سایر ورزشی

کلاس مربیگری درجه C فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

kelase_morabbigariye_darajeye_c_football

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کلاس مربیگری درجه C فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران”

کلاس مربیگری درجه C فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

اسلاید 1: به نام خداکلاس مربیگری درجه C فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایرانگناباد- مرداد 1385اسماعیل شجیع مربی بین المللی و مدرس فدراسیون فوتبال

اسلاید 2: بیل شنکلی (1970):فوتبال مسئله مرگ و زندگی نیست بسیار مهم تر از همه اینهاست

اسلاید 3: بخش اولگرم کردن و کششآنچه باید پیرامون گرم کردن و کشش بدانیم

اسلاید 4: تئوري گرم کردن1- چرا گرم مي کنيم؟2- چرا کشش مي دهيم؟ 3- ضرورت اين دو، در چيست؟ 4- گرم کردن صحيح کدام است؟

اسلاید 5: چرا گرم مي کنيم؟1- جلوگيري از صدمات2- بالا بردن طراوت تمرين3- تمرکز فکر 4- بالا بردن ضربان قلب گردش خون5- آمادگي ذهني و بدني با توپ- بدون توپ

اسلاید 6: گرم کردن صحيح کدام است؟به شرايط مسابقه بستگي دارد: زمان، مکان، آب و هوا يا تماشاچي، بدون تماشاچي و ...آمادگي پذيرش تمرينات تکنيکي و يا حوادث غير قابل پيش بيني تمرين و مسابقهآمادگي پذيرش تمرينات تاکتيکي. توضيح بيشتر: از آرام به سخت حرکات انفجاري لازم است15 تا 20 دقیقه- نظم کشش ها و نرمشهاتوجه به همة عضلات- همراه با توپ، استاندارد انعطاف فرق مي کند.

اسلاید 7: چرا کشش مي دهيم؟کشش ها در برنامه گرم کردن ها گنجانده می شوند. علت اين است که ... آماده کردن بدن و آرامش ذهني انجام مي شود.انعطاف پذيري را افزايش داده و باعث بهبود اجراي حرکتي مي گردد. دامنه حرکتي مفصل را توسعه داده و به اين توسعه، هماهنگي مي بخشد.از آسيب ديدگي مفاصل و عضلات پيشگيري مي کند.

اسلاید 8: توضيحات بيشتر در مورد کشش ها خون بيشتر حالت پروازي ريتم بدن و هماهنگي عضلات خارج شدن از حالت تراورسی مقاومت در برابر حرکات احتمالي ناگهاني اعتماد به نفس را بالا مي برد.

اسلاید 9: انواع کشش: کشش بعد از خستگي موضعي و يا عدم فعاليت کشش زيربيشينه، 30 ثانيه کشش بيشينه، 30 ثانيه بالاتر

اسلاید 10: بخش دومارتباط موثر مربیارتباط موثر(انتخاب راه درست)

اسلاید 11: مقدمه: توجه به قابليت ارتباط موثر ( انتخاب راه درست) مسیر ارتباط، با والدين، عوامل اجرايي، بازيکنان، مطبوعات و ... نارسايي ارتباط اهميت موضوع

اسلاید 12: هدفمربي بايد فرايند ارتباط را بداندمربي بايستي مهارت هاي ششگانه ارتباط را بداندمحتواالف: سه بعد ارتباطارسال و دريافت پيامپيامهاي غير کلامي و کلاميارتباط شامل دو بخش است:1- محتوا جوهر پيام معمولا کلامي است2- تأثير چگونگي احساس يا برداشت شما از نوع پيام غير کلامي

اسلاید 13: سه بعد ارتباط موثرارسال پيام دريافت پيام کلامي غير کلاميجوهر پيام تأثير پيام

اسلاید 14: چگونه ارتباط برقرار سازيم ارتباط بين مربي و بازيکن بي تأثير است؟ مهارتهاي ارتباطی براي مربي ياد مي گيريم که چگونه گوش دهیم بهبود ارتباط غير کلاميارتباط ...

اسلاید 15: بخش سومحرفه مربیگریاعتقاد به اصول حرفه ایرویا نیست، نگرشی اعجاب انگیز است

اسلاید 16: زمينه هاي کاربردي حرفه مربیگری1- شرايط بدني2- آمادگي رواني 3- توسعه تکنيک 4- توسعه تاکتيک 5- مديريت برنامه تمرين6- مديريت مسابقه 7- برنامه ريزي و تعيين اهداف 8- مراقبت هاي پزشکي و بهداشتي

اسلاید 17: آگاهي اساس تصميم گيري استمربي= اصلاح حرکات، شناخت معايب + تشخيص و ارزيابيتصميم گيري مبتني بر موارد ذيل است:الف: داده هاي صحيحب: فهم و شناخت از زمينه هاي اطلاعاتي موجود

اسلاید 18: مربي کيست؟ 1- يک معلم2- يک بدنساز3- يک برانگيزاننده4- يک مدير5- يک عامل روابط عمومي6- يک دوست7- يک انسان 8- يک شاگرد

اسلاید 19: مهارت هاي مورد نیاز یک مربي 1- مهارت هاي تخصصي2- فيزيولوژي و آناتومي پايه3- روانشاسي ورزش4- کمک هاي اوليه5- مهارت در ايجاد ارتباط6- اصول يادگيري حرکات7- اصول شيوه هاي تمرين8- تجزيه، تحليل و بررسي آماري

اسلاید 20: سبک و شيوه مربيگريخود محور بي تفاوت دموکرات شناخت از ويژگي هاي يک مربي مي تواند ما را در مقايسه مربيان راهنمايي کند.

اسلاید 21: ويژگي هاي خوب رهبري خوش خلقي دوستي و صداقت معتقد و متعهد مورد اعتماد ثبات عاطفي وفاداري پشتکار علاقه مند خلاق خو ش بین آگاهی و شناخت همکاری انضباط

اسلاید 22: ويژگي هاي بد حساس در مقابل انتقاد عدم وفاداری عدم ثبات فکری و عاطفی خرده گیر و بهانه گیر تنبل بی نظم خودخواه و بدخلق نگران بی نزاکت بی توجه و بی سلیقه

اسلاید 23: بخش چهارماصول آموزش و مربیگریبا آموزش صحیحپیش به سوی تغییرات مثبت و دائمی

اسلاید 24: اهداف اصلي در آموزش و مربيگريايجاد تغييرات دائمي در اجراي بهتر حرکاتايجاد تغييرات دائمي در بهبود رفتار حرکتي چگونه بازيکنان جوان بازي فوتبال را ياد مي گيرند: 1. بازي و يادگيری عادت خوب و بد 2. با تمرين و بازي تحت راهنمايي هاي درست و ممانعت از يادگيري عادات بد

اسلاید 25: چگونه بازيکنان جوان پيشرفت مي کنند؟علاقه مندي و ايجاد انگيزهاشتياقالگو فرصت تلاش آگاهيحمايت

اسلاید 26: نيازمندي هاي يک بازيکن جوانآمادگي جسماني تکنيک و مهارت قابل قبول شخصيت و نگرش درست دانش و آگاهي

اسلاید 27: نقش معلم و مربيدانش فوتبال آگاهي از اصول يادگيري ترغيب و تشويق انتظار اجراي مطلوب داراي منطق صبور و پافشاراشتياق پافشاری در ورزش

اسلاید 28: عوامل بنيادي موثر در آموزش فوتبال عبارتند از ... سازماندهي مشاهده نمايش مهارت هاي حرکتي و ايجاد انگيزه چگونه مربي بازیکنان را بر مي انگيزد:عشق به کار مثبت انديشي تعيين استانداردها صوت مناسب ظاهر مربي وقت شناسي و نظم

اسلاید 29: برنامه ريزي يک جلسه تمرين و پيشنهادات موثر سن سطح قابليت توانايي هاي بالقوه تعداد دستياران بازیکنان

اسلاید 30: زمين کاملنیمه زمين سالن و .... مکان برنامه ريزي يک جلسه تمرين و پيشنهادات موثر کجاابعادابعادسطوح کوچکترمشارکت در زمین

اسلاید 31: برنامه ريزي يک جلسه تمرين و پيشنهادات موثر زمان چند جلسه تمرين در طول فصل؟ چه مدت زمان براي هر جلسه تمرين؟ وسايل چند توپ؟ کاور – قيف و ....

اسلاید 32: اهداف اصلی تمرينسوالاتی که باید از خود پرسید؟ آيا با توجه به داشته ها برنامه ريزي کرده ايم. آيا براي بازيکنان هدف کلي را در نظر گرفته ايم. آيا براي بازيکنان هدف هاي فردي را در نظر گرفته ايم. در پايان جلسه تمرين به چه هدف خاصي قرار است ببريم. آيا از محتواي اين جلسه تمرين شناخت کافي داريم. آيا نسبت به نظم منطقي نکات مربيگري ابهامي نداريم؟ آيا در برخورد نسبت به جلسات تمريني و بازيکنان اعتماد به نفس و اطمينان کامل داريم؟

اسلاید 33: بخش پنجم3 لحظه مهم و اساسیهیچ گاه این سه لحظهرا فراموش نکنیم

اسلاید 34: اهداف و اصول سه لحظة مهم در فوتبالزماني که صاحب توپ هستیم حملهزماني که حريف صاحب توپ است دفاعاز حمله به دفاع و بالعکس انتقال

اسلاید 35: زماني که صاحب توپ هستیم (حمله) هدف: بازي سازي گل زدن توجه به نکات عام شروع تهاجم عرض عمق حفظ توپ استقرار در موقعيتهاي مناسب

اسلاید 36: زماني که حريف صاحب توپ است (دفاع)هدف: به هم ريزي– جاگيري– جلوگيري از گل زدنتوجه به نکات عام شروع دفاعالف: گرفتن فضا ب: با توجه به قدرت حريف مي توان: تاکتيک پرس برگشتن به عقب زمين کشاندن بازي به گوشها تحت فشار قرار دادن در همة مناطق تأثير روي گرفتن توپ

اسلاید 37: زماني که صاحب توپ هستیم (حمله) هدف: بازي سازي گل زدن توجه به نکات عام شروع تهاجم عرض عمق حفظ توپ استقرار در موقعيتهاي مناسبزماني که حريف صاحب توپ است (دفاع)هدف: به هم ريزي– جاگيري جلوگيري از گل زدنتوجه به نکات عام شروع دفاعالف: گرفتن فضا ب: با توجه به قدرت حريف مي توان: تاکتيک پرس برگشتن به عقب زمين کشاندن بازي به گوشه ها تحت فشار قرار دادن در همة مناطق تأثير روي گرفتن توپ

اسلاید 38: از حمله به دفاع و بالعکس (لحظة انتقال) هدف: انتقال ذهني تأکيد بر سرعت از حمله به دفاع: مدافع اول، جلوگيري از گل، شدت، ايجاد تراکم، پرس فردی روی مهاجم اول، فضا گيري و ايجاد تأخير، وظايف مهم ديگر 2. از دفاع به حمله :اولويت پاس بلند، مترصد دريافت در عمق، استفاده از فضاي بدست آمده، ايجاد خلاقيت

اسلاید 39: از تدارک حمله تا حمله هدف: پل زدن از محوطه جريمه خودی تا محوطه جريمه حريف اصول عام: سريعترين راه براي رسيدن به دروازه حريف پاس بلند در عمق است. شرايط: - ضربه بلند خوب - در اختيار بودن توپ - کنترل خوب - ارتباط خوب - بازي خواني - جاگيري

اسلاید 40: اهمیت جاگیری در پاس های بلندمنظور و هدف از جاگيري بايد فهميده شود پاس بلند بستگي زيادي به لحظة مناسب و زمان و جاگيري صحيح دريافت کننده دارد. کيفيت بازي موضعي را مي توان به سه طريق زير را بهبود بخشيد:سرعت زياد توپ لحظه صحيح انتخاب جا جاگيري صحيح

اسلاید 41: بخش ششمسازماندهی جلسات تمرینهیچ تمرینی بدون سازماندهی و رهبری، به اهداف خود دست نمی یابد

اسلاید 42: نکات مورد توجه هدف محل تمرين مدت تمرين تعداد وسايل توجه به سن، تجربه، کيفيت و قابليت شيوه و روش ساير ملاحظات

اسلاید 43: هدفگاهي اهداف متعدد است بهبود کار فردي يا گروهي برنامه و تفکر قبلي محل تمرين تمام زمين، نصف زمين و يا ... نياز تمرين چيست؟ همخوانيمدت تمرينبرنامه ريزي براي هر بخش از تمرين جلوگيري از اتلاف وقت با تمرينات نا مربوط انتقال مطالب از طريق عمل، بهتر از ديدن و از طریق دیدن بهتر از شنیدن

اسلاید 44: تعداد بازيکنانچند نفر هستند؟ مراجعه به ليست آمادگي براي مقابله با شرايط غير مترقبه کار با تعداد محدود و توسعه منطقي آن وسايل مورد نيازاستفاده از وسايل کمک آموزشياستفاده از وسايل آموزشيتوجه به سن، تجزيه و کيفيت و قابليت بازيکنان شناخت مربی از قابلیت های بازیکنان اهداف واقع بينانه

اسلاید 45: دستياران تقسيم کار به توجه به اهداف يک مربي فهميده به تنهايي موفق نيست کارايي کمک مربي لايق شناخت از کارايي دستياران شيوه مربيگري هنر اين جا است. شناخت از علت بروز مشکل رسيدن به عقايد مشترک (کليد پيشرفت)

اسلاید 46: ملاحظات ديگر ........ چند بخش کردن تمرين تغیير در شيوه اجرا تمرينات گروهي، خطي، فردي، تيمي انتقال از زمين به مکان های ديگر

اسلاید 47: کارهای تاکتیکیکارهای تکنیکیگرم کردنسرد کردنکار با توپنمونه ای از یک جلسه تمرین

اسلاید 48: تمرینات آمادگی جسمانیکارهای تکنیکیکار با توپجلسات تمرینی با تأکید بیشتر بر آمادگی جسمانی

اسلاید 49: بخش هفتممشکلات فوتبالهمیشه برای هر مشکل، راه حلی منطقی وجود دارد

اسلاید 50: شیوه تجزیه و تحلیلمشکل چیست؟ کمبودها نیاز هاعوامل مهم در تعریف مشکلات: نارسائی ها در ارتباط با برنامه کدام بازیکن کدام پست زمان ایجاد مشکل عوامل مهم و اثرگذار چند نمونه از مشکلات فوتبال

اسلاید 51: تعریف اهدافوظایف و مسئولیت هاسن و سطحزمان و فضادرک و شناساییتجزیه و تحلیل بازیحل مشکل

اسلاید 52: در اینجا ...به چند نمونه مسائل و مشکلات فوتبال و راه حل های آن اشاره می کنیم

اسلاید 53: مربیان باید قادر باشند ... تعریف مشکلات فوتبال تشریح مشکل بازی خوانی

اسلاید 54: بخش هشتمعوامل کلیدی درفوتبال کودکاندر فوتبال کودکان، مهمترین اصل شادی و نشاط آنهاست

اسلاید 55: عوامل کلیدی در فوتبال بچه هامقدمه تفاوت های فردی شناخت از کودک وظیفه مربی کار جدی از پایه

اسلاید 56: زیر 8 سالهیجان زیاد- رشد سریع- عاشق بازیزیر 10 سالنگرش واقعی- عدم ثبات در تمرکز- نیاز به تمرین، ارتباط جمعیزیر 12 سالرشد همگون و متعادل- سازگاری- لذت از بازی- رفاقت- ارتباطدر فوتبال کودکانمهمترین اصل شادی و نشاط آنهاست

اسلاید 57: نکته مهممهمترین بخش تمرین بچه ها، داشتن هماهنگی در موارد ذیل است: جهت یابی تفکیک عکس العمل تعادل و ریتم ساده تر کردن هماهنگی تکنیک و تاکتیک

اسلاید 58: 10 اصل مهم در فوتبال کودکان1- بازی و شادی2- دوستان3- توجه یکسان4- مردانگی و شرایط برد و باخت5- تمرین6- تنوع7- لذت8- بازی برای خود9- احترام10- وسائل

اسلاید 59: 5 عامل کلیدی در رشد فوتبال بچه هاکلید (1) عشق به توپ تماس بیشتر با توپ تمرین بیشتر از بازی توجه به کلیات درگیر شدن در بازی

اسلاید 60: 5 عامل کلیدی در رشد فوتبال بچه هاکلید (2) بازی در محوطه های کوچک تناسب جنبه های یادگیری دسترسی درگیر بازیABCDEF

اسلاید 61: 5 عامل کلیدی در رشد فوتبال بچه هاکلید (3) انگیزه های روانی خود بازی جوائز

اسلاید 62: 5 عامل کلیدی در رشد فوتبال بچه هاکلید (4) بچه ها محور یادگیری هستندبنابراین ... شادی ساده روشن پویا اجتماعی سالم

اسلاید 63: 5 عامل کلیدی در رشد فوتبال بچه هاکلید (5) ماجراجوییهر بازی یا تمرین= یک حادثه+ شادی+ تشویق به ریسکابتکار عمل

اسلاید 64: چند توصیه برای مربیان تیم های جوانان و پائین تر1- میانه میدان2- چگونگی حمله3- پاس با ارتفاع کم از دور4- دریافت توپ در جلو5- نگاه کردن6- حوصله و راه حل 7- ظرفیت ها8- هم سطحی9- موفقیت نسبی10- سوق دادن به سوی ایده و هدف11- نیاز به انگیزه12- اجازه سئوال13- سادگی تمرین14- اهمیت تکنیک

اسلاید 65: بخش نهمعوامل اثرگذار در اجراعواملی گه مربیان باید در اجرای مهارت های فوتبال بدانند

اسلاید 66: عوامل اثرگذار در اجراتکنیکتاکتیکشرایط جسمانیشرایط روانیهماهنگی و قابلیت انعطاف پذیریحفظ سلامتی و بهداشت

اسلاید 67: قابلیت های ذهنی و روانی فردعوامل هماهنگ کننده جسمانیبهداشتتکنیکتاکتیکقابلیت در اجرا

اسلاید 68: قابلیت های حرکتی پایهاستقامتسرعتقدرتهماهنگیانعطاف پذیریهماهنگیاستقامتیقدرتسرعتانعطاف پذیری

اسلاید 69: تکنیکنگرش کلیاهداف اصلی در تمریناتآمادگی جسمانیعوامل اثرگذار در اجراآمادگی عمومیآمادگی ویژهغیرهوازیسرعت و استقامت سرعتقدرت و توان

اسلاید 70: مدتفرایندمنبع انرژیملاحظاتبا توجه به نوع حرکت در فوتبال1-4ثانیهغیرهوازیبدون حضور لاکتیکATPحرکات سریع و انفجاری در سرعت کوتاه4-20ثانیهغیرهوازیبدون حضور لاکتیکCrpATPسرعت های طولانی تر6/100 متر20-45 ثانیهغیرهوازی، هوازیبدون حضور لاکتیکCrpگلیکوژناسیدیتعقیب توپ- تحت فشار قرار دادن1-2 دقیقهغیرهوازیبا حضور لاکتیکگلیکوژنعضلانیطولانی ترکمترتعقیب توپ- پرس در مرحله انتقال2-8 دقیقهغیرهوازی، هوازیبا حضور لاکتیکگلیکوژنعضلانیاسیدیکمترتحت فشار قرار دادن حریف8-30 دقیقهیا بیشترهوازیوارد شدن به مرحله اسیدیطولانی تربیشتراسیدیتحمل 90 دقیقه بازی

اسلاید 71: زمانفرایند/تأمین انرژیتعداد ضربان قلب در هر دقیقهشیوه های تمرینی1-4ثانیه4-20ثانیهغیرهوازیبدون حضور لاکتیکحداکثر 170 ضربه130- 170تمرینات اینتروال شدید:سرعتییارگیریاینتروال سرعتتکرار تمرینیا تکرار سرعت25-40ثانیهغیرهوازیبدون حضور لاکتیکحداکثر 170 ضربه130- 170تمرین اینتروال به صورت گسترده45-2دقیقه2-8 غیرهوازی، هوازیبدون حضور لاکتیک155-170تمرین استقامتی شدید3-8دقبقه بیشتراستقامت هوازی130- 155 تمرین استقامتی گسترده

اسلاید 72: قدرت بدنی قدرت عمومی قدرت ویژه قدرت ایستا قدرت پویا جنبه های روانی جنبه های روانی ویژه فوتبال

اسلاید 73: بخش دهماستفاده از منابعشاید کوچکترین منابعبهترین ابزارها باشند

اسلاید 74: استفاده از منابع1- جلسه تمرین2- مسابقه یا رقابت3- جلسه نظریمحیط + شرایط + تسهیلات = حداکثر بازدهی1-1 زمینخط کشی- هموار- ایمنی1-2 تجهیزات توپکاور مخروط کوتاه و بلند دروازه متحرک چوب های بلند

