کسب و کار

خروج از انجماد، حرکت، انجماد مجدد Unfreezing, Moving, Refreezing Lewin

Unfreezing-Moving-Refreezing-Lewin

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خروج از انجماد، حرکت، انجماد مجدد Unfreezing, Moving, Refreezing Lewin”

خروج از انجماد، حرکت، انجماد مجدد Unfreezing, Moving, Refreezing Lewin

اسلاید 1: خروج از انجماد، حرکت، انجاد مجددUnfreezing, Moving, Refreezing Lewin

اسلاید 2: عنوانخروج از انجماد، حرکت، انجاد مجددنوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / اجراموضوعتغییرات و سازمانسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: در علم مدیریت اداره کردن تغییر از اساسی‌ترین مباحث سازمانی محسوب می‌شود. علمای این علم تغییر را لازمه سازمان‌ها می‌دانند، ساختارهایی که در آن تغییری صورت نپذیرد به مرور زمان به مرداب تبدیل خواهند شد. اما همین تغییر دارای شرایط، مراحل و فرآیند است. تحول سازمان نوعی تغییر برنامه ریزی شده است که در بافت سازمان صورت می گیرد. تکامل مدلهای تغییر برنامه ریزی شده، توسعه و تکامل تحول سازمان را تسهیل نمود. کرت لوین دو ایده و نظر در مورد تغییر ارائه داد که تا قبل از دهه 1940 حائز اهمیت فراوان بودند. 1- آنچه در لحظه ای از زمان حادث می شود و برایندی از نیروهای متضاد در یک میدان عمل است وضعیت فعلی برآیند نیروهایی است که از جهات مختلف فشار وارد می آورند. 2- فقط یک مدل تغییر است، وی مدعی است که تغییر فرآیندی سه مرحله است: خروج از انجماد؛ حرکت به طرف رفتار جدید؛ انجماد مجدد یا تثبیت رفتار جدید. افردای دیگر همچون جین، واستون، بروس وستلی مدل سه مرحله ای کرت لوین را به مدل 7 مرحله ای تبدیل کردند: 1- ایجاد نوعی نیاز به تغییر 2- ایجاد نوعی رابطه تغییر 3- شناخت یا تبیین مشکل سیستم متقاضی تغییر 4- بررسی راه کارها و اهداف و مقاصد اقدامات عملی 5- تبدیل اهداف به فعالیتهای واقعی تغییر 6- تصمیم و تثبیت تغییر 7- خاتمه کار عامل تغییر و قطع یا پایان رابطه عامل تغییر با سیستم متقاضی تغییر. علم مدیریت سه فاز زیر را لازمه فرآیند تغییر می‌داند:1 . خروج از انجماد Unfreezing 2. تغییر Change3. انجماد مجدد یا تثبیت Refreezing

اسلاید 4: در مرحله خروج از انجماد به منظور اینکه فرد یا گروه را برای تغییر آماده کنند، نیروهای محرکه افزایش داده می‌شوند و یا نیروهای محدودکننده کاهش داده می‌شوند.با آماده شدن شرایط، تغییر صورت می‌گیرد و افراد یا گروه‌ها الگوی جدیدی رفتاری را یاد می‌گیرند.با یادگیری الگوی رفتاری جدید، مرحله انجماد مجدد یا تثبیت صورت می‌گیرد.در این مرحله افراد یا گروه‌ها برای منسجم کردن رفتارهای جدید در زندگانی خود در طی زمان پاداش داده می‌شوند.مهم‌ترین مساله مورد توجه در فرآیند مدیریت تغییر طی مراحل آن است. به عنوان مثال بعد از انجام تغییر بایستی تثبیت صورت گیرد و رفتارها ثبات پیدا کند آنگاه نتایج تغییر ارزیابی شود و به سیستم به صورت بازخور بازگردد و در صورت نیاز مراحل مذکور تکرار شود.بنابراین ثبات شرط اساسی تصمیم‌گیری پس از تغییر است. با این تفاسیر می‌توان به بررسی و ارزیابی بعضی تصمیمات در سطح کلان کشوری پرداخت.قبلا تاکید می‌کنیم تغییر لازمه هر سیستمی است.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطمدل ادکار ADKAR Model مزایایکی از مزایای کلیدی این مدل فراهم آوردن تصویری از تمام عوامل مختلف موافق و مخالف یک ایده خاص همراه با تمامی داده های جمع آوری شده که مربوط به یک تصمیم بالقوه می باشد، در یک گراف واحد تثبیت شده ، است. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل نیروی میدانی ، به گسترش ارزیابی فراتر از داده ها پرداخته که هدف از آن پیدا کردن عوامل کیفی می باشد که بر روی موفقیت یا شکست یک تصمیم گیری تحلیل شده، ممکن است تاثیر داشته باشد. کاربردهامدل مدیریتی لوین، چارچوبی آسان جهت فهم ومدیریت تغییر می باشد. با استفاده از سه فاز مطرح شده در مدل می توان جهت تغییر مورد نیاز برنامه ریزی کرد. این مدل با ایجاد انگیزه ای جهت تغییر آغاز می شود (خروج ار انجماد). سپس در راستای فرآیند تغییر با استفاده از ارتباطات موثر در حال گسترش و توانمند سازی افراد جهت مواجه با روش های جدید، حرکت می کنید. (تغییر). سپس فرآیند با بازگشت سازمان به شرایط ثابت پایان می یابد (انجماد مجدد). معایبمدل لوین بسیار منطقی ، هدفمند و برنامه محور می باشد. تغییر مورد نظر بر روی کاغذ به خوبی به نظر می رسد، اما در زمان به کارگیری آن، به نظر می رسد که احساسات و تجربیات انسانی می تواند پیامدهای منفی را در پی داشته باشد. در برخی از مواقع ممکن است کارکنان دربرابر تغییرات جدید بسیار هیجان زده باشند در حالی که به سادگی از کنار احساسات ، رویکردها، داده های گذشته و تجربیات دیگر کارکنان گذر کنند که در نتیجه باعث می شود که در مواقع دیگر در برابر تغییر مورد نظر مقاومت نشان دهند و اشتیاق کمی برای آن داشته باشند. به کارگیری این مدل نیاز به مشارکت همه جانبه ی تمامی افراد سازمان دارد که این مورد در مواقعی که امکان مشارکت همه ی افراد وجود نداشته باشد نوعی ضرر محسوب می شود.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان