Kar_Aafarini

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارآفرینی”

کارآفرینی

اسلاید 1: كارآفرينيمدير مركز كارآفريني و اشتغال و عضو هيات علمي جهاد دانشگاهي مشهدارائه دهنده:دكتر جواد سخدري

اسلاید 2: نقش های کارآفرینان (فلسفه وجودی کار آفرینی) عامل ایجاد و توزیع ثروت، برانگیزنده توسعه اقتصادی جامعه یا به عبارتی موتور رشد و توسعه اقتصادی .عامل اشتغا ل زایی . عا مل انتقا ل تکنولوژی . عا مل ترغیب و تشویق سرما یه‌گذا ری . عا مل شنا خت، ایجا د و گسترش بازارهای جدید . عا مل تعامل در اقتصاد پویا . عا مل تحول و تجدید حیا ت ملی و محلی (کارآفرینی فرا تر از شغل و حرفه است، یک شیوه زندگی است) .

اسلاید 3: عا مل کاهش بوروکراسی اداری (کاهش پشت میزنشینی و مشوق عمل گرایی و .....) . عا مل نوآوری و روا ن کننده تغییر. به عنوان یکی از عوامل تولید مثل زمین، سرمایه، انسان و ..... عا مل تحریک و تشو یق حس رقابت . عا مل تحریک، ترکیب و مهیا کردن عوامل تولید . عا مل ساماندهی منابع و استفاده اثربخش از آنها. عا مل یکپارچگی و ارتباط بازارها .عا مل رفع خلل، شکا فها و تنگناهای بازار و اجتماع .

اسلاید 4: امواج کارآفرینیتا دهه 1980 سه موج کار آفرینی را به جلو رانده است :موج اول :1) انفجار عمومی مطا لعه و تحقیق 2) انتشار کتابهای زندگی کارآفرینان و تاریخچه شرکتهای آنها3) چگونگی ایجاد کسب و کار شخصی4) شیوه سریع پولدار شدن

اسلاید 5: موج دوم : ارائه رشته های آ موزش کارآفرینی در حوزه های مهندسی و بازرگانی است. شروع از دهه 60 و تاکنون در 500 دانشکده در امریکا – کاناداموج سوم : 2) تشویق رشد شرکتهای کوچک افزایش علاقمندی دولت به تحقیق در زمینه بنگاههای کوچک3) تحقیق در زمینه نوآوری های صنعتی

اسلاید 6: نقش صنایع کوچک در توسعه اقتصادیاهداف کلی توسعه عبارتند از :1- فقرزدائی2- ایجاد رفاه عمومی3- عدا لت اجتماعی و تعادل های منطقه ای4- استقلال اقتصا دی5- و غیره

اسلاید 7: کارآفرینی در مکاتب اقتصادیاقتصاددانان همیشه به دنبال یافتن عامل اصلی ایجاد و توزیع ثروت یا عامل ایجاد ارزش اقتصادی در جامعه بوده اند.قبل از انقلاب صنعتیمرکانتی‌لیستها یا سوداگرایان: هر جامعه‌ای طلا و نقره بیشتری جمع کند از نظر اقتصادی موفق تر است . تجارت منشاء ثروت جامعه.فیزیوکراتها یا طبیعیون: منشاء ایجاد ثروت زمین است زمین منشاء تمامی پدیده‌ها و ثروت اقتصادی جامعه تلقی می‌شد و از تقدس خاصی برخوردار بود. کشاورزی عامل اصلی ایجاد ثروت می باشد.کانتیلون : کارآفرین تاجری است که روی سرمایه اش ریسک می کند.

اسلاید 8: کلاسیک‌ها : فعالیتهای صنعتی عامل اصلی ایجاد ثروت در جامعه است لذا جامعه‌ای ثروتمند است که امکانات گسترش فعالیتهای صنعتی در آن جامعه مهارتر باشد. آدا م اسمیت : کار سالانه هر ملت سرچشمه حقیقی ثروت اوست. جان باتیست سی : ( 1803 ) سود نا شی از کارآفرین با سود نا شی از سرمایه متفاوت است.مکاتب نئوکلاسیکها و نها ئیون : سازوکارهای بازار به توزیع یکسان درآمد در میان عرضه کنندگان – خریداران – مالکان و کارگران منجر می شود. این ساز و کارها طوری عمل می‌کنند که قیمت کالاها برطبق عملکرد بازار به هنگا م نوسان عرضه و تقاضا تعیین می شود.

اسلاید 9: نقش های کارآفرینان از نظر نئوکلا سیکها : فرانسیس اج ورث (1926-1845): کارآ فرین وظایف هما هنگی – خرید و فروش را انجام می دهد. کارآفرین یک هماهنگ کننده و واسطه است.آ لفرد مارشا ل (1924-1842) : بیان نقشهای مختلف کارآفرینان این نقشها شامل : تحمل کننده ابهام – هماهنگ کننده – ریسک پذیر- کاهش دهنده هزینه – نوآور – مسئول رشد و افول شرکت.ما رکسیستها : مارکس نظام سرمایه داری را از دید جامعه شناسی تعریف نمود و سپس عملکرد آن را با دید اقتصادی تحلیل کرد.

اسلاید 10: کار آفرینی در مکاتب اقتصادی مکتب سنتی اتریش - آ لمان : دو اقتصاددان تانن و شومپیترشومپیتر 1934 : کارآفرین یک نوآور و توسعه دهنده فنآوریهای بکار گرفته نشده می باشد. شومپیتر 1947 : کارآفرینان می خواهند به پاداشی برسند برموانع فائق آیند و شادی ناشی از خلق و رضایت حاصل از تجربه استادی در کار داشته باشند.شومپیتر 1951 : کارآفرین کسی است که کارآفرینی انجام می دهد که دیگر ا فرادی که در تجارت هستند قادر به انجام آن نمی باشند . او پدیده نوینی را در ا ندیشه خود می‌آفریند.شومپیتر 1961 : کارآفرین شخصی است مبتکر و کسی است که تکنولوژی نو و جد ید را توسعه می دهد و دست به تخریب خلاق می زند.

اسلاید 11: کارآفرینی در مکا تب اقتصادیمکتب شیکا گو : ا قتصاددا نان آمریکایی هاولی : کارآفرین تحمل‌کننده عدم قطعیت است و در محیط ناپایدار و پرابها م فعالیت می کند. کلا رک : کارآفرین یک وا سطه در اقتصاد پویاست. جوهرهکارآفرینی ریاست یا مد یریت نیست بلکه وظیفه هماهنگی است او یک وظیفه کاملاً تجاری را انجام می دهند.

اسلاید 12: فیشر : کارآفرین با انجام پیش بینی از طریق تفکر ذهنی، احتمال عدم قطعیت را کاهش می دهد و به خاطر تلاش خود، درآمد خاصی را کسب می کند.فرانک نایت و شولتر نیز در این مکتب قرار دارند.مکتب نها دیون : معتقد بودند که اقتصاد باید به عنوان یک مجموعه کامل و واحد، که تما می اجزای آن با یکدیگر ارتباط دارند، مورد بررسی قرار گیرد.به طور کلی نهاد گرایان وظیفه کارآفرینا نه را عمد تاً به عنوان یک فعالیت مدیرانه در قلمرو سازمانهای متوسط و بزرگ می نگرند.

اسلاید 13: مکتب نوین اتریش: مایز : کارآفرین انسانی است که نسبت به تغییرات در اطلاعات بازار حساس است. به نظر مایز جوهره کارآفرین در قلمرو فعالیت مدیریتی و در روح ابتکار بیشتر نهفته است.

اسلاید 14: جمع بندی 1- هیچ تعریفی که مورد قبول همه صاحبنظران اقتصادی باشد وجود ندارد.2- خاستگاه اصلی بحث کارآفرینی در تفکر و مکاتب اقتصادی است.3- مکاتب مختلف اقتصادی، دیدگاههای متفاوتی در مورد کارآفرینی ارائه کرده‌اند.4- در مکاتب مختلف اقتصادی دو کار کرد مهم کارآفرینی یعنی ایجاد و توزیع ثروت توسط آن ها مورد توجه قرار گرفته است.5- مجموعا در نظریه های اقتصادی سه دوره متمایز را می توان تشخیص داد. دوره اول طرح موضوع کارآفرینی در اقتصاد و اوج گیری آن، دوره دوم کم رنگ شدن این موضوع در مباحث اقتصادی و دوره سوم طرح مجدد آن از سوی بعضی صاحبنظران.6- دلیل اصلی توجه مکاتب اقتصادی به کارآفرینی، رفتار عقلایی انسان با منابع کمیاب است. کارآفرینی ساز و کاری است که تخصیص بهینه منابع با استفاده ا ز فرصتهای تجاری همراه با مخاطره را میسر می سازد.7- محدودیتها ی شناختی و ادراکی انسان و تاثیر عوامل اجتما عی بر ادراک و پردازش اطلاعات موجب حضور روانشناسان ،جامعه شناسان و صاحبنظران مدیریت به عرصه کارآفرینی شد.

اسلاید 15: کارآفرینی در مکاتب غیر اقتصادی 1- رویکرد ویژ گیها : کشف ویژ گیهای مشترک بین کارآفرینان و شرکتهای آنان. فرض اصلی این است که ویژ گیهای کارآفرینی قابل آموزش نیست، بلکه امری طبیعی و ذاتی است. خلا صه تحقیقات در مورد وبژگیهای کارآفرینان : مخاطره پذیری – منبع اختیارات رسمی – نوآوری و خلاقیت- پشتکارمسئولیت‌پذیری – توفیق طلبی – استقلال طلب – اعتماد به نفس مرکز کنترل داخلی – تحمل ابهام – انعطاف پذیری – عزم و اراده

اسلاید 16: تحلیل رویکرد ویژگیها1- تعاریف زیادی از کارآفرینی که اغلب مبهم نیز می باشند، مورد استفاده قرار گرفته است.2- تنها تعداد کمی از مطالعات، یک تعریف واحد را بکار برده اند.3- عد م توافق در خصوص اینکه کارآفرین کیست؟ منجر به انتخاب نمونه‌هایی غیرهم سنخ شده است 4- تا کید بیش از حد بر ویژگیها و غفلت از سایر عوامل اجتماعی و فرهنگی موثر بر کارآفرینی، نتوانسته است این پدیده را به خوبی تبیین کند.

اسلاید 17: کارآفرینی در مکاتب غیر اقتصادی2- رویکرد رفتاری: این رویکرد بر فعا لیتهای کارآفرین تاکید دارد نه بر ویژگیها. لذا بر فرایند کارآفرینی که در آن شرکت جدید ایجاد می شود، تا کید می شود. پاسخ به این سوال که چگونه یک شرکت نوپا بوجود می‌آید؟ در این رویکرد علاوه بر ویژگیهای شخصیتی کارآفرین، عوامل محیطی و ویژگیهای رفتاری فرد شامل تجارب – سن – خانواده – تحصیلات -کودکی و عوامل تجربی نظیر الگوی نقش–نارضا یتی شغلی و ... نیز مورد توجه قرار می گیرد.

اسلاید 18: خصایص جمعیت شنا ختی 1- ویژگیهای تجربی: مانند تجربه کاری، الگوی نقش، نارضایتی از شغل قبلی، اخراج2- ویژگیهای مرتبط با سابقه و پیشینه فرد: شرا یط کودکی مانند جدایی یا فوت والدین، تحصیلات، سن، قرار نگرفتن فرد در پایگاه اجتماعی

اسلاید 19: جمع بندی 1- نتیجه رویکرد ویژگیها: تشویق افراد واجد شرایط و بازداشتن افراد فاقد شرایط 2-رویکرد رفتاری کاملتر بوده و رویکرد ویژگیها را در خود دارد3- مهمترین ویژگیها : نیاز به توفیق، مخاطره پذیری، تحمل‌ابهام، مرکز کنترل داخلی ، خلا قیت و استقلال‌طلبی

اسلاید 20: روند تغییرات اهداف توسعه در کشور هندوستان طی سالهای 1994-1948اهدا فسا لهااهداف توسعه52-194860-195275-196090-197594-19901- فقرزدایی2- کاهش بیکاری3- ریشه کن کردن بیسوادی1- کاهش بیکاری1- کاهش بیکاری1- توسعه مناطق کمتر توسعه یافته1- گسترش خصوصی سازی در بخش صنایع2- خود کفایی2- افزایش فعالیتهای تولیدی2- کاهش تدریجی سوبسیدها2- توسعه مناطق کمتر توسعه یافته3- گسترش صنایع اساسی3- توسعه صنایع کوچک3- افزایش تولیدات کشاورزی3- تشویق صنایع کوچک پیشرفته

اسلاید 21: اهدا فسا لهااهداف توسعه52-194860-195275-196090-197594-19904- جلب سرمایه های سرگردن4-اعضاء تولید پاره ای از کالاها توسط صنایع کوچک4- افزایش انحصا ر تولید پاره ای از کالاها توسط صنایع کوچک4- افزایش بهداشت4- تقویت کار آفرینی و فرا گیر کردن آنها5- افزایش تولیدات کشاورزی5- توسعه صنایع اشتغال زا5- توسعه تعاونیهای صنعتی کشاورزی5- توسعه پیمانکاریهای فرعی صنایع کوچک یا بزرگ5- افزایش انحصار تولید پاره ای ا ز کالاها توسط صنایع کوچک6- تقویت صنایع اساسی فولاد،آهن و شیمیایی...6- برقراری توازن منطقه ای6- گسترش سازمانهای آموزش و تربیت کار آفرین6- جذب سرمایه های خارجی6- افزایش سهم صنعت در تولید نا خالص ملی

اسلاید 22: ویژگیهای صنایع کوچک در توسعه صنعتی چند کشور ژاپن 1- 89% صنایع کشور، صنایع کوچک است. 2- 60% صادرات صنعتی به صنایع کوچک تعلق دارد. 3- 3/2 نیروی شاغل بخش صنعت، شاغلین صنایع کوچک هستند. 4-33% ارزش تولیدات به صنایع کوچک تعلق دارد. 5- 52% کل صادرات کشور متعلق به صنایع کوچک است. 6- 80% ارزش تولیدات صنایع کوچک نسبت به بخش کشاورزی.

اسلاید 23: تایوان 1- 97% واحدهای صنعتی، صنایع کوچک است. 2- 67% کل صادرات کشور به صنایع کوچک تعلق دارد. ترکیه 1- 90% کل واحدهای صنعتی، کوچک هستند. 2-63% کل صادرات به صنایع کوچک تعلق دارد. 3- 37% ارزش افزوده بخش صنعت به صنایع کوچک متعلق است.

اسلاید 24: هندوستان 1- 97% واحدهای صنعتی ،صنایع کوچک است . 2-82% اشتغال صنعتی به صنایع کوچک تعلق دارد. 3- 55%کل صادرات هند به صنایع کوچک تعلق دارد. 4- 40% ارزش افزوده بخش صنعت به صنایع کوچک تعلق دارد. 5- بیش ا ز 130 موسسه، سازمان، نمایندگی و موسسات حمایتی مرتبط با صنایع کوچک فعالیت میکنند. 6- 90% نوآوریهای صنعتی به صنایع کوچک تعلق دارد.

اسلاید 25: ایران 1- 92% واحدهای صنعتی در مقیاس کوچک هستند. 2- 56% اشتغال صنعتی به صنایع کوچک متعلق دارد. 3- 25% ارزش افزوده بخش صنعت به صنایع کوچک تعلق دارد. 4- 30% ارزش تولیدات صنعتی به صنایع کوچک مربوط می شود. سنگاپور 1- 94% واحدهای صنعتی،صنایع کوچک است. 2- 71% اشتغال صنعتی به صنایع کوچک تعلق دارد. 3- 59% ارزش تولیدات به صنایع کوچک متعلق است. 4- 90% کل صادرات به صنایع کوچک مربوط میشود.

اسلاید 26: ما لزی 1-6/92% واحدهای صنعتی صنایع کوچک هستند. 2- 44% کل قطعات صنعتی مورد نیاز صنایع بزرگ و چند ملیتی توسط صنایع کوچک تولید میشود. 3- 52% ارزش افزوده تولیدات صنعتی به صنایع کوچک تعلق دارد. 4- 5/37 % ارزش افزوده صنعتی متعلق به صنایع کوچک است. 5- 5/42% رشد اقتصادی دهه گذشته (از بخش صنعت) به صنایع کوچک تعلق دارد.

اسلاید 27: کره جنوبی 1- 73% واحدهای صنعتی کوچک هستند. 2- 5/57% اشتغال صنعتی به صنایع کوچک تعلق دارد. 3- 9/47% ارزش تولیدات صنعتی به صنایع کوچک تعلق دارد. 4- 56% مواد اولیه مورد نیاز شرکت صنایع کوچک اقماری توسط صنایع بزرگ تامین می شود. 5- 116قطعه و کالای نیمه ساخته صنعتی به واحدهای کوچک اختصاص دارد. 6- 8/97% تاسیسا ت صنعتی به صنایع کوچک تعلق دارد. 7- 5/39% تولید ناخالص صنعتی به صنایع کوچک تعلق دارد.8-6/42% ارزش افزوده بخش صنعت به صنایع کوچک تعلق دارد. 9- 6/38% صادرات صنعتی به صنایع کوچک تعلق دارد.

اسلاید 28: بعضی از سیاستهای مرتبط با کار آفرینی و موسسات اجرایی هندااختصاص بخشی از خرید های دولتی به صنایع کوچک هر ساله فهرستی از کالاهای مورد نیاز سازمان های دولتی تهیه می‌شود که بایستی منحصرا از صنایع کوچک خریداری گردد. این کالاها در سا ل 1982حدود 383 قلم بوده است.فراهم کردن و چا پ و پخش فهرستی از سازمانهای دولتی و نیمه دولتی که بایستی بخشی از کالاهای خود را از صنایع کوچک بخرند.فراهم کردن اقلا می که ساخت آنها منحصراً به صنایع کوچک واگذار شده است و چاپ و پخش آن بین صنایع کوچک و متوسط.

اسلاید 29: فراهم کردن فهرست واحدهای تولیدی کوچک با ذکر نام و نشانی –نوع تخصص- مشخصات و کیفیت فراورده ها و ظرفیت تولیدی هر یک از آنها و چاپ و پخش آ ن بین ساز مانهای مسئول خریدهای دولتیدر اختیار گذاردن اعتبار و سرمایه های ریسکی به شرکتهای کوچک.در اختیار گذاردن زمین – محل کار و تسهیلات برای تاسیس واحدهای کوچک.راهنمایی و آموزش تکنولوژی توسط مراکز اطلاعات تکنولوژی و آموزش تکنولو ژی.ایجاد مراکز مشا وره – پیگیری و تقویت کارآفرینان.ایجاد مو سسات آموزشی و توسعه کارآفرینی.

اسلاید 30: ژا پن: 21/37 میلیون از 72/45 میلیون نفر جمعیت شاغل در صنایع کوچک اشتغال داشته. یعنی 4/84 درصد1977-1971 : 92% از کل مشاغل جدید در بخش خصوصی مربوط به صنایع کوچک بوده است. 1980 : 1/52 % از کل تولید کشور مربوط به صنایع کوچک و متو سط بوده است.

اسلاید 31: هند1982-1981: 60% تولید بخش صنعت درصنایع کوچک انجام شده است 41% از کل صادرات مربوط به صنایع کوچک بوده استآلمان1981 : 99% صنایع آ لمان را واحدهای کوچک و متوسط تشکیل می دهند. 2 افرا د شاغل دراستخدام واحدهای کوچک و متوسط هستند. 3

اسلاید 32: چین1986-1980 : کار گاههای کوچک اقتصادی 214 برابر شده است یعنی از 56000 واحد به بیش ا ز 12 میلیون واحد افزایش یافته‌است.فرانسه1991 : 50% ا زکارکنان صنعتی در صنایع کوچک و متوسط بکار مشغولند. در حالیکه در سا ل 1974 این میزان 25% بوده است.1989-1974 : 90% اشتغا ل زایی توسط شرکتهای زیر 500 نفر ایجاد شده است و دراین میان 50% از مشاغل را شرکتهای کوچک زیر 50 نفر ایجاد کرده اند

اسلاید 33: .1973-1974 قبل از بحران :نرخ سرمایه گذاری = ارزش ا فزوده میزان سرمایه گذاری شرکتهای کوچک 15% و شرکتهای بزرگ 24% 1979 بعد ا ز بحران :نرخ سرمایه گذاری = میزان سرمایه گذاری ارزش افزوده شرکتهای کوچک 10% و شرکتهای بزرگ 13% 1991 : 25% صادرا ت فرانسه توسط شرکتهای کوچک و متوسط انجام شده است.

اسلاید 34: کار آفرینی در ایران: گذشته- تمدن بی نظیر و پر محتوای ایران زمین - تاکنون کارآفرینان ایرانی متولد شده ا ند ، نه تربیت- نزدیکترین آموزشها به آموزش کار آفرینی در ایران شا مل آموزشهای فنی و حرفه ای – رشته های کار و دانش – طرح کاراد- رشته های علمی کار بردی و پروژه های دانشگاهی می باشد.- جشنواره های مختلف همانند جشنواره خوارزمی و شیخ بهایی را می‌توان در راستای کارآفرینی دانست (ترویج).- از پژوهشهای مستقیم در ارتباط با کارآفرینی قبل از سا ل 1357 چیزی به چشم نمی خورد جز یک کتا ب

اسلاید 35: کارآفرینی در ایران : گذشته- از نظر سا ختاری سازما نهای متو لی کارآفرینی وجود نداشته اند - در سا ل 1345 سا ز ما نی به منظور سا مان دهی صنایع کوچک شکل گرفت - در سا ل 1352 منحل شد - در سا ل 1354 مجدداً تاسیس شد - در سا ل 1362 منحل شد - در سا ل 1380 سازما ن صنا یع کوچک در نقش سیا ستگذار و حمایت کننده تصویب شد - تا کنون چارت سازما نی آن به تصویب نرسیده است - در سا ل 1382 بحث ادغام سازمان صنایع کوچک با شرکت شهرکهای صنعتی مطرح شد

اسلاید 36: کار آفرینی در ایران : حال- فعالیتهای کار آفرینی حدوداً در سال 1375 آغاز شد - پژوهشها و آموزشهای کارآفرینی و فعا لیتهای ترویجی با یک نرخ فزاینده و رو به رشد انجام می شودپژوهشهای کار آ فرینیالف: طرحهای پژوهشی1- شنا سایی کارآفرینا ن ایرانی قبل و بعد از انقلاب 2- تدوین تجربیات کارآفرینان ایرانی 3- طراحی دوره های آموزش کارآفرینی بصورت رسمی و غیر رسمی

اسلاید 37: 4- طراحی دوره های آموزش تربیت مربیان کارآفرینی 5- پژوهش در زمینه انکوبا تورها و پارکهای علمی و تحقیقاتی6- استراتژیهای توسعه کارآفرینی در کشور و دانشگاهها 7- بررسی موانع توسعه کارآفرینی در کشور 8- طراحی ساختار آموزشکدههای کارآفرینیب : پایان نامه های ارشد و دکترادر زمینه ویژکیهای شخصیتی کارآفرینان ایرانی ، کارآفرینی سازمانی، مدیران کارآفرین، کارآفرینی زنان، کارآفرینی اجتماعی، کار آفرینی در دانشگاهها

اسلاید 38: کار آفرینی در ایر ان : حالآموزش کار آفرینی:1- بر گزاری سمینارهای چند ساعته ، یک روزه و چند روزه آگاهی بخشی 2- بر گزاری دوره های کوتاه مدت در زمینه کارآفرینی 3- بر گزاری دوره های کوتاه مدت کارآفرینی زنان 4- ایجاد سه واحد کار آفرینی در دبیرستانها در شاخه کار و دانش 5- دعوت ا ز کار آفرینان در مجامع دانشگاهی

اسلاید 39: فعا لیتهای ترویجی1- راه اندازی طرح کاراد در دانشگاهها 2- تاسیس حدود 18 انکوباتور 3- تاسیس پارک علمی و تحقیقاتی در اصفهان4- بر گزاری بازارچه کارآفرینی 5- بر گزاری همایشهای مختلف در ارتباط با کارآفرینی6- ایجاد نهادهای خاص مانند سازمان همیاری اشتغا ل 7- انتشار کتب و مفالات و نشریات مختلف در زمینه کارآفرینی8- طراحی سایتهای اینترنتی مخصوص کارآفرینی9- انتشار لوحهای فشرده مرتبط با کارآفرینی

اسلاید 40: کار آفرینی در ایران : آینده - ایجاد و توسعه انکو با تور ها - توسعه پا ر کهای تحقیقاتی و تکنو لو ژ یکی - دایر شدن دوره های رسمی و غیر رسمی آموزش کارآفرینی در دانشگا هها و مدارس - ظهور و فعا لیت مشاوران و مربیان کارآفرینی- توسعه جشنواره های کارآفرینی - شکل گیری مراکز مشاوره کارآفرینی - شکل گیری مراکز حامی کارآفرینی - ایجاد نهادها و سازما نهای متولی کارآفرینی

اسلاید 41: موانع وچالشهای پیش روی کار آفرینان ایرانی1- عدم مسئولیت مشخص ساز ما نهای مختلف در قبا ل کارآفرینان 2- نبود استاندارد برای محصولات و خدمات جدید 3- خطر سرقت ایده در فرایند ثبت واخذ مجوز4- قانون کار 5- بوروکراسی کشنده اداری در تمام مراحل اخذ مجوز – پروانه بهره‌برداری – اخذ تسهیلات – خرید و فروش ماشین آلات6- انحصار دولت وشرکتهای دولتی و فضای تنگ فعالیت برای شرکتهای خصوصی7- ترس مشتریان ا ز خرید ایده های جدید 8- کپی برداری ا ز ایده های جدید موفق

اسلاید 42: 9- عدم حمایت قضایی از ما لکیت معنو ی 10- جذابیت بیشتر و درد سر کمتر بازارهای دیگر 11- نگاه منفی نسبت به سرمایه‌دار و پولدار 12- مانع بر سر راه رشد شرکتها 13- عدم اعتماد بانکها و موسسات اعتباری در اعطای وام به کارآفرینان 14- نقش ضعیف رسانه های گروهی خصوصا صدا و سیما 15- عدم شفافیت و در دسترس نبودن اطلاعا ت و تبعیض 16- عدم وجود سازما ن مقتدر متولی کارآفرینی

اسلاید 43: 17- تلقی غلط از کارآفرینی 18- عدم شکل گیری کامل انکوبا تورها و پارکهای علمی و تحقیقاتی 19- عدم وجود آموزشهای واقعی کارآفرینی 20- فقدان مشاوران کار آفرینی 21- عدم امکان استفاده از تجربیات سایر کارآفرینان 22- عدم وجود شبکه های حمایتی (دولتی و خصوصی) از کارآفرینان

اسلاید 44: موانع و مشکلات واحد های کوچک و متوسط تولیدی در جمهوری اسلامی ایران1- بالا بودن قیمت تمام شده تولیدات 2- استاندارد نبودن محصولا ت مطابق فرمهای جهانی3- عدم توانایی رقا بت با کالای مشابه خارجی 4- عدم ارتباط سیستماتیک بین این قبیل واحدها در راستای بهره‌گیری از دانش فنی و تجربیات یکدیگر5- عدم بهره مندی از مشاوره های فنی و اقتصادی اساتید مجرب و متخصص در برطرف نمودن مشکلات کلیدی6- فقدان یک سیستم ما لی پویا و غیرانتفاعی در رفع حوائج ضروری و کشف و توسعه نوآوریهای موجود

اسلاید 45: 7- عدم دسترسی به بازارهای صادراتی بعلت فقدان یک شبکه توانمند تخصصی بمنظور برنامه‌ریزی در امر صادرات8- مشکلات بسته بندی و نارسایی در امر تبلیغات9- یک شیفت کار کردن بیش ا ز 90% از این واحدها10- فقدان یک مدیریت توا نمند و کارآمد در را س بسیاری از این واحدهاموانع و مشکلات واحد های کوچک و متوسط تولیدی در جمهوری اسلامی ایران

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید