modiriate_kayzen

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت کایزن”

مدیریت کایزن

اسلاید 1: مديريت كايزن 2

اسلاید 2: تعاريف كايزنيافتن روشي بهتر براي دستيابي به اهداف سعي مجدد ومجدد(مجموعه اي از تغييرات كوچك)

اسلاید 3: 1. انتخاب ايده هاي بهتر يا روش بهتري براي دستيابي به اهداف. تعريف كايزن 2. مجموعه اي از تغييرات كوچك.3.اقدامي اصلاحي تحت محدوديت هايي.

اسلاید 4:  كايزن اقدامي اصلاحي است كه تحت محدوديتهايي قرار دارد .هر شغلي محدوديت هايي دارد ، مانند : بودجه ، پرسنل ، زمان ، تجهيزات ، رؤسايي كه درك ندارند.

اسلاید 5: اقدامي اصلاحي ، تحت محدوديت هاييميز را پاينتر بياوريد. ميز را بلند كنيد.مثال

اسلاید 6: شما نمي توانيد ارتفاع ميز را تغيير دهيد.

اسلاید 7: بعد از كايزنزير پاييراحت براي كار كردن

اسلاید 8: تصوير مصورچيزي كه نميتوانيد تغييردهيد.چيزي كه ميتوانيد تغيير دهيد.

اسلاید 9: تعريف كايزن1. انتخاب ايده هاي بهتر يا روش بهتري براي دستيابي به اهداف. 2. مجموعه اي از تغييرات كوچك.3.اقدامي اصلاحي تحت محدوديت هايي.

اسلاید 10: محدوديت ها استقراض پول از بانكها استخدام پرسنل جديدخريد ماشين آلات ومهارتهاي جديددر داخل بودجهبا كارگران موجود خودمانبا استفادهاز تجهيزات موجود خودمانتغييرات بزرگتغييرات كوچك(خلاقيت)(كايزن)

اسلاید 11: اين چيست ؟Examples

اسلاید 12: بستهبازميز آهني

اسلاید 13: Toilet in Japan

اسلاید 14: Toilet in Japan

اسلاید 15: پرسشهاي معمولي2.آيا كار تعميراتي كايزن است ؟1. تفاوت بين كايزن وكنترل كيفيت چيست ؟

اسلاید 16: كايزن در مقايسه با كنترل كيفيتهر دو روشهايي براي بهتر كردن كار هستند.دوچرخه در مقايسه با اتومبيلهر دو از وسايل حمل ونقل هستند .اولين سؤال :

اسلاید 17: دوچرخه و اتومبيلدوچرخه ها راحت هستند.احتياجي به داشتن گواهينامه ندارند.ارزان هستند.مي توانيد همه جا برويد.با اتومبيل ها ميتوانند بارهاي بزرگ را در مسيرهاي طولاني حمل كنند. كايزن در مقايسه با كنترل كيفيت

اسلاید 18: كايزن تغيير بزرگي نيست.كايزن تغيير كوچكي همانند دوچرخه است.كايزن را تلاش پرسنل اجرا مي كند. (كنترل كيفيت با تلاشهاي گروهي كوچك اجرا مي شود.)كايزن كار شما را تدريجاً آسانتر ، سريعتر و مؤثرتر خواهد ساخت.

اسلاید 19: KAIZENساخت بزرگراه جديدخلاقيت

اسلاید 20: آيا كار تعميراتي كايزن است ؟سؤال دوم :

اسلاید 21: مشكلگاري حمل ونقل يا باركش اغلب به ديوار برخورد مي كند.

اسلاید 22: آيا اين كار تعميراتي ، كايزن است ؟اودرزهاي ديوار را با سيمان پر مي كند.

اسلاید 23: راه حل موقتيتكه چوبي به ديوار چسباندند.

اسلاید 24: راه حل در مقابل علتآجرهايي در جلوي ديوار براي جلوگيري از برخورد گاري گذاشته شد.آجرها

اسلاید 25: جلوگيري از تكرارعلاوه بر اين ، يك خط هشدار دهنده زرد بر روي كف زمين براي جلب توجه كارگران كشيده شد.ايست

اسلاید 26: تمرينتصوير ابزار

اسلاید 27: مشكل ديگرچگونه از كثيف شدن تابلوي ابزار جلوگيري مي كنيد ؟

اسلاید 28: شروع كار با اقدامات كايزن

اسلاید 29: شما بايد 3 درب را براي آغاز كايزن باز كنيد:تشخيص مشكل (شناسايي مشكل)ايجاد نظراجرا

اسلاید 30: درب سومدرب دوم مراحل كايزنحذف ، كاهش ، تغييردرب اولايجاد نظر

اسلاید 31: بگذاريد به درب اول برويم.تشخيص مشكل (شناسايي مشكل)

اسلاید 32: اين بايد بهترين روش باشد. بايد راههاي ديگري براي تسهيل ،سرعت بخشيدن و بهره ورتر نمودن كارم وجود داشته باشد ؟تشخيص مشكل (شناسايي مشكل)

اسلاید 33: روشهاي يافتن مشكلات مشكلات قابل رويت از قبيل اشكالات ،اشتباهات ، خطاها و ناراحتي ها .نمونه ها:اولين روش:”امروزه تجهيزات صوتي متفاوت بنظر مي رسند .“”امروز وضعيت قطعه كار خوب نيست .“”خطاهاي بسياري در اين ارزيابي وجود دارد . در شگفتم چه اتفاقي افتاده است .“

اسلاید 34: مشكلات كوچكاو از نظر علمي رفت و آمدهاي بيهوده را تحليل كرد. روش دوم :فرانك گيلبرت (1868-1924) شرح حال وي در كتاب ”كمتر از دو جين“ نوشته شده است .

اسلاید 35: اين علامتها كدامند ؟علاماتعلامات جستجوانتخابگرفتنرسيدنحركتنگه داشتنرها كردنوضعيتوضعيت صحيح)Therblig( علامات تربلينگبازرسيسوارنمودنجدا نمودناستفادهتأخير اجتناب ناپذيرتأخيرهاي قابل اجتناببرنامه ريزي – تصميم گيرياستراحت براي رفع خستگيGilbreth

اسلاید 36: 1كار، طبيعي به نظر ميرسد و نمي توان اتلافي در آن يافت .

اسلاید 37: بررسي رفت و آمد ها توسط گيلبرتكار را به عوامل جزئي تر تجزيه كرده و آن را با مؤلفه هاي رفت وآمد نمايش دهيد، آنگاه حركتهاي اضافي نمايان ميشود.

اسلاید 38: با توجه نمودن به برخي لغات كليدي (مهم)، مشكلاترا بيابيد.هر لحظهدوباره و دوبارهوقت زيادي گرفتناحساس خشم و پريشانيمشكل انجام دادن يا گرفتنمشكل فهميدن از قلم انداختن ، فراموش كردن ميتواند آنرا انجام دهد.X فقط آقاي روش سوم :

اسلاید 39: بياييد به درب دوم برويم.ايجاد نظر يا ايده

اسلاید 40:

اسلاید 41: درب اول ودوم ، ”تكنيكهاي حل مشكلات“ ناميده ميشوند .

اسلاید 42: بايد بخاطر بياوريد كه ايجاد نظر يا ايده ، هرگز محدود نخواهد شد . صدها روش براي كندن پوست گربه وجود دارد.ضرب المثل انگليسي :يك راه حل همواره وجود دارد.

اسلاید 43: نظرات متعدد كايزني* فردكوتاهتر از آن است كه به جعبه ابزار برسد.* جعبه ابزار در جاي بسيار بلندي گذاشته شده است .مشكل :فرد نميتواند به جعبه ابزار روي قفسه برسد.1

اسلاید 44: فعل وانفعال بين فرد و جعبه ابزار ، مشكل ايجاد ميكند.جعبه ابزارنيروي انساني فردجعبه ابزارمشكل وجود ندارد.مشكل

اسلاید 45: نظرات متعدد كايزنياز نقطه ايستادن فرد ، نمي تواند برسد از زير پايي استفاده كند.از نقطه قرار گرفتن جعبه ابزار، آنرا روي قفسه كوتاهتري قرار دهيد.

اسلاید 46: راه حلزير پاييجعبه ابزار را روي قفسه كوتاهتري قرار دهيد.

اسلاید 47: فرد ، فنجاني را در ظرفشويي شكست. مشكل :

اسلاید 48: فنجان فرد روش شستن فعل وانفعالظرفشويي

اسلاید 49: راه حلحالت طبيعيتجهيزاتفنجان پلاستيكيبراحتي شكسته ميشودفنجاناحتياطبي دقتيفرددستكش پلاستيكي دست كردنبراحتي مي لغزدروشگذاشتن زير فنجاني پلاستيكيسطح سفتظرفشويي

اسلاید 50: نمودار علت ومعلولشكستن فنجانروشفردفنجانظرفشوييبي دقتيروش فرديشستن با دستبا هم شستن ضعيف در مقابل حرارتمواد شكستنيشستن سريععميقكف سخت

اسلاید 51: Fishbone نمودار (Ishikawa نمودار)

اسلاید 52: بياييد به درب سوم برويم.اجرا

اسلاید 53: مفهوم ”موقتاً“بخاطر ميآوريد ؟ مشكل را به عوامل كوچكتر تجزيه كنيد .رفتار مهم :

اسلاید 54: مشكل را تجزيه كنيد !كارهايي كه اكنون ميتوانيد انجام دهيد. كارهايي كه نمي توانيد انجام دهيد.

اسلاید 55: مفهوم ”موقتاً“”موقتاً ، بيا اين كار را انجام دهيم .“موقتاً ، بگذاريد هر كاري كه ميتوانيم انجام دهيم . 60 امتياز كافي است.

اسلاید 56: از آنجائيكه حقوق شما را مشتري پرداخت ميكند، با آرامي و خشنودي وهمچنين بطور مؤدبانه با وي سخن بگوييد. شما بايد نحوه اجراي برخورد در كار را به كليه پرسنل آموزش دهيد.به مشتريان احساس ناراحتي منتقل نكنيد .

اسلاید 57: شما هر كاري را به طرق مختلف مي توانيد انجام دهيد .پله پله

اسلاید 58: كايزن بهبود مستمر است .كمكامل

اسلاید 59: شما نمي توانيد يك فيل را يكباره بخوريد، اما ميتوانيد آنرا كم كم بخوريد.

اسلاید 60: هنگاميكه در يك فعاليت كايزني مي كوشيد، مشكل را به عوامل جزئي تر تجزيه كنيد.درس امروز

اسلاید 61: چگونه يك فيل بزرگ را با استفاده از ترازوي ، وزن مي كنيد ؟معماي قديمي:

اسلاید 62: از يك قايق استفاده كنيد.

اسلاید 63: سنگهاي كوچك در قايق بگذاريد.

اسلاید 64: خلاقيت&كايزن Same levelSame level

اسلاید 65: Muda , Muri , Mura

اسلاید 66: Muda , Muri , MuraMuri (كمبود - نارسايي) : كمتر از ظرفيتMuda (اتلاف) : بيش از ظرفيتMura (تضاد) : تغيير

اسلاید 67: آسانسوري با ظرفيت 10 نفر را در نظر مي گيريم .هنگاميكه 15 نفر به سمت آسانسور هجوم ميبرند،عدم توانايي MURI آسانسور وجود دارد. MUDA هنگاميكه تنها 5 نفر سوار ميشوند اتلاف وجود دارد. يا تضاد بوجود مي آيد.MURAتكرار ميشوند ، MUDAو MURI بعنوان مثال :

اسلاید 68: UENOYouichi UENO(1883-1957)Sanno مؤسس كالج

اسلاید 69: است؟MUDAكداميك MURIMUDA(نارسايي)(اتلاف)

اسلاید 70: تاريخ /شماره اتلاف مسئول پيگيري رفع راه حل رفع اتلاف درجه اهميت -5-4-3-2-1Q.C.D.S.M.E.موقعيت اقداماتشرح اقدامات :تاريخ :امضاءتصويب كننده :نام ونام خانوادگي :امضاء: تاريخ : امضاءتهيه كننده تاييدكننده PDCAPDCAPDCAPDCAPDCAبلهخيربلهبلهبلهبلهخيرخيرخيرخيرMuda List

اسلاید 71: :شرح اقدامات جهت رفع اتلاف فوق به همراه عكسهاي مربوط به صورت قبل وبعدازاقدام تهيه كنندهتاييد كنندهتصويب كننده: نام ونام خانوادگي :امضاء : تاريخ :امضاء : تاريخ :امضاء نام اتلافمسئول تيم رفع اتلافاعضاي تيم رفع اتلاف

اسلاید 72: نام تيم كايزن نام حيطه سرپرستي رهبرتيم كايزن منشي تيم كايزن اعضاي تيم كايزن به همراه نام واحد مربوط تعداد ونام تيم هاي رفع اتلاف مربوطه به هريك ازاعضاي تيم كايزن ..........................................................نقشه ساده اي ازحيطه هاي سرپرستي تيم نام تيم كايزن نام حيطه سرپرستي تهيه كنندهتاييد كنندهتصويب كننده: نام ونام خانوادگي :امضاء : تاريخ :امضاء : تاريخ :امضاء

اسلاید 73:

اسلاید 74: Muri, Muda, Mura1.آيا روش نارسا است (كمبودوجود دارد) ؟2. آيااتلاف اتفاق افتاده است ؟3.آيا در نتيجه ، تضاد وجود دارد ؟MuriMudaMura

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید