سرمایه‌گذاری و بورس

پیش‌بینی جریان نقدینگی Cash Flow Forecasting

Cash-Flow-Forecasting

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پیش‌بینی جریان نقدینگی Cash Flow Forecasting”

پیش‌بینی جریان نقدینگی Cash Flow Forecasting

اسلاید 1: پیش‌بینی جریان نقدینگیCash Flow Forecasting

اسلاید 2: عنوانپیش‌بینی جریان نقدینگینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعمالی و سرمایه گذاریسطحگروهی / سازمانیپیچیدگیکم

اسلاید 3: ارزیابی دوام تصمیمات مالیپيش بيني هاي جريان نقدينگي به شما کمک مي کنند تا مدلي از شکلِ جابه جاييِ نقدينگي درون يک پروژه يا يک سازمان را ترسیم کرده و پيش‌بيني کنيد که آيا فروش يا درآمد پيش بيني‌شده، هزينه هاي عمليات را پوشش خواهد داد يا نه. با استفاده از این ابزار مي توان به این سؤال پاسخ داده که آيا يک پروژه به اندازه کافي سودآور خواهد بود؟ آیا تلاش براي اجراي آن توجيه‌پذیر است؟پيش بيني جريان نقدينگي شايد براي تحليل مسائل مالي شخصي خودتان هم مفيد باشد، به‌خصوص هنگامي که ميخواهيد تصميم هاي مالي دشواري بگيريد.با پیاده سازی يک پيش‌بيني مالي، در يک نرم افزار صفحه گسترده (برای نمونه يک فايل اکسل) مي توانيد تأثير عوامل متغير را روی پیش بینی خود بررسی کنيد. اگر این صفحه گسترده را درست سازمان داده باشيد؛ گاهی خیلی سریع درک می کنید که تغييرات چه اثري خواهند داشت.در شرایط عادی، ما پيش بيني هاي جريان نقدينگي را در یک مسیر مشخص و استاندارد انجام می دهیم. اين نکته در قسمت های بعد مورد بررسی قرار می گیرد. انواع ديگر پيش‌بيني را مي‌توان با استفاده از صفحات گسترده به اجرا درآورد. يک راه مناسب برای ساختار‌دهی به پیش بینی ها، تحليل سيستمی موضوع پيش بيني با استفاده از يک نمودار سیستمی ، است. اين نمودار سيستماتيک، روابط ميان عوامل را نشان خواهد داد. آنگاه مي توان اين روابط را کمّي کرده و بر مبناي آنها يک مدل ساخت. ساختار این مدل هم به سيستم مدل‌سازی‌شده، بستگي دارد.نحوه استفاده از ابزاربرای پیش‌بینی جریان نقدینگی از یک جدول ساختار‌یافته، کمک میگیریم. در این جدول برای هر دوره زمانیِ پیشی‌بینی، از ستون های ویژه ای استفاده خواهیم کرد. رديف ها نشان‌دهنده تک تک جریانهای نقدی هستند (برای نمونه، فروش يک محصول، هزينه هاي فروش و هزينه هاي خاص). این جدول در سه مرحله تهیه می شود. در طی هر مرحله می توانید برای درک بیشتر از جدول بخش نمونه استفاده کنید.گام نخست؛ تعيين عناوين ستون‌ هادوره زماني پيش بيني خود و طول دوره هاي درون آن را تعيين کنيد. نوعاً اين پيش بيني در طول دوره اي يک تا دو ساله و در فواصل ماهانه، صورت مي گيرد. بالاي هر ستون عنوان «جریان نقدينگي» را قرار دهيد. سپس دوره هاي پيش بيني را در عنوان ستون هاي بعدي قرار دهيد.این عناوین، چنين مواردی خواهند بود: جا به جايي نقدينگي، فروردين، ارديبهشت، خرداد، تير، ...

اسلاید 4: گام دوم؛ تعيين عناوين رديفهاعنوان هر ردیف در سه گروه دسته‌بندی می‌شود: •درآمد ها اين رديف ها، درآمد مورد انتظار در طول دوره را نشان مي دهند. براي هر منبع درآمد، رديف جدايي قرار دهيد. مثال هاي احتمالي عبارتند از: فروش محصول الف فروش خدمات ب درآمد سرمايه گذاري و یا عنوان سایر درآمدهادر جايي که هزينه هاي عمليات مستقيماً به مقدار فروش بستگي دارند، ممکن است تصميم بگيريد که هزينه مستقيم فروش انجام شده را از رديف ها کسر کنيد. در نهایت، نتیجه را به صورت جمع نهایی در پایین ترین بخش ستون یادداشت کنید.•خروجی ها این ردیف‌ها نمایانگر کلیه هزینه های ممکن هستند که معمولا در قالب دسته بندی زیر ارائه می شوند:حقوق کارکنانمالیاتهای پرداختنیهزینه محلهزینه تلفنجمع هر گروه را در انتهایی‌ترین بخش یادداشت نمایید.•مجموعرديف بعدي، تفاضل مجموع درآمدها و مجموع هزینه ها (براي هر ماه) است. اين عدد سود يا زيان ماه موردنظر را نیز نشان مي دهد. در زير اين عدد، جمع جاري را قرار دهيد. در اين رديف سود يا زيان آن دوره را به جمع جاري قبلي اضافه کنيد. اين رديف وضعيت مالي شما را در پايان آن دوره نشان مي دهد. گام سوم؛ برآورد مقاديراکنون بايد يک جدول با عناوين مشخص داشته باشيد. حالا مقادير را در خانه هاي جدول قرار دهيد. يک راه ساده براي اين کار پر کردن ستون اول و سپس استفاده از دستورFill … Rightدر صفحه گسترده است تا مقادير در سراسر جدول کپي شوند. سپس مقادير را به تناسب در ستون هاي ديگر تنظيم کنيد.

اسلاید 5: در هنگام وارد کردن پيش بيني هاي فروش براي يک کسب‌و‌کار جديد، به خاطر داشته باشيد که تا وقتي مشتريان چندين بار (غالباً 6 يا 7 بار) آگهي کسب‌و‌کار شما را نديده باشند، فروش چنداني نخواهيد داشت. برآوردهاي شما در مورد فروش هنگامي مطمئن تر خواهند بود که مبناي آنها يا درآمدهاي سال-هاي گذشته باشد يا بازاريابي آزمايشي يا يک تحقيق باکیفیت در بازار باشد. در هنگام وارد کردن مقادير هزينه ها، هر جا ممکن بود، سعي کنيد مبناي پيش بيني را هزينه هاي سال‌هاي گذشته قرار دهيد. اگر اين کار ممکن نبود، مبناي برآوردهايتان را قيمت هاي اعلام شده رسمی، قرار دهيد. اين کار سبب می شود پیش بینی شما تا حد امکان واقع بینانه باشد. گام چهارم؛ محاسبه در اغلب بسته هاي نرم افزاري صفحه گسترده جديد اين اتفاق به صورت خودکار خواهد افتاد، البته اگر شما جمع ها را به درستي مطابق توضيح قسمت دوم تعيين کرده باشيد. وقتي مقادير خانه هاي جدول صفحه گسترده را وارد مي کنيد يا تغيير مي دهيد، بايد ببينيد که جمع ها و جمع هاي جاري هم به تناسب تغيير مي‌کنند. پيش بيني جريان نقدينگي يک تکنيک نسبتاً ساده براي بررسي امکان موفقيت يک پروژه است. تحليل هزينه - فايده، که در بخش قبل به آن پرداخته شد نیز یکی از همین تکنیک ها است. این دو ابزار تکنيک‌هاي خوبي براي تصميم هاي مربوط به مقادير مالی با حجم کم هستند. جايي که مبالغ پولی زياد مطرح باشد (مثلاً در معاملات بازار مالي)، ارزيابي پروژه ممکن است به هنري بسيار پيچيده و فوق‌العاده دشوار تبديل شود که در آن از فرمول هاي پيچيده‌تري استفاده مي کنند.پایه و اساس این موضوع نیز در مبحث اصول مالی شرکت ها توسط ریچارد برلی و استوارت میرز ، به تفضیل شرح داده شده است.نمونه کاربردیيک فرد علاقه‌مند به خانه های قابل حمل موتوردار در آمریکا، تصميم مي گيرد يک شرکت تأسیس کند تا این خانه ها را اجاره دهد. او هزينه هاي راه‌اندازي، تحقيقات اولیه و تعداد هفته هاي اجاره دادن در طول سال را برآورد کرده است. توجه کنيد که او اميدوار است در تمامي هفته هاي تعطيلات جولای و آگوست مشتري داشته باشد؛ بنابراین براي مدت تعطيلات مبلغي همانند رقبايش از مشتريان خود خواهد گرفت. جدول جریان نقدینگی وی به صورت زیر خواهد بود:

اسلاید 6: توجه داشته باشید که در این جدول از داده‌های فرضی استفاده شده است و به هیچ وجه این جدول نمایانگر جریان نقدینگی صنعت موردنظر در مثال نیست.با مشاهده جدول بالا درمی یابیم که در پایان سال این شرکت کمتر از 10 هزار دلار سود خواهد کرد. اما نکته ای که در اینجا مطرح می شود آن است که در 3 ماهه اول با ضرری نزدیک به 18 هزار دلار روبه‌رو خواهد بود که در صورتی که وی پرداخت این مبلغ را به صورت شخصی (از جیب) و یا دریافت وام (که البته خود موجب افزایش هزینه ها می شود)، برعهده بگیرد امکان حفظ وضعیت سرمایه گذاری را خواهد داشت؛ در غیر این صورت مدل کسب‌و‌کار وی دوام چندانی پیدا نمی کند.

اسلاید 7: ابزارهای مرتبطتحلیل هزینه Cost Analysis مزایابا پیاده سازی يک پيش‌بيني مالي، در يک نرم افزار صفحه گسترده (برای نمونه يک فايل اکسل) مي توانيد تأثير عوامل متغير را روی پیش بینی خود بررسی کنيد. اگر این صفحه گسترده را درست سازمان داده باشيد؛ گاهی خیلی سریع درک می کنید که تغييرات چه اثري خواهند داشت.کاربردهاپيش بيني جريان نقدينگي يک تکنيک نسبتاً ساده براي بررسي امکان موفقيت يک پروژه است. پيش بيني جريان نقدينگي شايد براي تحليل مسائل مالي شخصي خودتان هم مفيد باشد، به‌خصوص هنگامي که مي خواهيد تصميم هاي مالي دشواري بگيريد.معایب

اسلاید 8: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 9: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان