کسب و کار مدیریت و رهبری

نگاهی بر مدیریت تغییر و نوآوری

modiriyate_taghir_va_noavari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نگاهی بر مدیریت تغییر و نوآوری”

نگاهی بر مدیریت تغییر و نوآوری

اسلاید 1: /1کسی که دو روز او مساوی باشد ضرر کرده است.پیامبر اکرم (ص)نیم نگاهی بر مدیریت تغییر و نوآوریاستاد : جناب آقای دکتر حمیدی تهیه کننده : جلیل عابدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشیدانشگاه شمال

اسلاید 2: وضعیت جدید عوامل با وضعیت سابق آنها فرق کند تغییر در محیط ، ساختار، فناوری یا افراد یک سازمان2تغییر:تحول:

اسلاید 3: سازمانهای کنونی در محیطهای متحول و پویایی قرار گرفته اندکه مدیران و رهبران آنها باید با نیروها و موانعی که در مقابل کوششهایشان جهت زنده نگهداشتن سازمان وجود دارد مقابله کنند ، این مقابله به وسیله تغییر صورت می گیرد . تغییر یک واقعیت سازمانی است و رسیدگی به تغییر یکی از کارهای هر مدیری می باشد.3مقدمه :

اسلاید 4: چه چیزی را مدیر می تواند تغییر دهد؟ سه موضوع تغییر:4ساختارروابط قدرتراهکارهای هماهنگیطراحی مجدد مشاغلمحدوده کنترلنیروی انسانیدیدگاههاانتظاراتدرک و دریافترفتار

اسلاید 5: کدام نیروها نیاز به تغییر را پدید می آورند؟5انواع نیروهاتغییر

اسلاید 6: عامل تغییر: تحولات در یک سازمان نیاز به یک تسهیل کننده دارد . افرادی که به عنوان کاتالیزور عمل می کنند و مسؤلیت مدیریت فرآیند تغییر وتحول را می پذیرند عامل یا عوامل تغییر نامیده می شوند . عامل تغییر می تواند مدیر ، کارمند یا افراد خارج از سازمان (که به عنوان یک مشاور در آن سازمان به کار مشغول هستند ) باشد. 6

اسلاید 7: دو دیدگاه پیرامون فرآیند تغییر سازمان همانند کشتی بزرگی است که دریای آرام را می پیماید ، همه میدانند به کجا می روند چون قبلا بارها این مسیر را پیموده اند.71- استعاره آبهای آراماستعاره آبهای آراماستعاره آبهای خروشانمدل رایج برای بررسی تغییر در آبهای آرام

اسلاید 8: مدل رایج برای بررسی تغییر در آبهای آرام فرآیند تغییر سه مرحله ای کرت لوین : بر طبق نظر لوین ، فرآیند تغییر موفقیت آمیز نیاز به ذوب شدن وضع موجود ، ایجاد وضعیت جدید و انجماد وضعیت جدید برای دائمی شدن دارد.8ذوب کردن ( فعال کردن )احساس نیاز به تغییرحالت قدیمیحالت جدید

اسلاید 9: محیط هم نا مطمئن است و هم پویا ، سازمان را به مثابه قایق کوچکی می بیند که رودخانه ای خروشان را طی می کند ،مسافران این قایق افرادی هستند که با هم سفر نکرده اند، همه با رودخانه ناآشنا هستند قصد خود را نمی دانند ، در این رودخانه تغییر طبیعی و مدیریت تغییر فرآیندی مداوم است.92- استعاره آبهای خروشان

اسلاید 10: تغییر برنامه ای : کوشش آگاهانه و کلی در اداره رویدادها جهت دستیابی به نتایج از پیش تعیین شده. تغییر خودجوش: برای بوجود آمدن این قبیل تغییر کوشش عمدی صورت نمی گیرد ، در اکثر موارد تغییرات خودجوش نتیجه مقابله و واکنش به آشفتگی هائی است که از رویدادها ناشی می گردد. تغییر تکاملی: شامل کل دگرگونیهای بزرگ و کوچکی است که در بلند مدت در یک سازمان رخ می دهد.10انواع تغییردر سازمان1- تغییر برنامه ای2- تغییر خودجوش3- تغییر تکاملی

اسلاید 11: 1110- درونی سازی فرهنگ5- برنامه ریزی برای تغییر1- تشخیص نوع سازمان2-تشخیص فرهنگ سازمان3- ارزیابی عملکرد سازمان7- توسعه برنامه های تغییر4- اثبات لزوم تغییر و میزان آمادگی سازمان برای تغییر6- تعیین ساختار سازمانی 8- تعمییم رهبری به سطوح تغییر9- کنترل انعطاف پذیرمراحل اجرای تغییر در سازمان

اسلاید 12: 12سطوح تغییرتغییر گرایشیتغییر دانشیتغییرات رفتار فردیتغییرات عملکرد گروهی یا سازمانیآسانمشکل

اسلاید 13: 13سه عنصر اساسی همه برنامه های تحول در سازمان2- اقدام عملی1- تشخیص3- مدیریت برنامه 1-تشخیص: بیانگر جمع آوری پیوسته اطلاعات در مورد کل سیستم ،واحدهای فرعی ،فرآیندهایسیستم ،فرهنگ و سایر محورهای مورد نظر است.2-اقدام عملی: همه فعالیتها و برنامه های تغییر طراحی شده برای بهبود کارکرد سازمان را در بر می گیرد.3-مدیریت برنامه: فعالیتهای طراحی شده برای حصول اطمینان از موفقیت برنامه ، نظیر تدوین استراتژی و رسیدگی به پیچیدگیها و حوادث ناگهانی در همه برنامه ها را شامل می شود.

اسلاید 14: مدل شش خانه ای ویس بورد (1978)14رهبریروابطاهدافساختارپاداش هاسازوکارهای مفیدمحیط خارجیبرای تشخیص مسائل و مشکلات سازمانی چه جاهایی را باید جستجو کنیم؟

اسلاید 15: عواملی که موجب تسریع در گامهای تغییر می شوند15اطمینان از همکاری کامل تمامی منابع در کارها تعیین معیارهای موفقیت و تعریف روشهای ارزیابی پیشرفت هماهنگی اهداف سازمان با برنامه تغییرتحت کنترل در آوردن عقایدو استعدادهای کارکناندریافت رهنمود و نظرات ارشادی و هدایتیاختصاص بودجه جهت نوآوری و ابداعتسریع گامهایتغییر

اسلاید 16: همانطور که تغییر اجتناب ناپذیر است وجود مقاومت در برابر آن نیز حتمی است و در این زمینه سازمانها هم باعث ایجاد تغییر و هم باعث مقاومت در برابر تغییر می شوند.16مقاومت در برابر تغییر

اسلاید 17: 173- رخوت گروهی4- احساس تهدید توسط محققین5- احساس تهدید توسط صاحبان قدرت2- محدودیت دامنه تغییر1- افراط در تعیین جزئیات6- تخصیص منابع1- عادت2- امنیت3-عوامل اقتصادی4- ترس از نا شناخته ها5- فقدان آگاهی6- عوامل اجتماعی7- چشم بر واقعیتها بستنمقاومتهاییکه منشأ سازمانیدارندمقاومتهاییکه منشأ فردیدارندانواع مقاومتها

اسلاید 18: 18مقاومت در برابر تغییر کاهش خواهد یافت اگر:

اسلاید 19: 19روشهای برخورد با مقاومت در برابر تغییر

اسلاید 20: رفتار متواضعانه برای پذیرش برتری دیگران در یک موضوع خاص و نیز رفتار عاقلانه برای رقابت و برتری جستن بر آنها در همان موضوع.20تعریف بنچ مارکینگبنچ مارکینگ در فرآیند تغییر سازمانی می توان از بنچ مارکینگ درباره آموختن، برای بهبود و تغییر استفاده کرد .

اسلاید 21: 214- تجزیه و تحلیل:بررسی وتحلیل تفاوتهای بین فرآیند سازمان خودی و فرآیند شریک3- مشاهده:مطالعه فرآیند شریک بنچ مارکینگ5- تطبیق:اعمال بهبودها بر اساس آنچه از شریک بنچ مارکینگ آموخته شده است2- جستجو:یافتن شرکاء بنچ مارکینگ1- طرح ريزي:مطالعه و شناخت فرآیند سازمان خودیچرخه بنچ مارکینگ

اسلاید 22: 22 چرا بنچ ماركينگ انجام مي دهيم:

اسلاید 23: پیدایی و تولید یک اندیشه و فکر نو (قدرت ایجاد اندیشه های نو و تازه) عملی ساختن اندیشه و فکر نو (کاربردی ساختن افکار نو و تازه )23در تغییر سازمانی می توان از خلاقیت و نوآوری استفاده نمود.خلاقیت و نوآوریخلاقیت:نوآوری:

اسلاید 24: 24 مرحله چهارم:بینش و بصیرتمرحله سوم:اصرارو پافشاریمرحله پنجم:رسیدگی و تحقیقمرحله دوم:نهفتگی(خواب بر روی مسئله)مرحله اول:آمادگیمراحلفرآیند خلاقیت:

اسلاید 25: 25محرکهای فرآیندخلاقیتمتغیرهای ساختاری: - ساختارهای ارگانیک- فراوانی منابع- ارتباطات زیاد در بین منابع

اسلاید 26: 26موانع خلاقیت:

اسلاید 27: 27خصوصیات افراد خلاق

اسلاید 28: انواع تکنیکهای خلاقیت28

اسلاید 29: 29

اسلاید 30: 301- موانع تاریخی2- موانع بیولوژیکی3- موانع فیزیولوژیکی4- موانع اجتماعی5- موانع روانی6- موانع ساختاریموانع خلاقیت

اسلاید 31: سرمایه ای از عقل سودمندتر نیست و تنهایی ترسناکتر از خودبینی و عقلی چون دوراندیشی و بزرگواری چون تقوی و همنشینی چون اخلاق خوش و میراثی چون ادب و رهبری چون توفیق الهی و تجارتی چون عمل صالح و سودی چون پاداش الهی و پارسایی چون پرهیز از شُبَهات و زهدی چون بی اعتنایی به دنیای حرام و دانشی چون اندیشیدن و عبادتی چون انجام واجبات و ایمانی چون حیاء وصبر و خویشاوندی چون فروتنی و شرافتی چون دانش و عزّتی چون بردباری و پشتیبانی مطمئن تر از مشورت کردن نیست.31نهج البلاغه حکمت 113حضرت علی (ع) فرمودند:

اسلاید 32: 32چكيده مطالب:اگر تغيير نكنيدنابود خواهيد شد

اسلاید 33: مبانی مدیریت – رابینز و دی سنزو - ترجمه دکتر سید محمد اعرابی، محمدعلی حمیدرفیعی و بهروز اسراری ارشاد- دفتر پژوهشهای فرهنگی-1384.مدیریت تحول در سازمان – ترجمه و نگارش دکتر سید مهدی الوانی و حسن دانایی فرد انتشارات صفار -1379مدیریت تحول استراتژیک در تئوری وعمل – ترجمه دکتر اسدالله کرد نائیج و صبا سرمدی مؤسسه کتاب مهربان نشر -1384مدیریت رفتار سازمانی- تألیف دکتر محمد علی حقیقی با همکاری دکتر بهاءالدین برهانی ، سحر مشعوف و دکتر مجید کرد رستمی- انتشارات ترمه -1380بنچ مارکینگ – ترجمه دکتر علی محمد کیمیاگری با همکاری مهندس شهپر برخوردار – مرکز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر -1378مدیریت عمومی –تألیف دکتر سید مهدی الوانی –نشر نی -138333فهرست منابع:

اسلاید 34: 34موفق و مؤید باشید

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید