90-eprg

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدل ep[r]g”

مدل ep[r]g

اسلاید 1: مدل ep[r]gep[r]gMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانمدل ep[r]gنوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعارتباطات و مهارت هاسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: دکتر هوارد وی پرموتر، صاحب‌نظر جهانی راجع به جهانی‌شدن و پیشگام در زمینه‌ی بین المللی‌شدن شرکت‌ها، شهرها و نهادهای دیگر است. وی به عنوان مهندس مکانیک و روان‌شناس اجتماعی تحصیل کرده است. پرموتر در سال 1969 به دانشکده وارتون پیوست. او در زمینه‌ی تکامل شرکت‌های چندملیتی، ایجاد پیش‌بینی‌هایی را درباره چگونگی ادامه حیات و حقوق این شرکت‌ها در فرآیند تغییر، تخصصی نمود. پرموتر، نخستین فرد دانشگاهی است که جهت‌گیری‌های مدیریتی متمایز از شرکت‌های بین المللی را شناسایی کرد. «نفوذ هرچه بیشتر به واقعیت زنده یک شرکت بین‌المللی، جهت دریافت یافته‌های بیشتر برای وزن‌دادن جدی به روش مدیرانی که درباره‌ی کسب و کار در سراسر جهان فکر می‌کنند، لازم است.» این دیدگاه‌های جهانی سازمانی، توسط یک یا چندین عامل از قبیل شرایطی که در طی آن شرکت تشکیل شده است، سبک رهبری، مدیر عامل، فرآیندهای اداری آن، اسطوره‌ها و سنت‌های سازمانی شکل گرفته است. پرموتر اظهار داشت که این جهت‌گیری‌های فرهنگی روش تصمیم‌گیری‌های استراتژیک ایجادشده و چگونگی شکل‌گیری رابطه بین دفتر مرکزی و شعبه‌های آن را تعیین می کند. او در سال 1969 بینش خود را با انتشار مدل EPG همراه کرد. مدل EPGپرموتر بیان می‌کند که مدیریت ارشد در یک سازمان بین‌المللی، یکی از سه دیدگاه اصلی در هنگام ساختن و گسترش قابلیت‌های چندملیتی آن را نگه می دارد: 1.نژادپرستی (جهت گیری کشور اصلی) نگرش عمومی تیم مدیریت ارشد یک شرکت آن است که اتباعی که از کشور اصلی سازمان هستند، توانایی بیشتری برای هدایت فعالیت‌های بین المللی رو به جلو نسبت به کارکنان غیر بومی که در ادارات مرکزی یا شرکت‌های تابعه‌ی آن کار می‌کنند، دارا باشند. شیوه‌ها و سیاست‌های ادارات مرکزی و شرکت عامل در کشور اصلی، به استانداردی پیش فرض تبدیل می‌شود که همه‌ی شرکت‌های تابعه نیاز به پیروی دارند. این مجموعه‌ی ذهنی مزایایی دارد از جمله اینکه بر کمبود بالقوه‌ی مدیران واجد شرایط در کشورهای میزبان به وسیله‌ی انتقال مدیران از کشور اصلی به کشور میزبان غلبه کرده، یک فرهنگ واحد سازمانی(شرکتی) ایجاد نموده و به انتقال توانایی‌ها و ظرفیت‌های اساسی از طریق استقرار اتباع در سراسر سازمان کمک می‌کند. از معایب اصلی این است که ذهنیت قوم‌محور می تواند به فرهنگ کوتاه‌بینی و عدم ارتقاء بهترین‌ها و با استعدادترین‌ها در یک شرکت منجر شود. 2.سیاست‌محوری (جهت گیری کشور میزبان) این دیدگاه جهانی دارای این فرضیه‌ی غالب است که فرهنگ‌های کشور میزبان، تفاوت‌هایی در ایجاد تمرکز سازمانی و اندازه متناسب برای همه رویکردهای خام دارند. مردم محلی می‌دانند که چه چیزی برای عملیات‌شان بهتر است و باید به آنها حداکثر آزادی برای اداره اموری که خود مناسب می بینند، داده شود.

اسلاید 4: این دیدگاه شانس کوتاه‌بینی فرهنگی را کاهش داده و اغلب از دیدگاه قوم مدارانه برای اجرا و پیاده سازی ارزان‌تر است، زیرا به انتقال مدیران مقیم خارج، و سیاست های متمرکزی که باید حفظ شود، کمتر نیاز دارد. اشکالات این نگرش این است که تحرک شغلی هم برای اتباع خارجی و هم اتباع داخلی می تواند محدود شده و ادارات مرکزی شعب خارجی از هم دیگر منفصل و فرصت برای دستیابی به همکاری کاهش می‌یابد. 3.زمین محوری (جهت گیری جهانی) این جهت‌گیری به معنای برتری ملیت، نیست. در محدوده قانونی و سیاسی، صرف نظر از ملیت، مدیران برای جستجوی بهترین افراد جهت حل مشکلات شرکت در هر جای جهان که باشد، تلاش می‌کنند. این نگرش از منابع انسانی کارآمد استفاده می‌کند و علاوه بر این به ساخت یک فرهنگ قوی و شبکه مدیریت رسمی کمک می‌کند. اشکالاتی که در سیاست‌های مهاجرتی ملی هست ممکن است محدودیت‌هایی برای اجرای آن قرار دهد و ممکن است در مقایسه با جهت‌گیری کشور میزبان کمی هزینه‌برتر باشد. این جهت‌گیری برای تعادل یکپارچه جهانی و پاسخگویی محلی تلاش می‌کند. نظر پرموتر این بود که اکثر شرکت‌های چندملیتی با یک دیدگاه قوم‌محور شروع کردند، به آرامی به سیاست میزبان توسعه یافتند و در نهایت جهت گیری جهانی را به عنوان جهت‌گیری سازمانی اتخاذ کردند که آنها را بیشتر و بیشتر با انجام کسب و کار در زمینه جهانی آشنا کرد. در سال 1979، پرموتر و دیوید. ای. هینان یک جهت گیری چهارم برای ایجاد مدل EPRG اضافه کردند: R مخفف رویکرد منطقه‌محوری است که حالتی بین جهت‌گیری کشور میزبان و زمین محوری است. گرایش منطقه‌محوری یا منطقه‌ای، به عنوان اصول عقلانی کاربردی بر اساس حد بیشتر از یک کشور تعریف شده است. شرکت‌های تابعه درون نهادهای منطقه‌ای بزرگتر گروه‌بندی می‌شوند. مناطق با برخی مرزهای طبیعی، مانند اروپا، امریکا و آسیا و اقیانوس آرام منطبق هستند. هر دو رویکرد سیاست‌محوری (جهت گیری کشور میزبان) و زمین‌محوری(جهت گیری جهانی) اجازه پاسخگویی محلی بیشتری را با همگرایی کمتر شرکت‌های بزرگ، می‌دهند.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطجهانی‌شدنGlobalization مزایامحوریت غالب تاثیرات گروه مدیریت ارشد و اشکال جنبه های گوناگون از یک شرکت چند ملیتی، شامل استراتژی، طراحی سازه، قیمت گذاری، تخصیص منابع، و پروسه های اداری می‌شود. این مطالعه، مدیران را آگاه ساخت که فرهنگ یک جنبه‌ی مهم برای در نظر گرفتن وجهه (بین المللی) امور کسب و کار بود. و یک سری کامل از مطالعات را در فرهنگ محیط کسب و کار آغاز کرد. این مدل این بینش را ایجاد کرد که چگونه یک سازمان بین المللی در زمان تکامل می یابد و با چه چالش سازمانی و نیروی انسانی رو به جلو باقی می ماند. ترکیب EP[R]G می تواند برای تعیین اینکه یک سازمان تا چه حد بین المللی است، استفاده شود.معایباین مدل سازمان‌محور است و تاثیرات زیست محیطی را رد می‌کند. جهت‌گیری بین المللی آن تنها در جنبه‌های داخلی اندازه‌گیری شده است. در دنیای واقعی این جهت‌گیری‌ها هرگز به شکل خالص به نظر نمی رسند. در هر سازمان درجات مختلفی از دیدگاه قوم مدارانه، سیاست‌محوری و زمین‌محوری وجود دارد. مطالعات بعدی نشان داد که فرایند توسعه سازمانی پرموتر همیشه برقرار نیست. در شرایط خاص، صرف نظر از اندازه‌ی شرکت و تجربه‌ی بین المللی، یک استراتژی کشور محور، شبیه به دیدگاه سیاست‌محور پرموتر، ممکن است بهترین جهت‌گیری ممکن باشد، نه یک جهت‌گیری جهانی.این مدل جهت‌گیری‌های کلان را که در شرکت‌های چندملیتی برای حضور در بازارها و محیط کسب و کار جهانی به کار می‌برند، را مشخص می‌نماید و وضعیت شرکت را در هر حالت بررسی می‌کند. این مدل این بینش را ایجاد می‌نماید که چگونه یک سازمان بین المللی در زمان تکامل می‌یابد و با چه چالش سازمانی و نیروی انسانی رو به جلو باقی می‌ماند. ترکیب EP[R]G می تواند برای تعیین اینکه یک سازمان تا چه حد بین‌المللی است، استفاده شود.کاربردها

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

دانلود رایگان