتماالً نقش تعيين كننده كمتري در مقايسه بامراحل بعد و عوامل درگير در آنها دارد عوامل مهم در مرحله عمومي ‏وضعيت سالمتي با تاكيد بر روي سيستم قلبي و عروقي و عضالني عوامل ذاتي وارثي :توجه به والدين و سابقه آنها ‏زمان سپري كردن براي ورزش به ويژه در دوره نوجواني ‏بلوغ :توجه به بلوغ زودرس ،ديررس ( قد-وزن) كودكان زودرس يا ديررس ،كدام يك؟ كودكان زودرس معموالً در دوران كودكي خود از نظر ورزشي جلوترند اما كودكان ديررس شانس بيشتري دارند تا دراز مدت ( دوران بزرگسالي) در حد و اندازه هاي جهاني ظاهر شوند زيرا ... جهش رشد دوره نوجواني خود را ديرترشروع كرده و مدت جهش رشد آنان طوالني تراست. دوران رشد و تكامل آنان طوالني تراست. فرصت ،سازگاري و هماهنگي بيشتر دارند. ویژگی های استعدادیابی ويژه يا تخصصي: اطالعات بيشترو دقيق تر آزمون هاي تخصصي تر افراد متخصص با تجربه بكارگيري ابزار دقيقتر عوامل مهم درانتخاب استعدادها .1 .2 .3 .4 .5 .6 سالمت كامل جسماني ورواني بچه ها برخودراي از اندازه هاي پيكري مناسب برخورداري از امكانات ورزشي كافي ويژگي هاي وراثتي برجسته شرايط محيطي مناسب استفاده از متخصين علوم ورزشي و افراد مجرب موارد مهم ... شناسايي درست استعداديابي با بكارگيري روش هاي مناسب شناسائي به موقع استعداد كمك به شكوفايي استعدادها وراثت استعدادهاي بالقوه را به ارمغان مي آورد. سهم وراثت و محيط در موفقيت فرد چيست. تمرين به تنهايي تضمين كننده موفقيت فرد نيست عوامل محيطي و وراثتي وراثت نيز تعيين كننده تنها نيست. يك استعداد خاص ممكن است در طول زمان تغيير بكند. برنامه استعداديابي را هدفدار كنيم. استعداديابي و پرورش استعدادها ،در مقوله مجزا هستند. همه معيارها مهم هستند اما هيچيك تنهايي مدرك قرار نمي گيرد. عوامل منحرف كننده استعدادها فشارها و تمايالت والدين تخصص و گرايش معلم ورزش در يك رشته خاص ورزشي دسترسي به امكانات و تجهيزات ورزشي تاثير و تمايالت دوستان عوامل اقتصادي نگرش جامعه به يك يا چند ورزش خاص فوتبال زمان شروع استعداديابي و رقابت را مي بايست پس از بلوغ در نظر گرفت، پيش از آن باید به كودك فرصت آشنايي و تمرين در رشته مورد عالقه را اعطا كرد0 استعداديابي در فوتبال الگوي استعداديابي در انگليس از زير 7سال تا زير 16سال دويدن با توپ دريبل كردن آزمونهاي ارزيابي پاس دادن ضربه زدن با سر شوت كردن كنترل كردن استعداديابي در فوتبال استعدادیابی درهلند سرعت :بازيكنان بزرگ\ را از بازيكنان خوب جدا مي كند. استعدادیابی در آمريكا (كليدهاي گورمن سرمربي سابق تيم آمريكا) تكنيك ،تاكتيك ،عوامل جسماني ،عوامل رواني ،سبك زندگي كاربرد مهارتي تكنيكي در موقعيت هاي بازي ،تاكتيك كنترل هيجاني تحت شرايط سخت و تثبيت آن ،رواني عادات كار ،تغديه ،استراحت ،تعادل بين فوتبال و ديگر فعاليت ها، سبك زندگي مشكالت و پيچدگي هاي استعداديابي در فوتبال استعداد بازيكنان فوتبال يك سرمايه ثابت نيست بلكه پويا وپيچيده است. (تغييرتوانايي فردي بطور مداوم ) بخش بزرگي ازارزيابي استعداد به نبوغ يا مربي بستگي دارد ارزياب بايد با تصميم گيري درست بتواند هر تكنيك را در زمان و مكان مناسب در جريان بازي بكار ببرد. (بازي فوتبال خود يك معلم است) بازي فوتبال خود يك شاخص مهم استعداديابي است بخش دوازدهم متدولوژی تمرین متدولوژی تمرین ،مربی را در دستیابی به اهداف خود یاری می دهد مربيگري علم است يا هنر؟ مربيگري علم است .... شناخت سازگاري ها ي هورموني ويژه شناخت سازگاري هاي عصبي ـ عضالني ويژه شناخت سازگاري ها ي قلبي ـ عروقي ويژه شناخت سازگاري هاي زيست حياتي ويژه ...مربيگري هنر است نيل به اهداف Rتمرين بر اساس استفاده بهينه از تمام توانايي هاي علمي و شخصيتي مربي حاصل مي شود .بدين منظور مربي بايد به طور جامع از تمام ظرفيت هاي خويش در جهت ارتقاي سطح كمي و كيفي اجراي ورزشكار بهره گيرد. تمرين چيست؟ تمرين فرايندي منظم و سازمان يافته است Rكه طي آن فعاليت Rها به طور مكرر ،تدريجي و فزاينده انجام شده و توانايي فرد يا گروه را براي نيل به عملكردي مطلوب افزايش مي دهد. اهداف تمرين تقويت توانايي جسمي و حركتي بهبود توانايي ادراكي بهبود توانايي رواني اهداف تمرين توسعه مهارت هاي فردي توسعه مهارت هاي اجتماعي تقويت توانايي تكنيكي و تاكتيكي طبقه بندي تمرينات ‏ تمرينات عمومي ‏ تمرينات ويژه ‏ تمرينات تكنيكي ‏ تمرينات تاكتيكي ويژگي هاي تمرين فرايندي سازمان يافته است فعاليتي داراي اصول است فعاليتي هدف دار است تمرين فعاليتي انعطاف پذير است فعاليتي مستمر و مداوم است فرايندي قابل ارزشيابي است اصول تمرين اضافه بار حجم تمرين شدت Rتمرين اصول تمرين ويژگي تمرين ويژگي فردي اختصاصي بودن تمرين كيفيت تمرين اجرا يا عملكرد دانش و تخصص مربي شخصيت و تجربه مربي كيفيت تمرين امكانات و وسايل مسابقات انگيزش قابليت هاي ورزشكار وراثت يك شيوه مربيگري نيازهاي اجرا تجزيه و تحليل توانايي ورزشكار انتخاب شيوه اجرايي تمرين انتخاب وسايل تمرين توسعه برنامه تمريني كنترل سازگاري ها سازگاري(منحني اجرا) فراجبراني تحريك توان يابي ثابت پايدار خستگي جبران دوره استراحت ‏IV ‏III ‏II ‏I اصل اساسي تحريك كاهش برگشت به فراجبراني حالت اوليه خستگي بخش سیزدهم بازی خالق کلید یک بازی خالق تفکر لحظه ای است بازی خالق نیازمندی ها بازیکن +لوازم اجرا :توسط خودشان 2×2 گروه ها 3×3 4×4 در بازی خالق تأکید و تشویق بر روی ... دریبلینگ حرکت با توپ ،دویدن با توپ و رفتن در فضا یک و دو -تیک اور گل زدن نوآوری خصوصیات یک بازیکن خالق مسلط در تکنیک های پایه اجرای عالی مهارت ها درک تاکتیکی هنرمند در فریب قاطع در تصمیم دارای قابلیت ارتباط به نظر شما مهمترین عوامل توسعه فوتبال مدرن چه هستند؟ تجهیزات و امکانات مدرن روش های نوین تجزیه و تحلیل توسعه علم تمرین ارتقاء دانش مربیان فراهم شدن شرایط برای رشد استعدادها روش های نوین استعدادیابی خالقیت مربیان خالقیت بازیکنان و ... با خالقیت .....پیش به سوی فوتبال بدون مرز پایان

51,000 تومان