اسلاید 75: استفاده از منابع3-1 وسائل جهت فعالیت های جسمانیمانع دو و میدانیچوب های کوتاهحلقه های پلاستیکینیمکت- جعبه- طناب- تشک- متر4-1 زمین های کوچک5-1 آزمونمتر- کرنومتر6-1 دوربین جهت آنالیز

اسلاید 76: استفاده از منابع7-1 مراقبت های پزشکیایمنی وسایل بازیکنانوسایل و امکانات خارج زمینشرایط جوی نامناسب8-1 جبران کمبود آب9-1 کمک های اولیه10-1 لوازم شخصی2- مسابقه یا رقابت3- جلسه نظری

اسلاید 77: بخش یازدهماستعدادیابی در فوتبالاستعدادها همه جا هستندباید آن ها را پیدا کرد

اسلاید 78: استعداد آمادگي ذاتي يا اكتسابي براي انجام برخي كارها فرد مستعد كسي است كه داراي يك استعداد غيرمعمولي براي انجام يك فعاليت ويژه مانند فعاليت ورزشي صنعتي يا هنري باشد تعريف استعداد ورزشيبه كودك يا نوجواني اطلاق مي شودكه داراي استعداد خارق العاده اي براي اجراي يك ورزش خاص متاثر از ويژگيهاي وراثتي معين مي باشد.

اسلاید 79: روش هاي استعداد يابيروش گزينش طبيعي رويكردي عادي است كه بر مبناي روند طبيعي رشد ورزشكار در يك ورزش خاص صورت مي گيره ، مدرسه ، والدين ، امكانات ، دوستان و... عوامل موثر در روش طبيعي است. روش گزينش علمي يك راه علمي كه افراد مستعد براساس توانائيهاي ذاتي و با روش علمي انتخاب مي شوند اين روش سريعتر به نتيجه مي رسد.تاريخچهدوره 1 استعداديابي بدون برنامه مدون و بطور غير رسمي قبل از سال 1970دوره 2 استعداديابي براساس برنامه هاي مدون و رسمي بعد از 1970

اسلاید 80: مشخصات دوره دوم-اروپاي شرقي از پيشگامان بودند-برنامه استعداديابي منظم داشتند-عامل برتري آنها در دهه هاي 80و90 بوده -از1980به بعدآمريكاي شمالي و اروپاي غربي نيز دست بكار شدند.مدل استعداديابي كشورهاي غربيمشخص مدار بودند( انتخاب رقابتي )مبتني بر انتخاب طبيعي بوده مدل شرقيمبتني بر وجود نظام مشخص استعداديابي علمي – سيستم مدار بودنداز طريق روش هاي مبتني انداره گيري –ارزيابي و رقابت بودندبرنامه استعداديابي در كشور كاناداكشف استعدادي برپايه اندازه گيري در پنچ حيطه جهاني، آنتروپومتري ( پيكرسنجي ) روانشناختي، ادراكي، حركتي واجتماعيانتخاب و شناسايي افراد براي تيم هاي منطقه اي مرحله تكامل استعداديابي و هدايت افراد برگزيده و مستعد بسوي تيم هاي ملي

اسلاید 81: وظايف مشاور ارشد استعداديابيمشاوره دادن به يك كميته كوچك مشورتي آغاز و اجراي تحقيقات كابري در زمينه استعداديابي جمع آوري ، تجزيه و تحليل ، تفسير و ارزيابي نتايج و ارائه اطلاعات خلاصله و جمع بندي الگوي استعداديابي مرحلهسنهدفنوع تمريناتمقدماتي3-10سالشناسايي استعدادهاتمرين وفعاليت عمومي درمدارسمياني11-16 سالگزينش استعداها و هدايت آنها دررشته هاي مختلف ورزشيتمرين و فعاليت آموزشگاهي وباشگاهينهاييبالاي16سالدست يابي به اوج عملكرد ورزشيتمرين در سطح ملي

اسلاید 82: مراحل استعداديابي ورزشيمرحله استعدايابي عمومي مرحله استعداديابي ويژه يا تخصصيویژگی های استعدادیابی عمومینياز به ابزارها وآزمونهاي پيشرفته نداريم احتمالاً نقش تعيين كننده كمتري در مقايسه بامراحل بعد و عوامل درگير در آنها دارد عوامل مهم در مرحله عموميوضعيت سلامتي با تاكيد بر روي سيستم قلبي و عروقي و عضلاني عوامل ذاتي وارثي: توجه به والدين و سابقه آنهازمان سپري كردن براي ورزش به ويژه در دوره نوجواني بلوغ : توجه به بلوغ زودرس، ديررس ( قد-وزن)

اسلاید 83: كودكان زودرس يا ديررس، كدام يك؟كودكان زودرس معمولاً در دوران كودكي خود از نظر ورزشي جلوترنداما كودكان ديررس شانس بيشتري دارند تا دراز مدت ( دوران بزرگسالي) در حد و اندازه هاي جهاني ظاهر شوند زيرا ...جهش رشد دوره نوجواني خود را ديرترشروع كرده و مدت جهش رشد آنان طولاني تراست. دوران رشد و تكامل آنان طولاني تراست. فرصت، سازگاري و هماهنگي بيشتر دارند.ویژگی های استعدادیابی ويژه يا تخصصي: اطلاعات بيشترو دقيق تر آزمون هاي تخصصي تر افراد متخصص با تجربه بكارگيري ابزار دقيقتر

اسلاید 84: عوامل مهم درانتخاب استعدادهاسلامت كامل جسماني ورواني بچه هابرخودراي از اندازه هاي پيكري مناسببرخورداري از امكانات ورزشي كافيويژگي هاي وراثتي برجستهشرايط محيطي مناسباستفاده از متخصين علوم ورزشي و افراد مجرب

اسلاید 85: موارد مهم ...شناسايي درست استعداديابي با بكارگيري روش هاي مناسبشناسائي به موقع استعدادكمك به شكوفايي استعدادهاوراثت استعدادهاي بالقوه را به ارمغان مي آورد.سهم وراثت و محيط در موفقيت فرد چيست. تمرين به تنهايي تضمين كننده موفقيت فرد نيست عوامل محيطي و وراثتي وراثت نيز تعيين كننده تنها نيست. يك استعداد خاص ممكن است در طول زمان تغيير بكند.برنامه استعداديابي را هدفدار كنيم. استعداديابي و پرورش استعدادها، در مقوله مجزا هستند.همه معيارها مهم هستند اما هيچيك تنهايي مدرك قرار نمي گيرد.

اسلاید 86: عوامل منحرف كننده استعدادها فشارها و تمايلات والدين تخصص و گرايش معلم ورزش در يك رشته خاص ورزشي دسترسي به امكانات و تجهيزات ورزشي تاثير و تمايلات دوستان عوامل اقتصادي نگرش جامعه به يك يا چند ورزش خاص فوتبال زمان شروع استعداديابي و رقابت را مي بايست پس از بلوغ در نظر گرفت، پيش از آن باید به كودك فرصت آشنايي و تمرين در رشته مورد علاقه را اعطا كرد0

اسلاید 87: استعداديابي در فوتبالاز زير 7 سال تا زير 16 سال آزمونهاي ارزيابيدويدن با توپدريبل كردنپاس دادنضربه زدن با سرشوت كردنكنترل كردن الگوي استعداديابي در انگليس

اسلاید 88: استعدادیابی درهلندسرعت: بازيكنان بزرگ را از بازيكنان خوب جدا مي كند.استعدادیابی در آمريكا(كليدهاي گورمن سرمربي سابق تيم آمريكا)تكنيك، تاكتيك، عوامل جسماني، عوامل رواني، سبك زندگي كاربرد مهارتي تكنيكي در موقعيت هاي بازي، تاكتيك كنترل هيجاني تحت شرايط سخت و تثبيت آن، رواني عادات كار، تغديه، استراحت، تعادل بين فوتبال و ديگر فعاليت ها، سبك زندگي استعداديابي در فوتبال

اسلاید 89: مشكلات و پيچدگي هاي استعداديابي در فوتبال استعداد بازيكنان فوتبال يك سرمايه ثابت نيست بلكه پويا وپيچيده است.(تغييرتوانايي فردي بطور مداوم ) بخش بزرگي ازارزيابي استعداد به نبوغ يا مربي بستگي داردارزياب بايد با تصميم گيري درست بتواند هر تكنيك را در زمان و مكان مناسب در جريان بازي بكار ببرد.(بازي فوتبال خود يك معلم است) بازي فوتبال خود يك شاخص مهم استعداديابي است

اسلاید 90: بخش دوازدهممتدولوژی تمرینمتدولوژی تمرین، مربی را در دستیابی به اهداف خود یاری می دهد

اسلاید 91: مربيگري علم است يا هنر؟

اسلاید 92: مربيگري علم است .... شناخت سازگاري ها ي هورموني ويژه شناخت سازگاري هاي عصبي ـ عضلاني ويژه شناخت سازگاري ها ي قلبي ـ عروقي ويژه شناخت سازگاري هاي زيست حياتي ويژه

اسلاید 93: مربيگري هنر است ...نيل به اهداف تمرين بر اساس استفاده بهينه از تمام توانايي هاي علمي و شخصيتي مربي حاصل مي شود. بدين منظور مربي بايد به طور جامع از تمام ظرفيت هاي خويش در جهت ارتقاي سطح كمي و كيفي اجراي ورزشكار بهره گيرد.

اسلاید 94: تمرين چيست؟تمرين فرايندي منظم و سازمان يافته است كه طي آن فعاليت ها به طور مكرر، تدريجي و فزاينده انجام شده و توانايي فرد يا گروه را براي نيل به عملكردي مطلوب افزايش مي دهد.

اسلاید 95: اهداف تمريناهداف تمرينتقويت توانايي جسمي و حركتيبهبود توانايي ادراكيتوسعه مهارت هاي اجتماعيبهبود توانايي روانيتوسعه مهارت هاي فرديتقويت توانايي تكنيكي و تاكتيكي

اسلاید 96: طبقه بندي تمريناتتمرينات عموميتمرينات ويژهتمرينات تكنيكيتمرينات تاكتيكي

اسلاید 97: ويژگي هاي تمرينفعاليتي هدف دار استتمرينفرايندي سازمان يافته استفعاليتي داراي اصول استفعاليتي مستمر و مداوم استفعاليتي انعطاف پذير استفرايندي قابل ارزشيابي است

اسلاید 98: اصول تمريناصول تمريناضافه بار شدت تمرينويژگي فرديحجم تمرينويژگي تمريناختصاصي بودن تمرين

اسلاید 99: كيفيت تمرينكيفيت تمريناجرا يا عملكردقابليت هاي ورزشكارانگيزشمسابقاتدانش و تخصص مربيامكانات و وسايلشخصيت و تجربه مربيوراثت

اسلاید 100: يك شيوه مربيگرينيازهاي اجراتجزيه و تحليل توانايي ورزشكارانتخاب شيوه اجرايي تمرينانتخاب وسايل تمرينتوسعه برنامه تمرينيكنترل سازگاري ها

اسلاید 101: سازگاري(منحني اجرا)تحريكخستگي دوره استراحتIIIIIIIVفراجبرانيجبرانتوان يابيثابت پايدار

اسلاید 102: اصل اساسيخستگيتحريكبرگشت به حالت اوليهفراجبرانيكاهش

اسلاید 103: بخش سیزدهمبازی خلاقکلید یک بازی خلاق تفکر لحظه ای است

اسلاید 104: بازی خلاق نیازمندی ها بازیکن+ لوازم اجرا: توسط خودشان گروه ها2×23×34×4

اسلاید 105: در بازی خلاق تأکید و تشویق بر روی ... دریبلینگ حرکت با توپ، دویدن با توپ و رفتن در فضا یک و دو- تیک اور گل زدن نوآوری

اسلاید 106: خصوصیات یک بازیکن خلاق مسلط در تکنیک های پایه اجرای عالی مهارت ها درک تاکتیکی هنرمند در فریب قاطع در تصمیم دارای قابلیت ارتباط

اسلاید 107: به نظر شما مهمترین عوامل توسعه فوتبال مدرن چه هستند؟ تجهیزات و امکانات مدرن روش های نوین تجزیه و تحلیل توسعه علم تمرین ارتقاء دانش مربیان فراهم شدن شرایط برای رشد استعدادها روش های نوین استعدادیابی خلاقیت مربیان خلاقیت بازیکنان و ...با خلاقیت ..... پیش به سوی فوتبال بدون مرز

اسلاید 108: پایان

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید