کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

تکنیک‌های آرام‌سازی فیزیکی Physical Relaxation Techniques

Physical-Relaxation-Techniques

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تکنیک‌های آرام‌سازی فیزیکی Physical Relaxation Techniques”

تکنیک‌های آرام‌سازی فیزیکی Physical Relaxation Techniques

اسلاید 1: تکنیک‌های آرام‌سازی فیزیکیPhysical Relaxation Techniques

اسلاید 2: عنوانتکنیک‌های آرام‌سازی فیزیکینوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعتغییرات و سازمان / منابع انسانیسطحفردیپیچیدگیکم

اسلاید 3: تکنیک های فیزیکی؛ به اندازه تکنیک های ذهنی، در کاهش استرس مؤثر هستند. در واقع می توان گفت که بهترین روش مدیریت استرس، استفاده از ترکیب تکنیک های ذهنی و تکنیک های فیزیکی است.سه تکنیک: نفس عمیق، PMR و پاسخ های آرامش بخش، برای کاهش انقباضات ماهیچه ای و مدیریت واکنش های عصبی بدن- در شرایط استرس زا- بسیار مؤثر هستند. به ویژه زمانی‎که تحت فشار قرار دارید؛ با استفاده از این تکنیک ها، هم می توانید درست فکر کنید و هم میتوانید عملکرد درست و به موقعی داشته باشید. در ادامه به این سه تکنیک می پردازیم:1. نفس عمیقیکی از آسان ترین و اثربخش ترین تکنیک های مدیریت استرس، نفس عمیق است. در بسیاری از تمرینات، نظیر: آرام ساختن افراد، تمرین های یوگا یا روش های مراقبه که بوداییان طرفدار ریاضت به‌کار می برند، از تکنیک ده تنفس عمیق به عنوان یک فرایند اصلی استفاده می شود. این تکنیک با سایر تکنیک‌ها از قبیل: تکنیک های آرام سازی عضلانی، شبیه سازی شرایط آرامش بخش و تکنیک های مراقبه، به راحتی هماهنگ شده و زمینه کاهش استرس را فراهم می کند. برای استفاده از این تکنیک تنها کاری که باید انجام دهید این است که تعدادی نفس عمیق بکشید و در هر دَم و بازدَم، بدن خود را در حالت آرامش قرار دهید.2. تکنیک آرام سازی عضلانی در شرایطی که ماهیچه های بدن به شدت منقبض شده اند، استفاده از این تکنیک برای ایجاد آرامش بدنی بسیار مؤثر است. ایده اصلی این تکنیک آن است که تعدادی از ماهیچه های بدن را تحت فشار قرار دهید تا منقبض شوند و برای چند لحظه این حالت را حفظ کنید، سپس به آرامی آن‌ها را رها کرده و آرام کنید. این اقدامات را به صورت متناوب انجام دهید، در این صورت بدن شما از بیش‌ترین میزان آرامش برخوردار خواهد شد.اگر از همان ابتدا عضلات خود را رها کنید؛ می بینید که آرامش ناشی از این حالت کمتر از حالتی است که به روش بالا عمل کرده باشید.شما می توانید برای استفاده از این تکنیک، دستهای خود را گره کرده و تا حد ممکن بکشید. سپس آن‌ها را رها کنید تا از حالت اقباض خارج شوند. مجدداً این کار را انجام داده و در نهایت تا حد ممکن ماهیچه ها را شل کنید. پس از اتمام این کار باید آرامش کافی در عضلات خود احساس کنید.

اسلاید 4: پاسخ های آرامش بخشاین تکنیک نام کتابی نوشته هربرت بنسون - از دانشگاه هاروارد- است که در سال 1968 منتشرشد. او در یک سری از آزمایشات به کمک معروف ترین تکنیک های مراقبه، کشف کرد که تکنیک پاسخ های آرامش‌بخش تأثیر بسزایی در کاهش استرس و کنترل واکنش های عصبی بدن دارد. این اثرات شامل، کاهش ضربان قلب و آرام شدن تنفس، کاهش مصرف اکسیژن و افزایش مقاومت¬های پوستی می شود. در همین راستا، شما می توانید کارهای زیر را انجام دهید:•آرام و راحت بنشینید.•چشمانتان را ببندید.•از آرامش بخشیدن به ماهیچه های پای خود شروع کرده و با سایر ماهیچه های بدن ادامه دهید.•بر روی تنفستان تمرکز کنید•عمیقاً نفس کشیده و بازدم را به همین عمق، انجام دهید. تعداد تنفس های خود را شمرده و عدد آن را همراه با بازدم اعلام کنید. (این کار باعث می شود تا توجه ذهن نسبت به سایر مسائل کمتر شود.)این کارها را برای 10 تا 20 بار تکرار کنید. همچنین می¬توانید از تکنیک شبیه¬سازی به جای آخرین مرحله از اقدامات بالا استفاده کنید. برای درک اثر این تکنیک نیز می توان از دستگاه های ثبت بازخورد زیستی بدن استفاده کرد.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطیادداشت کردن استرس‌های روزانهStress Diary شبیه سازی Imageryمزایاتنفس عمیق، تکنیک آرام سازی عضلانی و پاسخ های آرامش بخش، سه تکنیک بسیار خوب برای ایجاد آرامش در بدن و کاهش اثرات واکنشهای عصبی در بدن، هستند.کاربردهااین تکنیک ها نه تنها باعث کاهش استرس می شوند؛ بلکه با بهر هگیری از آن‌ها می توانید پیش از کارهای مهم خود، وضعیت عصبی خود را مدیریت و کنترل کنید.معایب

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان