چارچوب معماری سازمانی – Business Systems Planning – BSP
اسلاید 1: چارچوب معماری سازمانی BSPBusiness Systems Planning (BSP)MGTools.ir
اسلاید 2: عنوانچارچوب معماری سازمانی BSPنوعابزارمراحل استفادهطراحیموضوعتغییرات و سازمانسطحفردیپیچیدگیزیاد
اسلاید 3: چارچوب معماری سازمانیBSP متدولوژي ديگري كه براي برنامهريزي وجود دارد، برنامهريزي سيستمهاي تجاري BSP= BUSINESS SYSTEMS PLANNING) ) یک روش تجزیه و تحلیل، تعریف و طراحی معماری اطلاعات سازمانی است. این سیستم برنامهریزی توسط IBM در سال 1981 فقط برای استفاده داخلی معرفی شد. اگرچه کارهای اولیه توسطBSP در اوایل 1970 آغاز شد, که بعدها BSP به این سازمان فروخته شد. این سیستم برنامهریزی یک روش پیچیده برخورد با دادههای به هم پیوسته، فرایندها، استراتژی ها، اهداف ادارات سازمانی است. BSP یک رویکرد جدید به IA بود, که اهداف آن عبارتند از: - درک مسائل و فرصت با برنامههای فعلی - توسعه فناوری آینده حمایت از شرکت - ارائه به مدیران با جهت و یک چارچوب تصمیمگیری - ارائه سیستمهای اطلاعاتی IS)) با طرح توسعه نتیجهی یک پروژه BSP یک نقشه راه تکنولوژی برای هماهنگی سرمایهگذاری و استراتژی کسبوکار است.BSP شامل 15 گام، که به سه بخش توسط تابع است. اين رويكرد معروفترين رويكرد برنامهريزي است. فلسفه اصلي سيستمهاي تجاري اين است كه داده، يك منبع شركت است. به همين دليل بايد از يك نقطه نظر كلي سازماني اداره شود، به طوري كه بتواند بهترين خدمت را به اهداف سازمان كرده و از فعاليتهاي تصميمگيري آن حمايت كند.« دادههاي موسسه» واژه مورد استفاده براي مجموعه كاملي از دادههاي شركت است. در عمل اين واژه براي آن دسته از دادههاي شركت استفاده ميشود كه امكان كامپيوتري شدن دارند. همانطور كه سيستمهاي اداري توسعه مييابند مقدار بيشتري از دادههاي يك سازمان مبتني بر كامپيوتر خواهدشد. تعريف اين حجم وسيع از دادهها كار بسيار مشكلي است بهطوري كه سازمانهاي زيادي تلاشي در اين مورد انجام نميدهند. اگرچه سازمانهايي كه تلاش كردهاند تا دادههاي موسسه را تعريف كنند اغلب از سيستمهاي تجاري مربوط به شركتIBM استفاده كردهاند.
اسلاید 4: ابزارهای مرتبطچارچوب معماری سازمانیDODAF DODAF Architecture Frameworkچارچوب معماری سازمانی EA Enterprise Architecture Framework(EA Frameworke)چارچوب معماری سازمانیFEAF Federal Enterprise Architecture Frameworkمزایا - یک ابزار مهم برای سازماندهیها میباشد. یک روش بسیار پیچیده برای سازماندهی دادهها, فرایندها, استراتژیها, اهداف و بخشهای سازمانی به هم پیچیده میباشد. درک کامل مسائل و فرصتها با برنامه فعلی و معماری فنی توسعه دولت آینده و مسیر مهاجرت برای تکنولوژی پشتیبانی شده توسط شرکتها ارائه روش کسبوکار با یک جهت و چهار چوب جهت تصمیمگیری برای هزینههاکاربردهاهدف سيستمهاي تجاري اين است كه يك معماري ثابت اطلاعات را كشف كند كه همه فرايندهاي تجاري را پشتيباني كند. هنگامي كه نيازهاي دادهاي اصلي يك فرايند تجاري (مانند خريد) مشخص شدند تا زماني كه فرايند بدون تغيير باقي بماند، چارچوب اطلاعات نيز ثابت خواهدماند. همچنين برنامهريزي سيستمهاي تجاري از اين چارچوب اطلاعات بهعنوان مبنايي براي برنامهريزي سيستمهاي اطلاعاتي آينده استفاده ميكند.معایب
اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت امجیتولز مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.