۸ نیاز پنهان – ۸ Hidden Needs
اسلاید 1: 8 نیاز پنهان8 Hidden NeedsMGTools.ir
اسلاید 2: عنوان8 نیاز پنهاننوعنظریهمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / بازنگریموضوعبازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحفردی / گروهیپیچیدگیمتوسط
اسلاید 3: این تئوری به معرفی نیازهایی از مشتریان میپردازد که چندان آشکار نیست و به اینگونه بیان میکند که اگر مطابق این نیازها محصول طراحی شود، مشتریان با رضایت بیشتری از محصول یا خدمت استفاده میکنند و قدرت اقناع متشری توسط محصول و خدمت به طرز موثری افزایش مییابد. همچنین اینگونه بیان شده است که این تئوری از تئوری نیازهای اساسی مازلو، قدرت اقناع موثرتری دارد. مطابق این تئوری در مشتری این 8 نیاز پنهان وجود دارد: امنیت احساسی، ارزشمندی، ارضای نفس، خلاقیت، محبت، احساس قدرت، حفظ ریشهها، جاودانگی و فناناپذیری.1- امنیت احساسی: در جهان تهدیدات بسیاری مطرح است. از جمله جنگ، سیل، بیماری و جرم و جنایتها. از طرفی بیشتر افراد شکننده هستند و تعداد کمی از افراد قادر هستند که در درون خود امنیت احساسی ایجاد کنند. لذا ایجاد خدماتی که بر مینای این نیازها و برای پاسخگویی به آنها طراحی شده باشد و یا بر این مبنا تغییر یابد، میتواند بسیار مثمرثمر باشد.2- ارزشمندی: در این دنیای رقابتی و شخصیسازی شده، مردم نیازمند آن هستند که احساس شناخته شدن و باارزش بودن پیدا کنند. بسیاری از مردم از روابط فردی و ارتباطات بین خود با محیط این احساس اعتبار و ارزشمندی را نمیکنند و در نتیجه نیاز دارند که محصولی داشته باشند که این احساس اعتبار و ارزشمندی را برای آنان به ارمغان بیاورد.3- ارضای نفس: در این جهان شیوههای زندگی و رفتارها به سمت استاندارد شدن پیش میرود. در این جهان هرکسی -مانند کودکان- نیاز به احساسی خاص و خوشنودی شخصی و درونی دارد. محصولات خوبی میتوان تولید کرد که هر کسی با استفاده از آنان احساس خاص بودن و خوشنودی کند.4- خلاقیت: در این دنیای کاملا اتوماتیک شده، هر کسی فضای کمی را برای خلاقیت دارد. برای جبران نبود خلاقیت افراد به دنبال محصولاتی هستند که آنها را قادر به بروز خلاقیت کند. کیت مونتاژ یکی از این محصولات است.
اسلاید 4: 5- محبت: مردم دوست دارند که چیزها و کسانی را دوست داشته باشند و کسانی نیز آنها دوست داشته باشند. درتس مانند کودکانی که خرس و عروسک و ماشین دارند. اغلب پدر و مادرهایی که فرزندانشان خانه را ترک کردهاند، یک حیوان خانگی را به خانه میآورند. همین اتفاق در جاهای دیگر میافتد. افرادی که قادر نیستند که محبت خود را مختص یک فرد دیگر قرار دهند، آن را به وسیلههای دیگر مانند اتوموبیل خود میدهند.6- احساس قدرت،: مردم، مخصوصا مردمی که از فرهنگهای خاصی هستند که آن فرهنگها قدرتمحور است، نیاز دارند به احساس قدرت و دریافت خشنودی از آن احساس. این احساس در بعضی از اشیاء و محصولات جاسازی شده است و میتوانیم با تولید آن محصولات و ایجاد حس قدرت، کسبوکار خوبی را رقم بزنیم.7- حفظ ریشهها: با توجه به تحرک شغلیای که امروزه در جهان وجود دارد، مردم نیاز دارند که بخشی از خانه، طبیعت، کشور، خانواده و یا چیزی مربوط به دوران کودکی را با خود داشته باشند. برای نمونه افراد دوست دارند که پول بیشتری برای بعضی از غذاها بدهند چراکه آن غذاها را در کشور خود خوردهاند و یا در دوران کودکی مصرف کردهاند. بدین ترتیب در بسیاری از مواقع محصولاتی که در احساساتی از گذشته را برای ما میآورد بسیار میتواند موفق باشد.8- جاودانگی و فناناپذیری: بزرگترین ترس انسان، ترس از مرگ است. مردم میترسند که بعد از مرگ، آنها را فراموش خواهد کرد، و در واقع به هیچ چیز تبدیل خواهند شد. برای همین افراد اقدام به خرید بیمه عمر، کرمهای شادابکننده پوست و یا سایر خدمات میکنند. کسبوکارهایی که در این راستا هستند میتوانند برای بسیاری از مردم جذاب باشند.
اسلاید 5: ابزارهای مرتبطجدول نیازهای مشتری Customer needs table مزایاسادگی کار با مدلایجاد یک چکلیست و معیارهایی از انواع نیازهایی که در یک محصول باید رعایت شود.کاربردهااستفاده از این تئوری در تبلیغات، بازاریابی و فروش بسیار موثر است و منجر به شناخت نقاط حساس مشتری میشود و میتواند عمق تبلیغات را بیشتر کند.این ابزار در تجزیه و تحلیل و ارزیابی محصول/خدمت بسیار موثر است و میتواند محصول را از این وجوه ارتقا دهد.معایب پیچیده بودن بعضی از نیازهای مطرح شدهسلیقگی قضاوت بر مبنای این نیازها و دخالت نظر فردمبهم بودن فرآیند طراحی محصول/خدمت بر مبنای بعضی از این نیازها
اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 7: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت امجیتولز مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.