کسب و کار مهارت‌های شخصی

بیشترین اثرگذاری در اولین برخورد Making a Great First Impression

Making-a-Great-First-Impression

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بیشترین اثرگذاری در اولین برخورد Making a Great First Impression”

بیشترین اثرگذاری در اولین برخورد Making a Great First Impression

اسلاید 1: بیشترین اثرگذاری در اولین برخوردMaking a Great First Impression

اسلاید 2: عنوانبیشترین اثرگذاری در اولین برخوردنوعابزارمراحل استفادهاجرا موضوعارتباطات و مهارت هاسطحفردیپیچیدگیکم

اسلاید 3: وقتی فردی شما را برای اولین بار می بیند، در یک چشم¬برهم زدن؛ شاید به اندازه 3 ثانیه، شما را ارزیابی می کند و در همین زمان اندک، براساس ظاهر، زبان بدن، رفتار، پوشش و لحن شما، درموردتان قضاوت می کند.در هر دیداری، قضاوت های متفاوتی از شما صورت می گیرد که ناشی از تاثیر اولیه شما است. تغییر یا از بین بردن این قضاوت های اولیه، کاری دشوار و حتی نشدنی می باشد؛ بنابراین آنچه که در دیدار اول رخ می دهد، برای تعیین روند روابط آینده، بسیار مهم خواهدبود.پس رعایت نکات زیر لازم است:برای زمان ارزش قائل شویدفردی که با وی قرار ملاقات دارید؛ علاقه ای به شنیدن دلایل دیر رسیدن شما، ندارد. پس بگونه ای برنامه ریزی کنید که چنددقیقه زودتر در محل ملاقات حاضر شوید و در برنامه خود، انعطاف پذیری لازم را برای مواجهه با تاخیرهای احتمالی- نظیر: ترافیک، تصادف، مسیر اشتباه و غیره- درنظر بگیرید. زود رسیدن بهتر از تاخیر است؛ با این کار، اولین گام را برای خلق یک تصویر قوی از خودتان، برداشته اید.خودتان باشید، راحت باشیداگر احساس راحتی نداشته باشید، احتمالا سایرین هم احساس خوبی نخواهندداشت. این کار، شرایط را برای خلق تصویری نادرست از شما، فرآهم می کند. اگر خود را آرام و با اعتمادبنفس نشان دهید، مخاطب نیز احساس راحتی بیشتری کرده و احتمالا قضاوت بهتری نسبت به شما خواهدداشت. برای تقویت آرامش و اعتمادبنفس خود در چنین شرایطی؛ میتوانید از تکنیک های آرام سازی همین کتاب استفاده کنید.ظاهر خوبی داشته باشیدفردی که برای اولین بار با وی ملاقات می کنید، شناختی از شما و شخصیت تان ندارد؛ پس وضعیت ظاهری، اولین راهنما برای قضاوت او درمورد شما خواهدبود. اما این بدان معنا نیست که برای خلق یک تصویر قوی و مثبت از خود، باید خوش قیافه ترین و خوش پوش ترین فرد دنیا باشید؛ بلکه باید ظاهر خود را متناسب با شان و شرایط ملاقات، آراسته کنید!برخی معتقدند که یک تصویر، به اندازه ده ها هزار واژه، ارزش اطلاعاتی دارد. پس تصویر شما- که منظور همان ظاهر شماست- نیز اطلاعات زیادی در اختیار مخاطب قرار می دهد. آیا ظاهر شما واقعا متناسب با شخصیت و ویژگی های درونی شما می باشد؟

اسلاید 4: کار را با نحوه پوشش خود آغاز کنید. پوشش مناسب برای یک ملاقات چیست؟ در یک جلسه کاری، چه پوششی مناسب است؟ کت وشلوار، پیراهن و شلوار، لباس معمولی؟ از خود بپرسید که طرف مقابل چه پوششی خواهد داشت؟ اگر در یک جلسه مذاکره شرکت می کنید که موضوع بین المللی مطرح است؛ پوشیدن یک لباس معمولی، تاثیر خوبی نخواهدداشت.وضعیت ظاهری سر و صورت شما چگونه خواهد بود؟ صورت و موهای آراسته و مرتب، برای شرکت در جلسات اداری و اجتماعی، بسیار لازم و موثر است. در چنین شرایطی، لباس اتوکشیده، کفش تمیز و موهای شانه شده و غیره؛ همگی تضمین کننده ایجاد یک تصویر قوی و درست می باشند.پوشش و وضعیت ظاهری مناسب به شما کمک می کند تا احساس راحتی، آرامش و اعتمادبنفس بیشتری داشته باشید.ویژگی های فردی خود را حفظ کنیدخبر خوب این است که خلق تصویر اولیه مناسب به معنای زیرسوال بردن ویژگی های فردی شما نیست. بله! برای اینکه تاثیر اولیه خوبی داشته باشید؛ باید به سطحی از ویژگی های لازم دست پیدا کنید ولی این به میزان تناسب شما با شرایط موجود بستگی دارد. پس اگر در یک جلسه کاری هستید، پوشش، ظاهر و رفتار مناسبی داشته باشید ولی شخصیت خود را زیرسوال نبرید.لبخند بزنید تا موفق باشیدضرب المثل مهمی وجود دارد که می گوید: به دنیا بخندید تا دنیا به شما بخندد، بنابراین هیچ چیزی به اندازه لبخند، در خلق یک تصویر اولیه مناسب، موثر نخواهدبود.با یک لبخند گرم و اطمینان بخش، هم شما و هم مخاطب تان احساس راحتی و آرامش بیشتری خواهیدداشت. بنابراین لبخند برای موفقیت لازم است. اما توجه نمایید که اگر زیاده¬روی کنید، لبخند شما نه تنها نشانه آرامش و اعتمادبنفس نخواهدبود؛ بلکه تصویر شما را بعنوان فردی ریاکار، چاپلوس و کم توجه، جلوه می دهد.گشاده رو و با اعتمادبه نفس باشیددر خلق تصویر اولیه قوی، زبان بدن نیز همانند ظاهر شما، ارزش اطلاعاتی زیادی دارد. از زبان بدن برای نشان دادن سطح اعتمادبنفس و توانمندی خود استفاده کنید. استوار باشید، ارتباط چشمی برقرار کنید و سلام و احوالپرسی خوبی داشته باشید. با رعایت این نکات، اعتمادبنفس و انگیزه هر دو طرف بالا خواهد رفت و در نتیجه احساس راحتی بیشتری می کنید.

اسلاید 5: بیشتر مردم هنگام دیدار با یک فرد جدید، کمی عصبی می شوند و رفتارهای خاصی- مانند تعریق دست، یا تکان دادن پا- از خود نشان می دهند. اگر این عادت های خود را شناسایی کنید، می توانید با کنترل آن ها، سطح اعتمادبنفس و آرامش خود را بالا برده و این حس را به فرد مقابل نیز منتقل کنید. استفاده مفید از گفتگوهای کوتاهبسیاری از گفتگوها بر اساس سوال و جواب های کلامی، انجام می شوند. بنابراین شاید بهتر باشد که سوالات خود را پیش از دیدار با فرد مورد نظر، آماده کرده یا کمی اطلاعات در مورد او گردآوری کنید. برای نمونه؛ آیا اهل ورزش است؟ آیا در فعالیت های خیریه شرکت می کند؟ آیا نقطه مشترکی بین شما و او وجود دارد؟ اگر پاسخ این سوال مثبت است؛ گزینه ی مناسبی برای آغاز گفتگو و هدایت جریان آن پیدا کرده اید.مثبت باشیدرفتار شما، بازتاب نگرش و عقایدتان است. پس حتی در مواجهه با عصبانیت یا انتقاد نیز، مثبت نگری را دنبال کنید. برای یادگیری هرچه بیشتر از ملاقات خود تلاش کنید؛ مشارکت موثری داشته باشید و درنهایت، خوش بینی و لبخند خود را حفظ کنید.باادب و دقیق باشیداهمیت رفتار خوب، رعایت ادب، توجه، دقت و آگاهی کافی، در ارائه تصویر اولیه خوب و مناسب، برهمه آشکار است. درواقع رعایت نکردن این موارد؛ کوچکترین فرصت را برای خلق تصویر مورد نظرتان، ازبین خواهدبرد. بنابراین تمام تلاش خود را بکارببرید!یکی از نکات قابل توجه در این زمینه، خاموش کردن تلفن همراه هنگام آغاز ملاقات است. اگر در زمان ملاقات با فردی، او با تلفن همراه مشغول صحبت باشد؛ چه تاثیری بر قضاوت شما خواهدگذاشت؟ اولین برخورد شما نیازمند 100درصد توجه و دقت شماست. هرچه در این مورد بیشتر کوتاهی کنید، فرصت های بیشتری را از دست خواهیدداد.

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطمدیریت ارتباط با مشتری Customer Relationship Management (CRM)مزایادر اولین برخورد خود، میتوانید بیشترین تاثیر را روی مخاطب ایجاد کرده و بهترین تصویر را از خود ارائه نمایید.کاربردهاشما تنها چند ثانیه فرصت دارید تا تاثیر خود را بر مخاطب گذاشته و تصویر اولیه دلخواه تان را در ذهن او ایجاد کنید. پس از آن نیز؛ تغییر این تصویر، کار بسیار دشواری خواهدبود. پس هرزمان که برای اولین بار با فردی ملاقات می کنید، بهترین عملکرد خود را داشته باشید. بیشتر نکاتی که رعایت آن ها برای خلق یک تصویر اولیه مناسب لازم است، در عقل و منطق خودتان نهفته است؛ با این حال، با کمی تفکر و آماده سازی بیشتر، می توانید در اولین برخورد خود، بیشترین تاثیر را روی مخاطب ایجاد کرده و بهترین تصویر را از خود ارائه نمایید.معایب

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان