شبکه های اجتماعی و راهبردهای ساخت افکار عمومی در سازمان روابط عمومی
اسلاید 1: دکتر حسن بشيردانشيار دانشگاه امام صادق (ع)drhbashir100@gmail.com نهمين همايش روابط عمومي الکترونيک 27 ارديبهشت 1393شبکههاي اجتماعي و راهبردهاي ساخت افکارعمومي در سازمان روابطعمومي1
اسلاید 2: 2
اسلاید 3: شبکه هاي اجتماعي و گفتمان اجتماعي3دو وجهي بودن مفهوم شبکه هاي اجتماعي1- در فضاي فيزيکي 2- در فضاي مجازيشکل گيري پيام عمومي در شبکه هاي اجتماعينيازمند 3 عنصر مهم است:(1) ساخت متن اجتماعي: بر مبناي (قراردادهاي اجتماعي) (2) رمزگذاري اجتماعي: بر پايه (فهم اجتماعي) (3) رمزگشايي اجتماعي: بر اساس «گفتمان اجتماعي»
اسلاید 4: روابط عمومي ها و گفتمان اجتماعي4چرخه گفتمان اجتماعي روابط عمومي ها1- فهم «گفتمان اجتماعي» (فهم رمزگذاري هاي جامعه)2- بازتوليد دوباره «گفتمان اجتماعي» به صورت «گفتمان هدفمند اجتماعي» (بر اساس اهداف روابط عمومي)3- رمزگشايي جامعه از گفتمان هدفمند توليد شده4- برساخت گفتمان جديد اجتماعي (توسط جامعه)5- تحليل گفتمان جديد اجتماعي (توسط روابط عمومي)6- زمينه سازي براي ايجاد «ذهنيت اجتماعي» (تعامل مشترک جامع و روابط عمومي7- بازتوليد مجدد پيام اجتماعي (توسط روابط عمومي)8- شکل گيري افکار عمومي (ايجاد گفتمان مرجح اجتماعي)
اسلاید 5: چرخه گفتمان اجتماعي روابط عمومي ها5
اسلاید 6: روابط عمومي و ساخت ذهنيت اجتماعي«ذهنيت اجتماعي» بخشي از ساخت «افکار عمومي»ساخت افکار عمومي نيازمند «ساخت ذهنيت اجتماعي» است.«ذهنيت اجتماعي» نوعي از «شناخت و ادراک اجتماعي» نسبت به يک پديده است.روابط عمومي ها براي «مديريت افکار عمومي» نيازمند «ساخت ذهنيت اجتماعي» هستند.فرايند «ساخت ذهنيت اجتماعي»داراي مراحلي است که عبارتند از:6
اسلاید 7: 1- ابداع ايده مناسب7
اسلاید 8: 2- توليد سازي ايده مزبور8
اسلاید 9: 3- توزيع سازي ايده مزبور9
اسلاید 10: 4- تنوع سازي پيام10
اسلاید 11: 5- نقش اخلاق در ساخت افکار عمومي11
اسلاید 12: مثال عملياتي :1- ابداع ايده مناسب: فرهنگ سازي براي نامگذاري سال 1393 (اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی)12
اسلاید 13: 2- توليد سازي ايده مزبور13
اسلاید 14: 3- توزيع سازي ايده مزبور14
اسلاید 15: 4- تنوع سازي پيام15
اسلاید 16: 5- نقش اخلاق در ساخت افکار عمومي16
اسلاید 17: با تشکر فراوان17
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.