کسب و کار برنامه‌ریزی

اصول کلارکسون – Clarkson Principles

45-Clarkson-Principles

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اصول کلارکسون – Clarkson Principles”

اصول کلارکسون – Clarkson Principles

اسلاید 1: اصول کلارکسونClarkson PrinciplesMGTools.ir

اسلاید 2: عنواناصول کلارکسوننوعنظریهمراحل استفادهتجزیه و تحلیل/ طراحی / برنامه ریزی / اجرا / بازنگریموضوعاخلاق و مسئولیت سطحسازمانی/ فراسازمانی پیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: اصول کلارکسون، اصولی هستند برای مدیریت ذینفعان. این اصول در طی چهار کنفرانس از سال‌های 1993 تا 1998 توسط ایده‌های افراد مختلف استخراج گردید. مدیران و افراد مختلف با رعایت این اصول هفتگانه می‌توانند روابط خود را با ذینفعان مختلف بهبود بخشند. . اصول مدیریت سهامداران کلارکسون نشان دهنده ی مراحل اولیه ی آگاهی عمومی شرکت نسبت به نگرانی های مهمی است که به صورت گسترده در رابطه با مشکلات و رسوایی های تجاری سالهای 2001 تا 2003، مورد بحث قرار گرفتند. این شامل موارد زیر می شود: اصل 1:مدیران باید بر روی تمامی منافع و نگرانی های سهام داران قانونی نظارت داشته باشند و آن ها را تایید کنند و منافع آن ها را در تصمیم گیری های عملیاتی خود، به گونه ای مناسب در نظر گیرند. اصل 2: مدیران می بایست با روی باز با سهام داران در مورد نگرانی ها و سهم آن ها برخورد کنند و به آن ها گوش کنند. همچنین مدیران باید آن ها را در جریان ریسکی که در نظر می گیرند، قرار دهند. اصل 3: مدیران باید فرآیندها و روش هایی را به عنوان خط مشی خود برگزینند که در راستای نگرانی ها و توانایی های هریک از سهام داران باشد. اصل 4: مدیران باید وابستگی تلاش ها و پاداش های بین سهام داران را تشخیص دهند، و برای دستیابی به توزیع عادلانه ی منافع و مسئولیت های فعالیت های شرکت در بین آن ها تلاش کنند، که این موضوع با در نظر گرفتن خطرات و آسیب پذیری مربوطه حاصل می شود. اصل 5: مدیران باید با سایر نهادهای عمومی و خصوصی، جهت کسب اطمینان از این موضوع که خطرات و مضرات ناشی از فعالیت های شرکت به حداقل می رسند، همکاری داشته باشند. همچنین در مواردی که نمی توانند از این موارد دوری کنند، باید به طور مناسبی آن ها را جبران کنند. اصل 6: مدیران باید از تمامی فعالیت هایی که حقوق انسانی را به خطر می اندازد،اجتناب کنند، بعد از درک این موضوع می بایست برای این موارد مجازات غیرقابل پذیرش تعریف می شود. اصل 7: مدیران باید از مناقشه ها و تضادهای احتمالی بین (آ) نقش خود در شرکت سهامداران و (ب) مسئولیت های قانونی و اخلاقی خود در برابر منافع سهامداران آگاهی پیدا کنند، و باید این تضادها را از طریق ارتباطات، گزارش مناسب وسیستم های انگیزشی و در صورت لزوم بررسی شخص سوم، ارایه دهد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمدیریت ذینفعان راهبردی Strategic Stakeholder Management برنامه‌ریزی و مدیریت ذینفع Stakeholder Management and Planning مزایاجامعیت و عمومیت اصول مطرح شده برای حوزه‌های مختلفمعایبکلی بودن این اصول و سخت بودن اجرای همزمان تمام این اصول با یکدیگر یکی از مهمترین معایب این مدل است. این اصول در واقع یک سری فرا اصول نامیده شده‌اند که مطابق با آن‌ها بایستی اصولی استخراج شود و مطابق با آن‌ها رفتار با ذینفعان مدیریت شود.کاربردهاافزایش رضایت ذینفعان مدیریت ذینفعان مختلف همچنین اصول کلارکسون را می توان به عنوان فوق- اصول در نظر گرفت که موجب تشویق مدیریت به گسترش بیش تر اصول ویژه ی سهام داران و به کارگیری آن ها در شرکت می شود.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان