کسب و کار مدیریت و رهبری

تفکر یکپارچه – Integrative Thinking

121-Integrative-Thinking

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تفکر یکپارچه – Integrative Thinking”

تفکر یکپارچه – Integrative Thinking

اسلاید 1: تفکر یکپارچهIntegrative ThinkingMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانتفکر یکپارچهنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحیموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: تفکر یکپارچه عبارت است از توانائی مواجه شدن سازنده با تنش های مدل های مخالف به جای انتخاب یک مدل در عوض مدل های دیگر، و ایجاد یک راه حل خلاقانه در اثر این تنش، در قالب یک مدل جدید که شامل المان های از هر کدام یک از مدل های مخالف بوده ولی از آنها برتر است. بنابراین متفکران تفکر یکپارچه به دنبال ساختن مدل هستند نه انتخاب یکی از مدل های موجود. مدل آنها دارای متغییرهای متعددی است از جمله افراد، امکانات، هزینه ها، فرصت ها، محیط، و .... نه اینکه تنها بخشی از این متغییرها را شامل باشد. مدل آنها در هر مسئله ای، پیچیده و چند وجهی است که با متغییرهای کلیدی، روابط علت و معلولی دوجانبه ای دارد. متفکران یکپارچه هر مسئله ای را به عنوان یک کل در نظر می گیرند نه اینکه مسئله را به اجزائی تقسیم کرده و سعی کنند که بین اجزاء، چارچوبی بکشند. بالاخره اینکه آنها خلاقانه تنش ها را رفع می کنند بدون اینکه چیزی را فدا کنند و یا اینکه چالش ها را به فرصت تبدیل می کنند. بعبارتی دیگر تفکر یکپارچه رویکرد تصمیم گیری برای مسائل پیچیده مبتنی بر یافته های جدید و ارائه راه حل های خلاقانه بجای انتخاب بهترین راه حل ها از بین آلترناتیوها می باشد. متفکران یکپارچه از نظر تعداد و ابعاد از متفکران معمولی متفاوت هستند , آنها تمایل دارند تا بسیاری از متغیر های یک مشکل را برجسته کنند , و به جای تلاش برای ساده سازی یک مشکل تا حد امکان، آنها تمایل به دنبال کردن دیدگاه جایگزین و داده متناقض است . آنها حاضرند به جای درک ساده مسئله یک درک پیچیده از چگونگی اتصال و ارتباط بین مسائل آن و علیت آن داشته باشند . از نظر متفکران یکپارچه رویکرد معماری مشکل متفاوت است . به جای تلاش برای مقابله با عناصر در قطعه قطعات و یا به ترتیب، آنها در تمام اوقات در تلاش برای نگه داشتن کل مشکل در ذهن در حالی که مشغول کار بر روی قطعات منحصر به فرد هستند میباشند . روش 4 مرحله ای برای رسیدن به راه حل یک پارچه ارائه شده است : 1- اهمیت : در این مرحله متغیر های مربوط به تصمیم گیری باید در نظر گرفته شوند ؛ هر چه متغیر های ما بیشتر باشند تصمیم گیری پیچیده و سخت تر میشود . 2- علیت : دقت و کشف روابط علت و معلومی بین عوامل مهم برای تصمیم گیری و انتخاب نهایی , تجزیه تحلیل و توسعه مدل . 3-توالی یا معماری : در این مرحله بایست تصمیم گرفت چه چیزی در چه است , عناصر ازم برای تصمیم گیری و اولیت های خود را در یک جدول زمانی بررسی کنیم 4-وضوح : این مرحله از فرایند تفکر یکپارچه نیاز به تحمل بالا برای ابهام و عدم قطعیت است .

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطتفکر طراحی Design Thinkingتفکر جانبی Lateral Thinking هم‌افزایی راهبردی Strategic Synergy مزایامزیت هایی که متفکران یکپارچه نسبت به متفکران معمولی دارند عبارتند از : 1- آنها میل دارند که تمام متغییرهای یک مسئله، چشمگیر باشد. به جای اینکه یک مسئله را هرچه بیشتر ساده کنند، آنها تمایل دارند که منظرهای جایگزین و داده های متضاد را بیابند. 2- آنها مشتاقند که استقبال کنند از یک فهم پیچیده تر از اینکه چگونه جنبه های چشم گیر با هم درارتباطند و بر یکدیگر اثر می گذارند، و همچنین فهم پیچیده تر از علیت. به جای اینکه روابط علیت و معلولی محتمل را محدود کنند به موارد ساده، خطی و یک طرفه، آنها به احتمالاتی مشغول می شوند که نیروهای سببی را پیچیده و دوجانبه (مانند چرخه ای) می داند. 3- متفکران یکپارچه به معماری مسائل، نگرش متفاوتی دارند. به جای اینکه المان های مسئله را به صورت، قطعات مجزا و پی در پی ببینند، آنها همواره می کوشند تا تمام مسئله را مد نظر داشته، در حالی که بر روی اجزاء کار می کنند. 4- در مواقعی که با دو گزینه مخالف که تمایل به حذف یکدیگر دارند روبرو شوند، به جای آنکه یکی از این دو را انتخاب کنند، می کوشند تا تنش بین این گزینه ها را به صورت خلاقانه ای برطرف کنند.کاربردهامتفکران تفکر یکپارچه به دنبال ساختن مدل هستندمعایباز انتقاداتی که به این نوع تفکر وارد است این می باشد که در این تفکر ممکن است از روش های تحقیق غیر علمی استفاده شود

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان