teknike_khalaghiyat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خلاقیت”

خلاقیت

اسلاید 1: هوالخلاق

اسلاید 2: خلاقیتhassanzadeh_majid@yahoo.comخلاقیتخلاقیت

اسلاید 3: سال نوآوري و شكوفايي

اسلاید 4: نکات گزيده از بيانات مقام معظم رهبريامسال باید فضای نوآوری، کشور را فرا بگیردهمه مسئولان، خود را موظف بدانند کارهای نو و ابتکاری و راه‌های میان‌بر مدیریت صحیح، تدبیر درست و حکمتتلاشی مضاعف، جدی تر و با نهایت شتاب اما حساب شده، منظم و منضبط در عرصه داخلی و همچنین عرصه پیچیده بین‌المللی

اسلاید 5: نکات گزيده از بيانات مقام معظم رهبري وظیفه دستگاه‌های گوناگون اجتماعی، اقتصادی و خدماتی کشور، حرکت به سمت علم و تحقیق، گسترش فرهنگ مطلوب در ارائه خدمات به همه قشرها به خصوص قشرهای محروم، و در آبادانی کشور است.فعالیت‌های گذشته به نتیجه و شکوفایی برسند و کام مردم از نتیجه این فعالیت‌ها و تلاش‌ها شیرین شود.

اسلاید 6: خلاقیتتکنیکهای خلاقیت

اسلاید 7: اين تكنيك را نخستين بار دكتر الكس، اس، اسبورن مطرح كرد و چنان مورد استفاده واستقبال مردم و سازمانها در غرب قرار گرفته كه جزئي از زندگي آنها شده است، يورش فكري در واژه نامه بين المللي وبستر چنين تعريف شده است: اجراي يك تكنيك گردهمايي كه از طريق آن گروهي مي كوشند راه حلي براي يك مسئله بخصوص با انباشتن تمام ايده هايي كه در جا به وسيله اعضا ارائه مي گردد بيابند. يعني هيچ انتقـادي از هيچ ايده اي جايز نيست. به هر ايده اي هرچند نامربوط خوش آمد گفته مي شود. هرچه تعداد ايده ها بيشتر باشد بهتر است. كيفيت ايده ها بعـداً مورد توجه قرار مي گيرد افـراد به تركيـب كردن ايده ها تشويق مي شوند و از آنها خواسته مي شود كه نسبت به ايده هاي ديگران اشراف پيدا كنند. خلاقیتطوفان مغزي: BRAIN STORMING)

اسلاید 8: قوانین بارش افکار : 1- هیچ کس حق قضاوت، ارزیابی یا انتقاد ندارد. 2-هر چه ایده ها دورتر از ذهن، جسورانه تر، و عجیب تر باشد بهتر است. 3-هرچه تعداد ایده ها بیشتر ، بهتر 4-هرچه ترکیب ایده ها بیشتر ، بهترخلاقیت

اسلاید 9: تكنيك تحرك مغزي (طوفان فكري) در اين تكنيك مسئله‌اي به يك گروه كوچك ارائه شده و از آنان خواسته مي‌شود في‌البداهه و به سرعت به آن واكنش نشان داده و براي آن پاسخي بيابند. پاسخ‌ها بر روي تابلويي نوشته مي‌شوند به طوري كه همه اعضاي جلسه مي‌توانند آنها را ببينند. اين امر باعث مي‌شود تا ذهن اعضا به فعاليت بيشتري پرداخته و جرقه‌اي از يك ذهن باعث روشني ذهن ديگري شود. اولين دليل اثربخشي تحرك مغزي افزايش قدرت خلاقيت در گروه است، افراد در حالت گروهي بي شک از حالت انفرادي قدرت تصور خلاق بروز مي‌‌‌‌‌دهند. رقابت نيز عامل ديگري است كه در جلسات تحرك مغزي موجب افزايش اثربخشي مي‌گردد. همچنين عدم وجود انتقاد و يا ارزيابي‌هاي سريع باعث مي‌شود تا اعضاي جلسه با فراغت خاطر به اظهارنظر بپردازند و محيطي مساعد براي خلاقيت ايجاد گردد. نكته ديگري كه در موثر بودن تحرك مغزي قابل ذكر است في‌البداهه بودن نظرات است

اسلاید 10: يكي از تكنيك هاي خلاقيت و نوآوري كه در ابداعات فني كاربرد گسترده و موفقي داشته تكنيك تقليد و الگوبرداري از طبيعت است. ابداعاتي كه در زمينه علم ارتباطات و كنترل در دهه هاي اخير شكل گرفته اند. برنامه ريزي هاي رايانه و موضوع هوش مصنوعي همه با الگوبرداري و تقليد از فعاليتهاي مغز آدمي انجام شده اند و روند فعاليتها به گونه اي است كه در آينده با ادامه اين كار فنون و ابزارهاي بديع و جديدي ساخته خواهند شد. خلاقیت2 - الگوبرداري از طبيعت(BIONICS) :

اسلاید 11: گروه اسمي نام تكنيكي است كه نيز تا حدودي در صنعت رواج يافته است. فرآيند تصميم گيري متشكل از پنج مرحله است: اعضاء گروه در يك ميز جمع مي شوند و موضوع تصميم گيري به صورت كتبي به هريك از اعضا داده مي شود و آنها چگونگي حل مسئله را مي نويسند؛ هريك از اعضا به نوبه، يك عقيده را به گروه ارائه مي دهد؛ عقايد ثبت شده در گروه به بحث گـذارده مـي شود تا مفاهيم براي ارزيابي روشن تر و كامل تر شود؛ هر يك از اعضاء مستقلاً و مخفيانه عقايد را درجه بندي مي كنند‍؛ ! تصميم گروه آن تصميمي خواهد بود كه در مجموع بيشترين امتياز را به دست آورده باشد. خلاقیت3-تكنيك گروه اسمي (NOMINAL GROUPING) :

اسلاید 12: شش جنبه يا سبك فكري را تعريف كرده و براي هر يك كلاه رنگي خاصي را به عنوان سمبل تعيين مي كند.خلاقیت 4-تكنيك 6 كلاه فكري:

اسلاید 13: كلاه سفيد: با موضوعات و شكل هاي واقعي سروكار دارد . بدون هيچگونه قضاوتي فقط واقعيت ها مورد جستجو قرار مي گيرد.خلاقیت

اسلاید 14: كلاه سرخ: براي بيان و جستجوي جنبه هاي هيجاني ،‌ احساسي و غيراستدلالي و براي اظهار نظرات با اين كلاه دليلي خواسته نمي شود.كلاه سرخ: 1-ابزار مناسبي براي بيرون ريختن احساسات هيجانات، استقرارها، حدسها، دركهاي شهودي و اموري كه احتياج به استدلال نداشته باشد. 2-اگر در فرآيند تفكر و صحبت ها به اين گونه امور توجهي نشود آنها در پس پرده، پنهان شده و به صورت مخفي بر تمام تفكر فرد و مذاكرات اثر مي گذارند. 3-با استفاده از اين كلاه پي گيري يا حدس زدن احساسات ديگران لزومي پيدا نكند و بنابراين مقاومت، ستيزه جويي و سوءتفاهمات كاهش مي يابد و از طرف ديگر از پافشاري و وسوسه براي توجيه عواطف كاسته مي شود. 4-هنگام گفتن با كلاه سرخ گوينده احساس شرم، گناه يا غيرمنطقي بودن نمي كند.خلاقیت

اسلاید 15: كلاه سياه: براي بيان و جستجوي جنبه هاي منفي، بدبينانه اما واقعي (مشابه گروههاي مخالف خوان). كلاه زرد: براي بيان و جستجوي جنبه هاي مثبت ، ‌خوش بينانه،امّا و اقعي. كلاه زرد: 1-معجوني است از كنجكاوي ، لذت و ميل به عملي كردن چيزها. 2-فرصت ديدن موضوعاتي كه به نظر ديگران تهديد مي آيد. 3-تلاشي آگاهانه و سنجيده براي مثبت فكر كردن. خلاقیت

اسلاید 16: كلاه سبز: براي بيان و جستجوي جنبه هاي جديد، خلاقانه و تازه كلاه سبز: با اين كلاه ( تفكر جانبي ) مي تو ان بسيا ري اوقات براي تحريك ذهن خلاق ديگران ، عمداً فكرهاي غيرمنطقي بيان كنيم. اين افكار حتي اگر برانگيزنده هم نباشند، براي پيشگيري از انجماد فكرهاي ناشي از كلاه سياه لازم و مفيدند.خلاقیت

اسلاید 17: كلاه آبي: به اصل موضوع فكر نمي كنيم ، بلكه به سبك تفكري فكر مي كنيم كه براي بررسي و پژوهش موضوع لازم است. تعيين مرحله هاي مختلف فكري و اولويت آنها ارزيابي اولويت ها، فهرست كردن محدوديت ها، تعيين حد تمركز و يا نشان دادن هدف .كلاه آبي: براي تنظيم و ساماندهي فرآيند برنامه ريزي براي تفكر و استفاده ازكلاههايديگر (كلاه نظارت)خلاقیت

اسلاید 18: تكنيك 6 كلاه فكري: 1-فرد در اثر تعويض كلاههاي فكري، نقشش را در گروه تغيير مي دهد و نهايتاً تنوع و كثرت اين تغييرها باعث رشد خلاقيت فرد مي شود. 2-هنگام بازي كردن نقش ها، فرد فكرش از ”من“ خود يا قالب هاي ذهني جدا شده و به سمت نقش هدايت مي شود. خلاقیت

اسلاید 19: تكنيك 6 كلاه فكري: 3-افراد به فكر خود مسلط مي شوند و تنها چيزهايي را كه مي خواهند، فرامي خوانند. 4-يكي از محدوديت هاي اصلي در فكر كردن، مقابله و مقاومت ”من“ انسان است كه باعث اشتباهاتي در تفكر مي گردد.خلاقیت

اسلاید 20: اهداف اصلي اين تكنيك: 1-ساده كردن تفكر: پرداختن جداگانه به عواطف، منطق، اطلاعات، اميد و خلاقيت تفكري ساده تر،دقيق تر،شفاف تر،سريع تر و اثربخش تر. 2-فراهم كردن زمينه جهت تغيير آگاهانه الگوهاي ذهني به منظور استفاده از تمامي ظرفيت هاي ذهني. خلاقیت

اسلاید 21: 5-تکنیک ارتباط اجباری:مبدع آن چارلز، اس ، وایتینگبر قراری ارتباط بین موضوعات کاملا نامرتبطمبنی بر رهایی از ”فرضیه ضبط اطلاعات زمینه ای“مثال: محصولات شیشه ای و اسباب بازی لوازم خانگی و بازیها دستگاه زیراکس و بوهاخلاقیت

اسلاید 22: Substitute تعویض کردن Combineترکیب کردن Adapt(adopt)وفق دادن Modify(magnify) کردن بزرگ Put to other uses Eliminateحذف کردن Rearrangementترتیب مجدد6-تکنیک اسکمپر SCAMPER

اسلاید 23: Substitute چه موادی را می توان به جای مواد قبلی به کار برد؟ مثال: هنگام بارندگی از چه طریقی می توان مانع خیس شدن موی سرشد؟(غیر از چتر ، کلاه...)

اسلاید 24: ترکیب دو نوع عدسی و ساخت عینکهای دو تکه،برس بزرگ با یک لوله آب درون آن برای شستن پنجره قطار .Combine

اسلاید 25: Adapt(adopt) این به چه چیزی شبیه است؟ تلویزیون را شبیه چه چیزی میتوان ساخت؟ ساخت هلی کوپتر از روی سنجاقک

اسلاید 26: Modify(magnify) چطور است شکل و رنگش را عوض کنیم؟ چرا آن را چند برابر نکنیم؟ تولید لاستیکهای پهن 10 چیز بگویید که با بزرگتر شدن فروششان بالا می رود. 10 چیز بگویید که با معطر شدن فروششان بالا برود. بازی فوتبال با 2 توپ با رنگهای متفاوتسالار ارزيده

اسلاید 27: Put to other uses با محصولات خراب شده چه کنیم؟ با طرحهای تحقیقاتی که به نتیجه نرسیده اند چه کنیم؟ استفاده دیگر از پوست پسته ؟

اسلاید 28: * ساده سازی فرایندهای سازمان * امواج صوتی با طول موج کوتاهتر * موتور انژکتوری به جای دیزلی برای سبک کردن ماشین 10 چیز بگویید که با کوچک شدن فروششان افزایش می یابد.Eliminate

اسلاید 29: * طراحی اتومبیل با موتور پشت * تغییر ساعات کار ادارات جهت کنترل ترافیکRearrangement

اسلاید 30: POSITIVE: مثبت ها POSSIBLITIE S: احتمالات (گسترش و تعميم ) CONCERNS: نگراني ها تكنيك P.P.C

اسلاید 31: P.P.C 1-تغيير و اصلاح واكنش افراد نسبت به ايده هاي جديد ديگران. هر يك ازمادرمعرض ايده هاي ديگران هستيم :دوست،همكار،همسايه،اقوام همسفر، همكلاسي... 2-ايجاد، تقويت و رشد و توسعه استعداد و فرهنگ خلاقيت در فرد، خانواده، سازمان و جامعه. 3 -براي افراد يا سازمانهايي كه مستمراً با ايده ها و پيشنهادات ديگران سروكار دارند و يا برخورد آنان در سرنوشت ايده و انگيزه پيشنهاد دهنده تأثير مي گذارد. مثال : مديران ، والدين، اساتيد دانشگاه، معلمان، قضات ، صدا و سيما و ...

اسلاید 32: تكنيك ”چرا“: چراهاي دوران كودكي : زير سؤال بردن نادانسته ها! چراهاي دوران بزرگسالي : زير سؤال بردن دانسته ها و يادگرفته ها! مثال: رشوه خواری در ادارات

اسلاید 33: تكنيك درنگ خلاق: *زماني كه دلیل موجهی براي توقف نيست؛ ولي بايد توقف كنيم(سرمایه گذاری در خلاقیت). * سري كه درد نمي كند را دستمال مي بندیم! * به كمك آن از برخي عادت ها دست مي كشيم و مسأله يا مشكلي را كشف مي كنيم. *نشان دهنده تلاش آگاهانه ما برای خلاق بودن است. * مثال: مشتريان هتل دوست دارند غذا براي آنها تهيه و سرو شود. برگزاری کارگاه به شیوه کنونی مطلوب است.

اسلاید 34: تكنيك درنگ خلاق: كشف نيازهاي پنهان و شناخته نشده كه مشتريان ابرازنمي كنند. مثال: رانندگي اتومبيل بدون سرنشين

اسلاید 35: 3- وارونه سازي مسأله: با ورود اطلاعات به ذهن از آنجا كه ذهن ”سيستم الگوساز خود سازمان دهنده“ است، سعي مي كند در كمترين زمان اطلاعات ورودي را در نزديكترين ، شبيه ترين و آشناترين قالب ذهني قرار دهد.

اسلاید 36: تكنيك وارونه سازي مسأله: چون در اين تكنيك اطلاعات وارونه وارد ذهن مي شوند ، احتمال اينكه وارد قالب جديدي شوند افزايش مي يابدودر نتيجه خروجي قالب، با گذشته تفاوت خواهد داشت.اين درك جديد ماده اوليه براي مراحل بعدي فرآيندتفكر است و موجب خلاقيت مي شود. تمرين : عادات جسمي و فيزيكي خود را حتي براي مدت كوتاهي به شكل معكوس يا متفاوت با گذشته انجام دهيد. مثال: درهم كردن دستها

اسلاید 37: فايده وارونه سازي مسأله: 1-استفاده از اين تكنيك كمك شاياني به شناسايي قالبهاي ذهني پنهان خود و ديگران مي كند. 2-در ضمن ترس از شكست فرد كاهش و توان فرد براي فرارازنگرش به شيوة متداول افزايش مي يابد. مثال: فروشگاههای زنجیره ای تنش های روانی در منزل و محل کار

اسلاید 38: ميز مخصوص مجلات نگهدارنده کارد

اسلاید 39: نگهدارنده شمع پادري حمامدستگيره در (اگه در قفل باشه قرمز و اگه باز باشه سبزه!)

اسلاید 40: بشقاب نگهدارنده جام

اسلاید 41: تنگ ماهيصندلي درختي

اسلاید 42: نگهدارنده دستگاه در حال شارژ

اسلاید 43: صندليهاي قابل جمع شدن

اسلاید 44: نگهدارنده سي دي

اسلاید 45: ظرف زباله به شکل کاغذ مچالهدسته گل با گلدان

اسلاید 46: جام نوشيدنيميز شيشه اي

اسلاید 47: مبل به شکل گلمبل به شکل لب

اسلاید 48: صندلي خانواده!

اسلاید 49: نگهدارنده دستمال کاغذيجا تخم مرغي

اسلاید 50: صندلي راحتي دو نفره

اسلاید 51: نيمکت دو نفره

اسلاید 52: ميز اشتها آور!

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید