کسب و کار مدیریت و رهبری

خلاقیت و نوآوری در سازمان های ورزشی

khalaghiat_va_noavari_dar_sazmanhaye_varzeshi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خلاقیت و نوآوری در سازمان های ورزشی”

خلاقیت و نوآوری در سازمان های ورزشی

اسلاید 1: خلاقیت و نوآوری در سازمان های ورزشیبه نام یگانه خالقاندیشه های سبزرضا شجیع دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهدwww.sportscholars.ir

اسلاید 2: مقدمه ...بدون تردید خلاقیت و نوآوری یکی از مهمترین و اساسی ترین ویژگی های انسان است که تقریبا همه ابعاد و جنبه های زندگی و تمدن وی را تحت تأثیر کامل خود قرار می دهد.علوم، فنون، هنرها و به طور کلی تمدن انسان، محصول خلاقیت است و در این خصوص نقش تکوینی و تکاملی دارد.خلاقیت و نوآوری، موتور حرکت و عامل رشد و تکامل تمدن است ....

اسلاید 3: مقدمه ...متخصصین علوم خلاقیت شناسی (creatology) دهه 1960-1970 عصر کارایی دهه 1970-1980 عصر کیفیت دهه 1980-1990 عصر انعطاف پذیری عصر حاضر عصر خلاقیت و نوآورینیاز فزاینده برای کسب شناخت و دانش بیشتر درباره خلاقیت ها و نوآوری ها و ضرورت حیاتی رشد و توسعه آن ها پژوهش های علمی بسیاری را در دانشگاه ها و مراکز علمی جهان توسط دانشمندان رشته های مختلف علمی برانگیخته است.از سال 1960 تا کنون بیش از 10000 (ده هزار) پژوهش علمی درباره خلاقیت به چاپ رسیده است.

اسلاید 4: ضرورت وجود خلاقیت در قرن حاضر ارضای نیاز دانشگسترش مرزهای دانشرشد نظام دانشگاهی رشد و توسعه علمیرشد و توسعه صنعتیرشد و توسعه فناوریناتوانی جامعه در حل مسائل به روش معمول

اسلاید 5: اهمیت خلاقیت ...یک شمش آهن (به صورت اولیه)42 هزار ریالنعل اسب88200 ریالسوزن خیاطی27594000 ریالفنر ساعت1/2میلیارد ریال

اسلاید 6: واژه خلاقیت معادل واژه Creativity و نوآوری برابر با واژه Innovation می باشد.ویژگی های تعاریف خلاقیت و نوآوری تازگی Newness جدیدی و نويی Novelty سرآغاز بودن Originality اول بار بودن Initiative مفید بودن Usefulness

اسلاید 7: تونی پروکتور (Tony Proctor): خلاقیت عبارت است از نگاه جدید و متفاوت به موضوع و به عبارتی فرایند شکستن (Breaking down) و دوباره ساختن (Restructuring) دانش خود درباره یک موضوع و به دست آوردن بینش جدید نسبت به آن و ماهیت آن. (1999) تورنس (Torrance): خلاقیت عبارت است از فرایند حساس شدن به:مسائلنواقصشکاف های دانشعناصر مفقودهناهماهنگی ها و .... و شناسایی دشواری ها، جستجوی راه حل ها، حدس زدن ها یا منظم کردن فرضیه ها درباره نواقص، آزمودن و سرانجام به هم مرتبط کردن نتایج. (1965) تعاریف خلاقیت ...

اسلاید 8: تعاریف خلاقیت ... ریکاردز (Rickards): خلاقیت عبارت است از خارج شدن از قالب های ذهنی (Mental stuckness). (1997) واینمن (Weinman): خلاقیت عبارت است از توانائی خارج شدن از جهان مرسوم و رد شدن از تله تکرار و دوباره مرتب کردن طبقه ها. (1991) گیلیام (Giliam): خلاقیت عبارت است از فرایند کشف آنچه تا به حال در نظر گرفته نشده و ایجاد ارتباطات جدید. (1993)

اسلاید 9: گیلفورد (Gilford): خلاقیت را عبارت از تفکر واگرا (Divergent)در برابر تفکر همگرا (Convergent) می داند. (1994) دوبونو (Debona): خلاقیت را عبارت از تفکر جانبی ( lateral thinking) یا افقی در برابر تفکر عمودی (vertical thinking) می داند. (1968) برخی صاحب نظران خلاقیت را مترادف حل مسئله Problem Solving دانسته و عده ای دیگر آن را ابزار حل مسئله می دانند.تعاریف خلاقیت ...

اسلاید 10: نوآوری ...به معنی خلاقیت عینیت یافته یا اندیشه خلاق تحقق یافته- خلاقیت = تولید ایده (خلاقیت ذهنی) Subjective creativity- نوآوری = تحقق یافتن ایده (خلاقیت عینی) Objective creativityنوآوری در تعریف سازمانی فرآورده، محصول و یا ارزشی خلاق است که در یک سازمان تولید می شود.(نرم افزاری یا سخت افزاری)

اسلاید 11: ریشه و اساس خلاقیت ها و نوآوری هابر اساس مدل اسبورن (SCAMPER) جانشین سازی (Substitution) ترکیب کردن (Combine) وفاق و سازگاری (Adaptation) بزرگ نمایی (Magnify) اضافه کردن به کاربردها حذف کردن (Elimination) معکوس سازی (Reversion)

اسلاید 12: سطوح خلاقیت (Levels of creativity)نوعی درجه بندی بر مبنای میزان ارزشمندی و میزان نو بودن خلاقیت اولیه: خلاقیت هایی که شامل ایجاد و توسعه اصول و مفاهیم جدید و خلق پارادایم (Paradigm) نوین می شود.خلاقیت ثانویه: کاربرد جدید و متفاوتی از اصول و مفاهیم شناخته شده قبلی و تکمیل و بسط خلاقیت های اولیه .

اسلاید 13: خلاقیت هنری (Article Creativity) خلاقیت روزانه (Everyday Creativity) خلاقیت علمی (Scientific Creativity) نظریات و تئوری های مدیریتخلاقیت فناورانه (Technological Creativity) جنبه های کاربردی و فنی علوم و اختراعاتخلاقیت صنعتی و یا سازمانی ((Industrial Creativity خلاقیت در جنبه های سخت افزاری و نرم افزاری یک سازمان انواع خلاقیت ...

اسلاید 14: خلاقیت و نوآوری بنیادی (Fundamental Creativity) خلاقیت اساسی و زیربنائی در جنبه های سخت افزاری و نرم افزاری یک سازمان که موجب تغییر و تحول اساسی و بنیادی در آن سازمان می شود. مثال: تبدیل سازمان های فعلی به سازمان های مجازیخلاقیت و نوآوری فرایندی(Process Creativity) خلاقیت و نوآوری در جنبه های فرایندی سازمان می باشد. نتیجه خلاقیت و نوآوری در فرایند، تغییر در روش ها و ساز و کارهاست. مانند شیوه های نوین مدیریت کیفیت و ...خلاقیت و نوآوری فرآورده ای (Product Creativity) خلاقیت و نوآوری در یکی از ویژگی های محصول سازمان صنعتیخلاقیت و نوآوری در بازاریابی (Marketing Creativity) خلاقیت و نوآوری در روش ها و راهبردهای بازاریابیخلاقیت صنعتی و یا سازمانی

اسلاید 15: خلاقیت شناسی سازمان ((Organization Creatologyشاخه ای از علم خلاقیت شناسی که به مطالعه فرآورده های خلاق در سطح سازمان و یا به عبارتی نوآوری های سازمانی و سایر موضوعات خلاقیت در ارتباط با سازمان ها می پردازد.مرحله ها (Stages)فرآورده(Product)فرآیند(Process)توانش(Ability)سطوح (Levels) فرآورده خلاق(محصول خلاق)تاریخفرهنگ خلاق(جامعه خلاق)فرهنگ(جامعه)نوآوریفرایند نوآوریسازمان خلاقسازمانفرآورده های مرکبفناوری خلاقیتگروه خلاقگروهاندیشه خلاقحل مسئله (خلاقیت)فرد خلاقفردمدل ماتریس خلاقیت شناسی (C.M) این ماتریس توسط ایستوان ماگیاری بک Istvan Magyaribek از بنیانگذاران و صاحب نظران برجسته خلاقیت شناسی ارائه شده است. (1999)

اسلاید 16: سازمان خلاقوجود قابلیت ها و توانش های خلاقیت در سطح سازمان تحت عنوان سازمان خلاق نامیده می شود.یکی از پیش شرط های لازم برای خلاقیت تخریب است. (چه نوع تخریبی؟)مطالعه موردی :شرکت سامسونگجان کارلزون از مدیران شرکت هواپیمایی SASیک سازمان مجبور نیست کاری را 1000% بهتر کند بلکه سازمان باید 1000 کار را در قبال مردم 1 درصد بهتر انجام دهد.

اسلاید 17: مدیریت خلاق مدیریت سنتیمدیریت واگرا مدیریت همگراعامل محرکپاسخ هانتایجارزش هانگرش هاو ...

اسلاید 18: به عقیده شما کدام یک از موارد ذیل می تواند سریعتر 1 میلیون دلار برای شما به ارمغان آورد؟1)یک گوشت خوشمزه2) یک قطعه نرم افزاری با قابلیت ترجمه 15 زبان 3) یک مجموعه تبلیغاتی رسانه ای جدید برای افزایش فروش4) یک تخمین واقعی فرصت به صورت صد در صدیترتیب پاسخ کارفرمایان به این سئوال:اولویت اول 2 و به ترتیب 3، 1 و 4

اسلاید 19: فرایند خلاقیت ...ماهیت فرایندخلاقیت فرایندی است که قابل توسعه و بهسازی است. خلاقیت شیوه ای متمایز از نگاه کردن به جهان است که اغلب اوقات غیر منطقی است. فرایند خلاقانه شامل دیدن آن دسته از روابط میان اشیا می شود که دیگران از دیدن آن عاجزند. (مثال: مودم)فرایند خلاقاتهپرورشارزیابی و اجراجمع آوری اطلاعاتایده ها

اسلاید 20: فاز 1- گردآوری دانش و اطلاعات1- خواندن در زمینه های گوناگون2- ملحق شدن به گروه ها و مجامع حرفه ای3- حضور در همایش ها و سمینارهای حرفه ای4- سفر به اماکن جدید5- صحبت با افراد درباره موضوع مورد نظر6- از نظر گذراندن مجلات و ژورنال های مرتبط با موضوع7- ایجاد یک آرشیو و یا کتابخانه موضوعی برای رجوع در آینده 8- به همراه داشتن یک دفترچه کوچک و ثبت اطلاعات مفید9- صرف وقت برای اقناع کنجکاوی های طبیعی

اسلاید 21: فاز 2- فرایند پرورش افراد خلاق1- اشتغال به کاری روتین و بی نیاز از فعالیت ذهنی 2- تمریم منظم 3- بازی4- اندیشیدن به مسأله یا پروژه پیش از خواب5- تمرکز اعصاب6- لمیدن و آسودن در فواصل منظم

اسلاید 22: فاز 3- تجربه ایدهاین فاز غالبا از همه مهیج تر است. کشف ایده این همان فازی است که افراد به غلط آن را تنها مولفه خلاقیت می دانند.همچون فرایند پرورش، ایده های جدید و نوین غالبا هنگامی بروز می کنند که شخص سرگرم انجام کاری نا مرتبط با مسأله مورد نظر است. (هنگام دوش گرفتن، رانندگی در بزرگراه و ...)در هر رویدادی می توان از طریق موارد زیر، تجربه ایده را سرعت بخشید:رویاپردازی درباره پروژهپرداختن به سرگرمی هاکار در محیط سرگرم کننده

اسلاید 23: مطالعه موردیموسسه کنفرانس و آموزش کلیولندمرکزی که شرایط لازم را برای برگزاری یک جلسه موفق فراهم می آورد. به عنوان مثال یک اتاق میزگرد با شرایط ویژه در اختیار شما قرار می دهد.مدیران این موسسه، راولین و فرانسیس گیرارد معتقد هستند: بهترین ایده هایمان زمانی که دارت ها در حال پروازند ظهور پیدا می کنند.در حال حاضر این موسسه 20 کارمند دارد و همیشه اتاق های جلساتش توسط 500 شرکت کوچک و بزرگ رزرو شده است.

اسلاید 24: فاز4- ارزیابی و پیاده سازیاین فاز دشوارترین مرحله از یک تلاش خلاقانه است و نیاز به ویژگی های فراوانی توسط فرد خلاق دارد.1- آموختن مباحث مربوط به طرح ریزی یک طرح تجاری2- آزمودن ایده ها با افراد مطلع3- توجه به ایده ها و احساسات هوشمندانه4- آموختن مباحث مربوط به فروش و بازاریابی در صورتی که قرار است ایده شما به محصول تبدیل شود.5- توجه به جنبه های مدیریتی در سطح سازمان6- توجه به موانع و ارزیابی آن ها به هنگام پیاده سازی ایده ها.

اسلاید 25: جملات نابودکننده خلاقیت نه شدنی نیست. (که با تکان دادن سر و قاطعانه باشد) این احمقانه ترین چیزی است که تا به حال شنیدم. آره، ولی اگر این کار را بکنی.... (پیش بینی یک وضع مصیبت وار) ما سال ها قبل این ایده را امتحان کردیم. تا حالا که کار خوب پیش رفته؛ چه نیازی به این کار هست؟ من اشکالی در روند کنونی کارها نمی بینم. زیاد عملی به نظر نمی رسه. تا به حال هرگز چنین کاری نکردیم. بهتر است واقع بین باشیم. برای این کار مهلت تعیین شده یا وقت پرداختن به ایده تو نیست. در بودجه پیش بینی نشده است. شوخی می کنی؟ بهتر است از موضوع پرت نیفتیم. این ایده عجیب رو از کجا آورده ای؟

اسلاید 26: حال و هوای خلاقیت در یک سازمانD.F.Kuratku-R.M.Hodgetts (2003)بیشترین احتمال رخ دادن خلاقیت در یک سازمان زمانی است که حال و هوای آن مساعد باشد. برخی از مهمترین خصوصیات این حال و هوا عبارتند از: مدیریتی قابل اعتماد که کارکنان را بیش از حد تحت کنترل نگیرد. (کاهش کنترل بیرونی) کانال های باز ارتباطی میان کلیه کارکنان سازمان تماس و ارتباط قابل ملاحظه با افراد خارج از سازمان گستره وسیعی از انواع شخصیت ها در سازمان (تحمل تضاد) اشتیاق به پذیرفتن تغییرات لذت بردن از آزمودن ایده های نو ترس اندک از پیامدهای منفی یک اقدام اشتباه انتخاب و ارتقای کارکنان بر مبنای شایستگی استفاده از تکنیک هایی که مشوق ارائه ایده باشند. منابع مالی، مدیریتی، انسانی و زمانی کافی برای نیل به اهداف

اسلاید 27:

اسلاید 28:

اسلاید 29:

اسلاید 30: عوامل موثر بر خلاقیت و نوآوری در سازمان هابر اساس نظر Toyohira (1988(بکارگیری و جذب نیروی خلاق و نوآور در سازمانامکانات مناسب تحقیقاتی برای کوشش های خلاقانه و نوآورانهآزادی عمل کافی در انجام فعالیت ها و تلاش های خلاقبکارگیری نتایج حاصل از فعالیت های خلاق و دادن پاداش مناسب به افراد خلاق

اسلاید 31: موانع خلاقیت ... موانع فردیموانع اجتماعیموانع سازمانیمهمترین موانع فردی عدم اعتماد به نفس محافظه کاری تمایل به همرنگی عدم توانایی در تحمل تضاد عدم دانش کافی در مورد علوم مربوطه کم رویی عدم انعطاف پذیری و ...مهمترین موانع اجتماعی بنیان عقاید تربیتی اشتباه توسط خانواده شرایط نامساعد بی توجهی به پرسش ها مخصوصا در کودکان ارزش قائل نشدن برای عقاید انتقاد و سرزنش نابجا سیستم آموزشی و ...

اسلاید 32: موانع سازمانی خلاقیتمدیریتساختار سازمانیفرهنگ سازمانیآموزشمهمترین موانع مدیریتی شیوه های رهبری روش های تشویق و تنبیه نادرست نگرش منفی نسبت به توان کارکنان عدم تحمل انتقاد عدم تحمل شکست ضرر دار محسوب نمودن خلاقیت و نوآوری ترس از تغییر و ...

اسلاید 33: مهمترین موانع مرتبط با ساختار سازمانیمهمترین موانع مرتبط بافرهنگ سازمانیمهمترین موانع سازمانی خلاقیت ارتباطات محدود سازمانی ارزیابی نادرست عملکرد نگرش منفی نسبت به توان کارکنان ساختار مکانیکي و انعطاف ناپذیر و ... عدم احساس مسئولیت عدم وجود فضای حمایت از نوآوری تلاش در جهت حفظ وضع موجود تأکید بر اهداف سازمانی و ...

اسلاید 34: Case study3MMinnesota Mining & Mineralsخلاق ترین و نوآورترین سازمان جهان

اسلاید 35: MAKE یکی از معتبرترین جوائز در زمینه مدیریت دانایی است که توسط شرکت تحقیقاتی Teleos ارائه می شود. (Most Admired Knowledge Enterprise) از سال 1998 تا کنون (2006) تعداد 122 سازمان توانسته اند در فهرست فینالست های MAKE قرار بگیرند. از این تعداد 48 سازمان تا کنون موفق شده اند که این جایزه را بدست آورند. مشاهیر MAKE سازمان هایی هستند که در 5 سال اخیر موفق شده اند به طور مداوم این جایزه را بدست آورند.3M یکی از این مشاهیر است.درباره شرکت 3Mاین شرکت در سال 1902 با پنج نفر کارمند راه اندازی شد. امروزه شرکت 3M با 139 کارخانه و 188 دفتر فروش در 60 کشور جهان حضور داشته و با بیش از 50 هزار محصول مختلف، بازار مشتریانی از 200 کشور جهان را پوشش می دهد.

اسلاید 36: فروش شرکت 3Mدر پایان سال مالی 2005، رقمی برابر با 21 میلیارد دلار بوده است.درآمد خالص در این سال 3 میلیارد دلار برآورد شد.شرکت 3M 2/1 میلیارد بودجه به تحقیق و توسعه اختصاص داده است.این شرکت تنها در سال 2005 تعداد 457 اختراع در آمریکا به ثبت رسانده است.این شرکت در حال حاضر 70 هزار کارمند داشته و دارای 35 واحد کسب و کار است.ثبت اختراع های 3M از سال 1952 تا کنون بیش از 13 هزار مورد بوده است.3M

اسلاید 37: تشویق و حمایت از نوآوری در 3Mقانون 15 درصدبرنامه Genesis: سالانه ایده های مربوط به قانون 15 درصد کارکنان مختلف مورد بررسی قرار می گیرند و ایده های برگزیده بین 40 تا 150 هزار دلار کمک هزینه دریافت می کنند.برنامه Discovery: اعطای کمک هزینه به محققین برای آنکه بتوانند ایده های خود را برای ارائه به کمیته بازبینی آماده کنند. برای افراد خود فضای تفکر آزادانه را فراهم کنید. هر گونه محدودیت فکر کردن را حذف کنید. جا برای اشتباه بگذارید. نوآوری را تحسین کنید. ارتباطات زیاد را ترویج کنید.10 قانون برای مدیریت نوآوری در 3M مشارکت مشتریان مهم را جلب کنید. یادتان باشد منابع نوآوری متنوع هستند. فن آوری متعلق به کل سازمان است. در راه نوآوری منتظر برخورد با موانع باشید. در نوآوری مانند یک مربی عمل کنید.

اسلاید 38: مکانیسم های رسمی خلاقیت و نوآوری در 3M1- انجمن های فنی2- آرشیو فیلم های آموزشی3- پایگاه های داده Lotus Notes4- سبد ایده ها5- داستان گویی6- کتابخانه و خدمات اطلاعاتی7- آرشیو گزارشات فنی8- پایگاه داده تخصص ها و مهارت های کارکنان

اسلاید 39: پایانفکر می کنم بقیه راه رو باید خودتون طی کنید ...THANKS

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید