کسب و کار فروش و بازاریابی

فرآیند بین‌المللی‌شدن – internationalisation process

122-internationalisation-process

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرآیند بین‌المللی‌شدن – internationalisation process”

فرآیند بین‌المللی‌شدن – internationalisation process

اسلاید 1: فرآیند بین‌المللی‌شدنinternationalisation processMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانفرآیند بین‌المللی‌شدننوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحیموضوعارتباطات و مهارت هاسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: جان جانسون و جان اریک واهلن مدل فرآیند بین‌المللی‌شدن خود را در سال 1977 ارائه دادند. آنان بین‌المللی‌شدن را یک فرآیند آموزش‌محور می‌دانستند و مطالعات تجربی گذشته بر روی انتخاب بازار و انواع ورود را مطالعه کردند. مدل آنها موکد شخصیت تدریجی و فزاینده گسترش بین‌المللی بود. سازمان‌ها می‌توانستند سطح ریسک خود را با اتخاذ یک رویکرد تکاملی کاهش دهند. مدل فرآیند بین‌المللی‌شدن یا مدل آپ‌سالا بر پایه چهار مطالعه موردی از عملیات شرکت‌های سوئدی در بیش از 20 کشور دنیا بنا شده است: •ولوو: تولیدکننده اتومبیل و کامیون •سندویک: تولیدکننده ابزار صنعتی •اطلس کوپکو: تولیدکننده کمپرسور و ابزار صنعتی •فکیت: تولیدکننده تجهیزات دفتری الکترو-مکانیکی جانسون و واهلن دریافتند که حضور این شرکت‌ها در بازارهای خارجی تدریجی بوده است. آنها اغلب به جای ایجاد سرمایه‌گذاری‌های تولیدی بزرگ خارجی در یک نقطه زمانی، بیشتر فعالیت‌های بین‌المللی خود را در گام‌های کوچک توسعه می‌دادند، با استفاده از دو متغیر: 1-سطح تعهد در یک کشور میزبان به خصوص 2-سطح دانش بازار برای هدایت جهت گسترش جغرافیایی تعهد بازار جانسون و واهلن چهار گام متوالی را برجسته نمودند جایی که هر گام پیموده‌شده به معنای تعهد منابع افزایش‌یافته در یک بازار خاص است. «زنجیره تاسیس» آنها شامل موارد زیر می‌شود: 1-فعالیت‌های صادراتی نامنظم 2-صادرات از طریق نماینده فروش مستقل 3-تاسیس شرکت‌ تابعه فروش خارجی 4-تاسیس شرکت‌های تابعه تولید خارجی منابع بیشتری که یک شرکت در یک بازار متعهد می‌شود، فواید بزرگتری از شهرت و تجربه و اعتماد به تخصیص منابع بیشتر را به همراه دارد. جانسون و واهلن جاسون و واهلن نشان دادند که یک شرکت در کمترین سطح ممکن از تعهد منابع به یک بازار وارد خواهد شد و شروع به گسترش این سطوح با پیروی از زنجیره تاسیس می‌نماید. انتخاب حالت ورود بستگی به درجه فرصت، ارتباط ریسک، اندازه بازار در آینده، و ضرورت گسترش دارد. تعهد منابع به دو عامل بستگی دارد:1-میزان منابع متعهدشده 2-درجه تعهد تعداد منابع متعهدشده بوسیله مقدار سرمایه‌گذاری در یک بازار معین تعیین می‌شود. درجه تعهد به عنوان سختی پیداکردن یک کاربرد جایگزین برای منابع و انتقال آنها به یک مکان جدید، تعریف می‌شود. دانش بازار سازمان‌ها وارد بازارهایی می‌شوند که آنها را به خوبی می‌شناسند و تنها هنگامی به سمت بازارهای دور و ناشناخته حرکت می‌کنند، که احساس کنند اطلاعات کافی از آنها به دست آورده‌اند.

اسلاید 4: جانسون و واهلن «فاصله روانی» را برای اندازه‌گیری بیگانی بازار تعریف نمودند. آنها فاصله روانی را به عنوان «عوامل بازدارنده و مخل جریان اطلاعات بین شرکت و بازار» تعریف کردند، که شامل متغیرهایی از قبیل زبان، فرهنگ، سیاست، حقوق و نظام‌های آموزشی می‌شود. منظور از مراحل مختلف در فرآیند بین‌المللی‌شدن ارتباط مستقیم با فاصله روانی نسبی میان کشور مبدا و کشور مقصد است: کشورهای «دورتر» در زمره فاصله روانی هستند، شرکت‌ها تمایل کمتری به تعهد منابع در آن بازارهای خاص دارند. سازمان‌هایی که بین‌المللی می‌شوند با یک فاصله روانی بیشتری به بازار ورود خواهند کرد(انتخاب یک بازار هدف). فرآیند بین‌المللی‌شدن مرکب از تجربه بازار و دانش بازار است. جانسون و واهلن یک مدل پویا ایجاد کردند با فرض اینکه دانش و تجربه بازار هر دو بر تصمیمات تعهد و روش فعالیت‌های کنونی بین‌المللی‌شدن تاثیرگذارند. تصمیمات و فعالیت‌های تعهد کنونی به نوبه خود سطح دانش و تجربه بازار را تغییر می‌دهند. حلقه بازخورد یک چرخه یادگیری ایجاد می‌کند. در سال 1990، جانسون و واهلن سه موقعیت را که شرکت‌ها نیازی به تبعیت از مراحل متوالی زنجیره تاسیس ندارند، ذکر نمودند: 1- شرکت‌های با دسترسی به یک سطح وسیعی از منابع، حساسیت کمتری نسبت به عواقب بد تعهدات داشته و قادرند که با سرعت بیشتری تلاش‌های بین‌المللی‌شدن خود را انجام دهند؛ 2-دانش مرتبط با بازار را زمانی که بازار پایدار و همگن است، می‌توان از طریق روش‌هایی غیر از تجربه مستقیم بدست آورد؛ 3-زمانی‌که یک شرکت تجربه‌ای را از یک بازار با شرایط مشابه بدست آورده است، ممکن است این تجربه را تعمیم داده و برای یک بازار جدید به کار ببندد.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطانتخاب حالت ورودentry mode selection مزایااین مدل یکی از تاثیرگذارترین نظریه‌ها در مورد فرآیند بین‌المللی‌شدن است، در جایی که توسعه صادرات یک نقش محوری را بازی کرده و بوسیله شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی استفاده می‌شود. مدل یک توضیح جهانی ارائه می‌دهد که چگونه بین‌المللی‌شدن در قالب مراحل متوالی در طول مراحل اولیه خود کار می‌کند. شرکت‌ها اغلب نسبتا کوچک هستند و به یک شرکت چندملیتی با سطح دسترسی مناسب به منابع تعلق ندارند. همانگونه که جانسون و واهلن توصیف نمودند، مطالعات تجربی ثابت نمود که شرکت‌های زیادی در سراسر جهان روند افزایشی را دنبال نمودند.معایبزنجیره تاسیس به طور قطع بدین معناست که هربار فرآیند بین‌المللی‌شدن آغاز شود، نمی‌تواند پایان یابد. این ادعا عواملی از قبیل تاثیر تصمیم‌گیرندگان کلیدی که می‌توانند یک فرآیند بین‌المللی‌شدن را از طریق رفتار فرصت‌طلبانه و بازی‌های قدرت پایان دهند، نادیده می‌گیرد. ماهیت تدریجی بین‌المللی‌شدن ناشی از رقابتی‌بودن است. نمونه‌هایی از جهش رو به جلوی شرکت‌ها وجود دارد و مک‌کینزی شرکت‌های «متولد جهانی» را معرفی نمود که از بدو تولد در بازارهای خارجی رقابت می‌کنند. تحقیقات دیگر نشان داد که مسیرهای بین‌المللی‌شدن ممکن است وابسته به صنعت باشد. جانسون و واهلن تنها صادرات را به عنوان نقطه شروع هر تلاش بین‌المللی‌شدن می‌دانستند. بین‌المللی‌شدن همچنین شامل واردات، صدور مجوز، و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی می‌شود. مدل برپایه تحقیق در صنایع تولیدی است و بخش خدماتی را نادیده گرفته است. و نیز بر شرکت‌های انفرادی متمرکز شده و تاثیر شبکه‌ها را در نظر نگرفته است. مدل نمی‌تواند به عنوان ابزار پیش‌بینی استفاده شود. و تنها یک توضیح جزئی ارائه داده و فناوری، اندازه شرکت، ملاحظات راهبردی، مقیاس اقتصادی و سایر متغیرهای اقتصادی را به عنوان عواملی که فرآیندهای بین‌المللی‌شدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند، از مطالعه نموده است.این مدل می‌تواند مورد استفاده شرکت‌های کوچک و متوسطی قرار گیرد که در زمینه تولید مشغول به فعالیت‌ هستند و قصد ورود به بازار بین‌المللی صادرات را دارند.کاربردها

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان