موضوع: نحوه تربیت والدین بر تربیت کودکان یک تا شش سال
اسلاید 1: دانشگاه پیام نور مرکز بهشهردرس سمینار در مسائل روان شناسی عمومیموضوع نحوه تربیت والدین بر تربیت کودکان یک تا شش سالاستاد جناب آقای حسن عبدالله زادهدانشجو سیده نرجس باباپور93-94
اسلاید 2: سبک های فرزند پروری
اسلاید 3: عوامل تعین کننده روش های فرزند پروری خصوصیات و اعتقادات والدینشخصیت و رفتار کودکانزمینه های اجتماعی
اسلاید 4: روش های والدین در پرورش فرزند تحت عوامل زیر قرار داردزمینه فرهنگیسطح رشد کودکنیرویی که از سوی والدین اعمال می شودخصوصیات کودکانزمینه اجتماعی گسترده که رابطه والدین و فرزند در آن جای میگیرد
اسلاید 5: تاثیرات و روش های فرزند پروری تقویت تنبیه
اسلاید 6: نوع رفتار والدین والدین آسان گیر-آزاد گذارندهکودکان را به اجرای قوانین وادار نمی کنند قوانین را به وضوح ابلاغ نمی کنندانضباط ناهمسان دارندتوقع یا تقاضای ناچیزی برای رفتار مستقل و رشدیافته دارندرفتار بد را نادیده می گیرند یا آن را می پذیرندخشم و عصبانیت خود را پنهان می کنندتجلیل از اهمیت تظاهر آزاد تکانش ها و امیال
اسلاید 7: نتیجه رفتاروالدین آسان گیر کودکان تکانشی-پرخاشگرمقاومت کننده، لجوج در مقابل بزرگسالاناتکا به نفس در سطح پایینتشخیص موقعیت پیشرفتی در سطح پایینخویشتن داری ندارندپرخاشگرندزودخشمند ولی سریعاً حالت خوشحالی خود را باز می یابندتکانشی هستندبی هدف و در سطح پایینی از فعالیت های هدف گرا هستندسلطه جو هستند
اسلاید 8: والدین قدرت طلبپافشاری در اجرای قوانین، علی رغم مخالفت و قهر کودک از نظرانضباطی خشن و تنبیه گرند.محبت و صمیمیت در سطح پایینوقایع فرهنگی و فعالیت های متقابل طرح ریزی نمی شوند.نبودن خواست ها و معیارهای فرهنگیتحمیل قوانین به صورت انعطاف ناپذیربا رفتار بد مقابله و آن را تنبیه می کنندخشم و نارضایتی خود را نشان می دهندقوانین را به وضوح تشریح می کننددر نظر ان ها کودک تحت سلطه تکانش های ضداجتماعی کنترل نشده است.امیال کودک را در نظر نمی کیرند و از عقایدش نمی پرسند.
اسلاید 9: نتیجه رفتار والدین قدرت طلب کودکان تعارضی – تحریک پذیرهراسان، بیمناکدمدمی، ناراحتزود ناراحت می شوندبه طور انفعالی خصومت آمیز و حیله گرنددر مقابل فشار روانی آسیب پذیرندبه تناوب بین رفتاری پرخاشگرغیر دوستانه و کناره گیری عبوسانه در تغییرندبی هدف هستند
اسلاید 10: والدین با اقتداراجرای جدی قوانینتسلیم قهر کودک نمی شوندبا کودک حرف نشنو مقابله می کنند.در پاسخ به رفتار بد کودک، نارضایتی و ناراحتی نشان می دهند.نسبت به رفتار سازنده کودک، رضایت و حمایت نشان می دهند.قوانین را به وضوح ابلاغ می کنند.امیال کودک را در نظر می گیرند و عقایدش را جویا می شوند.به کودک راه چاره را نشان می دهند.مهربان، درگیر و پاسخ ده هستند.توقع رفتاری مستقل و رشدیافته مناسب با سن کودک را دارند.وقایع فرهنگی و فعالیت های مشترک طرح ریزی می کنند.معیارهای آموزشی را مقرر می دارند و کودکان را وادار به اجرا می کنند.
اسلاید 11: نتیجه رفتار والدین با اقتدار: کودکان پرتوان و خون گرممتکی به نفسخویشتن دارانرژی در سطح بالابشاشندروابط دوستانه با همسالانمقابله با فشار روانیعلاقه و کنجکاوی نسبت به موقعیت های تازههمکاری با بزرگسالانغایت نگریتوجه به پیشرفت
اسلاید 12: عمنبع:جرم کیگان، آلتا کارول هوستون، جان جین وی کانجر، پاول هنری ماسن، رشد و شخصیت کودک، ترجمه مهشید بابایی، چاپ دوازدهم، 1380، نشر مرکز، ”کتاب ماد“
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.