کسب و کار برنامه‌ریزی

طراحی سناریو Shell Scenario planning) Shell)

Scenario-planning-Shell

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “طراحی سناریو Shell Scenario planning) Shell)”

طراحی سناریو Shell Scenario planning) Shell)

اسلاید 1: طراحی سناریو ShellScenario planning (Shell)

اسلاید 2: عنوانطراحی سناریو Shellنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحیموضوعاستراتژیسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: در گذشته، برنامه ریزی اصولا بر مبنای پیش بینی صورت می گرفت. مشکل عمده پیش بینی این است که فرض می کند وضعیت فعلی امور، در آینده نیز به همین صورت باقی خواهد ماند. در نتیجه به محض آنکه محیط کسب و کار ثبات خود را از دست می دهد، پیش بینی ها غیز قابل اعتماد می شوند. از اینرو درست زمانی که به این پیش بینی ها بیشترین نیاز را داریم، خواهیم دید که دیگر قابل استفاده نمی باشند زیرا اعتماد به آنها می تواند نتایج زیان باری را به دنبال داشته باشد.در نیمه دهه سالهای 1970 میلادی هنگامی که طراحان شرکت Shell با بی ثباتی مفرط در صنعت نفت آن هم بعد از دو دهه آرامش نسبی رو به رو شدند به دنبال روشی جایگزین و اثربخش تر جهت مقابله و رویارویی این مشکلات در آینده برآمدند. نتیجه این جستجو دستیابی به مدل طراحی سناریو بود. به این ترتیب به جای آماده شدن برای مقابله با مشکلات آینده که مانند زمان حال فرض میشد، شرکت Shellبنوعی طراحی سناریو دست یافت. این سناریو بر این فرض استوار بود که محیط کسب و کار دائما تغییر خواهد کرد. به این ترتیب به جای آنکه همواره سعی کنیم عدم اطمینان ها را از بین ببریم باید در نظر داشته باشیم که چالش مهم اینست که این عدم اطمینان ها را پذیرفته و تلاش کنیم تا آنها را بهتر درک نماییم. هدف نیز الزاما سامان بخشیدن به اوضاع نیست، بلکه تشریح نیروهایی است که محرک سیستم، برهم زننده روابط درونی و بوجودآورنده بی ثباتی در سیستم می باشند. ساختار سناریو آینده را بسمت عناصر ناپایدار و از پیش تعیین شده سوق میدهد. با شناسایی و بررسی عناصر از پیش تعیین شده، حوادث به جریان افتاده و وابستگی ها این امکان را بوجود می آورند که توجه بیشتری به عناصر ناپایدار یعنی نتایج احتمالی حوادث از پیش تعیین شده معطوف داریم.فرآیند ساخت سناریو میتواند به سه بخش اصلی تقسیم شود :شناسایی و تجزیه و تحلیل عناصر از پیش تعیین شدهترسیم روابط فی ما بینتوسعه سناریوهایی که با عدم اطمینان به نوعی در آمیخته اند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبططراحی پروژه ها و برنامه های بزرگ Planning Large Projects and Programs پیش بینی بازار گاتنر Gartner Market Forecastمزایاطراحی سناریو به گونه ای اثربخش، اطلاعات دشوار و پیچیده اجتماعی، سیاسی، فن آوری و اقتصادی ظاهرا نامربوط را به خوبی سازماندهی کرده و آن را به چارچوبی برای قضاوت تبدیل میکند. از اینرو، طراحی سناریو نقش حفاظتی نیز داشته و این امکان را به سازمان میدهد تا خطر را پیش بینی کرده و آن را درک نماید. البته در این میان یک جنبه کارآفرینی نیز وجود دارد ، بدین معنا که طراحی سناریو میتواند انتخابهای استراتژیک نسبتا جدیدی را به دنبال داشته باشد. همچنین با طراحی سناریو احتمال تجدید حیات طولانی مدت سازمان افزایش می یابد.کاربردهاتمام آنچه که طراحی سناریو انجام می دهد، به مدیران برای غلبه بر پیچیدگی ها یاری می رساند و غالبا این کار را با ارائه روشهایی، جهت سازماندهی تفکرات انجام میدهد. معایبطراحی سناریو نمیتواند آینده را پیش بینی کند. هیچ راهی برای تسهیل پیچیدگی های آینده وجود ندارد؛ طراحی سناریو حاصل ترکیب بی شماری از بی ثباتی هاست. طراحی سناریو فرآیندی طولانی است که بکارگیری آن اغلب چندین سال طول میکشد. بعلاوه راهی قطعی وجود ندارد که به واسطه آن دریابیم آیا طراحی سناریو پس از اجرا مفید واقع شده است یا خیر.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان