کسب و کار

مراحل رشدIT نولان Nolan’s IT growth stages

Nolan’s-IT-growth-stages

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مراحل رشدIT نولان Nolan’s IT growth stages”

مراحل رشدIT نولان Nolan’s IT growth stages

اسلاید 1: مراحل رشد IT نولانNolan’s IT growth stages

اسلاید 2: عنوانمراحل رشد IT نولاننوعنظریهمراحل استفادهاجرا / بازنگریموضوعاستراتژیسطحسازمانیپیچیدگیزیاد

اسلاید 3: نظریه رشد و پردازش داده های سازمانی نولان مراحلی را که در گسترش فن آوری اطلاعات سازمان نقشی به عهده دارند، از یکدیگر متمایز می سازد :شروعسرایت / گسترشکنترلیکپارچگیاداره کردن داده ها / معماریبلوغ و عدم تمرکزنولان چنین استدلال میکند که هرکدام از این مراحل سرانجام نتایجی خاص و قابل تشخیص را به دنبال خواهد داشت. گستره این مباحث، تمام جنبه های سازمانی IT را در بر میگیرد که از آن جمله میتوان به سیستم های اطلاعاتی، کاربران، فن آوری، ابزارهای مدیریتی ، متخصصان ITو ... اشاره کرد. هر مرحله باید به گونه ای متفاوت هدایت شود تا فرآیندهای رشد تکنولوژی اطلاعات در حالت تعادل قرار گیرند، برخی از این فرآیندها به عرضه و برخی دیگر به تقاضا مربوز میشوند.نخستین گام در استفاده از این مدل، فرآیند شناسایی مراحل توسعه سازمانی است. این فرآیند معمولا یکی از باارزش ترین فرآیندها به شمار می آید زیرا میتواند به درک نتایج حاصل از فن آوری آن هم در مفهومی گسترده، کمک قابل توجهی نماید. نولان بهینه کاویهایی را جهت شناسایی هرکدام از این مراحل در دو سطح مجزا ارائه می نماید. سطح اول جنبه های قابل کمی شدن که به گونه ای با هزینه های پردازش داده ها در ارتباط هستند، میپردازد. بهینه کاوی این هزینه ها بر مبنای این اصل استوار است که هزینه پردازش داده ها بسته به اینکه سازمان در کدام مرحله از مراحل رشد و فروش سازمان قرار گرفته باشد، برابر، بیشتر یا کمتر از آن خواهد بود.تجزیه و تحلیل صورت گرفته در سطح دوم سعی میکند تا بگونه ای عمیق تر وارد جنبه های کیفی که به توصیف این مراحل می پردازند، شود. در این میان میتوان به مجموعه موارد کاربردی، سازمان، برنامه ریزی، کنترل، و آگاهی کاربر اشاره کرد. گامهای بعدی که باید در مدیریت رشد و پردازش داده ها / تکنولوژی اطلاعات طبق نظر نولان برداشته شوند، عبارتند از : 1- شناسایی تحولات اساسی طی مراحل توسعه پردازش داده ( /(DPتکنولوژی اطلاعات(IT)2- تشخیص اهمیت توانمندسازی تکنولوژیها3- شناسایی مراحل توسعه در هر بخش عملیاتی4- ایجاد یک استراتژی و برنامه چند سطحی5- بکار انداختن کار کمیته های تدارکاتی

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمدل بهبود تطبیقی Benchmarkingمزایامدل نولان به یکی از عمده ترین مشکلات مربوط به IT یعنی جایگاه آن سازمان اشاره دارد که : انتظارات متفاوت، سطوح متفاوت بلوغ و عدم همکاری میان کاربران و تولید کنندگان IT از جمله آنها می باشدکاربردها مدل نولان‌ رویکردی‌ برای‌ کمک‌ به‌ مشتریان‌ در تعیین‌ استراتژی‌ سرمایه‌گذاری‌ آنها برای‌ سیستم‌های‌ اطلاعاتی‌ می باشد. این مدل با نگاهی دوره ای و مرحله ای به استقرار فناوری اطلاعات نیز میپردازدمعایبعلیرغم روشن بودن اصول بنیادین در این مدل انطباق بین مراحل و فرآیندهای رشد و همچنین وجود اندکی تفاوت بین عرضه و تقاضا می تواند این مدل را زمانی که میخواهیم در شرایط واقعی از آن استفاده کنیم با دشواری مواجه سازد.در این مدل از تحلیلهای موجود نمیتوان به درک درستی از نتایج و عملکردها دست یافت.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان