سوالات اولیه مشتری – Customer First Questions – CFQ
اسلاید 1: سوالات اولیه مشتریCustomer First Questions (CFQ)MGTools.ir
اسلاید 2: عنوانسوالات اولیه مشترینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعبازاریابی، فروش و تبلیغات / زنجیره تامینسطحگروهی / سازمانیپیچیدگیزیاد
اسلاید 3: یکی از سختترین کارهایی که فروشنده باید انجام بدهد، پاسخگویی به سوالات مشتریان میباشد. ابزار سوالات اوليه مشتري توسط تيمهاي توسعه محصول به منظور تعيين واكنش اوليه مشتريان براي محصول جديد مورد استفاده قرار ميگيرد. جمعآوري سريع دادهها از مشتريان بسيار مشكل است، چون مشتريان اغلب نميتوانند احتياجاتشان را بيان كنند. آنها بايد به اندازه كافي از محصول يا خدمات بدانند كه بتوانند مشكلات را بيان كنند.فرایند اجرای این تکنیک به شرح ذیل می باشد: 1- در مرحله اول لازم است تيم توسعه محصول طوفان ذهني براي روشهاي مختلف جمعآوري داده اجرا نمايد و دستورالعملي براي جواب دادن به سوالات زير تهيهكند.چه مشكلاتي را محصول ما حل ميكند كه رقباي ما نميتوانند.چه مزايايي محصول ما دارد كه رقباي ما ندارند.چه عواملي مشتريان را ترغيب ميكنند كه محصول ما را به رقبا ترجيح دهند.2- ماتريس CFQ با سوالات بالا در دو سوي ماتريس تشكيل ميگردد.3- دادهها با استفاده از روشهايي مانند الگوبرداري يا QFD دستهبندي ميشوند.4- بررسي جوابها كامل ميشود و جوابها به سوالات CFD فرموله ميشوند.5- حال از مدل كانو استفاده ميشود ويژگيهاي محصول يا خدمات تعيين ميشوند و به آنها برچسب P ، E يا D در ماتريس اختصاص داده ميشود:Presumed))ويژگيهايي كه مشتريان فرض ميكنند محصول يا خدمات خواهد داشت.(ضروری)Expected))ويژگيهايي كه مشتريان انتظار دارند يك محصول جديد داشته باشد(مطلوب) Delighted))ويژگيهايي كه مشتريان انتظار ندارند محصول داشته باشد و موجب خوشحالي مشتريان ميشود.(فراتر از انتظارات) این تکنیک کیفی، چند متغیره و عملیاتی بوده و ارزیابی آن چندمرحلهای و بصورت نقطهای میباشد. همچنین جمعآوری ، مدیریت و تجزیه و تحلیل داده از دیگر قابلیتهای این تکنیک است.
اسلاید 4: ابزارهای مرتبطجدول نیازهای مشتریCustomer needs table گروه کانونیFocus Group خانه کیفیتHouse of Quality تحلیل رضایت مشتریCustomer Satisfaction Analysis (CSA) استراتژی جمع آوری دادهData Collection Strategy مدل بهبود تطبیقیBenchmarking پنج سطح تولیدfive product levels مزایاساده و قابل اجراامکان ترکیب با سایر تکنیکهای تصمیمگیریامکان ارزیابی در چند بعدکاربردها• مشخص كردن نيازها و خواستههاي مشتري و ورود آنها به فرآيند توليد• كم كردن ريسك پيشبيني كه دقيقا انتظارات مشتريان را بيان ميكند• كم كردن تعداد تغييرات طراحي محصول در فرآيند توسعه محصول معایبمشکلات ناشی از انتخاب نامناسب معیارها یا گزینهها یا تخصیص نامناسب اوزاننیاز به آموزش قبل از استفاده از تکنیک
اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت امجیتولز مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.