کسب و کار مدیریت و رهبری

قدرت فردی – Personal Power

93-Personal-Power

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “قدرت فردی – Personal Power”

قدرت فردی – Personal Power

اسلاید 1: قدرت فردیPersonal PowerMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانقدرت فردینوعمدلمراحل استفادهطراحیموضوعرهبری و مدیریتسطحفردیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: جانت ا.هگبرگ قدرت درونی را ترکیبی از قدرت داخلی و قدرت خارجی تعریف می‌کند. او برای قدرت فردی و رهبری 6 مرحله را متصور می‌شود که در زیر این 6 مرحله توضیح داده می‌شود:سه مرحله اول قدرت بیرونی است. دلیل آن این است که قدرت در درجه اول از شرایط بیرونی به دست می‌آید. از نمادها، موقعیت، القاب، نمادها و ... . این سه مرحله عبارتند از:1- ناتوانی؛ ویژگی‌های این مرحله وابسته بودن، کمبود اعتماد به نفس، درمانده، ناآگاهی است. اما شخص در این مرحله ناامید نیست. محرک این مرحله ترس است که این ویژگی‌ها منجر به تسلط بر فرد می‌شود. شخص در این مرحله از طرف مدیر بالایی نیازمند هدایت و حمایت است. شخص در اینجا توسط قدرت مدیریت می‌کند.2- قدرتمندی به وسیله همکاری؛ در این مرحله ویژگی‌های فرد عبارتند از: یادگیری فرهنگ سازمانی، وابستگی به مدیر و یا رهبر بالادستی، خودآگاهی و شاگردی کردن. این ویژگی‌ها منجر به پایبندی به قوانین می‌شود. در اینجا فرد به وسیله آموزش و مانورها مدیریت می‌کند و یادگیری محرک این مرحله است. شخص در این مرحله نیازمند اعتماد و آزادی برای اکتشاف است.3- قدرتمندی به وسیله دستاوردها؛ ویژگی‌های فرد در این مرحله منِ بالغ ، واقع‌گرایی و رقابت و بلندپروازی است که این ویژگی‌ها منجر به ایجاد کاریزما و تقاعد فردی می‌گردد. شخص در اینجا به وسیله نظارت و نتایج مدیریت می‌کند. محرک در اینجا نمایش نشانه‌های موفقیت است. فرد در این مرحله نیاز به بازخورد، مورد سوال قرار گرفتن و چالش دارد.در اینجا سه مرحله‌ی بیرونی برای کسب قدرتمندی به پایان می‌رسد و فرد در سه مرحله‌ی بعدی برای کسب قدرتمندی سفری درونی را آغاز می‌کند. در ادامه به سه مرحله‌ی درونی قدرتمندی اشاره می‌شود:4- قدرت به وسیله بازتاب؛ ویژگی‌های فرد در این مرحله، عبارت است از: انعکاس، سردرگم شدن، صلاحیت در همکاری‌ها، قدرت، احساس راحتی با سبک شخصی، یافتن مهارت مربی‌گری، نمایش یک رهبر واقعی. این ویژگی‌ها منجر به تولید اعتماد و مدلسازی یکپارچه می‌گردد. در اینجا شخص به وسیله مشاوره و فرآیندها مدیریت می‌کند و محرک فرد اکتشافات درونی است. فرد در اینجا از طرف مدیر بالادستی نیازمند زمان و فضا است.

اسلاید 4: در اینجا یک دیوار وجود دارد که نمی‌توان یک مرحله به آن اطلاق کرد. ویژگی‌های فرد در اینجا عبارت است از: حرکت در فراتر از عقل خود، رها شدن از کنترل، استقبال از سایه خود و رفتن به سوی هسته. از دیگر ویژگی‌های این بخش، صمیمی شدن با قدرت بالاتر خودمان و یک نگاه کوتاه به خِرد است.5- قدرتمندی به وسیله هدف؛ در این مرحله فرد شجاع می‌شود، دارای وجدان سازمانی می‌گردد و از طرف خود پذیرش و مقبولیت به دست می‌آورد. از دیگری ویژگی‌های فرد در این مرحله، خونسردی، عرفان عملی، وجود زیرکی و ذکاوت، بخشنده بودن هنگامی که به دیگران غلبه می‌کنیم و از صدای زندگی دلگرم می‌شویم. این ویژگی‌ها منجر به آن می‌شود که فرد به دیگران قدرت ببخشد و خدمت کند. در این مرحله فرد به عنوان یک کاتالیزور افراد را مدیریت می‌کند. در اینجا فرد با ندای خود انگیزه پیدا می‌کند و از طرف مدیر بالادستی نیازمند محافظت است.6- قدرتمندی به وسیله خرد؛ ویژگی‌های فرد در اینجا عدم ترس از مرگ، ادغام با سایه‌ی خویشتن، ناتوانی، داشتن وجدان نسبت به جامعه و جهان، آرام در خدمت‌رسانی و شفقت نسبت به جهان است. این ویژگی‌ها منجر به خرد و قدم گذاشتن در راهی که هستی ساخته است، می‌شود. فرد در اینجا به وسیله تفکر مدیریت می‌کند و محرک فرد، از خود گذشتگی او است. در اینجا فرد به هیچ چیزی از مدیر بالادستی نیازی ندارد.این مدل دارای فرضیاتی است. برای نمونه این مدل در جهت رشد و توسعه فرد ایجاد شده است. یا اینکه هر مرحله با مرحله دیگر به طور کلی تفاوت دارد. هر فرد در حوزه‌های مختلف زندگی، در ارتباط با دیگران و در زمان‌های مختلف می‌تواند در مرحله‌ای از این مراحل باشد اما مرحله‌ی اصلی و خانه‌ای هر فرد یکی از این مراحل است. همچنین فرض شده است که بین مراحل 1 تا 3 و مراحل 4 تا 6 تقابل زیادی وجود دارد.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطابعاد فرهنگی هافستد Hofstedes Cultural Dimensions مزایاجامعیت مدل و تطبیق با اکثریت افراد جامعه و سازمانکاربردهاافزایش شناخت مدیر از کارمندان و نیازهای آنان برای رشدمدیریت منابع انسانیآموزش نحوه تبدیل به یک رهبر شایسته و بهبود سبک رهبریمعایبمعممولا افراد از مرحله 1 تا 3 درک خوبی دارند ولی درک و تفسیر درست و یکسانی از مرحله 4 تا 6 وجود ندارد و یک علت مهم آن است که اکثریت افراد مرحله 1 تا 3 را طی می‌کنند اما به مراحل بالاتر نمی‌روند. این باعث می‌شود که سنجه‌های خوبی برای اندازه‌گیری و اجرای مدل در مراحل بالاتر وجود نداشته باشد.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان