کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

دستمزدِ کارایی – Efficiency Wage

48-Efficiency-Wage

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دستمزدِ کارایی – Efficiency Wage”

دستمزدِ کارایی – Efficiency Wage

اسلاید 1: دستمزدِ کاراییEfficiency WageMGTools.ir

اسلاید 2: عنواندستمزدِ کارایینوعنظریهمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / برنامه ریزی / اجرا / بازنگریموضوعمنابع انسانیسطحگروهی / سازمانی / فراسازمانیپیچیدگیکم

اسلاید 3: يکي از دلايل بيکاري در اقتصاد ( علاوه بر جست و جوي شغل، قانون حداقل دستمزد و اتحاديه هاي کارگري ) توسط نظريه ي دستمزد کارايي توضيح داده مي شود. طبق اين نظريه، اگر دستمزدها بالاتر از سطح تعادل قرار گيرند فعاليت بنگاه ها کارآمدتر خواهد بود. بنابراين تعيين دستمزد در سطحي بالاتر از دستمزد تعادلي هر چند منجر به ايجاد بيکاري از طريق مازاد عرضه ي نيروي کار مي شود ولي براي بنگاه سودآور است؛ به طرق مختلف، بيکاري ناشي از «دستمزد کارايي» مشابه بيکاري ناشي از «قانون حداقل دستمزد» و «اتحاديه هاي کارگري» است. چرا بسیاری از مدیران و کارفرمایان به افراد دستمزدی بالاتر از حداقل تعریف شده در بازار کار را به افراد پرداخت می‌کنند؟ این پدیده با استفاده از یک مفهوم اقتصادی تعریف می‌شود که فرضیه دستمزد کارایی نامیده می‌شود. به عبارت ساده کارفرمایان بیشتر پرداخت می‌کنند اگر بیشتر دریافت کنند و افزایش کارایی افراد موجب می‌شود که کارفرمایان بیشتر پرداخت کنند. در واقعه چندین مدل برای این موضوع وجود دارد: - مهار طفره رفتن از کار: این ساده نیست که کمیت و کیفیت کار و تلاش کارمندان اندازه‌گیری شود و ممکن است در کارگران و کارمندان این انگیزه بوجود بیاید که کمتر از حد توافق کار کنند. مدیران ممکن است بیشتر پرداخت کنند تا هزینه از دست دادن شغل برای کارمندان افزایش یابد. این تهدید می‌تواند برای جلوگیری از طفره رفتن و کم کار کردن کارگران استفاده شود. - کاهش تعویض و گردش کارگران: با پرداخت بیشتر به کارگران می‌توان هزینه‌ی جستوجو، گزینش، آموزش کاهش پیدا کند. - انتخاب جانبی: شرکت‌ها با پرداخت دستمزد بالاتر می‌توانند جویندگان کاری را که تواناتر هستند و بهترین هستند جذب کنند. - ایجاد حس تعهد: با استفاده از دستمزد بالاتر می‌توان تعهد را در کارمندان افزایش داد و بهره‌وری آنان را بیشتر نمود. - اجتناب از سلسله بیماری‌ها: در کشورهای فقیر، دستمزد بهره‌وری می‌تواند منجر به آن شود که کارگران بهتر بخورند و این از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که کارگران کمتر غایب شوند و سختتر کار کنند. - مسئولیت سازمانی: نیاز داشتن و یا میل به آنکه کارکنان یک نماینده مناسب و یا یک شهروند خوب در جامعه باشند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمسئولیت سازمانی Corporate Responsibilityتعهد سازمانی Organizational Commitmentغیبت کاری work absenteeism مزایاتوجه به ابعاد مختلف بالقوه‌ای که با افزایش پرداخت‌ها می‌توان روی آن سرمایه‌گذاری نمود.سادگی، عمومیت و قابل فهم بودنکاربردهامدیریت منابع انسانی و موضوع دستمزد و پرداخت‌هاجذب، نگهداری، تعویض و یا تعدیل نیروفرهنگ سازمانیمعایباین مدل در بسیاری از موارد می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و در صورتی که به صورت مناسب اجرا نشود، فرهنگ سازمانی را تحت تاثیر منفی قرار دهد و نه تنها حس تبعیض را در سازمان به وجود آورد که مطالبه افزاش حقوق و کار کمتر را در سازمان شایع کند.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان