مدیریت و رهبری

انگیزش Provocation

Provocation

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انگیزش Provocation”

انگیزش Provocation

اسلاید 1: انگیزشProvocation

اسلاید 2: عنوانانگیزشنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / اجراموضوعتصمیم گیری و حل مساله / رهبری و مدیریت سطحفردیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: این ابزار، یکی از مهم ترین تکنیک های تفکر جانبی به شمار می آید. همانند ابزار داده تصادفی، تکنیک انگیزش هم سعی دارد شما را از چهارچوب الگوهای ذهنی موجود خارج کند تا ایده های جدیدی برای حل مسائل ارائه کنید.همانطور که گفته شد تفکر ما، بر اساس شناخت الگوها و واکنش نسبت به آن ها عمل می کند. این واکنش ها ناشی از تجربه های گذشته و بسط های منطقی است که در طول زمان به این تجارب افزوده شده است. معمولاً برای حل مسائل از دایره این الگوها خارج نمی شویم. در واقع با وجود اینکه پاسخ مسأله کنونی را نهفته در بخشی از یک مسأله دیگر می دانیم؛ اما ساختار ذهن ما امکان برقراری ارتباط بین این موارد را بسیار سخت شکل می دهد. ابزار انگیزش که در اصل توسط ادوارد د. بونو طراحی شده است؛ به ما در برقراری این ارتباطات کمک میکند.نحوه استفاده از ابزاربرای شروع، عباراتی عجیب و حتی احمقانه در مورد مسأله یا وضعیت مورد بررسی بسازید (انگیزاننده). احتمالا این عبارات به هیچ وجه درست نیستند. به این علت باید جملاتی احمقانه به‌کار بگیرید که با وارد کردن یک شوک به مغز خود، آن‌را از بند الگوهای موجود رها کنید. به محض اینکه جملات انگیزاننده را ساختید، قضاوت را کنار گذاشته و سعی کنید با جملات دیگر به خلق ایده بپردازید. بنابراین انگیزاننده ها، نقطه شروع مناسبی برای تفکر خلاق، به حساب می آیند.به عنوان نمونه؛ می توان عبارت خانه ها نباید سقف داشت باشند را به‌کارگرفت. معمولاً این عبارت، ایده خوبی برای خانه سازی نیست. اما همین ایده یک فرد را به فکر ساختن خانه هایی با سقف بازشونده یا حتی سقف شیشه ای می اندازد. با ساخت این خانه ها؛ در عمل هر وقت که بخواهید، خانه شما سقف نخواهد داشت و به‌راحتی آسمان شب و ستاره ها را رصد خواهید کرد.

اسلاید 4: هر زمان که یک عبارت انگیزاننده خلق کردید؛ می توانید آن‌را به روش های گوناگون به کار گیرید. برای این کار، موارد زیر را در مورد آن ارزیابی کنید:•پیامدهای عبارت مورد نظر چیست؟•منافع و مزایای احتمالی آن چیست؟•چه شرایطی می تواند آن‌را به یک راه حل ملموس تبدیل کند؟•چه قواعدی از آن پشتیبانی کرده و آن‌را عملی می کنند؟•عملکرد لحظه به لحظه آن چه خواهد بود؟•اگر یکی از پیامدهای احتمالی تغییر کند، چه اتفاقی رخ می دهد؟توجه کنید که میتوان از این سوالات، به‌عنوان یک چک لیست استفاده کرد.ادوارد د. بونو ایده استفاده از این ابزار را با به‌کاربردن واژه Po توسعه داد. این واژه مخفف کلمه عملیات انگیزاننده است. او معتقد بود که برای استفاده اثربخش از تکنیک انگیزش، باید هنگام ساخت عبارات انگیزاننده، آن‌را با عنوان یک Po، در جمع مطرح کنیم (برای نمونه؛ این عبارت یک Po به شمار می آید: زمین تخت است!). با این کار تمام مخاطبان خود را از عبارت مورد نظرتان آگاه می کنید. د. بونو در کتاب خود با عنوان خلاقیت جدی در مورد جزییات این ابزار، به تفصیل تشریح کرده است.همانند سایر ابزارهای حوزه تفکر جانبی، ابزار انگیزش نیز همیشه به خلق راهکارهای عملی، خوب و مرتبط منجر نمی‌شود. البته این تکنیک در نهایت منجر به تولید ایده هایی بدیع و بکر خواهد شد.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطگوش دادن فعالانه Active Listeningمزایااین تکنیک در نهایت منجر به تولید ایده هایی بدیع و بکر خواهد شد.معایب

اسلاید 6: کاربردهانمونه کاربردیبه‌عنوان مالک یک فروشگاه کرایه فیلم، در تلاش هستید تا با خلق ایده ای جدید در کسب وکار خود، با فضای جدیدی چون اینترنت رقابت کنید. با در نظر گرفتن تکنیک انگیزش، کار را با عبارت مشتری نباید برای کرایه فیلم پول بپردازد آغاز می کنید. سپس این عبارت را ارزیابی می کنید:•پیامدها: با این کار، درآمد حاصل از کرایه فیلم را از دست می دهد؛ پس باید به دنبال راه جدیدی برای درآمدزایی بود. بنابراین کرایه فیلم از مغازه نسبت به دانلود آن از اینترنت یا سفارش آن از طریق بروشورهای تبلیغاتی، ارزان‌تر خواهد بود.•منافع و مزایا: افراد بیش‌تری برای کرایه فیلم ها به فروشگاه شما مراجعه خواهند کرد و از بخش های مختلف آن بازدید می کنند. شما با این کار بخش بزرگی از بازار منطقه را از اختیار دیگر فروشگاه ها خارج می کنید.•شرایط: فروشگاه باید از راه دیگری درآمدزایی کند؛ شاید بتوان به مراجعه کنندگان، شیرینی، شکلات، پاپ کورن، نوشیدنی، پیتزا و غیره فروخت؛ برای فیلم ها تبلیغات کرد یا برای افراد فعال در این صنعت، تحقیقات بازاریابی انجام داد. شاید بتوان تنها به افرادی فیلم اجاره داد که حداقل 5 آگهی تبلیغاتی را دیده یا خریده باشند و یا در تحقیقات بازاریابی شما شرکت کنند.با این اطلاعات، احتمالا تصمیم می گیرید که برای مدتی این ایده را امتحان کنید و به افراد حداکثر هفته‌ای 5 فیلم رایگان کرایه دهید (البته برای دیرکرد آن جریمه خوبی در نظر بگیرید). سپس فروشگاه را ب‌گونه ای بازطراحی کنید که فیلم ها در انتهایی ترین بخش قرار بگیرند. در جلوی آن ها بخش فروش مواد خوراکی نظیر: پاپ کورن، نوشیدنی، شیرینی و غیره قرار دهید تا مشتریان هنگام گشت زدن در فروشگاه، از آن ها خرید کنند. همچنین اقلام تبلیغاتی فیلم های پرفروش را در بخش های میانی قرار دهید تا از بابت آن ها فروش خوبی داشته باشید. کتاب ها، مجلات و سایر اقلام اطلاعاتی و آماری مربوط به فیلم¬ها را نیز برای فروش در این بخش قرار دهید. در نهایت اگر از این ایده جواب مثبت گرفتید؛ بخش پیتزا و ساندویچ را هم به شکل یک کافه فیلم راه اندازی کنید.ابزار انگیزش، یکی از مهم ترین تکنیک های حوزه تفکر جانبی است که نقطه آغاز مناسبی برای تفکر خلاق به شمار می آید.برای استفاده از آن، کافیست عباراتی عجیب و حتی احمقانه در مورد مسأله مورد نظرتان بسازید. حال قضاوت را کنار بگذارید و تنها با استفاده از این عبارات به خلق ایده های جدید بپردازید. این روش اغلب منجر به تولید مفاهیمی کاملاً جدید خواهد شد

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

دانلود رایگان