کسب و کار فروش و بازاریابی

نظریه اسناد – Attribution Theory

16-Attribution-Theory

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه اسناد – Attribution Theory”

نظریه اسناد – Attribution Theory

اسلاید 1: نظریه اسنادAttribution TheoryMGTools.ir

اسلاید 2: عنواننظریه اسنادنوعنظریهمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / بازنگریموضوعتصمیم گیری و حل مساله / بازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحفردی / گروهی / سازمانی / فراسازمانیپیچیدگیکم

اسلاید 3: اسناد فرایندی است که از طریق آن بدنبال کسب اطلاعات درباره فهم چرایی رفتار افراد هستیم. به سخن ساده‌تر، اسناد به کوشش انسان‌ها در دریافتن چرایی رفتار خود و نیز رفتار دیگران اشاره دارد. این تئوری در سال 1958 ارائه شد و سپس به مرور زمان تکمیل شد. اسناد در یک تقسیم‌بندی به دو نوع اسناد بیرونی و اسناد درونی تقسیم‌بندی می‌شود. اسناد درونی وقتی صادق است که علت رفتار در درون فرد باشد و اسناد بیرونی وقتی حاکم است که رفتار فرد علت بیرونی داشته باشد. در زیر دو مثال از اسنا دردورنی و بیرونی را مشاهده می‌کنید: - میلا موفق است، زیرا زیاد کار می‌کند و توانایی و انگیزش بالا دارد. (اسناد درونی) - میلاد موفق است، زیرا هم کارش ساده و هم عضو گروه کاری قوی‌ای است. (بیرونی) به طور کلی، نظریه اسناد این نوید را می‌دهد که آگاهی ما از محیط سازمانی و شناسایی علل عملکرد افراد روبه افزایش خواهد بود. بدون توجه به این نظریه، در تفسیر وقایع ممکن است خطاهای زیادی در ادراک صورت گیرد. برای مثال، رخدادی که علل بیرونی دارد، به علل درونی نسبت داده شود، یا برعکس رخدادی که علل درونی دارد، به علل بیرونی نسبت داده شود. به این مساله خطای بنیادی در ادراک گویند. همچنین انسان‌ها تمایل دارند که موفقیت‌های خود را به حساب عوامل درونی(توانایی، یا سعی و تلاش خود) بگذارند. در حالی که شکست‌های خود را به حساب عوامل بیرونی (مثل شانس، امکانات، ‌مدیریت) بگذارند. اما برای ارزیابی رفتار افراد و برای تشخیص اینکه علت عملکرد فرد، یک علت درونی است یا بیرونی سه شاخص عمده مطرح می‌شود که پاسخ به این سوالات به صورت کاربردی مطرح می‌شود: - همراییconsensus) ) : درجه مشابهت رفتار فرد با رفتار بقیه چقدر است؟ به عبارت دیگر سایر افراد اگر در این موقعیت به جای آقای الف قرار می‌گرفتند، چگونه رفتار می‌کردند. - پایداریconsistency)) : این فرد در همان موقعیت در گذشته چگونه عمل کرده است؟ - دگرسانی distinctiveness)) : این فرد در سایر شرایط چگونه عمل می‌کند؟ بررسی سه معیار فوق می‌تواند یک ارزیابی موفق در رابطه با فرد ارائه دهد. اما در استفاده از این نظریه باید مراقب سوگیری‌ها وخطاها بود که این خطاها نیز که به نوعی خطای بنیادین ادراک هستند، دارای حالت‌های مختلفی هستند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطبرنامه‌ریزی عملکرد Performance Planning نظريه رفتار برنامه‌ريزی شده Theory of Planned Behavior ایجاد رضایت شغلی Creating Job Satisfaction مزایاارائه‌ی معیارهای مناسب برای سنجش عملکرد و علت‌یابی رفتارها سادگی و پرکاربرد بودن موقعیت‌های استفاده از این مدلمعایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانی.افزایش آگاهی از محیط سازمانی و شناسایی علت‌های رفتار و کارکرد افراد بررسی موارد مختلف در کارکنان مانند پیشرفت آموزشی، کارکرد شغلی،بازدهی کارگران، رضایت شغلی، موفقیت‌های ورزشی، نابهنجاری‌ها، بزهکاری‌ها و مانند این‌ها.کاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

دانلود رایگان